Presidentinvaalit 2024

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Suosikkisi tasavallan presidentiksi?

Alexander Stubb
21
30%
Pekka Haavisto
49
70%
 
Ääniä yhteensä: 70

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Saturnus Psycho kirjoitti: 01 Joulu 2023, 22:27 Ja jos luotan omaan kokemukseeni (eli mitään tutkimustietoa mulla ei tästä ole) niin vihreät ylipäätään menettävät helposti ääniä muille vaihtoehdoille. Muiden puolueiden kannattajat ovat keskimäärin uskollisempia äänestäjiä, eikä esimerkiksi yksittäiset asiat/kysymykset ole niin sellaisia ”nyt en kyllä enää niitä äänestä kun tällaisen ulostulon tekivät”
Kyllä tuo käsittääkseni pitää paikkansa. Puoluekannatuskyselyjen yhteydessä kysytään usein myös, kuinka varmoja vastaajat ovat puoluekannastaan. Silloin kun vastauksia on raportoitu, vihreiden kannattajat ovat erottuneet puoluekannaltaan epävarmimpina.

Selitän tätä sillä, että vanhoilla puolueilla on historiaa ja nykyisyyttäkin etujärjestöpuolueina. Sellaiseen puolueeseen on helpompi identifioitua, jos identifioituu siihen ryhmään, jonka etua puolue ajaa tai sanoo ajavansa. Vihreitä ei voi luonnehtia etujärjestöpuolueeksi (kenen etujärjestö se olisi?). Sellainen ydinkannattajakunta, jolle muuta vaihtoehtoa ei kertakaikkisesti ole, on melko pieni.

Hypoteesia vastaan puhuu se, että perussuomalaisten kannattajat ovat kyselyissä usein puoluekannastaan huomattavan varmoja, eikä perussuomalaisetkaan ole etujärjestöpuolue. Tämä selittynee yksinkertaisesti sillä, miten paljon PS poikkeaa muista puolueista arvokartalla ja tavallaan tehdä politiikkaa. Toisaalta perussuomalaisetkin ovat puoluekannastaan varmoja vain kunnes eivät ole. Puolueen kannatuksessa on nähty melkoista aaltoilua.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Massiel kirjoitti: 01 Joulu 2023, 22:37 Jussi Halla-aho ajaa aina Suomen ja suomalaisten asiaa. Hän on tähän maailman aikaan paras valinta.
No jaa, kun maailmalla on vähän joka puolella noussut impulsiivisia populistihörhöjä, kaivataanko tähän Suomenkin osalta värisuoraa täydentämään yksi kovan linjan populisti lisää? Kuin 1930-luvulla Mussolini - Stalin - Hitler? Kiitos, ei. Päätyvät yleensä omassa voimantunnossaan tappelemaan keskenään sotien muodossa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 01 Joulu 2023, 22:13 En kuitenkaan usko, että hybridioperaation tavoite on vaikuttaa Suomen presidentinvaaliin tai että Venäjä muutenkaan pyrkisi tähän vaaliin vaikuttamaan. Miksi pyrkisi? Mitä saavutettavaa Venäjällä on? Kaikki vahvistetut ehdokkaat ovat länsimielisiä. Kukaan heistä ei normalisoi suhteita Putinin Venäjään. Venäjän nykyiselle valtionjohdolle on se ja sama, kuka voittaa.
Kaikki eivät ole yhtä EU-mielisiä? Senkin klikin hajottaminen tai riitauttaminen voisi olla Venäjän intressissä.

No, eihän presidentillä tietenkään niin paljon valtaa ole, joten sikäli varmaan sama.
Rise, angel, shine, love!

