UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
40
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
153
40%
Jesse Markin – Glow
35
9%
Windows95man – No rules!
49
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
34
9%
 
Ääniä yhteensä: 384

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Hanhis kirjoitti: 08 Loka 2023, 13:52
toivo kirjoitti: 08 Loka 2023, 12:47 Anthem on synonyymi sanalle hymni. Ja hymni tarkoittaa juhlallinen (kuoro)laulu; (ortodoksisessa kirkossa:) ylistyslaulu.
Populaarimusiikissa anthemilla viitataan nostattavaan ja suureen kappaleeseen, jolla on yleensä myös erityinen sosiaalinen merkitys.
Tämä räjähtävä rock anthem kuulostaa kyllä vihjeenä niin hyvältä, että itse ehkä odotan tätä eniten. Tulee kyllä ensimmäisenä mieleen, että on yhdistelty eri musiikkityylejä ja soittimia niinkuin Nightwish teki. (Toivottavasti sen kuitenkin menisi esittämään joku uudempi bändi ja omalla poikkeavalla tyylillään.) UMK on onnistunut esityksissäkin hyvin viime vuosina...

Joka tapauksessa on varmaan hieno kokea livenä :joojoo:

Onneksi sentään on kenraaliesityksen liput hyvältä paikalta, vaikka en finaaliin saanut lippua. Harmittaa vähän vieläkin. Ehdin vähän jälkeen 9 lippu.fi sivuille katsomaan sitä pamppujen mätkettä, mutta kaikki liput olivat varattuina ja vapautuvat menivät valon nopeudella.

Temuwish
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 08 Loka 2023, 11:41

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Temuwish »

Tärkeintä on tosiaan se aito motivaatio menestyä hyvin viisuissa/voittaa. On eri asia haluta viisuihin ja eri asia haluta voitta viisut.

Saara Aalto oli hyvä esimerkki henkilöstä, joka vain halusi viisuihin ja halusi kansainvälisen uran. Koko touhusta jäi sellainen itsepäisen artistin väkisin puristettu suoritus.

Krista Siegfrids halusi myös viisuihin, mutta aivan toisenlaisella asenteella. Hän oli iloinen, riemukas ja yritti kaikkensa. Hänen panosti, mutta ilolla! Hän menestyi yhtä heikosti kuin Saara, mutta Kristan yrityksestä jäi parempi jälkimaku. Hän vieläpä palasi yrittämään kahdesti Ruotsin karsintoihin ja juonsi UMK:ta useita vuosia. Saara sen sijaan katosi viisupiireistä ja ryhtyi pyörittämään jotain ihme akatemiaa vaimonsa kanssa.

Käärijän touhussa oli samaa hehkua kuin Kristan yrityksessä. Käärijä joutui kyllä suorittamaan vaikean temppuradan, kuten Saarakin, mutta Käärijä teki sen ilolla ja hänestä hehkui kesken esityksen aivan erilainen motivaatio. Hänen aito voitonhalu näkyi läpi, varsinkin siinä kohdassa, kun hän juoksee laatikkoa ympäri tai kun hän nyrkillä iskee "maahan" kappaleen lopussa.

Blind Channelilla oli myös kova uho ja halu lyödä läpi kansainvälisesti. Viisut oli väline siihen ja he panosti tärkeään keikkaansa erittäin suuresti. The Rasmus taas oli jo tehnyt isoja keikkoja, joten viisukeikka taisi mennä lähinnä "rutiinilla". Eli siitä puuttui sellainen nuoren innokkaan artisin palava halu lyödä läpi.

Minua ei kiinnosta, jos joku artisti vain haluaa viisuihin. Minua kiinnostaa, jos joku haluaa voittaa viisut. Emme kaipaa enää Sandhjan tyylisiä "tytöt lähtee pitää hauskaa Ruotsiin kansalaisten verorahoilla" -virityksiä.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Eiköhän Nightwish pidä pientä vauvalomaa. Lasten lapsuutta ei saa koskaan takaisin ja Floorilla on sen verran jo ikää, että tuskinpa enää kolmatta lasta tulee.

