UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
40
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
153
40%
Jesse Markin – Glow
35
9%
Windows95man – No rules!
49
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
34
9%
 
Ääniä yhteensä: 384

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kai Ruotsin tai Italian voiton puolesta voi jo jossain lyödä vetoa?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36896
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tegu kirjoitti: 06 Loka 2023, 22:33 Tai ehkä UMK-artistivihjeistäkin voisi tehdä tähän ketjuun suosikkiäänestyksen. :uujee:
Lisätty. :uujee: :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11324
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Ovatkohan nämä vihjeet nyt julkaisujärjestyksessä? :miettii: Tällöin upeaäänisen laulajan voimabiisin julkaisu osuisi perjantaipaikalle, mikä voisi viitata Ilta-tyyliseen autenttiseen suomipop-balladiin, jollainen olisi täydellinen jatkumo ja kontrasti Käärijälle. Tämän ennakko-odotuksen perusteella kakkonen sai ääneni. :uujee:

Voittajaksi veikkaan räjähtävää rock-anthemia tai todella intensiivistä biisiä, koska nämä kuulostavat eniten siltä, mitä Suomi viisuihin yleensä lähettää. :heh:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5397
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Odotan eniten tuota uuden artistin ysäridance-pläjäystä. Tuo upeaäänisen laulajan voimabiisi antaa kyllä niin vahvat jumboksi jäämisen vibat sillä miksipä kukaan nyt sellaista äänestäisi kun on kiinnostavampaakin tulossa :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Veikkaan voittajaksi intensiivistä, ja vaikka tuo duo mua eniten kiinnostaa (kun on niin yllättävä sitten) niin pelkään, että se on joku vanhuskiintiöpaikka :heh: Danny + Kaija Koo tyyliä, vaikka en tiedä oisko tuo edes yllättävä, en seuraa kys. artisteja
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Intensiivinen vie tällä hetkellä voiton. Intensiivinen voi olla hyvällä tavalla painostava, vapauttava ja tunteita herättävä. Ja sitä hyvän viisubiisin pitää olla kuten Cha Cha Cha oli. Tai esim. Jamala 1944. Luulen että voittaja voisi olla vihjeiden loppupäässä. Rock pläjäys herättää mielenkiinnon potentiaalisesta voittajasta mutta sitten tulee tämä intensiivinen tekele mihin kaikki mieltyy :raaps:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Taidan odottaa eniten Reino Nordinin klubibängeriä. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Cyan Kicksin comeback olisi kiva. Ainakin Spotifyn keikkalistausta kun katselee, niin sieltä ei ainakaan löydy esteitä. Heidän kiertue Smash Into Piecesin ja APOCin kanssa näyttäisi päättyvän sopivasti Joulukuun alussa.

Arion kans olisi ihana nähdä joskus viisuilemassa asti. Nopealla vilkaisulla siellä kans keikkakalenteri tyhjänä.

Vaikka rock/metali-ihmisiä olenkin henkeen ja vereen, niin eniten kyllä itseänikin kiinnostaa tuo kahden tunnetun artistin yhteistuotos. Voi olla ihan mitä vaan tahansa, kun taas muut vihjeet antavat mielestäni enemmän osviittaa siitä mitä on tulossa.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Pete kirjoitti: 07 Loka 2023, 08:30 Taidan odottaa eniten Reino Nordinin klubibängeriä. :joojoo:
En kestä jos tää on Reino :jupinaa: (kuka tahansa muu pliis)
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1378
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Heräs ajatus tuosta intensiivisestä kappaleesta yhdeltä kuunnelluimalta artistilta. Voiskohan tää olla pehmoaino? Jos miettii viimeisiä kahta uutta kappaletta Mietin sua pahalla ja Valssi on itsessään hyvin intensiiviä. Pehmoaino on kyllä tällä hetkellä yksi niistä artisteista, joita toivon kovin kisalemaan.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1875
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Maalaispoju kirjoitti: 07 Loka 2023, 11:04 Heräs ajatus tuosta intensiivisestä kappaleesta yhdeltä kuunnelluimalta artistilta. Voiskohan tää olla pehmoaino? Jos miettii viimeisiä kahta uutta kappaletta Mietin sua pahalla ja Valssi on itsessään hyvin intensiiviä. Pehmoaino on kyllä tällä hetkellä yksi niistä artisteista, joita toivon kovin kisalemaan.
👇
Rullaaja kirjoitti: 06 Loka 2023, 19:06 Silloin kuin nuo vihjeet julkaistiin, niin pehmoaino oli myöhemmin instagram stooreihinsa julkaissut videon jossa selittää, että ei ole hakenut mukaan, koska hän ei halua kilpailla musiikillaan ja koska asetelma olis muutenkin niin kuumottava että hän oksentaisi. Mutta saa kuulemma tuon unohtaa jos hän joskus "sekoaa".