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1022
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Darfurin rauhanneuvotteluissakin hänet laitettiin sivuun, kun ei saanut mitään aikaan. Puheissa vain laittoi "kaikki palikat kohdalleen". Antti Pentikäinen teki sielläkin kaiken työn mutta Haavistovain otti siitä kaiken kunnian itselleen.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti: 02 Joulu 2023, 05:55 Kaikki eivät ole yhtä EU-mielisiä? Senkin klikin hajottaminen tai riitauttaminen voisi olla Venäjän intressissä.
En löydä siinäkään suhteessa vahvistetuista ehdokkaista kovin oleellisia eroja juuri nyt. Ehdokkaissa ei ole eristäytymispolitiikan kannattajia. Maaliskuussa kaikki puolueet vasemmistoliitosta perussuomalaisiin äänestivät sotilaallisen liittoutumisen puolesta. Perussuomalaisten linjauksissa EU-ero muuttui asiaksi, jota tavoitellaan joskus myöhemmin vakaampina aikoina muttei tässä geopoliittisessa tilanteessa.

Arvot punnitaan sitten, kun geopoliittinen ympäristö muuttuu, esimerkiksi Venäjällä vaihtuu valta. Silloin EU:n sisälle voi syntyä juopa suurten läntisten jäsenmaiden ja entisen itäblokin maiden väliin. Saksa ja Ranska voivat haluta normalisoida välit Venäjään mahdollisimman nopeasti; Baltia ja Puola lienevät epäluuloisempia. Karttaa katsomalla näkee, miksi Suomen luonnollinen viiteryhmä on jälkimmäinen. Ennen helmikuuta 2022 sitä ei Suomessa kovin laajasti ymmärretty, enkä usko kaikkien ehdokkaiden sisäistäneen sitä vieläkään.

Omaan äänestyspäätökseeni edellä mainittu vaikuttaa, mutta miksi se vaikuttaisi Venäjän nykyisen valtionjohdon tekemisiin? Putin haluaa palauttaa Venäjän kuvitellun suuruuden ajan itse, eikä mikään realistinen vaalitulos Suomessa edesauta tavoitetta. Kremlin tähtäin ei ole ajassa Putinin jälkeen.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

hra47 kirjoitti: 01 Joulu 2023, 14:55 Eikö se olisi nimenomaan Venäjän etu, jos Suomella olisi nössö presidentti?
Venäjä ei käy sotaa pelkästään Ukrainaa ja Eurooppaa vastaan vaan myös LGBT-yhteisöä vastaan. Perjantaina Venäjän korkeinoikeus kielsi LGBT-järjestöjen toiminnan maassa.

Tästä syystä Haavisto etenkin nähdään Venäjän vihollisena.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Haaviston valinta pressaksi olisi Putinin ja Venäjän narratiivissa/propagandassa vain yksi todiste lisää lännen rappiosta ja heikkoudesta. Voisin olla huolissani siitä, että Putinille voisi syntyä kiusaus osoittaa Suomelle ja Suomen johdolle kaapin paikka jos Haavisto olisi pressa, mutta onneksi meillä on nykyään Nato ja lisää puolustussopimuksia USA:n kanssa on tulossa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5772
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Alkaa oikeasti pelottaa tuo Stubbin voitto :apuva:
Miten voi olla noin rasittava ja limaisen ulosannin omaava ihminen :niinpa:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

^ Tämä ja miten todennäköiseltä se myös vaikuttaa. :draamaa:

Itsehän olin Team Haavisto jo 2018 (2012 ei vielä riittänyt ikä äänestämiseen) ja saman äänen aion myös antaa tälläkin kertaa. Mutta, mikäli Stubb sattuu voittamaan, niin ainakin lohduttaudun sillä ajatuksella, ettei presidenttimme ole Jussi Halla-aho.

Tästä presidenttikilvasta on saatu mielenkiintoisia keskusteluja aikaiseksi oman perheeni sisällä ja sanottakoon näin, että omat sisarukset pääosin kummaksuvat sitä, että pidän Haavistosta. Kyseiset sisarukset sattuvat olemaan myös hyvin persukeskeisiä, joten se selittänee jotain. :heh:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mutta 2012 monikin persu vielä kannatti Haavistoa mieluummin kuin Niinistöä. Silloin tuntui että persut oli olemassa vaihtoehtona sille todelliselle eliitille ja jostain 2015 asti vasta alkoi tulla näitä ”moi mä oon Soini ja mun idoli on Margaret Thatcher” -ulostuloja. Tuntuu oudolta ajatukselta että nykyään joku persu valitsisi Haaviston yhtään ketään vastaan.

