Presidentinvaalit 2024

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Suosikkisi tasavallan presidentiksi?

Alexander Stubb
21
30%
Pekka Haavisto
48
70%
 
Ääniä yhteensä: 69

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10712
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Ei poista sitä tosiasiaa, että tuo kostamiskierre, mitä niin mainostin on syö itse itsensä, kun otat esille argumentin, että toinen on itse joskus kiusannut, kun toinen puhuu kiusatuksi tulemisesta. Yhtälailla voisi tuota metodia käyttää, että jos on joskus tehnyt rikoksen, niin ei voi tulla aidosti rikoksen kohteeksi. En sanonut, että Halla-aho on täydellinen, mutta selvästi itse suhtaudut häneen tunteella ja intohimolla.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42033
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 13 Joulu 2023, 17:21 Mutta Rehn. Enemmistölle punavihreistä ja perussuomalaisista (hieman eri syistä) keskustan puolueena tai Rehnin ehdokkaana luulisi olevan läheisempi kuin kokoomuksen ja Stubbin. Luulo ei ole tiedon väärtti. Ylen kyselyn tausta-aineiston perusteella kaikkien puolueiden paitsi keskustan kannattajat äänestäisivät toisella kierroksella mieluummin Stubbia kuin Rehniä. Demarien äänet menisivät Stubbille prosentein 52–41, vasemmistoliittolaisten äänet prosentein 51–34, perussuomalaisten äänet prosentein 52–32 ja vihreiden äänet prosentein 76–18. :sekava:
:shock:

Ymmärrän, että vihreät näkevät Stubbissa kosmopoliitin liberaalin, mutta miksi ihmeessä nuo muut pitävät häntä parempana vaihtoehtona? Eikö persuja sitten ollenkaan ärsytä tuollainen elitistinen svedupelle?

Painaako se niin paljon, että Stubbilla kiistämättä on ulkopolitiikasta enemmän kokemusta? Vai mitä järkeillään?

Pitäisiköhän presidentinvaalissakin olla kolmen ehdokkaan superfinaali?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Poliittinen ilmapiiri on muuttunut ihan älyttömästi esim. vuodesta 2011. Silloin se persujen suosio vielä perustuikin hyvin paljon myös kokoomuksen vastustamiselle. Kuten taisin jo aiemmin täällä todeta, niin 2012 pressanvaaleissa yllättävän moni persu julkisesti kertoi äänestäneensä mieluummin Haavistoa kuin Niinistöä.
Tässä vuosien varrella persut ovat yhä vähemmän alkaneet puhua kokoomusta vastaan ja sama tietysti toisinkin päin.

Julkisessa keskustelussa on viime vuosien ajan näkynyt paljon pohdintaa siitä kuinka ylimieliseksi vihreät koetaan, mutta limaisimmatkin elitistikokkarit saavat olla melko rauhassa vastaavalta kritiikiltä. Syy on varmaan siinäkin ettei kokoomus ole oikein kenenkään suurin inhokki, eli he voivat aika lailla syödä popparia kampasimpukoita ja seurata kun muut ovat pöyristymässä toistensa kommenteista.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Rousku kirjoitti: 15 Joulu 2023, 00:39 Eikö persuja sitten ollenkaan ärsytä tuollainen elitistinen svedupelle?
Ei sen jälkeen, kun Stubb mielisteli Halla-ahoa läpi Elämäni biisin. Vasta jälkikäteen tajusin, että tästähän siinä Halla-ahon jatkuvassa kehumisessa oli kyse. Ja myös siitä, että yritetään vaientaa kritiikki lähtökuoppiin. Tosin Halla-ahoon se ei toiminut. Maikkarin viimeviikkoisessa tentissä ainoa joka haastoi oli Halla-aho ja nimenomaan Stubbia. (Eikös Halla-aho muuten sanonutkin tentissä, että hän ei ole mielistelylle altis.)

