Eduskuntavaalit 2023

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Minkä puolueen ehdokasta aioit äänestää?

Äänestys päättyi 12 Huhti 2022, 22:36

SDP
23
28%
Perussuomalaiset
9
11%
Kokoomus
3
4%
Keskusta
3
4%
Vihreät
26
32%
Vasemmistoliitto
11
13%
RKP
1
1%
Kristillisdemokraatit
1
1%
Liike Nyt
2
2%
Valta kuuluu kansalle
0
Ei ääniä
jokin muu
2
2%
En aio äänestää.
1
1%
En ole äänioikeutettu.
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 82

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

ESC93 kirjoitti: 23 Kesä 2023, 22:08
Rousku kirjoitti: 23 Kesä 2023, 20:50 En tunne taksialaa, mutta veikkaan, että se kannattaa aika heikosti, jos kyytejä saa yhden tai kaksi päivässä. Eikä syrjäseuduilla paljon enempää saane.
Syrjässä itsemaksavat asiakkaat on käytännössä loppuneet tässä viiden vuoden aikana, ei ole kuin ne muutamat mummot ja papat käyttämässä kela- tai sotekyytiä, joiden hinnat on usein kilpailutettu hävyttömän alas.
Hui hai.

Äidillä on oikeus Kela-taksiin, mutta tarvitsee taksia kaikkeen kodin ulkopuolella käymiseen. Nyt viimeksi eilen olisi halunnut tilata taksin, että olisi päässyt sukulaisten mökille. Kela-taksikyyteihin ei Kela-asioissa voi luottaa, keskuksesta on sanottu suoraan, että niitä ei saa esimerkiksi, jos iltapäivällä on aika kilometrin päähän terveyskeskukseen. Ehkä tämä onkin se ongelma: tarvittavat kyydit on niin lyhyitä, ettei kukaan bisnestä tekevä sellaisia viitsi tehdä.

Luulen, että äitini kaltaisia asiakkaita olisi riittävästi, että jonkinlaista tienestiä saisi. Mutta kuka autollinen työtön haluaa päivystää arjet ja pyhät aamusta iltaan? Ei kukaan, nythän se on nähty, kun laki muuttui.

Pikkuraha ei motivoi.

(Yksi pitkäaikaistyötön tuttavani ei halunnut mennä edes tiedottajaksi palkka-avustuksella, kun palkka olisi ollut vain 1900 euroa.)

Mutta sama se on minunkin, itsensätyöllistäjän, kohdalla. En viitsi mitään pikkukeikkaa tehdä. Ja jos tarjolla on pelkkää pikkukeikkaa, elelen mieluummin säästöillä kuin sidon itseni päivystystyöhön.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42091
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

UsvaAuer kirjoitti: 25 Kesä 2023, 16:45 Pikkuraha ei motivoi.

(Yksi pitkäaikaistyötön tuttavani ei halunnut mennä edes tiedottajaksi palkka-avustuksella, kun palkka olisi ollut vain 1900 euroa.)
Minua kyllä motivoisi jo tuonkokoinen palkka töihin, jos firmassa samasta työstä muillekin maksetaan sen verran. Tai siis rahaa tärkeämpää on oikeudenmukaisuus.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3276
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mä en oo ikinä ollut vakituisena (tai muutenkaan kokopäivätyössä) alle 2000e kuukausipalkalla, mutta eipä se ole tähän ikään mennessä niin radikaalisti suurempikaan ollut että näkisin ongelmaa tuossa 1900e palkassa. Kun on kitkutellut myös toimeentulotuella, näkee kyllä helposti eron sen muutaman hassun satasen (jotka ansaitakseen täytyy todistella jatkuvasti ettei kukaan laita mitään tilille, edes synttärirahoja tms) ja tuollaisen säännöllisen palkkatulon välillä.