Muutenkin kyllä poliittinen keskustelu ja asenneilmapiiri on muuttunut vuosien aikana. Sipilän hallituksen alkuaikoina oli suuria mielenosoituksia ja yleisemmin sellainen ajatus että esim. koulutusleikkaukset oli aivan hirveä asia. Nyt ainakin mun kokemuksen mukaan kovemmat arvot on kaikin puolin muodissa. Ihmiset on kyllästyneet wokeen ja ilmastoaiheeseen, eikä koronan jälkeen nähdä muita vaihtoehtoja kuin tiukka säästöpolitiikka?
Saa nähdä missä vaiheessa nykyinen trendi kääntyy.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19857
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Paavo Väyrynen ei saanut kerättyä tarvittavaa määrää kannattajakortteja eikä näin ole mukana. :tapu: Sama koskee Saara Huhtasaarta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010052159.html

Ja nyt kun ehdokaslista taitaa olla käytännössä lyöty lukkoon, voisiko joku mode lisätä ketjuun suosikkiäänestyksen? Minusta tässä äänestyksessä voitaisiin tehdä kuin kuusi vuotta sitten, eli äänestyksessä kysyttäisiin suosikkia presidentinvaaleissa eikä siis olisi vaihtoehtoja En aio/saa äänestää.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16265
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Tuon Hesarin jutun mukaan Väykkä sai viikon lisäaikaa, joten ei. :ylppis: Sitä paitsi ehdokasnumerot voisi ottaa mukaan, ja ne saadaan vasta 21. päivänä. :miettii:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19857
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

ESC93 kirjoitti: 12 Joulu 2023, 18:20 Sitä paitsi ehdokasnumerot voisi ottaa mukaan, ja ne saadaan vasta 21. päivänä. :miettii:
Kuusi vuotta sitten kuppilan äänestyksessä ehdokkaat olivat kyllä vain aakkosjärjestyksessä. :joojoo:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

jee euroviisut kirjoitti: 12 Joulu 2023, 13:00 Sama koskee Saara Huhtasaarta.
Jopas on siskonsa näköinen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Nyt se sitten tapahtui: Stubbin kannatus pomppasi yli 30 prosenttiin. Onkohan Haavistolla enää mitään mahdollisuuksia? Se nähdään tänään, kun Maikkari lähettää ensimmäisen vaalitentin.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ En näe Haaviston voittoa lainkaan todennäköisenä vaihtoehtona (ja olen kaikki nämä vuodet ollut sitä mieltä ettei hänestä koskaan tule presidenttiä) mutta ei tuo Stubbinkaan voitto mitenkään kirkossa ole kuulutettu. Vaalien aikana ehtii tapahtua kaikenlaista eikä kukaan olisi esimerkiksi tammikuussa vuonna 2000 osannut veikata että Halosesta tulee presidentti.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Näemmä kannattaa tekeytyä Finlandia-hymniksi, tuoda edustuskelpoisia sukulaisia telkkariin näytille, puhua hitaan selkeästi ja presidentillisesti jotta dementoituneet vanhuksetkin ymmärtävät, haalia kiekkoleijonien päävalmentaja vaalitiimin vetäjäksi ja pukeutua vaalikentällä HIFK:n pipoon. Voi v... en paremmin sano.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16265
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

hra47 kirjoitti: 13 Joulu 2023, 14:43ja pukeutua vaalikentällä HIFK:n pipoon.
Tämä on varmaankin absoluuttisesti suurin turn-offini. :hiips: Terv. nimim. vain yksi jengi Stadista :mrgreen:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Olen aprikoinut, että Rehnillä olisi toisella kierroksella paremmat mahdollisuudet Stubbia vastaan kuin Haavistolla. Kokoomuksen ehdokasvalinta oli täsmäisku juuri Haavistoa vastaan. Stubb kerää urbaanit sinivihreät oikeistoliberaalit äänet pois kuleksimasta. Oikeistokonservatiivien ääniä Haavisto ei koskaan voinut saada. Punavihreät äänestäjät eivät riitä enemmistöön.