(Miksi koko ajan tulen kehuneeksi Halla-ahoa?)


Painaako se niin paljon, että Stubbilla kiistämättä on ulkopolitiikasta enemmän kokemusta?

On vai? Olen aina ajatellut, että Haavisto on ylivoimaisesti kokenein.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36882
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

UsvaAuer kirjoitti: 17 Joulu 2023, 18:43 (Miksi koko ajan tulen kehuneeksi Halla-ahoa?)
Huomaan samaa itsessäni liittyen persuihin yleisemminkin. Ehkä se on minulla sellaista vastareaktiota: ”Voi ei, kukaan ei puolusta näitä raukkoja, vaikka niissäkin on ihan hyviä puolia, joten selvitetäänpä tarkasti mitä hyviä näkemyksiä heillä on, jotta voin argumentoida heidän puolestaan ja ärsyttää kaikkia sokraattisen haastavalla lähestymistavallani.” :roll: :heh:

Eli olen joissakin tapauksissa niiden heikoimpien puolella, joiden puolella oleminen ei ole millään tavalla mediaseksikkäintä. :mitvit: Tällaista olen harrastanut usein ihan pienestä asti, jolloin halusin ymmärtää kaikkien murhamiesten motiiveja.

Joo horina seis ja iltatoimiin. :hiips:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42033
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

UsvaAuer kirjoitti: 17 Joulu 2023, 18:43
Rousku kirjoitti: 15 Joulu 2023, 00:39Painaako se niin paljon, että Stubbilla kiistämättä on ulkopolitiikasta enemmän kokemusta?
On vai? Olen aina ajatellut, että Haavisto on ylivoimaisesti kokenein.
Kysymys oli siitä, valitako mieluummin Rehn vai Stubb. Siinä vertailussa yllätyin, kuinka paljon suosiota Stubb saa kautta puoluekentän.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16663
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

TomppaJr kirjoitti: 17 Joulu 2023, 18:54 Eli olen joissakin tapauksissa niiden heikoimpien puolella, joiden puolella oleminen ei ole millään tavalla mediaseksikkäintä. :mitvit:
Hallituksessa useita merkittäviä ministeriöitä hallitsevaa, eduskunnan toiseksi suurinta puoluetta on vaikea mieltää "heikoksi".

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5391
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Perussuomalaisethan ovat jatkuvasti median tyhjänpäiväisten ajojahtien ja kaikenlaisen vainoamisen kohteena milloin mistäkin syystä. Jos missään sanot kannattavasi persuja niin heti sinut todennäköisesti leimataan natsiksi ja rasistiksi :draamaa:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Halla-ahoa nyt varsinkaan ei ole helppo nähdä heikkona tai raasuna. Hänhän nauttii kulttimaista suosiota ja on jo puhemieskin.

Näkisin ennemmin heikkoina raasuina aivan muut tahot, kuten esimerkiksi ne köyhät ihmiset joihin leikkauspolitiikka tulee osumaan.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16663
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Kasper_ kirjoitti: 18 Joulu 2023, 00:15 Perussuomalaisethan ovat jatkuvasti median tyhjänpäiväisten ajojahtien ja kaikenlaisen vainoamisen kohteena milloin mistäkin syystä.
Tai kenties syynä ovatkin ihan aiheelliset perusteet :miettii:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

