Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Euroviisut 2023 Britanniassa

Blanca Paloma – Eaea

*****
38
29%
****
27
21%
***
19
15%
**
19
15%
*
28
21%
 
Ääniä yhteensä: 131

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Siis pakko sanoa, että kyllä taas oma intuitio toimi. En oo missään vaiheessa ymmärtänyt sitä puhetta, että tää on voittotaistelussa mukana ja heittämällä top10. Ja hieman harmittaa, että lähdin tähän hypetykseen mukaan ja siitä vähän tuli maksettua. Ja vaikka Agoney oli mun oma suosikki Espanjan karsinnasta niin onneksi tää valittiin, ettei Käärijällä ollu yleisöäänten syöjää. :heh:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7182
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Sitä vaan mietin, että oliko tämä vaan niin vaikea biisi eurooppalaisille ymmärtää, kun ei viittä pistettä enempää saaneet teleääniä? Itse vielä mietin säästänkö Eaean jumbosijalta puntarillani en silti voi vieläkään sietää tätä biisiä :joojoo:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Andzak »

No tämä oli niin rasittavaa kuultavaa korville, etten voinut sietää tätä sillisalaattia eaea :sekava: ei tällaista jaksa kuunnella saatika äänestää.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16664
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Floppaava fanisuosikki, kuten sanoin koko kevään :joojoo:

Harmi sinänsä, koska tämä on objektiivisesti hieno, vaikken itse vapaaehtoisesti kuuntelisikaan.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

-kaitsu87- kirjoitti: 15 Touko 2023, 16:23 Sitä vaan mietin, että oliko tämä vaan niin vaikea biisi eurooppalaisille ymmärtää, kun ei viittä pistettä enempää saaneet teleääniä?
Oon törmännyt nyt moniin joista oon luullut että meillä on paljon samanlaista musamakua, mutta ovat sitten sanoneet ettei tällainen itämainen musiikki ole lainkaan kuunneltavaa. :shock: Kuinka väärässä olenkaan ollut kun olen luullut että mulla olisi samanlainen musamaku näiden ihmisten kanssa.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Siitä on aikaa, kun vatsatanssitunneilla kävin, mutta ne todellakin tulivat tästä mieleen! :)

Kun en ole sellaista musiikkia aikoihin kuunnellut, tämä niputtuu täysin samaan kasaan.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10715
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tein tästä somepäivityksen lauantain finaalin aikana ja sain paljon vastauksia ystäviltäni ja tutuiltani. Sanoin siis, että tämä oli aivan hirveä. :heh: Ja lähes kaikki tuntuivat olevan samaa mieltä, että tämä oli suorastaan tuskallista kuunneltavaa ja katsottavaa. Onhan tälle se oma fanikuntansa, joka tätä niin rakastaa, mutta se taitaa olla vain pieni harvoin valittu ryhmä. Tavallinen pulliainen ja rahvas ei vaan ymmärrä tätä ”hienoutta”. :mrgreen: Nyt oli niin pieni tämä harvoin valittu porukka, että ei noussut yleisöpisteille juuri missään.

Onhan se huvittavaa, että tämä sai saman verran yleisöpisteitä kuin Manel vuonna 2017, vaikka kaikki tyyliin vihasi sitä. :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tämän hienoutta on varmasti vielä vaikeampi ymmärtää viisufinaalissa, jossa halutaan kuulla laadukasta radiopoppia ja bailumusaa. Tällainen kappale erottuisi varmasti paljon paremmin edukseen jossain taidepläjäyksessä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

WildDance kirjoitti: 15 Touko 2023, 18:40 Tavallinen pulliainen ja rahvas ei vaan ymmärrä tätä ”hienoutta”. :mrgreen:
Niinpä! Ainoastaan me kaikista sofistikoituneimmalla maulla varustetut eliittiyksilöt pystytään ymmärtämään tämän hienous. :heh:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Elokuvamusiikin harrastajana olen tottunut kuulemaan jos jonkinlaisia kummallisuuksia, myös itämaisia vaikutteita saanutta musiikkia, mutta tämä oli kolmeminuuttisenakin aika raskasta kuultavaa (tykkään eniten biisin alusta ennen kuin joikhaus alkaa). Se, ettei tämä menestynyt raadeissakaan superhyvin osoittaa, että on raadeillakin muitakin kriteereitä arvioilleen kuin se paljon kuulutettu ja kuuluisa laulutaito. Sitähän tässä biisissä riitti yllinkyllin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Mulla on tänään pääntyhjennyspäivä. Kuuntelen kaikkea pärisevää päästäkseni Tattoosta päässäni eroon, tarttuuhan sen koukut kertausklipistä kuin tatska. Urakoidessani kuuntelin tästäkin Benidorm-version ja se oli jotenkin pehmeämpi eikä niin korviarepivää. Ovatko korvani siedättyneet vai oliko se tosi paljon parempi versio?

