UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
42
11%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
155
39%
Jesse Markin – Glow
36
9%
Windows95man – No rules!
52
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
14%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
35
9%
 
Ääniä yhteensä: 393

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8374
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Temuwish kirjoitti: 09 Joulu 2023, 18:47
hra47 kirjoitti: 09 Joulu 2023, 15:31 Suomi on käytännössä kaksikielinen maa: suomi-englanti.
Niin, suomea ja ruotsia käytetään virallisesti.
Vain ajan kysymys, milloin lainsäädäntö raahautuu todellisuuden perässä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10954
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Simsalabim kirjoitti: 09 Joulu 2023, 15:54 Oi saispa Isacin Suomen edustajaksi :puna:

Se olisi unelma! :ihana: :kups: Juuri olin eilen katsomassa ja hän on vaan upea. Ikke on paras. Harmi, että häntä ei ole tähän asti kiinnostunut kilpailemaan musiikissa, mutta voihan mieli muuttua.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6626
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Temuwish kirjoitti: 09 Joulu 2023, 15:15 Ja jatketaas keskustelua suomeksi.
Kasper_ kirjoitti: 09 Joulu 2023, 15:26 ^ Minustakin on hieman kyseenalaista että juuri tänne pitää tulla sitä englantia vääntämään kun englanninkielisiä viisufoorumeita on olemassa ties kuinka monta :roll:
Tästä väännettiin jo viime vuonna. Englanniksi keskustelu on ihan ok, siihen törmää kuitenkin niin vähän. Ja kun kyseinen käyttäjä ei vaadi ketään muuta kirjoittamaan englanniksi. Jos viestejä ei ymmärrä, voi ne heittää vaikka Google kääntäjään tai sitten vain skipata.

Pudaksen huhut ovat toki siinä mielessä kivoja, että ne antavat edes jotain spekuloitavaa. Ilman niitä syksy tuntuisi kovin pitkältä, kun ei olisi oikein mitään, mihin tarttua.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Pudaksen lista alkaa olemaan viisufanien oma vuosittainen "Tiitisen lista", jonka sisällöstä spekuloidaan UMK-uutisoinnin muuten ollessa niukkaa. Jotain syvä kurkkuja hänellä on verkostoissaan perustuen hänen viime vuotisiin *tietoihin* (ei veikkauksiin) Robinin ja Portion Boysin mukana oloon ja Benjaminin juontajuuteen. Ehkä tämän nimilistan sisältö liikkuu totuuden ja huhun rajamailla siten, että jokunen artisti saattaa ollakin totta, mutta koko listaa tällaisenaan en osta.

Mikael Gabriel ja Sara Siipola sooloartisteina: Näitä olen myös itse veikannut kesästä lähtien ja sijoittaisin heidän juurikin aiemmissa vihjeissä mainituiksi upeääniseksi laulajaksi ja paluuntekijän klubibängeriksi. Sittemmin ei ole ollut mitään merkittävää viitettä sen suhteen mikä vahvistaisi tai vähentäisi näiden spekulaatioiden arvoa.

Cyan Kicks: Henkilökohtaisesti toivottaisin heidät ilomielin takaisin mukaan kisaan, sillä pidän bändin musiikista noin ylipäätään. He eivät kuitenkaan sisälly omiin veikkauksiini ensi vuoden artisteista.

Sexmane: Monta seikkaa voisi puoltaa spekulaatioita Sexmanen mukana olosta. En ole hänen musiikkinsa suuri ystävä ja Linnan jatkojen esityksen perusteella hän kuuluu artistikategoriaan, jonka autotunetonta esitystä saisi jännittää rystyset valkoisena. Kuuntelin hänen YLEX-aamuhaastattelunsa jonkin aikaa sitten enkä tiedä, oliko hän siinä vielä uninen vai mitä, mutta hänen puheentuottaminen ja artikulointi oli varsin raskaan kuuloista aamuaikaan :heh: Tämä on täysin boomerikommentti, mutta ilmeisesti hän on kovin suosittu nuorison keskuudessa, joten hänen mukana olonsa varmasti lisäisi kiinnostavuutta siinä katsojasegmentissä.