TomppaJr kirjoitti: 17 Joulu 2023, 18:54 Eli olen joissakin tapauksissa niiden heikoimpien puolella, joiden puolella oleminen ei ole millään tavalla mediaseksikkäintä. :mitvit: Tällaista olen harrastanut usein ihan pienestä asti, jolloin halusin ymmärtää kaikkien murhamiesten motiiveja.
pyynnöstä poistettu ta1jan viesti -TJr
Viimeksi muokannut TomppaJr, 19 Joulu 2023, 18:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: pyynnöstä poistettu
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti: 17 Joulu 2023, 20:08 Kysymys oli siitä, valitako mieluummin Rehn vai Stubb. Siinä vertailussa yllätyin, kuinka paljon suosiota Stubb saa kautta puoluekentän.
Minulla on tuntuma että kun ollaan asiakysymyksissä, eikä Elämäni Biisin kaltaisessa sosiaalisia taitoja, hyvää seuramiehen kykyä vaativassa viihdyttämisessä niin Stubbin osake laskee. Näkyi jo Maikkarin tentissä jossa tuli laukoneeksi läpiä päähänsä ja latteuksia useammankin kerran. Tarkoitan että itsekin olin että Stubbhan on joutunut Marinin tavoin aikoinaan kärsimään Kokoomuksen ajojahdista - sillä kertaa sisäisestä - koska on nuori, menestyvä, kaunis, kansainvälinen. Että ansaitsee revanssin ja voisihan sitä jopa äänestää, ei niin huono. Mutta nyt kun on niitä pointtejaan taas esitellyt asiakysymyksissä niin ilmapalloon on tullut reikä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Kyllä muakin huolestuttaa se todella avoin empatian puute ja halveksunta mitä työttömät nykyään saavat osakseen. Se on jonkinlainen uusi normaali että köyhien kuolemaa saa toivoa, kun vielä muutama vuosi sitten ihmisroska-kommentista tuli kohu.

Jos ei kykene näkemään mitään ihmisarvoa niillä joilla menee huonommin, niin kannattaa kysyä itseltään miksi asia näin on.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Saturnus Psycho kirjoitti: 18 Joulu 2023, 14:02
Jos ei kykene näkemään mitään ihmisarvoa niillä joilla menee huonommin, niin kannattaa kysyä itseltään miksi asia näin on.

Iida Tikka ihmetteli samaa USA:ssa: Miten kovat arvot saavat niin paljon kannatusta?

Olennaista on ymmärtää, että kannatus ei muodostu pelkästään rikkaiden tuesta vaan yhtä lailla köyhien.

Intiassa paikalliset köyhät paheksuivat kun annoin kerjäläiselle rahaa; menisi töihin.

Pienpalkkaiset elämässään kitkuttelijat ja koko ikänsä penniä venyttäneet ovat niitä, jotka haluavat työttömyystuet yms. alas

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Tiedän hyvin! Ja se onkin surullista kuinka paljon pahempaa työttömät joutuvat vuosi vuodelta kuulemaan täällä Suomessakin. En uskalla edes ajatella millainen tämä asenneilmapiiri on kymmenen vuoden päästä – puhumattakaan kaikista huono-osaisimpien elintasosta.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36882
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

UFOPOLI kirjoitti: 17 Joulu 2023, 23:45
TomppaJr kirjoitti: 17 Joulu 2023, 18:54 Eli olen joissakin tapauksissa niiden heikoimpien puolella, joiden puolella oleminen ei ole millään tavalla mediaseksikkäintä. :mitvit:
Hallituksessa useita merkittäviä ministeriöitä hallitsevaa, eduskunnan toiseksi suurinta puoluetta on vaikea mieltää "heikoksi".
Olen joskus ajatusleikkinyt, että entä jos eläisin erittäin perussuomalaisessa kuplassa, niin etsisinkö vastareaktiona väkisin hyviä asioita vihervasemmistosta, jotta voisin ravistella kuvitteellisten lähipersujeni maailmankuvaa. :miettii:

Olen minä kyllä vähän hassu ja kummallinen vastareaktioineni. :mrgreen:
Meow cat, please meow back.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16663
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

ta1ja kirjoitti: 18 Joulu 2023, 13:15 pyynnöstä poistettu ta1jan viesti -TJr
Tämä oli hyvä tarkennus. Kaikilla meillä on syymme, ja mielikuvamme, jotka vaikuttavat valintoihimme. Hyvin harva oikeasti tietää ja ymmärtää asioita. Enkä aio ehdottaa itseäni yhdeksi näistä tietäjistä.
Viimeksi muokannut TomppaJr, 19 Joulu 2023, 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: pyynnöstä poistettu

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19799
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Nyt se on varmaa. Väyrynen ei pääse ehdolle. Voisiko siis nyt ketjuun lisätä suosikkiäänestyksen? :kaunis:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Tänään on vuorossa YLE:n suuri vaalitentti. Risto Uimonen ennakoi Ykkösaamussa, että tylsä on tästäkin tulossa, ehdokkaat varmistelevat asemiaan.