Tuo hra47:n mainitsema raskaus tässä on ongelmana.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja toivo »

Vähemmän sitä eaeaata olis saanut olla.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Olen popmusiikkifriikki mutta pidän kuitenkin Eaeata suhteellisen helposti lähestyttävänä, joten jotakin kummallista tässä Blanca Palomassa täytyy olla.

Ainakin tunne on tässä esityksessä voimakas ja saattaa olla tunnepuolen juttuja, että jollekin kolahtaa, jollekin ei ja jotkut suorastaan karsastavat. Joku Hampurin astrologinen yliopisto vois selvittää fanittajien ja karsastajien kuun elementit ja huoneet tai jotain.

Siitä samaa mieltä, että Benidormin esitys oli loppujen lopuksi toimivampi. Loppu ja jokin muukin yksityiskohta meni paremmin kuin Liverpoolissa.

Viisut kuitenkin kaipaa juuri tällaisia omannäköisiä ja omankielisiä juttuja. Harmi, että Espanja floppasi.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2959
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Mulle tää oli alussa kyllä ristiriitainen tapaus, mutta aloin sitten tykkäämään tästä. Ehkä se erikoisuus tässä kiehtoo. Ja jonkinlainen kauhun tunne. Esityksessä tykkäsin miten valoja käytettiin.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

rakastan flamenkoo ja eri fuusioita siitä ,mutta tää oli vasn enempi päänsäryn aihettava kiekuminen. Mutsi sano ,että jos oikeasti on tarkoitettu kehtoluluksi,niin lapsihan näkee painajaisia :D

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Kauheaa hämärää melusaastetta. Tämän kohdalla yleisö oli oikeassa. Paitsi, että se Saksa oli vielä kamalampi. :jupinaa:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Tuttifrutti
Maistelija
Maistelija
Viestit: 23
Liittynyt: 04 Touko 2023, 17:03

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Tuttifrutti »

Arvasin että tämä floppaa. Itse vaihdoin kappaletta joka kerta kun tuli spotifyn listassa, kertakuuntelu oli korvia rasittava. En pydtynyt uskomaan että tavallinen kansa jaksaa porautua syvemmälle ensikuuntelulla.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Äitini, joka tykkää espanjalaisesta musiikista, saboi heti alusta alkaen, että eiköhän Andaluciassa ole parempiakin flamencolaulajia. Voisiko olla, ettei tämä biisi kuitenkaan vedonnut edes genren omiin faneihin?
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Jokuhan (Rousku?) taisi sanoa, että Blancalla on kappaleeseen liian ohut lauluääni. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Vaikka tässä nyt monessa kommentissa on pohdittu Blancan äänen/taidon puutteita, mun on kyllä sanottava että mun mielestä hän lauloi finaalissa paremmin kuin Loreen.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Niin lauloi, ja onhan tämä omaperäisempi kappalekin. Radiosoittoonkin tästä voisi olla espanjankielisiin maihin ja niistä varmaan RoW-pisteetkin pamahtivat? Muun kielinen Eurooppa saa ihan luvan kanssa olla tästä tykkäämättä. :)
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Mähän en hänen ääntään turhan ohueksi soimaa ja pidän itsekin enemmän kuin Loreenin livestä. :joojoo: Ehkä tämä kappale vaan olisi tarvinnut kolhompaa lähestymistapaa. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Mutsini joka rakastaa oikein kunnon Flamenkoa ja myös pop.versioita azucar moreno ja iskelmällistä Isabel Pantojaa ,mutta hänen mielestää. tämä oli jotain lähinnä.taidemusaa missä viitteitä flamekostsaja artisti itse ei hallinnu kunnon flamenko tekniikkaa. Täähän ois ollu aika pamaus kunnon mustalaisflameko äänellä laulettuna eikä tuollasella kristallin kirkkaalla kirkumisella.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Musta tän biisin ongelma, että tässä oli liikaa tuota huutoa ja liian vähän tavallista laulua. Nyt ainakin mulla ja monella mun kaverilla tuli mieleen, että Blancan varpaille oli tippunut jotain ja se siellä se nyt huutaa 3 minuuttia. Huuto ois voinut olla tehokeino sen sijaan, että näytettiin että kyllä osataan huutaa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Minusta tässä oli jotain hyvin upeaa ja viisuviikolla vilpittömästi aloin olettaa, että Espanja on top5:ssa.
Jotenkin sitten finaalin tuoksinassa tajusin, että näin ei voine käydä. Tosin lopputulos pisteiden jälkeen oli shokki.