Ja nyt siis puhun ihan vaan pelkästään siitä palkasta suhteessa siihen kuinka kannattavaa sen tienaaminen on. En ottanut kantaa siihen missä töissä niin matala palkka olisi syystä niin matala.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17025
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Happy »

vaikka mulla ei ole mitään koulutusta lol niin en siltikään suostuisi nowadays tekemään kokopäivätyötä alle 3000e:n kuukausipalkalla, osa-aikaisuus eri juttu

UsvaAuer kirjoitti: 23 Kesä 2023, 15:32

Tää on hoiva-avustaja.

Televisiossa näytettiin viime syksynä, kun keski-ikäinen nainen voiteli leipiä vanhustetalon keittiössä. Ruokailun jälkeen se istui pöydässä ja pelasi korttia vanhusten kanssa. Ja sitten kävi kävelyttämästä yhtä vanhusta puistossa.

Tämän työtehtävän oppiminen vaatii noin vuoden koulutuksen.

Kuun googlasin, sain selville, että hoiva-avustajan keski-palkkaa oli 2317 euroa kuussa vuonna 2021. Siis mitä? Maksetaanko leipien voitelusta, kortin pelaamisesta ja vanhusten ulkoiluttamisesta näin julmetun paljon?!? Luulisi, että alalle olisi suoranainen hinku, mutta onko? Ei ole.

eiköhän tuossa joutuisi muutakin tekemään kuin korttia pelaamaan: liian vaativa työ palkkaukseen nähden.

Palkkoja on nostettava jotta kannustus alalle löytyis, veroja voi hyvin keventää.
Keskipalkka 2317e oli ehkä hyvä parikymmentä vuotta sitten.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3276
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

No siis esimerkiksi sosiaalialan huipulla saat aivan naurettavaa palkkaa ja sama homma se on hoitsuilla. Mulle sellainen keskimääräistä parempi palkka tuntuisi melkein utopialta kun hakeudun aina näille aloille missä ohjaillaan ihmisiä. :repeilee:

No sitten kun nykyisen kouluni suoritan niin joku 3000 on mahdollinen, mutta tuskin ensimmäisinä vuosina on edes sitä eli ihan mahdollista on että saisin bruttona mun aiemmalla koulutuksella vaan n. 500e vähemmän kuin tämän koulun jölkeen.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42091
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Saturnus Psycho kirjoitti: 26 Kesä 2023, 22:39 Kun on kitkutellut myös toimeentulotuella, näkee kyllä helposti eron sen muutaman hassun satasen (jotka ansaitakseen täytyy todistella jatkuvasti ettei kukaan laita mitään tilille, edes synttärirahoja tms) ja tuollaisen säännöllisen palkkatulon välillä.
Niinpä. Sitä paitsi palkansaaja saa omistaa jotakin, toisin kuin toimeentulotuella eläjä!

Ne muutama hassu satanen on noissa tuloluokissa isoja asioita.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3276
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Rousku kirjoitti: 27 Kesä 2023, 00:37
Saturnus Psycho kirjoitti: 26 Kesä 2023, 22:39 Kun on kitkutellut myös toimeentulotuella, näkee kyllä helposti eron sen muutaman hassun satasen (jotka ansaitakseen täytyy todistella jatkuvasti ettei kukaan laita mitään tilille, edes synttärirahoja tms) ja tuollaisen säännöllisen palkkatulon välillä.
Niinpä. Sitä paitsi palkansaaja saa omistaa jotakin, toisin kuin toimeentulotuella eläjä!

Ne muutama hassu satanen on noissa tuloluokissa isoja asioita.
Ja toimeentulotuen muutamasta hassusta satasesta (joilla tulisi selviytyä koko kuukausi) ei Kelalla ole ongelmaa leikata yhdellä rykäisyllä vaikka 150e pois jos on vahingossa tienannut liikaa jonkun keikan takia.

Opintotuen kanssa saa tienata sentään jotain 400e/kk, mutta toimeentulotuella se raja on se 150e/kk.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42091
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

UsvaAuer kirjoitti: 25 Kesä 2023, 16:45 Luulen, että äitini kaltaisia asiakkaita olisi riittävästi, että jonkinlaista tienestiä saisi. Mutta kuka autollinen työtön haluaa päivystää arjet ja pyhät aamusta iltaan? Ei kukaan, nythän se on nähty, kun laki muuttui.

