ESC23: Oikea laulu voitti!

Euroviisut 2023 Britanniassa
Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36916
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ :tapu: Hyvä Mari Pudas.
Meow cat, please meow back.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Kerrankin jotain fiksua Pudakselta. :tapu:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2216
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Pudas :eiei:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Hapa kirjoitti: 17 Touko 2023, 03:25 Mari Pudaksen erinomainen kirjoitus tämän ketjun aiheesta:
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/d27 ... 114445317d
"Jos huonoksi häviäjäksi itseään kutsuva Käärijä osaa rehdisti myöntää Loreenin olleen mahtava, miten tavallinen viisukatsoja ei siihen kykene?"

Naulan kantaan!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hapa kirjoitti: 17 Touko 2023, 03:25 Mari Pudaksen erinomainen kirjoitus tämän ketjun aiheesta:
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/d27 ... 114445317d
Marilla on hyviä, mutta myös huonoja pointteja. :miettii: Ennen kaikkea tässä oli pyritty löytämään ne Ruotsin voittoa puoltavat asiat – pakko myöntää, että ne oli kyllä löydetty.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hercules »

Säännöt ja juryt ja sitä rataa. Säännöt menee nyt tarkastelun alle ja juryt antavat aina subjektiivisen arvionsa (tämä pitäisi jo myöntää). Kyllä, Ruotsi voitti nyt pelin näillä säännöillä, onnea hänelle, mutta se ei tarkoita että nämä säännöt koettaisiin oikeudenmukaisiksi. En itse haluisi olla juryn jäsen, miettikää mikä paine on joka vuosi nostaa ennakkosuosikki Ruotsi pisteille. Jos et nosta niin Aftonbladet tekee vihapodcastin aiheesta missä haukutaan raadin jäsenet junteiksi ja omaan pussiin pelaaviksi. Tämä ilmiö ruokkii vaan itse itseään. Sori tämä oli Loreenin hehkutusketju mutta kommenttina Pudakselle.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Tuon voisi silti laittaa toiseen ketjuun, vaikka olikin kommentti Pudakselle. :supati: Olisit voinut vaikka laittaa kyseisen linkin viestiisi "ESC23: Väärä laulu voitti!" -ketjuun. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hercules »

Anteeksi, jatkoin vain keskustelua kun alettiin tarkastelemaan kriittisesti aihetta. Palaan takaisin tuttuun ketjuuni :heh:
Nyt ne verhot kii

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11543
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Wai että muka kaikkien aikojen viisumaat Irlanti ja ruohti! huh mikä loukkaus ranskalaisia kohtaan! Pöljät, ettekö näe, ettekö ymmärrä tuon vertaa!!!!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11543
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Wai että muka kaikkien aikojen viisumaat Irlanti ja ruohti! huh mikä loukkaus ranskalaisia kohtaan! Pöljät, ettekö näe, ettekö ymmärrä tuon vertaa!!!!

Avatar
Video Man
Siemailija
Siemailija
Viestit: 138
Liittynyt: 22 Helmi 2023, 21:25

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Video Man »

En mustamaalaa Loreenia, mutta oikea laulu voitti vain Loreen-fanien mittareiden mukaan.
Nuku pom... nuku pommiin. Niin on helpompaa

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7574
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Video Man kirjoitti: 17 Touko 2023, 22:08 En mustamaalaa Loreenia, mutta oikea laulu voitti vain Loreen-fanien mittareiden mukaan.
Minä en ole Loreen, vaan Tattoo-fani. Ja mielestäni oikea voitti. :joojoo:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Video Man
Siemailija
Siemailija
Viestit: 138
Liittynyt: 22 Helmi 2023, 21:25

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Video Man »

Korjaan siis lausuntoani: oikea laulu voitti vain Loreen- ja Tattoo-fanien mittareiden mukaan.
Nuku pom... nuku pommiin. Niin on helpompaa