Mutta Rehn. Enemmistölle punavihreistä ja perussuomalaisista (hieman eri syistä) keskustan puolueena tai Rehnin ehdokkaana luulisi olevan läheisempi kuin kokoomuksen ja Stubbin. Luulo ei ole tiedon väärtti. Ylen kyselyn tausta-aineiston perusteella kaikkien puolueiden paitsi keskustan kannattajat äänestäisivät toisella kierroksella mieluummin Stubbia kuin Rehniä. Demarien äänet menisivät Stubbille prosentein 52–41, vasemmistoliittolaisten äänet prosentein 51–34, perussuomalaisten äänet prosentein 52–32 ja vihreiden äänet prosentein 76–18. :sekava: Prosentit eivät summaudu sataan EOS-vastausten vuoksi.
Saturnus Psycho kirjoitti: 13 Joulu 2023, 14:39 Vaalien aikana ehtii tapahtua kaikenlaista eikä kukaan olisi esimerkiksi tammikuussa vuonna 2000 osannut veikata että Halosesta tulee presidentti.
Mitä kuukautta mahdat tarkoittaa? Presidentinvaalin ensimmäinen kierros käytiin tammikuussa 2000, ja Halonen voitti sen 40 %:n ääniosuudella.

Silloiset gallupkäänteet edellisen vuoden lopulla olivat kyllä aika erikoisia. Ne on dokumentoitu ainakin Presidentti 2000: Mistä vaalit on tehty? -kirjaan. Galluplukuja on taulukoituna sivulla 73.

Syksyllä 1999 gallupien kärkikaksikon muodostivat Riitta Uosukainen (kok.) ja Elisabeth Rehn (r.). Esko Aho (kesk.) oli kolmantena ja Tarja Halonen (sd.) neljäntenä noin 18 %:n kannatuksella. Marraskuun lopulla Rehn luiskahti Ahon ja Halosen taakse neljänneksi ja joulukuun puolessavälissä Uosukainen putosi kärjestä kolmanneksi. Tämä kannatuskehitys jatkui, ja lopulta prosentit olivat Halonen 40 %, Aho 34 %, Uosukainen 13 % ja Rehn 8 %.

Jos näihin kannatuslukujen muutoksiin oli asiapoliittisia syitä, minä en niitä tunne. Lähinnä kannatuskehitys näytti ruokkivan itseään.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Eli toisin sanoen tarkoitin vuoden 1999 loppupuolta enkä vuoden 2000 tammikuuta. :mrgreen:
Olin silloin varsin nuori, mutta muistan kyllä että Halosen suosio tuli lopulta hiukan puun takaa.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mika Aaltolan kannatus näyttää romahtaneen. Oiskohan tässä nyt kyseessä "voittajan kelkkaan hyppääminen"-ilmiö ja Aaltolan kannattajat ovat siirtyneet Stubbin leiriin. En tiedä onko mediassa ollut jotain, mikä olisi vahingoittanut Aaltolan kampanjaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Että oli unettava vaalitentti!

Järkyttävää sanoa taas mutta... Jussi Halla-aho oli tentin ainoa valopilkku. Hauskin hetki oli, kun Halla-aho ojensi toimittajaa kielenkäytöstä.

Stubb näytti ajoittain epäviisaalta. Halla-aho tarttui Stubbin kommenttiin, jossa suljetun rajan yli voidaan ottaa lapset, naiset ja vanhukset. Mojova isku. Toinen hetki oli se, kun Stubb sanoi, että Ukraina on jo voittanut. Melko harkitsematon ja virheellinen arvio. Paha moka. Muuten Stubbin tapa viitata toisiin ehdokkaisiin vain etunimellä särähti hieman korvaani. Vaikea ymmärtää, että kyseessä on tällä hetkellä ylivoimainen gallup-suosikki.

