Jouluraati 2023

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36912
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jo neljäs kahdeksas sija oheisraadeissa. Olen ollut myös neljästi viides. :sekava:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30536
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Onnittelut Koirankuonolaiselle ja Jethro Tullille. Kärkinelikossa on pelkästään kappaleita, joille annoin pisteitä. :surrur: Suosikkini Julie Mariakin kipusi lopulta kärkikymmenikköön, vaikka välillä näytti pahalta. Akadon sijoitus on vähän :rullaati:, vaikkei varsinaisesti yllätäkään.

Oma seiskasija on yli odotusten. Kiitos pisteistä. :kiitos: Varsinkin Kasperin ja Requelin korkeat pisteet yllättivät. Jouluraatienkkani meni uusiksi. Vanha ennätys oli viime vuoden 17:s sija. :surrur:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Erakkorapu
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 298
Liittynyt: 15 Joulu 2013, 11:57

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja Erakkorapu »

Jouluraadin voittaja 2023 on siis

Koirankuonolainen
:flag_gb: Jethro Tull - First Snow on Brooklyn

Lämpimät onnittelut voittajalle ja kiitokset kaikille osallistujille sekä ulppareille. Omasta puolestani oikein mukavaa joulun aikaa kaikille kuppilalaisille :jouluhymy:
Viimeksi muokannut Erakkorapu, 18 Joulu 2023, 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Gaudetella olilsin sitten pärjännyt paremmin, ja olisin varmaan pärjännyt, oli esittäjät mitä tahansa. Tuossa Steeleye Spanin versiossa latinan viäntäminen vain oli vähän liikaa. Mutta onhan se ehkä aitoa, sellaista satojen vuosien takaista rallilatinaa.

Vähän vähemmän vääntävät nämä, joita harkitsin. Kivoja vanhoja soittimia, ja muutenkin pehmeämpi soundi. Rupesin kuitenkin pitämään biisiä hippasen jankkaavana:

Viimeksi muokannut Rousku, 18 Joulu 2023, 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Joo sellaista sitten. Onnea Koirankuonolaiselle voitosta! :juhla:

Minun osaltani tämä ei taaskaan mennyt ihan kuin Strömsössä, mutta en nyt aio katkeroitua siitä vaan suunnitelmassa olisi osallistua seuraavaan pääraatiin ellei teemuus sitten keksi hirveän vaikeaa teemaa ja jatkaa paremman menestyksen tavoittelua siellä.

Kiitos kaikille äänestäjille ja kiitos myös Erakkoravulle hyvästä hostauksesta! :jouluhymy:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36912
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tässä vielä puntarini. Yllätyin, etten antanut Whamille täysiä. Hyvää joulua kuitenkinissa oli sen verran ihastuttavaa haikeutta, että se todella osui syvälle paatuneeseen sieluuni (joka tällä hetkellä tosin ei ole kovin paatunut). Tähti tähdistä kirkkain on varmaan parasta musiikkia, mitä olen Veskulta koskaan kuullut. Olisi pitänyt nostaa sekin varmaan Whamin ohi. :miettii: Vähän turhan ronkeli taisin olla arvosanoissani myös. Voitto kappa oli suuria nousijoitani, ansaittu voitto. Ansaitsisi tällä kuuntelulla melkein vitosen!

Hyvvee joulua! :jouluhymy:

🎁🎁🎁🎁🎁

1. 🇷🇺 Sergey Lazarev & Vlad Topalov - Novi god (4,9)
2. 🇫🇮 Jenni & Juho - Hyvää joulua kuitenkin (4,6)
3. :flag_gb: Wham! - Last Christmas (4,6)
4. 🇫🇮 Vesa-Matti Loiri - Tähti tähdistä kirkkain (4,5)

🎁🎁🎁🎁

5. 🇫🇮 TARJA - Frosty The Snowman (4,1)
6. :flag_gb: Jethro Tull - First Snow on Brooklyn (3,8)
7. 🇫🇮 Diandra - Kerran joulukuun aikaan (3,8)
8. :flag_gb: Steeleye Span - Gaudete (3,8)
9. 🇫🇮 Anna Eriksson - Ave Maria (3,6)
10. 🇫🇮 Hector - Joululaulu Finnmarkenissa (3,6)
11. 🇲🇽 🇨🇴 Morat, Danna Paola - Dulce Navidad (3,4)