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7574
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Video Man kirjoitti: 17 Touko 2023, 22:37 oikea laulu voitti vain Loreen- ja Tattoo-fanien mittareiden mukaan.
Hyvä korjaus. Toisaalta se on luonnollista, että voittajasta pitäneet ovat tyytyväisiä voittajaan. :heh: Mutta jos pointti on se, että kuplan ulkopuolelta ei osata tätä voittoa arvostaa, niin ehkä ymmärrän. :joojoo:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Hapa »

romualdo kirjoitti: 17 Touko 2023, 20:43 Wai että muka kaikkien aikojen viisumaat Irlanti ja ruohti! huh mikä loukkaus ranskalaisia kohtaan! Pöljät, ettekö näe, ettekö ymmärrä tuon vertaa!!!!
No siinä kai tarkoitettiin, että kaikkien aikojen viisumaat voittojen suhteen. :roll:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36916
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Katsoin ekan semin ekaa kertaa lähetyksenä äsken, ja herranjumala kun meni kylmät väreet koko Loreenin esityksen ajan. :parku: Onkohan tässä minulle jopa Salvadorin jälkeen se kaikkien aikojen viisuvoittaja?
Meow cat, please meow back.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja WildDance »

TomppaJr kirjoitti: 18 Touko 2023, 08:18 Katsoin ekan semin ekaa kertaa lähetyksenä äsken, ja herranjumala kun meni kylmät väreet koko Loreenin esityksen ajan. :parku: Onkohan tässä minulle jopa Salvadorin jälkeen se kaikkien aikojen viisuvoittaja?
Siis Loreen on! :kups: Minusta Tattoo on paras voittaja sitten Running Scaredin :ihana:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Artikkelin laatuun en muuten ota kantaa mutta se sisältää virheitä:

"Kuinka moni meistä osaa arvioida laulutaitoa, joka on aika oleellista laulukilpailussa? Loreen oli tällä sektorilla omaa luokkaansa.

Loreen ei hapuillut missään vaiheessa. Hänen esityksensä oli viimeiseen asti hiottu, ja Loreen nimenomaan osaa laulaa."

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti: 18 Touko 2023, 08:18 Onkohan tässä minulle jopa Salvadorin jälkeen se kaikkien aikojen viisuvoittaja?
Olet... mielenkiintoinen. :) Ei sovi enää edes "hassu" tähän kohtaan. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5413
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Kaikkien aikojen viisuvoittaja joka tuhosi miljoonien ihmisten unelman Suomen viisuvoitosta ja tulee tekemään hallaa viisujen maineelle vuosikausiksi.
Poistunkin tästä :hiips:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Näen ja kuulen kyllä syyt, miksi raadit diggasivat tästä niin paljon kuin tekivät, eikä mun tarvitse turvautua salaliittoteorioihin asian selittämiseksi ja ymmärrän senkin miksi Käärijän esitys jakoi raatien mielipiteitä enemmän, jopa siinä määrin, että osa jätti Suomen nollille. Ei Tattoo kyllä kuitenkaan ole mikään kaikkien aikojen viisuvoittaja. Minulla tökkii siinä se, että kyseessä on ilmiselvästi viisiminuuttinen biisi, joka on typistetty kolmeen minuuttiin. Loppu on ihan töksä, eikä ne ju-u-u-uu:t ole koukkuina ihan sieltä omaperäisimmästä päästä enää. Mutta menenpä tästä ja jätän ihmiset iloitsemaan oikean laulun voitosta... :hiips:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