Harry Harkimo kuulosti tyhmemmältä Jussi Halla-aholta.

Pekka Haavisto ei noussut esille tentissä, ja tuntui ettei hänelle paljon puheaikaa annettu.

Pirkko Mannola oli istutettu eturiviin, mutta kameramies muutti sen verran kulmaa, että Mannola saatiin toimittajan selän taakse.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

UsvaAuer kirjoitti: 13 Joulu 2023, 22:14 Stubb näytti ajoittain epäviisaalta. Halla-aho tarttui Stubbin kommenttiin, jossa suljetun rajan yli voidaan ottaa lapset, naiset ja vanhukset. Mojova isku.
Hetki osoitti myös sen, kuinka jääkylmä tapaus Halla-aho on. En ainakaan itse kaipaa johtajaksi jääpatsasta.

Pekka oli Pekka, oma välitön itsensä, eikä vetänyt roolia kuten Stubb, joka on muuntautunut omaksi käsityksekseen ihannevävystä ja -presidentistä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Halla-aho oli kyllä boss tentissä. :tapu: Toi tenttiin edes jotain mielenkiintoa. Essayah:sta tykkäsin myös. Eiköhän voi jo huokaista helpotuksesta, että tuosta Haavistosta ei koskaan mitään presidenttiä tule. :heh: :rakkaus: Aivan toivoton ja unettavaa tapaus tuossakin tentissä. Ei Suomi tuota tule huolimaan.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

hra47 kirjoitti: 13 Joulu 2023, 23:26
UsvaAuer kirjoitti: 13 Joulu 2023, 22:14 Stubb näytti ajoittain epäviisaalta. Halla-aho tarttui Stubbin kommenttiin, jossa suljetun rajan yli voidaan ottaa lapset, naiset ja vanhukset. Mojova isku.
Hetki osoitti myös sen, kuinka jääkylmä tapaus Halla-aho on. En ainakaan itse kaipaa johtajaksi jääpatsasta.
En minäkään jääpatsasta kaipaa, mutta Halla-ahon kritiikki kohdistui lähinnä siihen, ettei kannata Venäjälle kertoa, keitä rajalle työnnettyjä Suomeen päästetään. Sai näyttämään Stubbin höntiltä.

Ukraina-osuus oli tentin mielenkiintoisin osuus.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

hra47 kirjoitti: 13 Joulu 2023, 23:26 Hetki osoitti myös sen, kuinka jääkylmä tapaus Halla-aho on. En ainakaan itse kaipaa johtajaksi jääpatsasta.

Pekka oli Pekka, oma välitön itsensä, eikä vetänyt roolia kuten Stubb, joka on muuntautunut omaksi käsityksekseen ihannevävystä ja -presidentistä.
No näin. Halla-aholla on ihme kostomentaliteetti koko ajan päällä. Kommentoi jossain että on varautuneempi ihmisten suhteen kiusaamistaustan vuoksi - eli ei ole käsitellyt omia katkeruuksiaan vaan tunne hallitsee edelleen. Joku Halla-ahon opettaja kommentoi että ei ollut pelkästään kiusattu vaan kiuisasi itsekin. Se on just sitä kostamista, että tunne hallitsee, ei muuten kukaan kiertoon pahuutta laita. Vaikka kuinka Persut puhuu että on fakta-mies ja fakta-puolue niin se on ihan höpöä. Puhtaasti tunteella käyvä porukka. Näkyy Halla-ahon ihan ylimenevissä, harkitsemattomissa hysteerisissä ryöpsahdyksisä joissa unohtaa Puhemiehen roolinsa tai puhuu läpiä päähän ulkopol asioista "panssarit Kreikan kaduille" ym.
Timoteus kirjoitti: 13 Joulu 2023, 17:21 Olen aprikoinut, että Rehnillä olisi toisella kierroksella paremmat mahdollisuudet Stubbia vastaan kuin Haavistolla. Kokoomuksen ehdokasvalinta oli täsmäisku juuri Haavistoa vastaan. Stubb kerää urbaanit sinivihreät oikeistoliberaalit äänet pois kuleksimasta. Oikeistokonservatiivien ääniä Haavisto ei koskaan voinut saada. Punavihreät äänestäjät eivät riitä enemmistöön.
Oikeistoliberaalien ääniä Haavisto kuitenkin voi saada. Stubbia kohtaan on ylllättäviä antipatioita monilla oikeistoliberaaleillakin ainakin mun ympyröissäni. Rehn tosiaan voi rauhallisuudellaan ja asiapitoisuudellaan nousta kompromissiksi jos ärsyttävyydet alkavat ottaa roolia valinnassa.
Viimeksi muokannut ta1ja, 14 Joulu 2023, 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ No nyt oli kyllä katkeraa ja tunteellista ryöpytystä sieltä suunnalta. :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

