Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Euroviisut 2023 Britanniassa
Lukittu

Pasha Parfeni – Soarele și luna

*****
15
16%
****
49
51%
***
23
24%
**
7
7%
*
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 96

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tämä meni mulla vähän tiistaina ohi. Johtunee siitä, että esiintyi juuri mun suosikkien keskellä. Ihan ok, mutta vähän jo nähty resepti. Vähän pelottavaa tuo pakanallinen ulosanti. Etnohumppa, mutta ei sieltä tarttuvimmasta päästä. Finaalin ansaitsi kuitenkin mennä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja murka »

iiiduli kirjoitti: 10 Touko 2023, 18:33 Tästä ei ole puhuttu eilisen semin jälkeen vielä mitään. Työkaveri, joka nimesi oikeastaan kaikki eilisen biisit huonoiksi, totesi, että tämä oli ihan ok. Että kai tässä sitten joku taviskatsojiin erityisesti vetoaa.
Onhan Pashan ja muiden lavakunto erinomainen. Tanssii ja laulaa sekä soitto soi. Vasta lavaesitys tuo tämän vahvuudet esiin paremmin kuin videon katsominen tai kappaleen kuuntelu.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Suomen puhelinäänestäjiltä kolme pistettä finaalissa yllättää täysin. Semissä seitsemän. En tiennyt, että suomalaiset tykkää tämmöisestä. Ei täällä laajempaa moldovalais- tai edes romanialaisdiasporaa pitäisi olla. Ukrainalaisia toki jonkin verran; olisivatko he vastuussa?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Rousku kirjoitti: 14 Touko 2023, 04:45 Suomen puhelinäänestäjiltä kolme pistettä finaalissa yllättää täysin. Semissä seitsemän. En tiennyt, että suomalaiset tykkää tämmöisestä. Ei täällä laajempaa moldovalais- tai edes romanialaisdiasporaa pitäisi olla. Ukrainalaisia toki jonkin verran; olisivatko he vastuussa?
Ai, mun mielestä taas hyvinkin ymmärrettävää, että tämmöinen mystiikkaa tihkuva, synkkäsävyinen biisi, joka tarjoiltiin pätevässä paketissa, uppoaa juuri suomalaisiin, olisi voinut upota useammankin pisteen verran. Saihan tää ihan kivasti irtopisteitä sieltä sun täältä, niin miksei myös Suomesta. Ukrainalaisten uskoisin äänestäneen Tsekkiä, sikäli jos heidän äänensä on jollekin tietylle kertyneet.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6311
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja mariah »

Mun moni tuttu kautta kaveri jotka ei niin tiiviisti viisuja seuraa, pitivät tätä oikeastaan illan yksistä parhaista. Omaan makuun ei edelleenkään iskenyt :sorivaan:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja Rousku »

mariah kirjoitti: 14 Touko 2023, 12:49 Mun moni tuttu kautta kaveri jotka ei niin tiiviisti viisuja seuraa, pitivät tätä oikeastaan illan yksistä parhaista. Omaan makuun ei edelleenkään iskenyt :sorivaan:
Minä taas en ole Modovan ylistystä juuri kohdannut. Lähinnä keskustelupalstoja olen joutunut seuraamaan, kun ei tuttavapiirissä niin paljon viisuharrastusta ole. (Ja toisaalta kaikki kaveripiirit ovat kuplaantuneita, musamaunkin suhteen.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Oli tuolla tuttujen suosikit -ketjussa muutama muukin maininnut Moldovan. Oli se mullakin finaalissa toisena suosikkina Portugalin ohella, ja olisi ollut ilman romaniankielilisääkin :mrgreen:
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Mä tykkäsin tästä. Se huilu luikersi suoraan mun aivojen mielihyväkeskukseen.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja JRS »