Minusta tämä oli vaikuttava ja vahva, mutta nyt kun sanotte, niin voisihan äänessä olla jotain tummempaa. Tässä oli taitoa ja karismaa kuitenkin.


Nyt vanhemmiten olen alkanut kaivata viisuihin tällaisia omakielisiä ja "etnisiä" juttuja, joissa ollaan rohkeita. Pienenä en voinut sietää, enkä myöskään oikein jaksanut värikkäitä etnorallatuksia ja -loilotuksia. :D

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ansarin kirjoitti: 17 Touko 2023, 10:24 Äitini, joka tykkää espanjalaisesta musiikista, saboi heti alusta alkaen, että eiköhän Andaluciassa ole parempiakin flamencolaulajia. Voisiko olla, ettei tämä biisi kuitenkaan vedonnut edes genren omiin faneihin?
Olen ehkä pikkuisen samoilla linjoilla, eli koko kevään marmattanut Blanca Paloman äänen ohkaisuutta. Nyt tuli sellainen harrastelijamainen vaikutelma (harrastelija eli amatööri eli rakastaja suhtautuu kyllä kohteeseensa intohimolla, mutta ammattitaitoa vielä vähän puuttuu). Periaatteessa kannatan kansallisten ja modernien elementtien yhdistämistä, mutta voi myös kysyä, toteutettiinko se tässä onnistuneesti. Riittääkö lisätä tuollainen pulputtava elektroninen tausta? Tämäntapaista modernisoitua flamencoa lienee olemassa enemmänkin (nuevo flamenco), ehkä joskus ehdin kuuntelemaan. Toivottavasti Espanjassa uskaltavat harkita lajityypin lähettämistä toisenkin kerran, tai ainakaan eivät heti tyrmää ideaa.
Serduchka kirjoitti: 17 Touko 2023, 13:13 ^ Jokuhan (Rousku?) taisi sanoa, että Blancalla on kappaleeseen liian ohut lauluääni. :miettii:
Kas, joku lukee viestejäni!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Eli tavallaan moni kaipasi tähän jotain sellaista, jolla tämän saisi paremmin johonkin valmiiseen boksiin laitettua? Eli liian taiteellinen puhtaaksi flamencobiisiksi ja vääränlainen ääni flamencoon?

Ehkä tämä sitten selittää miksi tykkäsin tästä niin paljon. Tämä on jotain uudenlaista, eikä tiukasti ahdattu yhteen genreen tai sen stereotypioihin.
Ihan eri meininki kuin vaikkapa Italialla joka lähetti tuollaisen samanlaisen biisin kuin melkein aina ennenkin ja miltä 80% italialaisista biiseistä kuulostaa.

Loreeniin olen jo edellisessä kommentissani tätä verrannut, mutta ihmettelen nyt vielä toistamiseen että jos tämä on liian tuskaisen kuuloista huutoa, niin miksi Loreenin suorastaan ummetustuskasta kärsivän oloinen huutaminen ja liikehdintä oli sitten noin paljon coolimpaa että sillä tulee ylivoimainen juryvoitto ja hurjasti teleääniä. :shock:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Saturnus Psycho kirjoitti: 17 Touko 2023, 15:39 Loreeniin olen jo edellisessä kommentissani tätä verrannut, mutta ihmettelen nyt vielä toistamiseen että jos tämä on liian tuskaisen kuuloista huutoa, niin miksi Loreenin suorastaan ummetustuskasta kärsivän oloinen huutaminen ja liikehdintä oli sitten noin paljon coolimpaa. :shock:
Ehkä muutkin asiat vaikuttavat kuin solistin ääni? Loreenilla oli poppiksessaan ihan tarttuva melodia. Tästä taas voi kysyä, unohtuiko säveltää biisi. Voi olla, että toisenlaisella sovituksella se, mitä melodiaa oli, olisi tullut paremmin esille.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Pete »

Blanca oli kertonut radiohaastattelussa, että haluaa joskus palata viisuihin.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hatunnosto laulajalle siitä, että muistaa miten biisi menee. Tai mistäs minä tiedän vaikka hän joka kerta improvisoisi lauluosuudet, en minä kuitenkaan mitään eroa huomaisi...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Lukittu