UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
40
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
153
40%
Jesse Markin – Glow
35
9%
Windows95man – No rules!
49
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
34
9%
 
Ääniä yhteensä: 384

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 310
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

^Tuo olisikin loistava idea! :rofl: Kun kerran ruotsalaiset ovat nimittäneet Käärijää peikkometsän asukkaaksi, niin nyt saisivat sitä meininkiä koko rahan edestä. :heh: Rehtiä v**tuilua vaan sinne suuntaan.
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Maikkarin Huomenta Suomenessa klo 9.05 huomenna haastattelussa Sara Siipola (tuttu tuoreimmillaan Tähdet, tähdet-ohjelmasta), jolla kuulemma muhii euroviisu-unelma... Ainakin olisi kohtuu kaunis ja laulutaitoinen edustaja, kunhan vain löytyisi hyvä biisi hänelle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Hei tää tosiaan!
Wikipedia kirjoitti:Finntroll on suomalainen folk metal -yhtye. Yhtye kutsuu musiikkiaan yleensä peikkometalliksi. Finntrollin musiikki yhdistelee metallia ja suomalaista humppaa. Yhtyeen kappaleiden sanoitusten teemat liittyivät ensimmäisillä levyillä peikkoihin ja kristittyihin, uudemmat levyt käsittelevät enemmänkin shamanistisia aiheita. Yhtyeen laulukieli on ruotsi, koska yhtyeen ensimmäinen solisti oli suomenruotsalainen. Yhtyeen perustajajäsenet ovat myös todenneet ruotsin kielen kuulostavan "peikkomaisemmalta".
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Olisi kyllä hauskaa, jos Suomi voittaisi viisut Ruotsissa ruotsinkielisellä biisillä :mrgreen:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2216
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Ei mitään paineita mutta nyt alkanut tuntumaan et on järjetön pettymys jos meillä ei ole mahdollisuutta voittaa ensi vuonna… Mutta vahva tunne et ei mennä edes finaaliin :draamaa: Oi voi… Jotenkin salaa (ei enää) toivon et Kärtsäri ei ois osallistunut tänä vuonna :jupinaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5413
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ Niin kuin joku jossain toisessa ketjussa viisaasti sanoikin niin itse vähän jopa toivon että Suomi ei olisi nyt ainakaan heti ensi vuonna mitään suurimpia ennakkosuosikkeja sillä vaikka tänä vuonna oli upeaa seurata Suomen viisutaivalta ennakkosuosikkina niin ei kyllä itsellä psyyke kestäisi kahta vuotta putkeen sitä valtavaa jännittämistä ja voiton menettämisen pelkäämistä (joka osoittautui tänä vuonna aiheelliseksi) :roll:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Itse lähinnä toivon sitä, ettei ensi vuoden edustaja joudu ihan hirveästi verratuksi Käärijään, koska mitään edes lähelle samanlaista on turha odottaa. Pitäisi pystyä antamaan mahdollisuus hänelle, kuka ikinä Suomea tuleekaan edustamaan, ihan omana itsenään. Helppoa kun ei muutenkaan tule olemaan edustaa seuraavana näin järjettömän ison ilmiön jälkeen.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Täällä Suomessahan oman edustajan lyttääminen osataan. :roll: Pitää olla aika vahva luonne että ensi vuonna kykenee lähteä voittamaan!
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Serduchka kirjoitti: 19 Touko 2023, 18:11 ^ Juurikin näin. :joojoo: Ei ole mitään järkeä laittaa isoa nimeä esiintymään, ellei hänellä ole kunnon biisiä tarjottavaksi.
Kyllä. Tämä kortti on kokeiltu, eikä se toiminut. :joojoo:

Rinjoo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 152
Liittynyt: 12 Maalis 2023, 10:42

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rinjoo »