The 69 Eyes: Tätä spekulaatiota minun on vaikein uskoa toteutuvaksi jo ihan heidän UMK-viikon aikaisen keikan takia ja ylipäätään sen, että heiltä ei ole syntynyt mitään "päräyttävää" musiikkimarkkinoille pitkään toviin. Viime vuosina lähinnä Jyrki69 on ollut relevantti sen takia, että hänet yhdistettiin Erika Vikmaniin.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6626
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Speed kirjoitti: 11 Joulu 2023, 10:50 Kuuntelin hänen YLEX-aamuhaastattelunsa jonkin aikaa sitten enkä tiedä, oliko hän siinä vielä uninen vai mitä, mutta hänen puheentuottaminen ja artikulointi oli varsin raskaan kuuloista aamuaikaan :heh:
Tämä herätti paljon keskustelua myös Jodelissa, eli ainakaan Sexmanen puhetyyli ei ole kaikkien nuorempienkaan mieleen. Voi toki olla, että se johtui nimenomaan aikaisesta aamusta, sillä Linnan jatkoilla hän kuulosti melko normaalilta. :heh:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2258
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Mua jotenkin huvittaa tämä UMK:n läpändeerus/visuaalinen ote. Nyt kun odotukset on huipussaan niin kuva-arvoitukset on jotain kännykkäräpsyjä ja juontajapaljastuksissa naureskellaan tuotannolle. Toivon että tämä itseironia loppuu viimeistään 10.1. artistijulkkareissa tai sitten tämä voi kääntyä itseään vastaan :heh:
Liitteet
Screenshot_2023-12-11-11-02-27-25_dc00545bd3b8828f033a02ac25b2d36d.jpg
Screenshot_2023-12-11-11-02-27-25_dc00545bd3b8828f033a02ac25b2d36d.jpg (76.62 KiB) Katsottu 1990 kertaa
Nyt ne verhot kii

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 907
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Sara Siipola mainostaa rumpalinsa bändiä Viron karsinnoista, hauska yhteys tämäkin, jos Sara on siis mukana UMK:ssa ja eiköhän luoteta tässä kohtaa Pudakseen :joojoo:

IMG_0109.jpeg
IMG_0109.jpeg (287.04 KiB) Katsottu 1967 kertaa
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2258
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Sara näyttää minusta Kim Kardashianilta. Viisuissa niitä on vaan kymmenen tusinassa. Mutta ei siitä haittaakaan ole :kaunis:
Nyt ne verhot kii

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Okei! Sitten ei kyllä ole messissä, en keikkoja ole tarkistellut tai mitään muutakaan. Tämä on siitä erikoinen huhu, että tosi moni on kuullut 69 Eyesin olevan messissä jo kuukausia sitten ja silti kaikki tästä kuulleet suhtautuvat epäilevästi
Näin Pudas tuumasi muuten eilen X:ssä 69 Eyesistä. Eli tämä huhu ei ole ilmeisesti uponnut oikeen keneenkään Marin tuntemaan henkilöön vaikka on laajalti pyörinyt. Tavastiakeikan ajankohta sulkee heidät kyllä aika täydellisesti kisan ulkopuolelle. Nuo muut Pudaksen nimet kyllä pidän mielessä ja pidän täysin mahdollisina, mutta tän twiitin (ja muutaman aiemman, joissa Pudas on maininnut spekuloivansa) perusteella voisi ajatella, että osa on näitä kiertäviä huhuja ja osa sitten faktatietoa (kuten Benjamin selkeästi oli).
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2107
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Ehkä viime vuoden jälkeen Pudakselle ei enää vuodeta artisteja mistään päästä, kun lööpit vesittivät sen verran monta artistijulkaisua. Juontajan nyt voi toki vuotaa kansalle pari päivää ennakkoon.