WildDance kirjoitti: 14 Joulu 2023, 15:58 ^ No nyt oli kyllä katkeraa ja tunteellista ryöpytystä sieltä suunnalta. :heh:
Häh? Ihan viileä arvio. Joku selityshän niille älyttömille ryöpsähdyksille pitää olla. Ei ole ollenkaan niin faktinen ja viileä Halla-aho kuin väitetään, näin objektiivisesti havainnoituna.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

ta1ja kirjoitti: 14 Joulu 2023, 15:59
WildDance kirjoitti: 14 Joulu 2023, 15:58 ^ No nyt oli kyllä katkeraa ja tunteellista ryöpytystä sieltä suunnalta. :heh:
Häh? Ihan viileä arvio. Joku selityshän niille älyttömille ryöpsähdyksille pitää olla. Ei ole ollenkaan niin faktinen ja viileä Halla-aho kuin väitetään, näin objektiivisesti havainnoituna.
Lähinnä viittaisin tuohon koulukiusaamis-ryöpytykseesi ja sen kaivamiseen. :heh: Ei kai kiusatuksi tulemisen traumojen vaikutusta vähennä se, jos on joskus itse kiusannut? :mitvit: Eikai se oikeuta Halla-ahon kiusaamista yhtään millään lailla, että on joskus itse kisuannut? Älyhoi taas.

Mutta kyllä nämä tentit ovat viimeinen naula Haaviston arkkuun. :joojoo: Huh. Onneksi.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

WildDance kirjoitti: 14 Joulu 2023, 16:04 Lähinnä viittaisin tuohon koulukiusaamis-ryöpytykseesi ja sen kaivamiseen. :heh: Ei kai kiusatuksi tulemisen traumojen vaikutusta vähennä se, jos on joskus itse kiusannut? :mitvit: Eikai se oikeuta Halla-ahon kiusaamista yhtään millään lailla, että on joskus itse kisuannut? Älyhoi taas.
No mutta onhan tämä mielenkiintoinen tämä Halla-ahon taktiikka, jossa hän muka ei puhu kiusaamisestaan vaikka on puhunut siitä Halla-ahoksi hyvinkin paljon. Laskenut siis saavuttavansa sillä jotain. Ja sitten ilmaantuu opettaja joka kertoo sitä muuta. Vähän samaan tapaan kuin Halla-ahosta annettiin kuva köyhän yksinhuoltajan ja juopon bussikuskin poikana työläislähiöstä joka itse omilla lahjoillaan yltänyt tohtoris-tasoon saakka - kunnes käy ilmi että hän on suomenruotsalaisen akateeemisen pappis-eliittisuvun sekä isän puolelta menestyneiden pohjalaisen talollisten jälkeläinen keskiluokkaisesta, konservatiivisesta lähiöstä. Kirkkoslaavikin uravalintana avautuu.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vastaa Viestiin