Pikkuraha ei motivoi.
Mahdetaanko maaseudulla pärjäillä naapuriavulla, vaihtokaupoilla, pimeillä töillä?

Kyllä ne kyydit aina jotenkin järjestyy, bensarahoja ja pientä vaivanpalkkaa vastaan. Ainakin supliikki-ihmisille. (Tämä on sivusta seuranneen ei-supliikki-ihmisen vaikutelmani.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42091
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 02 Maalis 2023, 20:39 Nahistunut porkkanakin on kiinnostavampi kuin Petteri Orpo.
Et taida kuulua Eeva-lehden lukijakuntaan? Lehden järjestämässä äänestyksessä Orpo valittiin vuonna 2016 Suomen seksikkäimmäksi mieheksi. En ole varma, kertooko tulos enemmän Orposta itsestään vai Eevan lukijoista. (https://www.is.fi/viihde/art-2000001233230.html)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17025
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Happy »

Rousku kirjoitti: 27 Kesä 2023, 23:19
Timoteus kirjoitti: 02 Maalis 2023, 20:39 Nahistunut porkkanakin on kiinnostavampi kuin Petteri Orpo.
Et taida kuulua Eeva-lehden lukijakuntaan? Lehden järjestämässä äänestyksessä Orpo valittiin vuonna 2016 Suomen seksikkäimmäksi mieheksi. En ole varma, kertooko tulos enemmän Orposta itsestään vai Eevan lukijoista. (https://www.is.fi/viihde/art-2000001233230.html)
jösses :shock: en halua edes tietää minkälaiset pirttihirmut siellä käyny äänestämässä, jopa kuppilaisetkin osaavat äänestää paremmin noissa Mr-ketjuissa :mrgreen:


Suomen oikeasti komeimmat Antero Vartia (sijalla 3) & Lauri Tilkanen (sijalla 6) saivat sentään edes jotain arvostusta
Never miss a good chance to shut up.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Rousku kirjoitti: 27 Kesä 2023, 00:45
UsvaAuer kirjoitti: 25 Kesä 2023, 16:45 Luulen, että äitini kaltaisia asiakkaita olisi riittävästi, että jonkinlaista tienestiä saisi. Mutta kuka autollinen työtön haluaa päivystää arjet ja pyhät aamusta iltaan?
Mahdetaanko maaseudulla pärjäillä naapuriavulla, vaihtokaupoilla, pimeillä töillä?
Näinhän se menee. Mutta kun mun äiti ei haluaisi vaivata ketään. Nyt kesällä taksitilanne maalla on hieman helpottunut, kun se "kylän ainoa" kuski ei ole kiinni koulukuljetuksissa.

Hoiva-avustajista yms. vielä.

Itse mietin viime syksynä, että kouluttautuisin lähihoitajaksi. Piruuttani tai velvollisuudentunnosta. Miksen tekisi jotain hyödyllistä ja epäitsekästä sen sijaan, että vain "olen"? Minulla ei ole minkäänlaista paloa alalle, vihaan vanhenemista ja vanhuksia, ja myös huonokuntoisia ihmisiä. Mutta eikö itseään pidä haastaa, mennä epämukavuusalueelle? Sitten muistin, että pelkään verta. Mutta toisaalta... miksi aina minä minä minä. Miksi ei vanhus vanhus vanhus?

Yksi tuttuni kertoi sitten, että on aloittanut lähihoitajaopinnot, 58-vuotiaana. Innostuin: Minä kanssa. Keskustelussa mukana ollut kolmas osapuoli, 22-v, oli hetken hiljaa ja sanoi sitten: "En osaa nähdä sinua hoiva-alalla."

Siihen päättyi minun lähihoitajaurani.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42091
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

UsvaAuer kirjoitti: 02 Heinä 2023, 19:08 Yksi tuttuni kertoi sitten, että on aloittanut lähihoitajaopinnot, 58-vuotiaana. Innostuin: Minä kanssa. Keskustelussa mukana ollut kolmas osapuoli, 22-v, oli hetken hiljaa ja sanoi sitten: "En osaa nähdä sinua hoiva-alalla."