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

:voitto:
Mun suosikki on tässä vaiheessa tuo kahden nimekkään artistin yllättävä duo. Kova kertsi on aina etu Euroviisuissa. Mielenkiinnolla odotan, mikä kaksikko sieltä paljastuu. Meiju Suvasta veikkaan. :heh:

:hopea:
Toinen sija menee räjähtävälle rockille. Sen Suomi osaa. Paitsi jos kyseessä joku "parasta ennen" päiväyksen ylittänyt menestysyhtye, niin kiinnostus lopahtaa saman tien.

:pronssi:
Klubi bängeri kiinnostaa myös. Krista Siegfridsin paluu olis upea. Kristan paluu Mälmööhön olis kanssa hassu yhteensattuma.

:sorivaan:
Vähiten kiinnostaa tässä vaiheessa voimabiisi. Tää on varmaan joku VOice of Finland tyyppi, josta en ole ikinä kuullutkaan. Laulaa jonkun ihan kivan voimaballadin. Balladit ei ole oikein Suomen juttu Euroviisuissa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Toivottavasti balladi ei ole mikään Islanti 2009 (Is it true, sijoitus 2. finaalissa). Olisi surullista jos jäisi valitsematta vain koska balladi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36896
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Voisiko tuo "kahden nimekkään artistin yllättävä duo kovalla kertsillä" oikeasti olla joku Jami Faltin ft. Meiju Suvas? :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Onneks tuskin on Pehmoaino… Sen biisit on tyyliä tuutulaulu :draamaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^ Itse en oo kuullutkaan koko Pehmoainosta ennen. Muutenkin tietämys tän hetkisestä suomimusiikista aika minimissä :heh:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jodelissa puhuttiin et ylex ois puhuttu et Sexmane ois yks umk: n kilpailijoista… Ja sen sanonut ois kuulemma ”vuotanut” Robinin viime vuonna.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1875
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Senen perheestä olen saanut viime vuosina pienen yliannostuksen, niin olisi vähän meh.

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 832
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Mä en ole tainnut kuulla yhtään hyvää biisiä tältä Sexmanelta, yritin nyt vähän kuunnella, mutta yhtään en jaksanut loppuun asti, häiritsee myös tuo kovin autotunetettu lauluääni, mutta miksipä ei jos on plakkarissa tällä kertaa se uran paras biisi. Olisiko hän kenties toinen osapuoli tästä yllättävästä duosta :mitvit:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jos Sexmane on kisoissa niin luulen että on se duon toinen pari. Toki jos Isac Elliotin Makso mitä makson kaltainen bängeri olisi missä on myös feattaamassa niin ois kiva. Epäilen että riittääkö hän yksin tekemään vastaavaa hittiä. Mutta kuka olisi se yllättävä toinen osapuoli. Ei olisi kovin yllättävää vetää Isacin kanssa uudelleen.

Ja hieman ihmettelen että valtakunnallisella radiokanavallako huudellaan jo suoraan kilpailijoiden nimiä?

Jos joku tässä vaihetta vuotta ois heittänyt Käärijän nimen niin en tiedä olisiko ollut niin innostunutta. Cha Cha Cha oli vaan timanttinen hitti.
Viimeksi muokannut hercules, 07 Loka 2023, 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

TomppaJr kirjoitti: 07 Loka 2023, 12:14 Voisiko tuo "kahden nimekkään artistin yllättävä duo kovalla kertsillä" oikeasti olla joku Jami Faltin ft. Meiju Suvas? :rofl:
Toivottavasti ei tuo naisten pahoinpitelijä kuitenkaan.

Mutta joo, viime vuonnahan täällä keksittiin se "Portion Boys feat Meiju Suvas" ‐ iskelmä, niin minäkin miellän tuon yllättävän duon olevan joku vastaava. Ehkä Sexmane&Kaija Koo ? :heh:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36896
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Puutarhuri kirjoitti: 07 Loka 2023, 17:22
TomppaJr kirjoitti: 07 Loka 2023, 12:14 Voisiko tuo "kahden nimekkään artistin yllättävä duo kovalla kertsillä" oikeasti olla joku Jami Faltin ft. Meiju Suvas? :rofl:
Toivottavasti ei tuo naisten pahoinpitelijä kuitenkaan.
Eihän häntä vielä ole siitä tuomittu? :mitvit: Eiköhän ole syytä pitää syyttömänä ennen tuomiota.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 832
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

hercules kirjoitti: 07 Loka 2023, 17:15 Jos Sexmane on kisoissa niin luulen että on se duon toinen pari. Toki jos Isac Elliotin Makso mitä makson kaltainen bängeri olisi missä on myös feattaamassa niin ois kiva. Epäilen että riittääkö hän yksin tekemään vastaavaa hittiä. Mutta kuka olisi se yllättävä toinen osapuoli. Ei olisi kovin yllättävää vetää Isacin kanssa uudelleen.
Olisiko tarpeeksi yllättävää, jos se toinen osapuoli olisi joku näistä Pudaksen tärpeistä: Abreu, Vilma Alina tai Gasellit… toivottavasti, vaikka yllättävää kieltämättä, ei ainakaan Meiju Suvas :heh:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Kyllä, laitan omiin muistioihin nyt Abreu feat. Sexmane. Meinaan olisi kova kombo. Vahva pehmeä ääni molemmilla. Vai oliko tämä toive pikemmin kuin veikkaus :heh:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