Moldovan livessä vedettiin lavalla ihan hienoa fantasiamaista musiikkiteatteria :mrgreen: :peukku:
Kokonaisuutena ei yhtään hassumpi :joojoo:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3346
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Moldovan olisin kuvitellut pärjäävän paremmin telepisteissä. :shock: Olikohan sitten lopulta liian tavis kansan silmissä? Poikaystäväni piti tästä kovasti.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Tämähän oli omassa etnisessä lokerossaan verrannollinen kebab-ravintoloiden kebab-musiikkivirtaan - tai suomiradion nemonen-media-artistien toisistaan erottamattomuuksiin. Hajuton, harmiton, mauton, persoonaton.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3226
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Tämä ei kyllä kiinnostanut mua finaali-iltana lainkaan ja olen laskenut tämän kolmeen tähteen. En usko Pashan hipahtavuuden aitouteen vaan mielestäni se on feikkiä ja päälleliimattua. Pasha varmaan vaan nähnyt Stefanian voittavan viime vuonna ja käynyt sitten jossain Aurinko-kaupassa hakemassa värikkään paitulin ja ajatellut että voitto tulee kun vähän pilliä soitellaan.
Pasha oli jotenkin imelä jo 2012, joten eipä tämän yllätyksenä olisi pitänyt tulla.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja toivo »

Yritettiinkö sillä huilun soittajalla tehdä uutta "epic sax guy" juttua. Monet maat yrittävät samaa temppua uudestaan siinä onnistumatta.

Staalo
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Touko 2023, 12:06

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja Staalo »

toivo kirjoitti: 15 Touko 2023, 23:39 Yritettiinkö sillä huilun soittajalla tehdä uutta "epic sax guy" juttua. Monet maat yrittävät samaa temppua uudestaan siinä onnistumatta.
No varmaan yritettiin, joskin ei ihan niin alleviivaavasti kuin Sunstroke Project. Huilunsoitto nivoutui kappaleeseen ja esitykseen ihan sujuvasti, vaikka kyllä etnohuilut on nyt vähäksi aikaa ns. nähty.

Mielestäni visuaalisesti tämä oli kuitenkin erittäin onnistunut paketti kokonaisuutena. Sopivan etnomystinen, mutta kuitenkin kaikki elementit tyylillisesti koherentteja (mitä esim Kalush Orkesteri ei ollut). Taustalaulajien/tanssijien (lauloivatko oikeasti? Mikrofonit ainakin oli) puvustus ja stailaus oli erittäin onnistunutta ja esitys oli seksikäs menemättä mauttomaksi. Mukavia yksityiskohtia (tyttöjen hiuslaitteet muodostivat Pashalle 'sarvet' kun he olivat vastakkain, toinen vinkkasi silmää kameralle yms), hyvät kamerakulmat ja koreografiat.

Puhtaasti omilla avuillaan kappale jäi vähän pliisuviisuksi, siitä puuttui vaikkapa Ukrainan menestyneille etnofuusioille tyypillinen energia. Pashan oma ääni ei ehkä oikein kantanut. Omia suosikkejani kuitenkin, mutta lähinnä audiovisuaalisena esityksenä, itse kappale ei niin hyvin kuuntelua kestä.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5402
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Tiktokissa on alkanut ilmetä jotain tämän joukkovihaamista koska Pasha on kuulemma venäjänmielinen ynnä muuta liibalaabaa. Suhtaudun tällaiseen infoon aina suurella varauksella ja vaikka se olisikin totta, niin olen edelleen sitä mieltä että politiikka ja Euroviisut kuuluisi pitää visusti erillään :draamaa:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36899
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Samaa mieltä. Esim. Polina Gagarinan Putinin kanssa vehkeily ei ole vaikuttanut tippaakaan siihen, kuinka paljon itse laulusta pidän. Tai Venäjän 2014 viisun vähintäänkin kyseenalaiset sanat. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Moldova 2023: Pasha Parfeni – Soarele și luna

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ ja ^^ Minäkään en anna moisen vaikuttaa ja fiksua muiltakin osata erotella nämä. :peukku: Artistit otan artisteina ja en välitä heidän poliittisista mielipiteistä. Poliitikot ovat sitten erikseen. :joojoo:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Lukittu