Siihen päättyi minun lähihoitajaurani.
Kysyitkö kolmannelta osapuolelta, miksi et alalle soveltuisi?

Sairaanhoitaja-opintoihin on reippaasti enemmän hakijoita kuin on aloituspaikkoja. Lähihoitajaopintojen suosio on parissa vuodessa romahtanut. Tässä luvut sosiaali- ja terveysalan perustutkinnon (suomeksi: lähihoitaja) opintoihin vuodelta 2022 (lähteenä Opetushallinnon tilastopalvelu):

Aloituspaikat 4651
Ensisijaiset hakijat 3417
Kaikki hakijat 7323
Valitut 3207
Paikan vastaanottaneet 2904

En tiedä, miksi valittuja on vähemmän kuin aloituspaikkoja tai ensisijaisia hakijoita. Tuonne näyttäisi kyllä mahtuvan, jos halua on. Soveltuvuutta ei kai mitenkään ehditä hakuvaiheessa testata. Sairaanhoitajaksi ei epäitsekkään ikääntyneen työttömän kai pitäisi pyrkiä, sillä parempi jättää opiskelupaikka niille, joilla valmistumisen jälkeen on enemmän työvuosia edessä.

Muuan omakin tuttavani, vajaatyöllistetty keski-ikäinen humanistimaisteri (pääaine historia), joitakin vuosia sitten opiskeli lähihoitajaksi. Erikoistui vanhustyöhön ja mummot ja papat tykkäsivät, kun häntä vilpittömästi kiinnosti kuunnella muisteluja vanhoilta ajoilta. (Sitä en tiedä, tykkäsikö laitoksen johto, jos rupatteluhetkiltä ns. jäi työt tekemättä.) Lähti sitten jatkamaan opintojaan geronomiksi (AMK-tutkinto).

Mutta itse asiani on kai se, onko tuo hoitoala nyt se, joka on tarpeeksi helppoa kaikille ja johon kaikki siis soveltuvat ja johon kaikkien pitäisi suostua, jos on mihinkään muuhun liian surkea? Eikö mitään muuta voisi keksiä? En voisi kuvitella vihaavani mitään muuta hommaa niin paljon. Ainakin olisin varmaan tosi töykeä hoitsu, joka ei koe duuniin mitään kutsumusta vaan on ihan vain (niukan) rahan takia sitä tekemässä.
Rise, angel, shine, love!

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Rousku kirjoitti: 02 Heinä 2023, 19:44
Muuan omakin tuttavani, vajaatyöllistetty keski-ikäinen humanistimaisteri (pääaine historia), joitakin vuosia sitten opiskeli lähihoitajaksi. Erikoistui vanhustyöhön ja mummot ja papat tykkäsivät, kun häntä vilpittömästi kiinnosti kuunnella muisteluja vanhoilta ajoilta.
Itse asiassa lähihoitajahaaveeni syntyi meidän taloyhtiön pihakeinussa. Istuin siinä usein viime kesänä ja niin istuivat kaikki vanhat mummotkin. Ja minustakin oli kiva kuunnella niiden juttuja. Keksin siitä, että olisin vanhustyöhön sopiva.
Rousku kirjoitti: 02 Heinä 2023, 19:44
Mutta itse asiani on kai se, onko tuo hoitoala nyt se, joka on tarpeeksi helppoa kaikille ja johon kaikki siis soveltuvat ja johon kaikkien pitäisi suostua, jos on mihinkään muuhun liiaLin surkea? Eikö mitään muuta voisi keksiä?
Lähihoitaja on naisten vartija.

Jossain (keskustelu? lehti? radio?) sanottiin, että opon tunneilla huonoille koululaisille ja maahanmuuttajille tarjotaan näitä: tytöille lähihoitajaa ja pojille vartijaa.