TomppaJr kirjoitti: 07 Loka 2023, 17:26
Puutarhuri kirjoitti: 07 Loka 2023, 17:22
Toivottavasti ei tuo naisten pahoinpitelijä kuitenkaan.
Eihän häntä vielä ole siitä tuomittu? :mitvit: Eiköhän ole syytä pitää syyttömänä ennen tuomiota.
Tottakai on tuomittu. Mistäs muuten edes asiasta tietäisin, kun julkisista lehtitiedoista.

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 832
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

hercules kirjoitti: 07 Loka 2023, 17:48 Kyllä, laitan omiin muistioihin nyt Abreu feat. Sexmane. Meinaan olisi kova kombo. Vahva pehmeä ääni molemmilla. Vai oliko tämä toive pikemmin kuin veikkaus :heh:
Ainakin nää kaksi seuraa toisiaan instassa ja jos yhtään osaan tulkita niin Abreu on alkanut seuraamaan Sexmanea vasta aika äskettäin :peukku:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

hercules kirjoitti: 07 Loka 2023, 17:15 Ja hieman ihmettelen että valtakunnallisella radiokanavallako huudellaan jo suoraan kilpailijoiden nimiä?
Yritin saada katsottua sen kohdan tosta livestä missä tästä ois puhuttu mut en saanut/löytänyt sitä. Vähän oli nyt sekava Jodlaus lopulta mut ei ilmeisesti olisi mikään tieto vaan vain veikkaus ja viime vuonna Robin olisi osunut vahingossa? Tiiä sit… 9.1. se varmaan selviää kun kilpailijat vuotaa kuitenkin.

Linkki tähän lähetykseen -> https://areena.yle.fi/1-66908888

Aika jotain 14.41.30 mut mulle kyllä näytti vaan minuutteja?
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Creeperqueen kirjoitti: 07 Loka 2023, 12:52 ^ Itse en oo kuullutkaan koko Pehmoainosta ennen. Muutenkin tietämys tän hetkisestä suomimusiikista aika minimissä :heh:
Tästä syystä en itse osaa veikata oikein mitään ainakaan vakavissaan. Tosiaan edellisistä -23 kilpailijoista vain Robin oli mulle ennestään tuttu. Mun toiveetkin on siksi jotain parasta ennen päiväyksen nähneitä artisteja, jotka teoriassa innostaisi mutta oisi käytännössä Rasmus 2.0. Eihän siinä mitään jos tykillä biisillä osallistuisi, mutta kuten on nähty, se taitaa olla enemmän poikkeustilanne ettei nimi edellä mentäisi näiden kohdalla
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Jarkko Tamminen "paljasti", kuka on UMK:ssa ensijulkaisunsa tekevä artisti. :heh:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

viisuilta kirjoitti: 07 Loka 2023, 17:56
hercules kirjoitti: 07 Loka 2023, 17:15 Ja hieman ihmettelen että valtakunnallisella radiokanavallako huudellaan jo suoraan kilpailijoiden nimiä?
Yritin saada katsottua sen kohdan tosta livestä missä tästä ois puhuttu mut en saanut/löytänyt sitä. Vähän oli nyt sekava Jodlaus lopulta mut ei ilmeisesti olisi mikään tieto vaan vain veikkaus ja viime vuonna Robin olisi osunut vahingossa? Tiiä sit… 9.1. se varmaan selviää kun kilpailijat vuotaa kuitenkin.

Linkki tähän lähetykseen -> https://areena.yle.fi/1-66908888

Aika jotain 14.41.30 mut mulle kyllä näytti vaan minuutteja?
Kohta on 1:42:38

Ja YleX viikonlopun juontaja Lloyd tosiaan vain veikkailee itsekseen vihjeiden perusteella. Pitää merkkeinä Sexmanen osallistumisesta sitä ettei hän ole julkaissut hetkeen mitään ja klubirundi päättyy marraskuun lopulla. Eiköhän Lloyd Robininkin ole sattumalta saanut oikein, ei taatusti ole oikeasti saanut oikeaa tietoa Yleltä asiasta.

Itse en oikein jaksa kuitenkaan uskoa Sexmanen osallistumiseen. Hänhän on ymmärtääkseni ihan äärettömän suosittu Z-sukupolven keskuudessa, UMK:ta hän ei siihen tarvitse. En myöskään usko, että hän ihmeemmin kaipaisi koko kansan näkyvyyttä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Vastaa Viestiin