Maaseudun Tulevaisuuden gallupissa Haavisto ja Stubb ovat tasoissa. Uutissuomalaisen kyselyssä Stubb on Haaviston edellä 23 - 22. Nämä gallupit julkaistu tällä viikolla.

Luenko tuloksia oikein: Stubbin suosion äkkinousu on taittunut ja kääntymässä laskuun.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Ehdokkaat ovat saaneet ehdokasnumeronsa, joten avataan äänestys.
jee euroviisut kirjoitti: 12 Joulu 2023, 13:00 Minusta tässä äänestyksessä voitaisiin tehdä kuin kuusi vuotta sitten, eli äänestyksessä kysyttäisiin suosikkia presidentinvaaleissa eikä siis olisi vaihtoehtoja En aio/saa äänestää.
Ja tehdään juuri näin, eli kysytään suosikkia eikä äänestysaietta. Lisäetuna kysymys ja vastausvaihtoehdot ovat samassa sijassa. Jos kysyttäisiin, ketä aiot äänestää, vastausvaihtoehtojenkin pitäisi oikeaoppisesti olla partitiivissa. Tosin ei näistä sijamuodoista ole puoluevaalien yhteydessä ilmeisesti välitetty.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

UsvaAuer kirjoitti: 21 Joulu 2023, 15:02 Maaseudun Tulevaisuuden gallupissa Haavisto ja Stubb ovat tasoissa. Uutissuomalaisen kyselyssä Stubb on Haaviston edellä 23 - 22. Nämä gallupit julkaistu tällä viikolla.

Luenko tuloksia oikein: Stubbin suosion äkkinousu on taittunut ja kääntymässä laskuun.
Edellisessä Maaseudun Tulevaisuuden gallupissa Haavisto oli selkeässä johdossa, joten Stubbi on ottanut sielläkin kiinni Haaviston. Eli en tekisi tuollaisia tulkintoja. En tiedä miksi MT:n gallupin luvut ovat niin poikkeavia Helsingin Sanomien ja/tai Ylen gallupien luvuista (en muista kumman), joissain on kai tehty tarkoitushakuisia kyselyitä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10712
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Ei yllätä Haaviston suosio täällä. Itse äänestin Halla-ahoa kuten äänestän vaaleissakin. Eiköhän Stubb ole sitten valinta jatkokierroksella ja eiköhän hänet valita.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5391
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Halla-Aho on minunkin ykköstoiveeni presidentiksi. Vielä en voi ikäni puolesta äänestää, mutta mikäli hän on tulevissakin vaaleissa ehdokkaana niin ehdottomasti äänestän silloin
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16996
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

Halla-Aho on tämän katraan ehkä älykkäin & ns loogisin mutta tietty tunnekylmyys vaivaa itseäni, presidentissä haluan itse nähdä vähän empaattista ja inhimillisempää puolta ja siksi sai ketjussa ääneni Alexander Stubb. Saisi myös oikean ääneni. Stubb olisi myös edustavin.