Lisäksi pelkäisin mennä juoruilualalle töihin.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17025
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Happy »

Rousku kirjoitti: 02 Heinä 2023, 19:44
Muuan omakin tuttavani, vajaatyöllistetty keski-ikäinen humanistimaisteri (pääaine historia), joitakin vuosia sitten opiskeli lähihoitajaksi. Erikoistui vanhustyöhön ja mummot ja papat tykkäsivät, kun häntä vilpittömästi kiinnosti kuunnella muisteluja vanhoilta ajoilta.
mua kiinnostaa myös noi muistelut aina! Kunpa vois olla joku sellanen osa-aikaistyö että vois vaan kälättää vanhuksien seuraksi ilman sitä piikomista.

Oon kuullu myös sellaisist järjestelyistä että nuoret saavat ns halvemman vuokra-asunnon vanhainkodin kyljestä jos arkiiltaisin pitävät seuraa vanhuksille, tääkin houkuttelis jos sellainen vaihtoehto tulis joskus tarjottimella vastaan. <3
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42091
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hoitotyötä: https://areena.yle.fi/1-50243895. Katsottavissa vielä heinä- ja elokuun ajan.

Selittäisikö joku, miksi vientialojen palkankorotuksia ei saisi muilla aloilla ylittää? Nyt hallitus halunnee tämän määräyksen jopa lakiin. Moni toitottaa tätä jonakin itsestään selvyytenä, mutta kukaan ei ole perustellut niin että ymmärtäisin.
Rise, angel, shine, love!

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 710
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Vientialojen virallisesta palkkapolitiikasta mulla ei ole tietoa, mutta sanonta "Suomi elää viennistä" on kyllä totta.
On ihan loogista, että kun vienti vetää/ei vedä, se määrää jonkinlaisen realistisen katon, mihin Suomella on varaa ja mihin ei.
Jos palkkakatto pitää ylipäätään olla, tää on hyvä kandidaatti siihen. Jos taas virallista palkkakattoa ei ole, mennäänkö sitten jonkun miesvaltaisen paperialan mukaan jne

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36945
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kappas, Wille Rydmanista uusi elinkeinoministeri natsi-Junnilan tilalle. Käy.
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8183
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Taitaa olla persujen ja Purran kettuilua, ennen muuta kokoomuksen ja Orpon suuntaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1603
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Natsi vaihtui ahdistelijaan. PS:llä riittää hyviä vaihtoehtoja. :heh:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42091
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 05 Heinä 2023, 16:05 Taitaa olla persujen ja Purran kettuilua, ennen muuta kokoomuksen ja Orpon suuntaan.
Näyttää, ettei persuja paljon hallituksessa oleminen enää kiinnostaisi. Orposta ainakin tehty täysi pelle.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17025
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Happy »

DenEurovise kirjoitti: 05 Heinä 2023, 16:10 Natsi vaihtui ahdistelijaan. PS:llä riittää hyviä vaihtoehtoja. :heh:
Naurahdin tälle kyl vähän :heh:
Kuka ois viel vuos sit kesäl uskonu et erotettu & kohuttu kansanedustaja pääsis samaa hallitukseen ministeriks, täs alkaa olee saippuasarjan ainekset

Ihannoin silti Purraa, mikä leijonaemo ja wow mitä pelisilmää <3
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16203
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Happy kirjoitti: 05 Heinä 2023, 21:50 täs alkaa olee saippuasarjan ainekset
Itse valtiaat vaan takaisin! :pliis:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 710
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Median valeuutiset ja salaliittoteoriat senkuin yltyy.
Suurin vitsi on Lindtman, joka ensin tuomitsee kevyetkin natsiviittaukset vakavasti otettavaksi, ja sitten itse heiluu jengissä kevytmielisessä? natsitervehdyksessä. Mitenhän tuon sitten selittäis oikein päin

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1603
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Näkisin ainakin itse, että nuoruuden tyhmäilyt ja niiden yhteydessä tehdyt natsitervehdykset ovat eri kaliperin asia kuin kansanedustajana ja ministerinä tehdyt natsiviittaukset ja -sympatioinnit.