🎁🎁🎁

12. 🇫🇮 Tiernapoika - Joulutarina (2,9)
13. 🇨🇦 Klô Pelgag - Toute seule pour Noël (2,7)
14. 🇫🇮 Saija Tuupanen & Teemu Roivainen - Hyvää joulua (2,5)
15. 🇷🇺 AKADO - ДИСС на НОВЫЙ ГОД! (2,4)
16. :flag_lt: Kardiofonas - Kalėdų eglutė (2,3)

🎁🎁

17. :flag_gb: Seb Skelly - Christmas Lights (Coldplay Cover) (2,0)
18. :flag_ch: Sabina Ruhstaller - Lieb Nachtigall, wach auf (1,9)
19. 🇸🇪 Adolphson & Falk - Mer jul (1,8)
20. 🇩🇰 Julie Maria - Pagten (Uden Hinanden) (1,8)
21. 🇰🇷 Cacophony - Christmas (1,4)

🎁

22. 🇫🇮 Antti Autio & Litku Klemetti - Jouluflippaus (0,0)
Meow cat, please meow back.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2976
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Vähän mjööh voittaja, onnea silti ja kiitos Erakkoravulle raadin vetämisestä :peukku:
Oma menestys odotettua, Santa Claustrofobia jokunen vuosi sitten toi pronssia ja se olikin mielestäni vetävämpi parodia.
Tämän lähetin koska kuuntelutin äidilläni muutaman jouluskibaleen, hänestä Akadon rykäisy oli virkistävä ynnä hauska,
itse pidin enemmän muista. Kiitti mutsi :mrgreen:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20518
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

TomppaJr kirjoitti: 18 Joulu 2023, 21:19Tähti tähdistä kirkkain on varmaan parasta musiikkia, mitä olen Veskulta koskaan kuullut. Olisi pitänyt nostaa sekin varmaan Whamin ohi.
Tätä oli ilo lukea. <3
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2049
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Olipas taas jännä kisa! Guozulle rutistukset täysistä, olisihan se ollut noloa Tarjalle jäädä taulukon oikealle puolelle.
Tarjan fani en ole koskaan ollut, mutta tämä biisi sopi hyvin tällaiseen protestiraatiin, kun teemapisteitä ei voinut jakaa.

Alussa mua näköjään veikattiin Whamin lähettäjäksi, joka minua suuresti huvitti. Biisihän on kyllä hyvä, mutta se video hyi hitto.
Venäjän vastaavan tekeleen kanssa niitä kahta on mukava verrata keskenään; molemmat tehty kaupallisella hetskupaskallla.

Voittaja on ihan ok, annoin itsekin sille hyvät pisteet. Hyvää joulua kaikille :jouluhymy:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4101
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Ohoh, näin siinä sitten kävi - suurkiitokset teille, hyvät ystävät! :uujee: Ja erityisen suuret kiitokset WildDancelle täysistä pisteistä - enpä muista, olenko aikaisemmin päässyt sanomaan näin :peukku:

First Snow on Brooklyn -kappaleen kuulin ensimmäisen kerran Jouluradiosta vuosia sitten, ja muistaakseni heti seuraavana päivänä tilasin netistä Jethro Tullin joululevyn, jota on sittemmin tullut kuunneltua ahkerasti joulun aikaan. Arvelin, että tämä kappale saattaa vedota laajempaan kuulijakuntaan kuin raatitarjokkaani keskimäärin, mutta ihan voittoa en osannut odottaa enkä ainakaan näin selvällä marginaalilla. Ensi vuonna tähän aikaan olen jo ainakin osittain eläkkeellä, joten pitäisi olla hyvin aikaa jouluraadin järjestämiseen :joojoo: En malta olla vielä mainitsematta, että levyraatiurani alkuaikoina olin varma, että ennemmin kadotukseen tuomittujen olinpaikka jäätyy kuin minä voitan levyraadin, mutta tämä oli kaikki raadit yhteenlaskettuna seitsemäs voitto. Tuntuu aika uskomattomalta :shock:

Hyviä kappaleita pääsi muutoinkin kärkisijoille. Omilta pisteiltäni pois jääneitä mutta pisteharkinnassa olleita olivat mm. Seb Skelly, jonka esittämä kappale ei kuitenkaan loppujen lopuksi tuntunut tarpeeksi kiinnostavalta (Rouskun vinkkaaman Emmanuelin kuuntelin ja se olisi ehdottomasti päässyt pisteille) sekä Diandra. Kerran joulukuun aikaan on ihan sydäntäsärkevän kaunis kappale, mutta Diandran esitykseltä odotin enemmän. Ehkä syy oli sovituksessa, tiedä häntä.