Voin kyllä kuvitella jo Ruotsin medioiden reaktion, mikäli Suomi ensivuonna lähettää ruotsinkielisen biisin, ja vieläpä voittaa sillä (tai päihittää edes Ruotsin selvästi) :heh:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2216
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Kasper_ kirjoitti: 19 Touko 2023, 23:32 ^ Niin kuin joku jossain toisessa ketjussa viisaasti sanoikin niin itse vähän jopa toivon että Suomi ei olisi nyt ainakaan heti ensi vuonna mitään suurimpia ennakkosuosikkeja sillä vaikka tänä vuonna oli upeaa seurata Suomen viisutaivalta ennakkosuosikkina niin ei kyllä itsellä psyyke kestäisi kahta vuotta putkeen sitä valtavaa jännittämistä ja voiton menettämisen pelkäämistä (joka osoittautui tänä vuonna aiheelliseksi) :roll:
No toki totta tämäkin… Mut kun mulla on kyse unelmasta (eli siis siitä et Suomi voittaa Euroviisut hyvällä biisillä) niin pelottaa ettei se tule ikinä toteutumaan :draamaa: Ja kukaanhan ei voi myöskään varmaksi sanoa et kyllä se vielä tulee… :lohduton:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Maza
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 07 Touko 2007, 21:53

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Maza »

Edwina kirjoitti: 20 Touko 2023, 07:52
Serduchka kirjoitti: 19 Touko 2023, 18:11 ^ Juurikin näin. :joojoo: Ei ole mitään järkeä laittaa isoa nimeä esiintymään, ellei hänellä ole kunnon biisiä tarjottavaksi.
Kyllä. Tämä kortti on kokeiltu, eikä se toiminut. :joojoo:
Almalle voi tilata biisin Max Martinilta.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Maza kirjoitti: 20 Touko 2023, 10:17
Edwina kirjoitti: 20 Touko 2023, 07:52

Kyllä. Tämä kortti on kokeiltu, eikä se toiminut. :joojoo:
Almalle voi tilata biisin Max Martinilta.
Jos biisi on tykki ja tulevan UMK-karsinnan paras, niin sitten Alma edustamaan.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

SANNI on ryhtynyt tuottajaksikin, ja onpa vielä luontaisesti lahjakas siinä.

Hän ei ehkä itse artistina kaipaa UMK:n tuomaa näkyvyyttä, mutta josko säveltäjän ja tuottajan roolissa jollekin toiselle?
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Toivotaan ja uskotaan että Suomen ja UMKn hyvä vire jatkuu edelleen 👍

Kuriositeettina mainittakoon että Suomi on 2020-luvun 4. menestynein maa ESCssa Italian, Ukrainan ja Ruotsin jälkeen. Vahva nousu 10-luvulta jolloin ei päästy kertaakaan TOP10:een :peukku:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Tuo on kyllä mahtava tilasto, tosin 2020-lukua nyt ei ole vielä kauhean pitkään eletty. Mutta toivottavasti saadaan pidettyä sama taso läpi koko 20-luvun, josko se voittokin vielä tämän vuosikymmen aikana tulisi.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mohno kirjoitti: 20 Touko 2023, 13:19 Kuriositeettina mainittakoon että Suomi on 2020-luvun 4. menestynein maa ESCssa Italian, Ukrainan ja Ruotsin jälkeen.
Tällaista tilastoa olenkin mielessäni miettinyt. :peukku: Suomi siis on peräti neljäs tuossa listalla – miten huikeaa. :uujee:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hiukan pessimistisempi näkemykseni on se, että UMK23 oli kuitenkin melko mitäänsanomaton tarjonnaltaan ja turvallista keskitien poppista, Käärijä ja Lxandra poislukien ja muulla kuin Käärijällä tuskin olisi tullut kaivatunlaista menestystä. Toivoa siis sopii, että ensi vuonna sekä säveltäjät ja biisien tuottajat, että UMK:n portinvartijoina toimivat henkilöt uskaltavat irrotella hiukan enemmän.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Jep, ei kukaan muu tämän vuoden UMK osallistujista ois saanu samanlaista hypeä aikaan.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Vähemmällä hypellä olisi tullut vähemmän kirvelevä lopputuloskin.

Uusi UMK on joka vuosi parantanut tasoaan. Uskokaamme siis, että ensi vuosikin on tätä parempi, vaikka se kirkkain kruunu jäisikin tulematta. Toivottavasti olisikin vähän neutraalimpi artisti, kun ei oikein ensi vuoden viisut jaksa kiinnostaa.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Kun Karita Mattila on jo mainittu niin nostan esiin myös Essi Luttisen, Opera Skaalan solistin muutaman vuoden takaa. Hänellähän on lavakarismaa ja lauluääntä.