Plus Tuomaksen taide ei mahdu kolmeen minuuttiin.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2246
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Mitähän muuten etkoilla ja jatkoilla on? Itse en alkoholia juo ja ns. juhli niin onks ne ihan hirveitä mulle? :heh:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5986
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Temuwish kirjoitti: 08 Loka 2023, 15:48 Tärkeintä on tosiaan se aito motivaatio menestyä hyvin viisuissa/voittaa. On eri asia haluta viisuihin ja eri asia haluta voitta viisut.

Minua ei kiinnosta, jos joku artisti vain haluaa viisuihin. Minua kiinnostaa, jos joku haluaa voittaa viisut. Emme kaipaa enää Sandhjan tyylisiä "tytöt lähtee pitää hauskaa Ruotsiin kansalaisten verorahoilla" -virityksiä.
Samaa mieltä tästä. Haluan nähdä jatkossakin niitä artisteja, jotka nimenomaan haluavat viisut voittaa. Blind Channelissakin ehkä hieman karsastin sitä asennetta, että viisuja ei kuitenkaan ihan haluttu voittaa, sillä viisuleima olisi ollut paljon vahvempi kuin nyt.

Tämän vuoksi suhtaudun hieman ristiriitaisesti myös niihin artisteihin, jotka tulevat UMK:hon hakemaan vain näkyvyyttä Suomessa, esim. juuri Kuumaa. Kyllähän hekin toki varmasti olisivat viisutonttinsa hyvin hoitaneet, mutta asenne olisi taatusti ollut enemmän sitä, että pidetään hauskaa ja katsellaan meininkiä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

iiiduli kirjoitti: 08 Loka 2023, 17:19
Temuwish kirjoitti: 08 Loka 2023, 15:48 Tärkeintä on tosiaan se aito motivaatio menestyä hyvin viisuissa/voittaa. On eri asia haluta viisuihin ja eri asia haluta voitta viisut.

Minua ei kiinnosta, jos joku artisti vain haluaa viisuihin. Minua kiinnostaa, jos joku haluaa voittaa viisut. Emme kaipaa enää Sandhjan tyylisiä "tytöt lähtee pitää hauskaa Ruotsiin kansalaisten verorahoilla" -virityksiä.
Samaa mieltä tästä. Haluan nähdä jatkossakin niitä artisteja, jotka nimenomaan haluavat viisut voittaa. Blind Channelissakin ehkä hieman karsastin sitä asennetta, että viisuja ei kuitenkaan ihan haluttu voittaa, sillä viisuleima olisi ollut paljon vahvempi kuin nyt.
En ollut ajatellutkaan aiemmin enempää sitä, että iso pointti Käärijän viehättävyydessä oli hänen kova julkilausuttu halunsa voittaa, ei vain edes pärjätä. Ja se näkyi hänen läsnäolossaan lavalla ja sen ulkopuolella. Vaikka olisi hyvä biisi, niin ei se sytytä jos artisti on matkassa huonolla asenteella.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3368
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Täysin samaa mieltä kaikesta, mitä Temuwish viestissään sanoo. :joojoo: Suomi on jo turhan monesti lämmitellyt ja mennyt viisuihin asenteella ''ihan sama tulee mitä tulee'', Euroviisut on kuitenkin loppujen lopuksi kilpailu. Monet taisivat pitää Käärijää jopa hieman ylimielisenä näkyvän voitonhalunsa kanssa, mutta kukapa ei kilpailuun mennessään haluaisi sitä voittaa? Ymmärrän kyllä myös UMK:n näkemyksen siinä, ettei haeta nimenomaan mahdollista euroviisuvoittajaa, vaan uutta monipuolista musiikkia kansalle ja siinä sivussa uusi euroviisuedustaja Suomelle. Kyllähän liikayrittäminenkin on nähty ja sekään ei ole hyvä asia.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8179
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kunhan nyt vain on pysyvästi päästy eroon siitä ajattelumallista, millainen musiikki sopii viisuihin ja euroviisujen täsmäiskun etsinnästä. Rajoittaa liikaa ajattelua.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1988
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Samalla asenteella kuin MM-jääkiekkoon. Ruotsi kyllä viisuissakin on toiminut suomalaisten kirittäjänä. Samaa menestymisen kulttuuria kaivataan ja sitä meillä jo on. Suomalaiset artistit vaan tuppaa olemaan että ei halua kilpailla taiteellaan, vaikka samaan aikaan niiden biisien menestymistä voi seurata hyvin reaaliaikaisesti striimauksista. Musiikkiteollisuus kilpailee jatkuvasti ihmisten ajasta ja näkyvyydestä. Miksei sitten viisuissa voisi antaa samaa panosta.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Nämä kuumaat ja portionboysit tarvitaan siksi, että kisa pysyy mielenkiintoisena. Jos ei ole sitä oikeaa suomalaista musiikkia oikeiden suomiartistien esittämänä, jäljelle jää lähinnä viisujen täsmäiskut tai jotain kädenlämpöistä englanninkielistä europoppia, mikä ei kiinnosta edes Suomessa. Yleisön vain pitää olla tarkkana, että äänestetään "oikein".