Ihan yhtä hyvin Pudas voi täältä hakea artisteja listoihinsa ja vetää omat johtopäätökset vetämällä lankoja yhteen.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Sara Siipola on mulle ennestään ihan tuntematon nimi mutta googlettelun perusteella ei yhtään haittaisi hänen mukanaolonsa :peukku:

Tuohon aiempaan: mullekin tuo itseironia tuntui jotenkin pakotetulta.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1763
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Selvästi käy täällä ja mikäs siinä, paljon tietoa yhdessä paikassa.

Onhan hänellä ollut hyviäkin omia arvauksia, kuten se Ebbe. Kuppilan ehdokkaaseen ensijulkaisista sen sijaan ei ole tarttunut.

Uusinta listaa ei ole edes yritetty sorvata annettuihin vinkkeihin.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Nyt kun on alkanut ehdokas- ja edustajanimiä hiljalleen tippumaan, niin ainakin pari rap-artistia on jo, Virolla ja Hollannilla. Onkohan kuinka iso riski, että lähdetään taas toistamaan aiempaa menestystä täällä Suomessa, etenkin kun/jos esim. Sexmane on mukana?
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7677
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Requel »

Viivi best! <3 Tulee mieleen tää haastattelu, toi haastattelija on jääny mun aivojen syövereihin kummittelemaan. :draamaa:

DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8374
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ No olipahan haastattelu... :rofl:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1763
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Valituksi on tupannut tulemaan paras kokonaispaketti siinä vaiheessa. Ei ihan suoranaisesti ole menty genre edellä mikään kerta. Lähtijän ratkaisemissa maksullisilla äänillä on myös oma osansa, eikä niiden antajat pääsääntöisesti kuuntele tavallista suomiräppiä. Käärijän kappale oli varsin kaukana siitä ja itsekin kuvaili sitä toisin (partymetalli).
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^en usko, että yleisö juurikaan systemaattisesti laskelmoi aiemman menestyksen mukaan, mutta kyllä näillä asioilla on alitajuisesti merkitystä.

Menen nyt varmaan asioiden edelle kun nämä ehdokkaat voi olla melkein mitä vaan, mutta vähän huolettaa pelkät puheet aiemman toistosta jos valittaisiin rap-artisti. Eihän näissä jutuissa ole oikeasti merkitystä sillä tosiasiallisella samankaltaisuudella, esim. 2022 Måneskinin ja Blind Channelin jälkeinen rock-boomi ja mm. Achille Lauron vertaaminen, vaikka yhtäläisyydet olivat lähinnä esteettisiä ja musiikillisesti pinnallisia. Ei niin, että San Marino olisi ilman näitä puheita menestynyt yhtään paremmin. Joka tapauksessa niitä voi odottaa, vaikka räppärin biisi olisi hyvä ja Käärijään verrattuna kuinka erityylinen.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Temuwish
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 08 Loka 2023, 11:41

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Temuwish »

Requel kirjoitti: 11 Joulu 2023, 13:17 Viivi best! <3 Tulee mieleen tää haastattelu, toi haastattelija on jääny mun aivojen syövereihin kummittelemaan. :draamaa:

Että ei kannata Viiville ruveta sit nillittää!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Abreu jäämässä tauolle. Kertoo palaavansa tammikuun alussa."uusia tuulia" luvassa ja uutta musiikkia ens vuonna.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3756
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Abreun mahdollinen osallistuminen ei taida olla sittenkään poissuljettua. :surrur:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Viisualisti
Maistelija
Maistelija
Viestit: 39
Liittynyt: 06 Tammi 2023, 08:43

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisualisti »

Simsalabim kirjoitti: 09 Joulu 2023, 15:54 Oi saispa Isacin Suomen edustajaksi :puna:
Niinpä :surrur: <3 .