Viimeksi homma tökki kappaleen taustoihin. Nythän taustanauhalta saa tulla laulua ja muutenkin kehitys elektronisen musiikin saralla on ollut hänen esiintymisvuodestaan reipasta.

Oopperalaulajana hän osannee useampaa kieltä. Ikääkin on sen verran, ettei nyt ihan ole koulun penkiltä kisaan lähtijä. Jonkun pitäisi tehdä se tykki hänelle. Karismaan ja kappaleen mukaan heittäytymiseen ei ainakaan Essi Luttisen viisutie katkeaisi. Muutenkin hän on esiintyvä musiikkiammattilainen.

Myös muita oopperan ja klassisen musiikin piiristä olevia voisi houkutella crossover-biisin artistiksi.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7184
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Mä haluan Waltteri Torikan & Maria Lundin duettona ensi vuodelle! Ja jollain tykkibiisillä niin kelpaisi :surrur:. Tarja Turunen kävisi kyllä myös! Eri genrejä toiveissa, mutta ei nyt ehkä hiphoppia koska en välitä siitä yhtään
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4906
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kuunkuiskaajat vois tehdä paluun. Yleisökin tykkäsi 2010. Jollain Suomi-etnolla.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2216
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Oispa kiva päästä paikan päälle… Oisko ollut 2015 kun ois päästy mut eipä myyty lippuja :lohduton: Toivottavasti tulee ajoissa finaalin päivämäärä niin ei kerkeä tulla mulle tai perheelle muuta menoa sille tai seuraavalle päivälle :draamaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Itse odottelen, että Yle julkaisisi UMK:n pitopaikan lähiaikoina. Luulisi, että se on jo selvillä.

^^ Kuunkuiskaajat olisi ihan nähdä uudestaan. Ylipäätään haluaisin kovasti kuulla UMK:ssa musiikkia, jossa kuuluu jollain tavalla meidän kansanmusiikki.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

On vaarallista toivoa artisteja jotka nauttivat liiallista suosiota Suomessa. Mutta jos Haloo Helsinki! osallistuisi niin peli olisi muiden osalta aika pelattu. Mutta siinä on Suomen paras bändi. Äärettömän karismaattinen solisti. Joku mainitsi meiltä Sannin, ja on sanottava että hänessä ei ole karismaa edes neljäsosaa verrattuna Elliin.
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ehkä Haloo Helsinkiä olisi kannattanut kokeilla Hulluuden highwayllä, mutta muuten heidän musiikkinsa on ollut erään konsertin perusteella aika bulkkia metritavaraa. Enkä oikein tiedä miltä Ellin maneerinen laulutyyli mahtaa kuulostaa ulkomaisiin korviin yleisössä ja raadeissa, näyttäytyykö laulutaidottomuutena? Ken tietää. Suomalaiset rakastavat persoonallisia ääniä, jotka eivät kuitenkaan ole mitään huippulaulajia (Juice, Badding, Irwin, Martti Syrjä...) Viisut ovat lauluteknisesti helvetin vaativa paikka, se voi tulla yllärinä monelle viisuja aliarvioivalle suomalaiselle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Johan Haloo Helsinki osallistui, he olivat tehneet Tommi Läntisen kappaleen.

Menestysresepti tuntuu olevan se, että artisti tekee omaa juttuaan, mutta pikkaisen nextillä levelillä. Sekä BC että Käärijä ottivat remmiinsä uuden tuottajan, joka kykeni sen nextin levelin kaivamaan.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Jätän tämän vain tähän. :mrgreen:

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Itse en keksi nykyisistä tunnetuista artisteista yhtään ketään, ketä haluaisin UMK:ssa nähdä. Sen sijaan haluan UMK:n tuovan omaan ja varmasti myös monen muun tietoon juuri niitä artisteja, jotka ovat jo pitkään tehneet omaa juttujaan, mutta breikkaamista ei ole koskaan tapahtunut.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Vastaa Viestiin