Eikä sitä ikinä tiedä mikä Eurooppaan puree vähän viiveellä. Tuskinpa Joker Outissa harmitellaan osallistumista ja huonoa sijoitusta - sen tosin olisi kuulunut olla parempi. Pojat kiertävät Eurooppaa ja edistävät omankielisen musiikin markkinaa.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8179
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Minusta Portion Boys nimenomaan oli täsmäisku viisuihin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

^No juu, niin oli. Sävelmähän on oikein iskevä, mutta eurooppateema pilasi sen. Ovat tainneet itsekin huomata sen.

Toivottavasti myös Ylellä tajuttiin ja jatkossa uskalletaan sanoa isoille nimille "tulkaapa toimivammalla biisillä ensi vuonna uudestaan". Tässä ei voi vedota edes PB:n kakkossijaan. Se tuli eniten siksi, että kaikilta muilta lähti kaikki sympatiaäänet Käärijän taakse.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36925
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

viisuilta kirjoitti: 08 Loka 2023, 16:19 Mitähän muuten etkoilla ja jatkoilla on? Itse en alkoholia juo ja ns. juhli niin onks ne ihan hirveitä mulle? :heh:
Viime vuonna etkoilla soi hauskaa musaa ja jengi hengaili siellä ja tervehti kaikkia tuttuja.

Jatkoilla soi euroviisupainotteinen musiikki, ja loppuillasta myös UMK-artistit tulivat keskelle tavallista kansaa bilettämään. Niinku ny Robinkin siellä hytkymässä. :heh:

Alkoholia ei tarvitse mihinkään, kun on viisubileissä. :tosion:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6557
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Temuwish kirjoitti: 08 Loka 2023, 15:48Minua ei kiinnosta, jos joku artisti vain haluaa viisuihin. Minua kiinnostaa, jos joku haluaa voittaa viisut. Emme kaipaa enää Sandhjan tyylisiä "tytöt lähtee pitää hauskaa Ruotsiin kansalaisten verorahoilla" -virityksiä.
Niin, eihän viisuja voi voittaa ilman hikistä voitontahtoa. Esimerkiksi Salvador Sobral, Jamala, Conchita Wurst ja Kalush Orchestra ovat mainioita esimerkkejä voittajista, jotka eivät ole ajatelleet mitään muuta kuin voittamista. :heh:

Voitonhalulla ei tee yhtikäs mitään viisuissa, jos itse viisukappaleen ja -esityksen osaset eivät ole kohdillaan. Ja se, millä tavoin luodaan voittoviisu ja -esitys, on ikuinen mysteeri, koska se on luomista eikä kilpailua. Liiallinen voitonnälkä luomisprosessissa osuu todennäköisemmin vihkoon kuin kultasuoneen. Cha Cha Chaankin viisupotentiaali havaittiin käsittääkseni vasta sitten, kun kappale oltiin jo tehty.

Ja viisuissa on menestyneet myös osallistujat, jotka eivät ensisijaisesti implikoi tahtovansa voittaa viisut, vaan halulle osallistua Euroviisuihin on muunlaisia motiiveja. Tietenkään terveessä voitontahdossa ei ole mitään pahaa, ja sen ilmaiseminen on oikeastaan rohkeaa, koska silloin asettaa itsensä julkisesti alttiiksi epäonnistumiselle, mutta voitontahto on kehno mittari viisuesiintyjää valittaessa. Euroviisuissa kun ei kilpailla tahdolla vaan taiteella. :mrgreen:

On myös huomioitavaa, että Käärijän ääneenlausuttu voitontahto vakavoitui siinä vaiheessa, kun viisujen voittaminen näytti realistiselta vaihtoehdolta. Tuskin Käärijä olisi yhtä paljon puhunut tahdostaan voittaa viisut, jos hänen biisinsä ei olisi herättänyt ennakkohypeä. Ehkä Sandhjastakin olisi kuoriutunut kunnon voittomimmi, jos hänen kappaleensa olisi antanut siihen minkäänlaista aihetta.