hra47 kirjoitti: 18 Touko 2023, 12:16 Loppu on ihan töksä
OT, mutta tästä olet motkottanut tällä viisukaudella ihan kiitettävästi eri biisien kohdalla. :heh: Milloin Ruotsi töksähtää lopetettaessa, milloin Ranska. Olen itse kyllä eri mieltä näistä molemmista. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Loreen on niin nöyrä ja ihailtava nainen. :ihana: Tekee kaiken arvokkaasti ja sydämellä! Hän rakasti Käärijää ja Käärijä Loreenia. Kaikki Loreenin haukkujat ovat itse peikkoja ja rottia (täksikin Loreenia on haukuttu :niinpa: ). Pahimpia on rumat takinkääntäjät jotka ennen piti Loreenista ja Tattoosta, mutta aloittivat tämän myötä haukkumisen. :jupinaa: Näillä ihmisillä ei ole mitään kunniaa… osakaa hävitä arvokkaasti. Osaan kunnioittaa ihmisiä, jotka seisoo mielipiteiden takana alusta loppuun, mutta en näitä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

WildDance kirjoitti: 18 Touko 2023, 13:17 Loreen on niin nöyrä ja ihailtava nainen. :ihana: Tekee kaiken arvokkaasti ja sydämellä! Hän rakasti Käärijää ja Käärijä Loreenia. Kaikki Loreenin haukkujat ovat itse peikkoja ja rottia (täksikin Loreenia on haukuttu :niinpa: ). Pahimpia on rumat takinkääntäjät jotka ennen piti Loreenista ja Tattoosta, mutta aloittivat tämän myötä haukkumisen.
OT, mutta tätä osataan molemmissa leireissä. Loreen fanit on aika ikävästi puhuneet pitkin kevättä Käärijästä, että osataan sitä muuallakin.

Itse olen kaikenlaista artistien haukkumista vastaan. Biiseistä ei tarvitse tykätä ja lopputuloksesta saa olla surullinen, mutta kaikki narina pitäisi keskittää EBUN ym suuntaan ja jättää artistit rauhaan. Viisufanit nyt ylipäätänsä ovat välillä aika kamalaa sakkia, kun miettii esim miten törkeästi espanjalaiset kohtelivat viime vuonna heidän omaa edustajaansa, kunnes tulikin hyvä sijoitus viisuista ja takit kääntyivät ja yhtäkkiä Chanel olikin queen eikä vääryydellä karsinnat voittanut alemman kastin kilpailija.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Nimenomaan! Mutta ei Käärijä saa edes murto-osaa siitä vihasta, mitä Loreen saa! :draamaa: Minä ylpeästi rakastin molempia alusta loppuun. :ihana: Molemmat ovat mahtavia. Kilpailun säännöt eivät ole heidän vika.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Nekku »

WildDance kirjoitti: 18 Touko 2023, 13:17 Loreen on niin nöyrä ja ihailtava nainen. :ihana: Tekee kaiken arvokkaasti ja sydämellä! Hän rakasti Käärijää ja Käärijä Loreenia.
Mä melkein shippaan näitä kahta. :heh:

Tattoo voisi itseasiassa kertoa juuri heistä. :rofl:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36916
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Oisko shippausnimi Kääreen, joka lausutaan jotakuinkin samalla tavalla kuin Caring. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Joo… Unohtakaa ummehtunut Bojan & Käärijä shippi. Loreen ja Käärijä se nyt on! :ihana: Melkein yhtä suosittu kuin minä ja Remo shippi.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja poika90 »

WildDance kirjoitti: 18 Touko 2023, 13:47 Joo… Unohtakaa ummehtunut Bojan & Käärijä shippi. Loreen ja Käärijä se nyt on! :ihana: Melkein yhtä suosittu kuin minä ja Remo shippi.

Joo nyt vaan niille joku yhteinen biisi. Ja ens vuoden viisuissa vaikka jossain semissä vois Käärijä ja Loreen esittää yhdessä Tattoo/ Cha Cha Cha potpuri numeron :ihana: :joojoo:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja poika90 »

TomppaJr kirjoitti: 18 Touko 2023, 13:40 Oisko shippausnimi Kääreen, joka lausutaan jotakuinkin samalla tavalla kuin Caring. :heh:

Mulla vaan tulee Käärenistä mieleen se tyypillinen keski-ikäinen valittaja nainen :rofl:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Lukittu