Voisiko kuitenkin olla että YLE on kaivanut naftaliinista Cyan Kicksin lisäksi muitakin entisiä tyrkkyjä? Toivottavasti ei.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8374
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Abreu siis pitää joululoman. :heh:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33342
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Artistijulkistustilaisuuden yleisöpaikat olivat menneet heti. Onko tämä ensimmäinen kerta koskaan, kun artistit julkistetaan suorassa televisiolähetyksessä? Vai näytettiinkö Saara Aallon tai Daruden julkistus nettilähetyksen lisäksi televisiossa?
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2258
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

kapineiti kirjoitti: 11 Joulu 2023, 20:01 Abreun mahdollinen osallistuminen ei taida olla sittenkään poissuljettua. :surrur:
Hieman epäilyttävää sanoa noinkin tarkasti että tammikuun alussa palailee takaisin ja paljon matskua ja musaa tulossa. Nyt jos koskaan olisi hyvä ottaa täydellinen tauko että jaksaisi kevään UMK pyörityksen. Abreu on ollut viime keväästä itsellä odotuksissa ja hieman olin jo menettänyt toivoani. Mutta hieman tässä alkaa jo odottamaan että josko sittenkin :raaps:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17355
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

Requel kirjoitti: 11 Joulu 2023, 13:17 Viivi best! <3 Tulee mieleen tää haastattelu, toi haastattelija on jääny mun aivojen syövereihin kummittelemaan. :draamaa:

toi on yks syitä miks oon pitäny Viivistä <3
Viivi ei oo mun mielestä ollu ns pinnalla enää vuosiin, joten siksikin toi juontajapesti oli positiivinen yllätys
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37173
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Pete kirjoitti: 11 Joulu 2023, 22:17 Vai näytettiinkö Saara Aallon tai Daruden julkistus nettilähetyksen lisäksi televisiossa?
Olin Darude-julkistuksessa OGAE:n edustajana, eli se oli kutsuvierastilaisuus.
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8374
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Happy kirjoitti: 11 Joulu 2023, 23:02 Viivi ei oo mun mielestä ollu ns pinnalla enää vuosiin, joten siksikin toi juontajapesti oli positiivinen yllätys
Et tainnut olla Possen katsojia?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2258
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Tuosta artistijulkistuksesta tuli mieleen. Toivottavasti se ei ole enää Hotel Kämpissä. Sori mutta tulee vaan mielikuvat jostain menneistä UMK-vuosista mieleen mitkä monet yrittää parhaansa mukaan unohtaa. Myöhäisempinä vuosina ollaan käytetty jotain tyylikkäämpää studiota, missä on ollut lehdistö mukana. Kämp ei niinkuin yhtään sovi UMK:lle.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

kapineiti kirjoitti: 11 Joulu 2023, 20:01 Abreun mahdollinen osallistuminen ei taida olla sittenkään poissuljettua. :surrur:
:huiskut:
Viisualisti kirjoitti: 11 Joulu 2023, 20:02
Simsalabim kirjoitti: 09 Joulu 2023, 15:54 Oi saispa Isacin Suomen edustajaksi :puna:
Niinpä :surrur: <3 .

Voisiko kuitenkin olla että YLE on kaivanut naftaliinista Cyan Kicksin lisäksi muitakin entisiä tyrkkyjä? Toivottavasti ei.
Please no. Ois jo noloa ottaa Benkun ja CKn lisäksi joku kolmas tuttu nimi. Eiköhän noissa olisi kiintiö täynnä.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Temuwish
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 08 Loka 2023, 11:41

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Temuwish »

hercules kirjoitti: 12 Joulu 2023, 00:20 Tuosta artistijulkistuksesta tuli mieleen. Toivottavasti se ei ole enää Hotel Kämpissä. Sori mutta tulee vaan mielikuvat jostain menneistä UMK-vuosista mieleen mitkä monet yrittää parhaansa mukaan unohtaa. Myöhäisempinä vuosina ollaan käytetty jotain tyylikkäämpää studiota, missä on ollut lehdistö mukana. Kämp ei niinkuin yhtään sovi UMK:lle.
Joo ei, yäk, ne julkistukset oli jäykkiä ja tunkkaisia. Nyt jotain freshiä kaivataan. Artistit voisivat tulla ovesta ulos ja kävellä cooleina pitkin catwalkia. Ympärillä ois valoja ja savua.
Eikä paikalle tarvita mitään lehdistöä pönöttämään.

Vastaa Viestiin