Täydet pisteeni menivät Gaudetelle, vaikka latinan ääntämisessä oli aika lailla toivomisen varaa. Toisaalta kenelläpä se syntyperäisen latinanpuhujan tasolla tänä päivänä on, tuskin kellään :mrgreen:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Jee! Tämä voitti. :uujee: Kuulosti minusta ylivoimaiselta tätä kattausta kuunnellessa ja arvasin, että tulee voittamaan. Isot onnittelut ansaitusta voitosta Koirankuonolainen! Menee kyllä
omalle joululistalle.

Toki minun Diandra oli vielä vähän parempi, mutta arvasin, että ei tule voittamaan. :heh: Olipahan taas omannäköinen kappale. <3 Hienosti päästiin Diandran kanssa kuitenkin vasemmalle puolelle. Kiitos äänestäneille!
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5351
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Erakkorapu kirjoitti: 18 Joulu 2023, 20:53 Kas näin, Huilumiehen pisteet olivat lipsahtaneet väärän duon esittämälle Hyvää Joulua-kappaleelle. Samalla saimme näköjään myös pienen vaalennuksen loppujen tulostaulujen värimaailmaan :joojoo:

kuva
EI EI EI! Ei Saija Tuupaselle vaan "Hyvää joulua kuitenkin", JENNI & JUHOLLE!!!

Toivottavasti tämä ei ratkaissut väärään suuntaan?! Olen lukemisessa vasta omassa taulussani..

EDIT. Voi ei, olin itse syyllinen! Kävin lisäämässä sanan "kuitenkin" väärään kappaleeseen, ja oikeassa se sana itse asiassa jo oli! :( :( :( Voi perhana, +- 10 pisteen virhe!!!

Moraalisesti siis Jennin & Juhon biisi nousisi 10.sijalta jaetulle 6./7.sijalle, ja Saijan & Teemun biisi putoaisi 14.sijalta 18.sijalle.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja sziget »

AKADO toi joulumielen! Täydet lähtivät silti Klô Pelgagille, joka oli tasokas löytö jiiiiltä. Jethro Tullin voitto sopii, kuuntelin biisiä toistuvasti mielelläni. Esim. Mer julin kyllä tajusin ja pidin sitä varsin nokkelana, korvat eivät vain tykänneet.

Antti Autio ei nähtävästi ole artisti makuuni. Hänen voittobiisinsä raadissa 95 ärsytti ja sama toistui nyt. Sen sijaan Jenni & Juho vaikuttaa hauskalta duolta, kiitos Requelille heistä.

🇫🇮 🇸🇪 Hector ja Tommy Tabermann fanittivat toisistaan tietämättä runoilija-trubaduuri Dan Anderssonia (1888-1920) ja sen huomattuaan käänsivät valikoiman lauluja Ruusuportti-levylle (1979). Tarjosin erästä biisiä raatiin 93 (Talar du finska?), mutta Erakkorapu vei silloin Hectorin (Eurooppa). En ollut edustanut Suomea viime aikoina enkä koskaan jouluraadeissa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7574
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja Requel »

Huilumies kirjoitti: 18 Joulu 2023, 23:54 EI EI EI! Ei Saija Tuupaselle vaan "Hyvää joulua kuitenkin", JENNI & JUHOLLE!!!
Inhimillinen virhe, ei ainakaan oma maailma tähän kaadu. kiva kun pidit! :hali: Ja onni onnettomuudessa että pisteet menivät paluun tehneelle Evelle, olkoot ne siis jonkinnäköinen joululahja. :p
sziget kirjoitti: 19 Joulu 2023, 01:47 Sen sijaan Jenni & Juho vaikuttaa hauskalta duolta, kiitos Requelille heistä.
Lemppariartistejani tällä hetkellä. :surrur: Olivat itse asiassa mukana jo Viisuraadissa parisen vuotta sitten Ujolla pojalla, Tompan lähettämänä. Kuulin heistä muistaakseni ensimmäisen kerran silloin. Mun lempparit on Rakkaussexii ja Halleluja!

Ai niin ja Hyvää joulua (kuitenkin) myös Kuppilaan :ihana:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mulla samat ajatukset szigetin kanssa. Antti Autio on ilmeisesti aivan kaamea, koska ihan pidän kyllä Litku Klemetistä ja silti tämä oli ärsyttävä biisi. 95 raadin voittokapasta myös samat ajatukset että rasauttaa pahasti.