Kuvat oli vuodettu Ylilaudalle, mikä kertoo jo kaiken olennaisen. Tietyillä vahvasti oikeassa laidassa olevilla toimijoilla oli tarve löytää joku, jonka niskaan saadaan heittää edes vähän samanlaista lokaa kuin Junnilan niskaan oli heitetty, ja Lindtmanista nyt sattuivat nämä kuvat löytymään. Kyseessä oli melko varmasti jonkinlainen laitaoikeiston kostoyritys tai yritys saada Junnila ja PS näyttämään vähemmän huonoilta, kun muutkin muka syyllistyvät samanlaiseen toimintaan.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11938
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sziget »

hra47 kirjoitti: 05 Heinä 2023, 16:05 Taitaa olla persujen ja Purran kettuilua, ennen muuta kokoomuksen ja Orpon suuntaan.
Kyllä ja ei. Valinnan nerokkuus oli siinä, että Rydman saattaa hyvinkin olla pätevin käytettävissä ollut. Ensin persut valitsivat haluamansa alkuperäispersun ilman mitään kettuilua. Kun hänet leimattiin ja lopulta Orpo ja Niinistökin heiluivat tuomareina, persuillakaan ei ollut enää syytä diplomatiaan. Heidän kannaltaan Orpo sai mitä tilasi. Rydmanin pesti on vain kaksi vuotta ja kokoomuksella yhä eniten hävittävää, jos hallitus kaatuu alkuunsa.
ESC93 kirjoitti: 05 Heinä 2023, 22:08
Happy kirjoitti: 05 Heinä 2023, 21:50 täs alkaa olee saippuasarjan ainekset
Itse valtiaat vaan takaisin! :pliis:
No todellakin. :uujee:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30551
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Kun luin uutisen Rydmanin nimeämisestä elinkeinoministeriksi, muistelin hetken, onko aprillipäivä. Ei ollut. Sen sijaan silloin oli aprillipäivä, kun uutisoitiin Alexander Stubbin valinnasta ulkoministeriksi Vanhasen II hallitukseen. Stubb korvasi hallituksessa Ilkka Kanervan. Kanervahan joutui eroamaan, koska oli tekstaillut sopimattomia aikuiselle naiselle... :hiips:
akfan33_ZZ kirjoitti: 05 Heinä 2023, 23:21 Suurin vitsi on Lindtman
Suurin yksittäinen vitsi oli kyllä se, kun pääministeri vakuutti, ettei sisäministerillä ole mitään tekemistä terrorismin kanssa. Millaisessa maassa tarve esittää tuollainen lausunto on normaali osa politiikkaa?

Vähän Capitolin valtauksen jälkeen törmäsin satiiriin, jossa tapahtumat oli kirjoitettu sähkeuutisen muotoon. Kaikki henkilönnimet oli jätetty pois. Edes tapahtumamaata ei yksilöity vaan levottomuuksien kerrottiin tapahtuneen "Britannian entisessä siirtomaassa". Homma saatiin kuulostamaan kehitysmaameiningiltä. Orpon hallituksen aloituksesta saisi ehkä kynäiltyä jotakin vastaavaa.
Rousku kirjoitti: 05 Heinä 2023, 17:02 Näyttää, ettei persuja paljon hallituksessa oleminen enää kiinnostaisi. Orposta ainakin tehty täysi pelle.
Orpoa ei haittaa näyttää pelleltä, jos hallitus pysyy kasassa ja saa toteutettua kokoomuksen ohjelmaa. Mitä pidempään median huomio pysyy persujen toilailussa ja trollailussa, sitä pidempään säädösvalmistelutyö pääsee etenemään katveessa. Vireillä on mm. Media voisi vähitellen siirtää huomionsa hassusta kesäteatterista todellisiin tapahtumiin. Kokoomuksella on kiire saada lainsäädäntöä läpi nopeasti, koska ei ole mitään takeita siitä, että hallitus pysyy kasassa koko vaalikautta. Ensimmäisen syksyn se kyllä pysyy kasassa.