Avatar
Morri
Siemailija
Siemailija
Viestit: 188
Liittynyt: 14 Helmi 2022, 20:09

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Morri »

TomppaJr kirjoitti: 08 Loka 2023, 14:02 Warnerilta ei kuulemma ole yhtään artistia mukana. Lähde on vähän epämääräinen ”kaveri on puhunut Warnerin sisäpiiriläisen kanssa”. :heh:
Tämä kuulostaa uskomattomalta, mikäli miltään alalevymerkiltäkään (Mökkitie, Etenee, Monsp, jne.) ei päässyt edustajaa mukaan.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Morri kirjoitti: 08 Loka 2023, 21:47
TomppaJr kirjoitti: 08 Loka 2023, 14:02 Warnerilta ei kuulemma ole yhtään artistia mukana. Lähde on vähän epämääräinen ”kaveri on puhunut Warnerin sisäpiiriläisen kanssa”. :heh:
Tämä kuulostaa uskomattomalta, mikäli miltään alalevymerkiltäkään (Mökkitie, Etenee, Monsp, jne.) ei päässyt edustajaa mukaan.
Jos Warnerilta ei ole yhtäkään mukana, sehän sulkee paljon veikattuja nimiä pois. Esimerkiksi sen Pudaksen Anna Abreyn.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Minä ainakin surutta suljen heti pois tällaiset "kaverilta kuultua"-spekulaatiot, kun niitä pyörii joka paikassa jos jonkinmoista :heh: Syön sitten sitä humble pieta tammikuussa, jos Warnerilta ei ainuttakaan artistia ole mukana
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 837
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Mikäli tämä sisäpiiritieto ettei Warnerilta olisi ketään mukana pitäisi paikkansa, olisi mahdollisten osallistujien spekulointi paljon helpompaa, sillä nämä kaikki jäisivät poissa arvailuista:

Tuntuu kyllä hyvin epätodennäköiseltä, ettei yksikään allaolevasta joukosta olisi mukana vai mitä tuumitte :shock:

https://warnermusic.fi/artistit/#kotimaiset


Tosin jäähän näitä vaihtoehtoja vielä:

https://sonymusic.fi/artists/

https://www.universalmusic.fi/artists/

https://www.rankakustannus.fi/

https://www.capitolrecords.fi/artistit
(+ Timmy Tattari)
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

No nyt kun Warnerin listaa tarkemmin katson, niin ei sieltä ketään mun spekuloimaa tai toivomaa löytynyt kummiskaan, niin sinänsä mulle aivan sama onko sieltä joku vai ei :rofl: Jännäks menee!
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36925
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Balkan kirjoitti: 08 Loka 2023, 23:11 Minä ainakin surutta suljen heti pois tällaiset "kaverilta kuultua"-spekulaatiot, kun niitä pyörii joka paikassa jos jonkinmoista :heh: Syön sitten sitä humble pieta tammikuussa, jos Warnerilta ei ainuttakaan artistia ole mukana
Joo vähän hävettää edes heittää ilmoille tällaisia huhuja, mutta tuo oli idean tasolla sen verran mehukas, että menköön nyt. :hihi:
Meow cat, please meow back.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

^ Kyllähän tuollaiset spekulaatiot tuo myös aina oman jännän mausteensa tähän odotteluun, ja mitä lähemmäs UMK:ta päästään, niin sitä enemmän minäkin alan joka vuosi uskoa jokaiseen pieneenkin tiedonmuruseen :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Temuwish
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 08 Loka 2023, 11:41

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Temuwish »

Pelottaa, että tässä käy kuten Portugalille 2018, Iso-Britannialle 2023 ja Espanjalle 2023, eli edellisenä vuonna ollaan menestytty pitkästä aikaa hyvin ja sitten tulee valtava lasku alas.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2246
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Ei kai se mikään ihme ois jos oltaisi siellä 20.-26. sijoilla tai jäätäisi jopa semeihin. Vaikka haluaisin uskoa niin silti vaikea uskoa et Suomesta tulisi kahtena vuotena peräkkäin biisi joka menestyisi.
Viimeksi muokannut viisuilta, 09 Loka 2023, 12:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4909
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kyllä mää finaalipaikkaan uskon. Sitten kun tulisi vielä joku sija 10-15, niin siihen olis jo tyytyväinen. Tai sitten sieltä tulee se perus nipin napin finaaliin ja siellä sijat 20-26.