Jenni ja Juho on hauskan oloisia vaikka ihan täysillä ei olekaan mun juttu. Tässä kuitenkin oli potentiaalia ihan mun joulusoittolistalle (eli tykästyä kappaleeseen kunnolla) kun taas voittokappa sai multa yhden pisteen ainoastaan siksi ettei parempiakaan mielestäni ollut tarjolla.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Erakkorapu
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 298
Liittynyt: 15 Joulu 2013, 11:57

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja Erakkorapu »

Huilumies kirjoitti: 18 Joulu 2023, 23:54 EI EI EI! Ei Saija Tuupaselle vaan "Hyvää joulua kuitenkin", JENNI & JUHOLLE!!!

Toivottavasti tämä ei ratkaissut väärään suuntaan?! Olen lukemisessa vasta omassa taulussani..

EDIT. Voi ei, olin itse syyllinen! Kävin lisäämässä sanan "kuitenkin" väärään kappaleeseen, ja oikeassa se sana itse asiassa jo oli! :( :( :( Voi perhana, +- 10 pisteen virhe!!!

Moraalisesti siis Jennin & Juhon biisi nousisi 10.sijalta jaetulle 6./7.sijalle, ja Saijan & Teemun biisi putoaisi 14.sijalta 18.sijalle.
Äh, tein eilen tarkistuslaskennan vähän väsyneenä ja huomasin tosiaan vasta tulosshown aikana että olitkin merkannut pisteet Saija Tuupasen kohdalle joten oletin että sana "kuitenkin" oli vain vahingossa lipsahtanut siihen. Jos olisin aikaisemmin tuon huomannut olisin ehtinyt varmistaa asian :puna: Mutta hyvä tosiaan ettei voittotaistoon vaikuttanut kuitenkaan :joojoo:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minulla vain soi jouluflippaus päässä. Soi jo ennen äänestyksen päättymistä ja sillä lailla, etten muistanut, mikä biisi se oikein onkaan, mutta hyvältä kuulosti. Ja sitten se Hyvää joulua kuitenkin soi joskus kanssa.
Rise, angel, shine, love!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11540
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja romualdo »

hywä ehkä toisaalta etten tuonut omaan Helmeäni tänne ... sikoj ... siis, kunnian arvoisten arvostelijoitten ruodittavaksi ja painettavaksi.
Kirkkain Tähti ja oopperalaulaja noh... nimi taas katos ... JYRKI ANTTILA; ahhhh, mut joku ystävällinen Sieluhan se jo tuone aiemmin linkitti, oisko ollut heti 1. sivu ... kiits!

Et hei waan taas Te Puppernikkelit, suklaamoussesuut, kuulhaan taaas ..., jossain toisessa Levyraadissa... oi Te jalosukuiset jalepenot!

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5351
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jouluraati 2023

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Hyvää loppiaisen jälkeistä sunnuntaita. Vielä viimeinen hetki viitata jouluun ja Jouluraatiin...

Lieb Nachtigall, wach auf on alun perin saksalainen :saksa: joululaulu, niitä tunnetuimpia ymmärtääkseni, peräisin Bamberger Gesangbuchista 1670-luvulta. Asuessamme Luxemburgissa 1970-80-lukujen vaihteessa lauloin sitä lapsikuorossa tiettynä jouluna. Pidän sen mahtipontisuudesta! Olisin ottanut kuoroversion, mutta siinä oli jotenkin vaimeampi kuin olisin toivonut, joten kelasin sen sijaan muitakin versiota läpi, ja päädyin tähän sveitsiläiseen :sveitsi: Sabina Ruhstalleriin, siinä kun oli muuten oikeat melodiat ja riittävästi säkeistöjä.

Satakieli (Nachtigall, rossignol) on lintu, joka Keski-Euroopassa jostain syystä yhdistetään jouluun, vaikka se ei silloin välttämättä ole maisemissa...

Vesa-Matti Loiri puolestaan ansaitsi tässä raadissa huippupisteet, Tähti tähdistä kirkkain oli lähes Sydämeeni joulun teen:n veroinen! <3 Kakkossija tosiaan Jennin ja Juhon "Hyvää joulua kuitenkin":lle, vaikkei se teknisesti onnistunut minulta pisteitä saamaankaan. :lohduton: Kolmossija Hectorin käännökselle "Julvisa i Finnmarken":sta, alkuperäinen tekijä ruotsalainen Thorstein Bergman, joka on monia hienoja lauluja tehnyt! Anna Erikssonin hieno ja varsin siedettävästi erilainen tulkinta Ave Mariasta neljäntenä...

Vastaa Viestiin