Vaalikoneiden perusteella Li Andersson oli mulle vähiten mieluisa presidentti mut itse oon vähän eri mieltä, vaikka ajaa eri asioita mitä itse ajaisin niin ihmisoikeudet ovat kuitenkin itselleni niin tärkeitä asioita ja se että uskaltaa asettua valtavirtaa vastaan pysyäkseen omalle moraalilleen uskollisena.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10712
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Happy kirjoitti: 21 Joulu 2023, 18:08 Vaalikoneiden perusteella Li Andersson oli mulle vähiten mieluisa presidentti mut itse oon vähän eri mieltä
Andersson on minullakin ollut kaikissa vaalikoneissa vihoviimeinen ja itse en ole tästä kovin eri mieltä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5391
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

WildDance kirjoitti: 21 Joulu 2023, 18:14
Happy kirjoitti: 21 Joulu 2023, 18:08 Vaalikoneiden perusteella Li Andersson oli mulle vähiten mieluisa presidentti mut itse oon vähän eri mieltä
Andersson on minullakin ollut kaikissa vaalikoneissa vihoviimeinen ja itse en ole tästä kovin eri mieltä.
Minäkin olen ihan lämpimikseni vaalikoneita täytellyt ja ykköseksi tullut on vaihdellut paljon eri vaalikoneiden välillä, mutta Andersson on onnistunut olemaan joka ainoassa viimeinen :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mulla taas jokaisessa vaalikoneessa Sari Essayah oli viimeisenä, mutta tänään avattiin Ylen vaalikone ja siinä Halla-aho oli viimeinen.
Eipä kumpikaan näistä yllättävä nimi ole peränpitäjäksi – ei mulla arvot heidän kanssaan kohtaa.

Kyllä nyt silti Essayahia äänestäisin mieluummin kuin Halla-ahoa tai Harkimoa.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36882
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kasper_ kirjoitti: 21 Joulu 2023, 17:53 Halla-Aho on minunkin ykköstoiveeni presidentiksi. Vielä en voi ikäni puolesta äänestää, mutta mikäli hän on tulevissakin vaaleissa ehdokkaana niin ehdottomasti äänestän silloin
Vaikkei tästä yhdestä viestistä tällä lailla voisikaan varmaan yleistää, niin musta on tosi jännä ilmiö, että nykyään perussuomalaisten kannattaminen on nuorten tyyppien keskuudessa niin tavanomaista. Olisin varmaan saanut turpaani tai vähintään pahoja mulkoiluja 15-vuotiaana, jos olisin sanonut kannattavani perussuomalaisia.

Menee vähän off topiciksi, mutta osaatko eritellä, mikä on ajanut arvomaailmaasi perussuomalaiseen suuntaan ja millaisia tunteita esim. Halla-aho sinussa herättää?

Haluan siis aidosti ymmärtää, koska se ympäristö, johon itse kasvoin yläasteikäisenä noin kymmenen vuotta sitten oli niin erilainen kuin nykyinen nuorisomaailma. Silloin vihreät arvot, luonnonsuojelu ja tietynlainen humaani lähestymistapa kaikkeen oli tosi pop. Muistan, kun vuonna 2012 luokkatoverieni kanssa ysiluokkalaisena kilpaa fanitimme Haavistoa ja toivoimme hartaasti hänen voittavan presidentinvaalin.

Emmä ees tiedä identifioidutko persuksi tai pitääkö 15-vuotiaan edes osata identifioitua poliittisesti miksikään (vastaus: ei), mutta kyselenpähän nyt lämpimikseni. :rullaati:
Meow cat, please meow back.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10712
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Ajat muuttuu ja minusta kenenkään ei pidä puolustella sitä, että on perussuomalainen. Kyllähän minäkin muistan joskus 10v ajaneeni vihreitä arvoja kunnes avasin silmäni ja heräsin. Yhtenä selittävänä tekijä on, että maahanmuuton ongelmat näkyvät vahvasti nuorten keskuudessa ja tämä voi selittää osaltaan perussuomalaisten suosiota nuorten keskuudessa. Lisäksi osan vihervassareista ajama järjetön woke-agenda ja cancelointi tietenkinkin herättää myös vastareaktioita.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ehkä sittenkin ihan hyvä, ettei kapinavaihetta elävillä teineillä ole äänioikeutta...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin