Presidentinvaalit 2024

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Suosikkisi tasavallan presidentiksi?

Alexander Stubb
21
30%
Pekka Haavisto
48
70%
 
Ääniä yhteensä: 69

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^^^ Kiitos asiallisesta kysymyksestä! :peukku:

Tähän ei oikeastaan ole mitään yhtä selkeää vastausta, mutta arvostan sitä kuinka perussuomalaisissa uskalletaan puhua suoraan Suomen ongelmista (kuten valtion jatkuva velkaantuminen ja ongelmallinen
maahanmuuttopolitikka) siinä missä muilla puolueilla on tapana olla ympäripyöreämpiä asian suhteen. Kammoksun tätä nykyajan cancelkulttuuria jonka vuoksi on hyvin virkistävää että tällainenkin puolue on vielä olemassa.

Lisäksi asiaan vaikuttaa paljon se että Perussuomalaiset ovat kaikista puolueista itseäni lähimpänä sillä lähipiirissäni on paljon heidän aktiivisia kannattajia ja puhumme kotona paljon politiikasta ylipäätään.

En todellakaan sano että Perussuomalaiset olisi mikään täydellinen puolue koska ei se sitä ole, mutta mistäpä sellainen löytyisi - ei mistään.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1598
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Kasper_ kirjoitti: 21 Joulu 2023, 19:22 perussuomalaisissa uskalletaan puhua suoraan Suomen ongelmista (kuten valtion jatkuva velkaantuminen ja ongelmallinen
maahanmuuttopolitikka) siinä missä muilla puolueilla on tapana olla ympäripyöreämpiä asian suhteen.
Toisin sanottuna tarjoaa helppoja ratkaisuja ongelmiin, joihin ei oikeasti ole helppoja ratkaisuja tai välttämättä ratkaisuja lainkaan.
TomppaJr kirjoitti: 21 Joulu 2023, 19:07 musta on tosi jännä ilmiö, että nykyään perussuomalaisten kannattaminen on nuorten tyyppien keskuudessa niin tavanomaista.
Kenties syynä ovat hyvät meemit ja pilkanteko somessa. Tai sitten edellä mainitut yksinkertaistukset.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Halla-Ahosta vielä että siinä on sitten uskomattoman fiksu ja sanavalmis mies. Osaa aina perustella mielipiteensä hyvin ja ajaa vastaanväittäjät sanattomiksi
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

DenEurovise kirjoitti: 21 Joulu 2023, 19:31
TomppaJr kirjoitti: 21 Joulu 2023, 19:07 musta on tosi jännä ilmiö, että nykyään perussuomalaisten kannattaminen on nuorten tyyppien keskuudessa niin tavanomaista.
Kenties syynä ovat hyvät meemit ja pilkanteko somessa. Tai sitten edellä mainitut yksinkertaistukset.
Oppositiopuolueet ei sitten harrasta tätä meemipolitiikkaa ja käytä perussuomalaisten kritisointia keppihevosena? :hihi:

Halla-ahon viisaudesta ja vahvuudesta poliitikkona kertoo myös se, että kannatusluvut ja suosio ovat nousussa, vaikka puolue on hallituksessa ja joutuu tekemään ikäviä leikkauksia. :peukku:
Viimeksi muokannut WildDance, 21 Joulu 2023, 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^^^^ Hyvä vastaus (Kasperilta!) Kukaanhan meistä ei periaatteessa kovin pitkän aikaa pysy tyhjänä tauluna, vaan ympäristö muokkaa ajattelua. Joillekin lähipiirin näkemyksistä voi tulla myös omia näkemyksiä, kun taas joku toinen voi kyseenalaistaa lähipiirin mielipiteet ja päätyäkin täysin toisenlaiseksi ajattelijaksi. Mäkin kuulun enemmän niihin joiden perhepiirissä jaetaan paljon melko samanlaisia näkemyksiä. Toki eroja löytyy eikä jokainen äänestä samaa puoluetta, mutta asioista (myös politiikasta) kuitenkin keskustellaan paljon ja yhtäkään arvokonservatiivia en kyllä lähipiiristäni osaisi nimetä. Myös luonto on lähellä meidän sydäntä.

Perussuomalaisissa moniin tosiaan kolahtaa se suorapuheisuus ja kansalle ymmärrettävällä kielellä puhuminen. Mulle (enkä ole yksin ajatusteni kanssa) se rehellisesti sanoen näyttäytyy usein myös populismina – annetaan ymmärtää että syyt ja seuraukset ovat yksinkertaisia vaikka asia olisikin moniulotteisempi, eli esimerkiksi maalataan kuvaa jatkuvasta velkaantumisesta demareiden aiheuttamana samaan aikaan kun itsekin otetaan velkaa ja käytetään rahaa johonkin oluen verojen vähentämiseen ja jaetaan rahaa konservatiivisille ja tasa-arvoa vastustaville yhdistyksille. Onko se sitten sitä vastuullista talouspolitiikkaa?

Siitä kuitenkin olen samaa mieltä että esimerkiksi rasistisyytöksiä jaellaan joskus turhankin helposti, jos joku ihan vaan toteaa esimerkiksi tilaston jostain ongelmasta. Onko rasismia todeta esimerkiksi se, jos maahanmuuttajataustaisten oppimistulokset on keskimäärin heikompia? Nämä on mielestäni niitä asioita joihin tulisi etsiä ratkaisuja hyssyttelyn sijaan (ja toki mun mp tähän on ettei kaikki perussuomalaisten ajama politiikka kyllä ainakaan paranna ongelmaa lainkaan, mutta usein he tosiaan yksin ovat puhumassa aiheesta ja muut antavat sen kentän pelkästään heille, vaikka kaikkien puolueiden tulisi olla aiheesta kiinnostuneita.)

Mutta joo, täydellistä puoluetta ei tosiaan ole munkaan mielestä.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Lisään vielä että jokainen eduskuntapuolue oli samaa mieltä että koronan aikana tulee ottaa velkaa ja tehdä ikäviä rajoituksia. Kaikki ei ainakaan mun mielestä mennyt täysin nappiin Marinin hallituksella, mutta ihan yhtä lailla kokoomus ja persut olisivat ottaneet velkaa. Vaalien aikana sitten oli helppo ottaa ilmaiset pisteet velkaantumisesta.

Tätä puoluepolitiikka tietysti on ja lähes kaikki puolueet jeesustelevat oppisitiossa vastaavista asioista mitä itsekin ovat tehneet hallituskauden aikana. Kompromissit kuuluvat demokraattiseen päätöksentekoon eikä yksi puolue voi sooloilla, mutta tämä on silti yksi syy miksi puoluepolitiikka nykyään tympii mua valtavasti. Se on sellaista ärsyttävää nokittelua ja koko some on täynnä ärsyttävää vastakkainasettelua joka ei ainakaan paranna yhtään kenenkään hyvinvointia.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Kyseessä oli toki poikkeustilanne ja varmasti kaikki olisivat velkaa ottaneet. Se mistä vihervassareita kritisoin on, että edes poikkeusaina ei voitu tinkiä omasta ilmastohumppapolitiikasta tai omista kunnianhimoisista tavoitteista.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Ylen Vaalikone antoi sopivimmaksi Li Anderssonin ja vähiten sopivaksi Stubbin, mikä vastasi aika paljon odotuksiani.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36914
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kiitos Kasperille vastauksesta! :uujee: Voisin pureutua siihen paremmalla ajalla.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ Ole hyvä! :peukku:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16667
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

kuva

Alussa näytti huolestuttavalta kun kärjessä näkyi pelkästään sellaisia joita en voisi kuvitella äänestäväni (muun muassa ulko- ja turvallisuuspolitiikasta sain 100 % yksimielisyyttä Harkimon kanssa :sekava:), mutta arvokysymykset keikauttivat pankin.

Ja koska kysymys on muotoiltu noin, äänestin Anderssonia, koska hän on suosikkini, vaikken häntä aiokaan äänestää.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Mäkin ihmettelin kun Essayah keikkui kärjessä tyyliin vaalikoneen puoliväliin (arvokysymyksiin asti) :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 21 Joulu 2023, 19:21 Ehkä sittenkin ihan hyvä, ettei kapinavaihetta elävillä teineillä ole äänioikeutta...
Miten muuten olisit itse aikoinaan kapinavaihetta elävänä teininä äänestänyt?

Minä kai en ole vanhentuessani viisastunut mitenkään, kun edelleen äänestän jokseenkin samoin...
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mäkään en ole viisastunut tähän ikään mennessä. Mielipiteet on päivittyneet mutta äänestyskäyttäytyminen ei!

Ja mulla sama Jufopolin kanssa – turvallisuuspolitiikassa oli nuo oikeistolaisemmat ehdokkaat lähes 100% samaa mieltä mun kanssa mutta arvokysymysten myötä järjestys sitten vaihtui. Ylen vaalikoneessa Haavisto tuli mulle ykköseksi. Mikä siinä onkin että Suomessa oikeisto on niin vanhoillinen? :mrgreen:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Mattan »

DenEurovise kirjoitti: 21 Joulu 2023, 19:31 Kenties syynä ovat hyvät meemit ja pilkanteko somessa. Tai sitten edellä mainitut yksinkertaistukset.
Osittain voi ollakin. Eduskuntavaalien aikaan oli uutisointia puolueiden TikTok-aktiivisuudesta (ks. esim. Ylen juttu aiheesta), ja siinä perussuomalaiset veivät voiton, vaikka olivatkin nuorten keskuudessa yleisestikin suosituin puolue. Jos pyörii aktiiviisimpana toimijana nuorten suosimilla alustoilla, saattaa sieltä tulla myös kannatusta; jos jotakin, niin yllättävää on muiden puolueiden passiivisuus tässä suhteessa. En itse käytä TikTokia, mutta jos siellä on potentiaalisia äänestäjiä, kannattaisi siellä toki olla esillä.

Presidentinvaalien kannalta onkin mielenkiintoista seurata nuorten äänestyskäyttäytymistä, mutta se saataneen selville myöhemmin; toki presidentinvaalit ovat aina vähän oma asiansa, sillä viimeistään toisella kierroksella joku saa yli 50 prosentin kannatuksen, jota ei eduskunnassa nähdä, ja toiselle kierrokselle pitää ensinnäkin päästä (enkä tällä hetkellä usko Halla-ahon sinne menevän).
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Niin kyllä ne vihervassaritkin yrittää TikTokissa huudella, mutta eivät ole onnistuneet lyödä läpi. :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

WildDance kirjoitti: 21 Joulu 2023, 19:53 Se mistä vihervassareita kritisoin on, että edes poikkeusaina ei voitu tinkiä omasta ilmastohumppapolitiikasta tai omista kunnianhimoisista tavoitteista.
Miksi se on ilmastohumppaa? Tarkoitatko, että se on ihan hömppää? (Ja jos niin millä perusteella?) Onhan sillä taloudellisiakin vaikutuksia, ja myös Suomessa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Rousku kirjoitti: 21 Joulu 2023, 21:59
WildDance kirjoitti: 21 Joulu 2023, 19:53 Se mistä vihervassareita kritisoin on, että edes poikkeusaina ei voitu tinkiä omasta ilmastohumppapolitiikasta tai omista kunnianhimoisista tavoitteista.
Miksi se on ilmastohumppaa? Tarkoitatko, että se on ihan hömppää? (Ja jos niin millä perusteella?) Onhan sillä taloudellisiakin vaikutuksia, ja myös Suomessa.
Suomen ajama järjetön ja kunnianhimoinen ilmastopolitiikka, mikä ei ole edes EU:n asettamissa tavoitteissa on vain yksinkertaisesti typerää tässä taloudellisessa tilanteessa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Olen itsekin sitä mieltä että Suomen ajama ilmastopolitiikka on aivan liian kunnianhimoista ottaen huomioon kuinka pieni maa loppujen lopuksi olemme
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Entäs kun vihreä siirtymä on joka tapauksessa tulevaisuutta. Eikö tule edullisemmaksi olla edelläkävijä joka käärii rahat uusista innovaatioista kuin se joka seuraa vähän perässä?
Onko esimerkiksi se halpa kalja parempi syy ottaa lisää velkaa? :mrgreen: Nyt yksinkertaistin tämän asian ihan tarkoituksella.

Mutta jos Suomi on liian pieni maa tekemään kunnianhimoista ilmastopolitiikkaa niin pitäiskö esimerkiksi Kiina jakaa n. 5-6 miljoonan ihmisen alueisiin niin heilläkään ei olisi niin väliä?
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti: 21 Joulu 2023, 21:38
hra47 kirjoitti: 21 Joulu 2023, 19:21 Ehkä sittenkin ihan hyvä, ettei kapinavaihetta elävillä teineillä ole äänioikeutta...
Miten muuten olisit itse aikoinaan kapinavaihetta elävänä teininä äänestänyt?

Minä kai en ole vanhentuessani viisastunut mitenkään, kun edelleen äänestän jokseenkin samoin...
No mä en ollut teininä politiikasta juurikaan kiinnostunut. Sittemmin olen melko epästabiilisti horjahdellut vasemmiston ja vihreiden äänestäjästä persuihinkin, mutta nykyisin olen poliittisesti koditon. Persujen kanssa mulla ei kuitenkaan ole muuta yhteistä kuin toive kielipoliittisesta reformista, mutta se ei tunnu olevan persuilla nykyään kovinkaan korkealla intresseissä. En ole koskaan äänestänyt perinteistä kolmea suurta puoluetta (sdp, kok, kepu), ellei nyt mahdollisesti presidentinvaaleissa ole lipsahtanut (mutta presidenttihän luopuu puolueensa jäsenkirjasta virkaan astuttuaan, joten ehkä sitä ei voi laskea).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Jufo kirjoitti: 21 Joulu 2023, 21:07 Ylen Vaalikone antoi sopivimmaksi Li Anderssonin ja vähiten sopivaksi Stubbin, mikä vastasi aika paljon odotuksiani.
Tästä tuloksesta vielä vähän :loppu: jos sallitte:

Vaalikonetulokseen liittyen on pakko tunnustaa, että tuossa keväällä ajauduin mielipiteissäni jonkin verran oikeiston suuntaan, sillä vihervasemmistossa ärsytti mm. moraalinen ylimielisyys ja jonkinlainen uuspuritanismi (siedettyjen mielipiteiden ahtaus). Oikeistolla tuntui olevan raikkaampia ideoita ongelmien ratkaisuun ja enemmän tilaa hengittää (enemmän mielipiteen vapautta) joten ajattelin, että mikä jottei. Tässä oli myös vähän samaa mentaliteettia kuin mitä Tomppa kuvasi omana modus operandinaan, että pyrin vastapuolen argumentteja käyttäen ravistelemaan tylsää samanmielisyyskuplaa ja siten kaivamaan esiin uusia, parempia argumentteja - Sokrateen hengessä pääsemään lähemmäs "totuutta" vasta-argumentoinnin kautta.

Mitä kuitenkin on seurannut tämän hallituksen toimia ja sitä kehen leikkaukset eniten kohdistuvat ja empatiakyvyttömyyttä vähäosaisiin niin olen kyllä palannut hyvin visusti poliittisen kartan vasempaan laitaan eikä aiempi leikittely persujen argumenteilla enää yhtään nappaa. Gazan tilanne ja ihmisoikeudet ovat myös ajaneet minua takaisin vasemmalle.
Saturnus Psycho kirjoitti: 18 Joulu 2023, 14:02 Kyllä muakin huolestuttaa se todella avoin empatian puute ja halveksunta mitä työttömät nykyään saavat osakseen. Se on jonkinlainen uusi normaali että köyhien kuolemaa saa toivoa, kun vielä muutama vuosi sitten ihmisroska-kommentista tuli kohu.
Jos ei kykene näkemään mitään ihmisarvoa niillä joilla menee huonommin, niin kannattaa kysyä itseltään miksi asia näin on.
Niin. Muutos ilmapiirissä on merkittävä, jos vertaamme vaikka kolmen vuoden takaiseen aikaan silloin kun korona alkoi. Tällöin oli yhteinen vihollinen ja sitä kautta syntyi tunne, että olemme kaikki samassa veneessä. Moni työtön ja syrjäytynyt on kertonut, kuinka koronavuosien eristyksissä heidän olonsa itse asiassa helpotti. Se johtui siitä, että he eivät tunteneet itseään enää niin syrjäytyneiksi kun kaikki muutkin joutuivat tekemään uhrauksia eli putosivat heitä lähemmäs - edes väliaikaisesti.

Hallitus haluaa taloutta kuntoon nostamalla työllisyysastetta. Jos hallituksen sanoma todella olisi, että me kaikki olemme samassa veneessä ja kaikkien uhrautumista ja työpanosta tarvitaan jotta saadaan tämä Suomi-neito nousuun niin silloin voisin hyvin seistä tämän hallituksen ideologian takana.

Mutta viesti tuntuu todellisuudessa olevan, että kaikkien työpanosta ei todellakaan tarvita. Osatyökykyisten asemaa heikennetään poistamalla suojaosuudet vaikka juuri siellä olisi suuri reservi potentiaalisia työntekijöitä. Leikkaustoimien viesti on kärjistetysti, että jos et ole 100% työkykyinen ja nettoveronmaksaja, olet turhaa roskaa joka joutaa kuolla pois. En ole kuullut hallitukselta mitään rohkaisevaa viestiä esimerkiksi yksinhuoltajalle, joka on jäänyt mielenterveyssyistä töistä pois muutamaksi vuodeksi ja haluaisi nyt palata työelämään voimiensa mukaan kevennetysti. Päinvastoin hänen asemaansa huononnetaan ja hänet ajetaan ehkä toimeentulotuelle ja pitkäaikaistyöttömäksi.
Viimeksi muokannut Jufo, 21 Joulu 2023, 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16667
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Rousku kirjoitti: 21 Joulu 2023, 21:38 Miten muuten olisit itse aikoinaan kapinavaihetta elävänä teininä äänestänyt?
Kysymystä ei ollut osoitettu minulle, mutta vastaan silti. Valitsin puolueeni kuusivuotiaana, joten pitkälti samoin kuin nykyään. Tosin olin nuorena poliittisesti lähinnä keskitien tallaaja. Vanhemmiten olen radikalisoitunut :termari:
Kasper_ kirjoitti: 21 Joulu 2023, 22:04 Olen itsekin sitä mieltä että Suomen ajama ilmastopolitiikka on aivan liian kunnianhimoista ottaen huomioon kuinka pieni maa loppujen lopuksi olemme
En tiedä, mihin perustatte käsityksenne, mutta minun kokemukseni on, että Suomen ilmastopolitiikka on ollut lähinnä löperöä :eiei: Tämä oli ehdottomasti suurin pettymykseni edellisessä hallituksessa (josta muutoin pidin kovasti).

Ja yhdyn edelliseen, että väkiluvulla perusteleminen on naurettavaa. Kaikki me olemme osa useaakin suurta kokonaisuutta. Mm. sellaista kuin maailma.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Näinhän se tuppaa menemään että oikeastaan kukaan ei ollut tyytyväinen Marinin hallituksen ilmastopolitiikkaan. Osan mielestä se oli liian kunnianhimoista ja osan mielestä liian kunnianhimotonta.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Saturnus Psycho kirjoitti: 21 Joulu 2023, 22:13 Entäs kun vihreä siirtymä on joka tapauksessa tulevaisuutta. Eikö tule edullisemmaksi olla edelläkävijä joka käärii rahat uusista innovaatioista kuin se joka seuraa vähän perässä?
Onko esimerkiksi se halpa kalja parempi syy ottaa lisää velkaa? :mrgreen: Nyt yksinkertaistin tämän asian ihan tarkoituksella.
Mutta onko tämä oikeasti totta? :heh: Tuleeko tämä oikeasti toteutumaan ja onko näyttöä, että tästä tulee meidän uusi Nokia? Suomen talous on niin kuralla, että näistä hankkeista pitäisi edes hetkellisesti luopua säästötoimenpiteiksi. Ja kalja tulee maksamaan itsensä takaisin. :joojoo:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20518
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Vaalikoneen pullauttama tulos ei tuonut mitään uutta pöytään. Anderssonille ääni vaaleissa, mutta aloitetaan ketjuäänestyksestä.

kuva
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17001
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

Nyt on ylen uusin vaalikonekin tehty..


ja siis mitä helvettiä?? :shock:

Kuva




siis nää meni päinvastoin literally mitä ajatellut, en ikimaailmassa äänestäisi korppikotka-Saria sillä sen verran kuvottavia lausuntoja lausunut Palestiinan kriisistä sekä samalla mustamaalannut muita kansanedustajia jotka ovat uskaltaneet tuohon ottaa kantaa.
Ja mun Stubbini selkeesti viimeisenä.. what

Ja Pekka Haavisto noin korkealla?? canceloin ton vaalikoneen

Jutta Urpilaisesta olen periaatteessa aina pitänyt, lämminhenkinen ihminen
Viimeksi muokannut Happy, 21 Joulu 2023, 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kasper_ kirjoitti: 21 Joulu 2023, 22:04 Olen itsekin sitä mieltä että Suomen ajama ilmastopolitiikka on aivan liian kunnianhimoista ottaen huomioon kuinka pieni maa loppujen lopuksi olemme
Mitä väliä maan koolla on?

Jaetaan maapallo viiden miljoonan ihmisen kimpaleisiin, niin kenenkään ei tarvitse tehdä mitään. Ongelma ratkaistu.

En ymmärrä, miksi pieni mutta verraten paljon resursseja kuluttava valtio saisi olla jokin vapaamatkustaja.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Rousku kirjoitti: 21 Joulu 2023, 23:00
Kasper_ kirjoitti: 21 Joulu 2023, 22:04 Olen itsekin sitä mieltä että Suomen ajama ilmastopolitiikka on aivan liian kunnianhimoista ottaen huomioon kuinka pieni maa loppujen lopuksi olemme
Mitä väliä maan koolla on?

Jaetaan maapallo viiden miljoonan ihmisen kimpaleisiin, niin kenenkään ei tarvitse tehdä mitään. Ongelma ratkaistu.

En ymmärrä, miksi pieni mutta verraten paljon resursseja kuluttava valtio saisi olla jokin vapaamatkustaja.
Niin varmaan tiedät, mitkä on Suomen prosentuaaliset päästöt? Miten Suomi on tässä se "vapaamatkustaja"?! Vaikka me sammuisimme kokonaan niin se ei vaikuttaisi millään tavalla maailman kulutukseen.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17001
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

Rousku hyvä, Suomi ei todellakaan ole mikään vapaamatkustaja


Kuva




näin on hyvin, annetaan olla näin <3
Suomi & suomalaiset ovat jo ilmastoasiansa mallikkaasti hoitaneet.
Never miss a good chance to shut up.

Vastaa Viestiin