Mut olishan se hienoa, että Suomi menetyis kahtena vuonna peräkkäin. Onko näin edes ikinä käynnyt. Kasarilla Suomi tuli sijalle 9 kaksi kertaa peräkkäin.
Viimeksi muokannut toivo, 09 Loka 2023, 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5986
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Oma veikkaus on, että finaaliin mennään, mutta siellä ollaan taas niillä häntäsijoilla. Jotenkin tuntuu, että Suomi tulee aina olemaan sellainen maa, että pärjätään joko todella hyvin tai sitten melko huonosti, sellaista välimallia ei ole. :heh:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Pidetään erinomainen UMK ja viisuissa käyköön miten käy. Ensi vuoden viisut ei kiinnosta v****akaan, niin joku sija 10-15 olisi oikein hyvä. Parasta tietenkin toivon Suomen edustajalle, kuka ikinä tulee olemaankaan, mutta täysin hänestä/heistä riippumattomista syistä en aio viisutaivalta seurata.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 837
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Olisikohan jo tulevana vuonna mukana bändi Riku Pääkkösen Ranka-levymerkiltä? Sieltähän tulivat myös Blind Channel ja Cyan Kicks ja eikös myös Arion ole ollut mukana? Mitä noita yhtiön bändejä tsekkasin niin ainakin tässä Psycheworkin biisissä on aistittavissa rock anthem meininkiä, en tosin tiedä ovatko Eurooppaa kiertäneet, kuten siinä vihjeessä mainittiin. Oli miten oli tai mikä bändi vaan, kunhan ei mitään kulahtanutta rokkipumppua uutta nostetta hakemassa vaan jotain tuoretta räimettä kiitos! Itse elän edelleen toivossa, että Cyan Kicks tekisi näyttävän paluun UMK:n, heillä on potentiaalia ja tunnettavuutta menestymiseen sinne Top10 joukkoon myös viisuissa <3

https://youtu.be/zak-7Dgz8RA?si=U_YphVp-5VyNHS34
Viimeksi muokannut Jomard, 09 Loka 2023, 12:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 362
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Amone »

Jomard kirjoitti: 09 Loka 2023, 12:13 Olisikohan jo tulevana vuonna mukana bändi Riku Pääkkösen Ranka-levymerkiltä? Sieltähän tulivat myös Blind Channel ja Cyan Kicks ja eikös myös Arion ole ollut mukana? Mitä noita yhtiön bändejä tsekkasin niin ainakin tässä Psycheworkin biisissä on aistittavissa rock anthem meininkiä, en tosin tiedä ovatko Eurooppaa kiertäneet, kuten siinä vihjeessä mainittiin. Oli miten oli tai mikä bändi vaan, kunhan ei mitään kulahtanutta rokkipumppua uutta nostetta hakemassa vaan jotain tuoretta räimettä kiitos!

https://youtu.be/zak-7Dgz8RA?si=U_YphVp-5VyNHS34
Tainnut olla Stratovarius heidän oppi-isänään. Laulajan äänikin kuin Kotipellolla.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19807
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

iiiduli kirjoitti: 09 Loka 2023, 11:40 Oma veikkaus on, että finaaliin mennään, mutta siellä ollaan taas niillä häntäsijoilla. Jotenkin tuntuu, että Suomi tulee aina olemaan sellainen maa, että pärjätään joko todella hyvin tai sitten melko huonosti, sellaista välimallia ei ole. :heh:
Nykyisenlaisen osallistujamäärän viisuillahan sijoitus finaalin loppupuolellahan on juuri tuloslistan keskitason sijoitus. :raaps:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1988
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jep. Siinä finaalissa on paha stigma jos jää viimeiseksi. Jos jää semeihin niin kukaan ei muista eikä siinä ole semmoista "julkista nöyryytystä" mitä pisteiden laskussa pääsee seuraamaan. Vaikka jos on finaalissa niin takana on kuitenkin hyvin todennäköisesti hyvä biisi.
Nyt ne verhot kii

Vastaa Viestiin