Persujen strategiaa en ymmärrä. Hallituskumppaneille v-ttuilu vaikeuttaa perussuomalaisen politiikan ajamista tässä hallituksessa. Se heikentää myös puolueen mahdollisuuksia päästä hallitukseen jatkossa. Jos puolue ei halua vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin, miksi se on olemassa? No, ehkä ei ole strategiaa vaan vain taitamattomuutta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17025
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Happy »

^
Timoteus kirjoitti: 07 Heinä 2023, 07:59 Kun luin uutisen Rydmanin nimeämisestä elinkeinoministeriksi, muistelin hetken, onko aprillipäivä. Ei ollut. Sen sijaan silloin oli aprillipäivä, kun uutisoitiin Alexander Stubbin valinnasta ulkoministeriksi Vanhasen II hallitukseen. Stubb korvasi hallituksessa Ilkka Kanervan. Kanervahan joutui eroamaan, koska oli tekstaillut sopimattomia aikuiselle naiselle... :hiips:
jep toi Kanervakohu & eroaminen oli täysin ylimitoitettua ja ihan sen takia Kanerva sai aina mun sympatiat

Rydman lähinnä hyötyi & eteni poliittisella urallaan tuon viimekesän kohun ansiosta

Ja mitä tulee Lindtmanin kuviin niin ajojahdin uhrihan Lindtman on, en nähnyt niissä mitään niin pahaa tai konkreettista miksi sen pitäisi vaikuttaa mitenkään Lindtmanin poliittiseen uraan, aika tavallisia ns nuoruuden kännikuvia, öyhötys Lindtmanin kuvista on vähän unclassy.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42091
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 07 Heinä 2023, 07:59 Orpoa ei haittaa näyttää pelleltä, jos hallitus pysyy kasassa ja saa toteutettua kokoomuksen ohjelmaa. Mitä pidempään median huomio pysyy persujen toilailussa ja trollailussa, sitä pidempään säädösvalmistelutyö pääsee etenemään katveessa. Vireillä on mm. Media voisi vähitellen siirtää huomionsa hassusta kesäteatterista todellisiin tapahtumiin. Kokoomuksella on kiire saada lainsäädäntöä läpi nopeasti, koska ei ole mitään takeita siitä, että hallitus pysyy kasassa koko vaalikautta. Ensimmäisen syksyn se kyllä pysyy kasassa.
Joo, hyvä pointti.

Huoh, kaikenlaisesta sitä yritetäänkin säästää! Kuinka monta killinkiä tuollakin saadaan, että lastensuojelun jälkihuollon ikärajaa lasketaan?

Taitaapi olla ns. hölmöläisen peiton jatkamista.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42091
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 07 Heinä 2023, 07:59 Persujen strategiaa en ymmärrä. Hallituskumppaneille v-ttuilu vaikeuttaa perussuomalaisen politiikan ajamista tässä hallituksessa. Se heikentää myös puolueen mahdollisuuksia päästä hallitukseen jatkossa. Jos puolue ei halua vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin, miksi se on olemassa? No, ehkä ei ole strategiaa vaan vain taitamattomuutta.
Voihan vaikuttaa myös nostamalla teemoja esiin. Nykyään puhuvat maahanmuuton mahdollisista haitoista jo muutkin. Ja ainahan pitää esittää myös omille kannattajille, varsinkin noinkin hajoamisherkässä puolueessa.

No, ehkä noin hienosti asiaa ei ole siellä ajateltu.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36945
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Rousku kirjoitti: 07 Heinä 2023, 09:06
Timoteus kirjoitti: 07 Heinä 2023, 07:59 Orpoa ei haittaa näyttää pelleltä, jos hallitus pysyy kasassa ja saa toteutettua kokoomuksen ohjelmaa. Mitä pidempään median huomio pysyy persujen toilailussa ja trollailussa, sitä pidempään säädösvalmistelutyö pääsee etenemään katveessa. Vireillä on mm. Media voisi vähitellen siirtää huomionsa hassusta kesäteatterista todellisiin tapahtumiin. Kokoomuksella on kiire saada lainsäädäntöä läpi nopeasti, koska ei ole mitään takeita siitä, että hallitus pysyy kasassa koko vaalikautta. Ensimmäisen syksyn se kyllä pysyy kasassa.
Joo, hyvä pointti.
Tästä puhui myös Janne Saarikivi tämän aamun Jälkiviisaissa.
Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin