UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
40
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
153
40%
Jesse Markin – Glow
35
9%
Windows95man – No rules!
49
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
34
9%
 
Ääniä yhteensä: 384

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Kyllähän tollasen saa aikaan tosiaan. Itse en usko, että Yle trollailisi tässä, jollakin jodlaajalla on vaan tylsää uudenvuodenpäivänä ja haluaa aiheuttaa hämminkiä. Siinä jos missä on yksi sovellus, jonka käyttäjäkunta tykkää huijata ja sekoittaa pakkaa mitä erikoisimmilla jutuilla :heh: Kenties vaikka ton dokumentin laatinut olisi sama, joka jakoi yletädin listan alun perinkin siltä foorumilta Jodeliin - omassa foliohattuteoriassani yletädin listan Jodeliin jakanut on sama henkilö, joka sen sinne Escyounitedin foorumillekin kirjoitti :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Mutta kyllä mä niin toivon että tuo on sen Jonne 15v trollausta :heh: :kups:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5395
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Uskon että on feikki. Ei ole mikään vaikea homma tuollaista huijauslistaa luoda
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

ESC93 kirjoitti: 10 Syys 2023, 01:45 Kuulin biisin, jolla Sini Sabotage on hyvin todennäköisesti hakenut mukaan. 🧅 En edelleenkään perusta hänestä ja tyylistään, mutta aistin hittipotentiaalia. :joojoo:
Mitään tietoo oliko biisin nimi Taivaan Valo?

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Balkan kirjoitti: 01 Tammi 2024, 21:58Kyllähän tollasen saa aikaan tosiaan. Itse en usko, että Yle trollailisi tässä, jollakin jodlaajalla on vaan tylsää uudenvuodenpäivänä ja haluaa aiheuttaa hämminkiä.
Joo, luulen kanssa että joku jodlaaja siellä vain on tylsyyksissään trollaillut. :mrgreen: Ei vaikuta ylemäiseltä trollilta. Eikä liioin aidolta dokumentilta - ei varsinkaan. Serenaad sopisi kyllä hätkähdyttävän hyvin Mikael Gabrielille ja Nublulle, mutta suurimmasta osasta muista tulee kovin keksitty vaikutelma.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Munkin mielestä Serenaad ja Anthem on tosi uskottavat nimet juuri noiden artistien biiseille, miksei Whisper myöskin, mut sitten meneekin jo hakoteille ja varsinkin Taivaan valo on mielestäni käsittämätön :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16996
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

Hämmästelin jo sitä ettei Viron karsinnoissa 5MIINUST:sta fiitannut nublu kuten tavallisesti... ehkä se johtuikin UMK:sta :hiips:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36889
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Treilio kirjoitti: 01 Tammi 2024, 22:05
ESC93 kirjoitti: 10 Syys 2023, 01:45 Kuulin biisin, jolla Sini Sabotage on hyvin todennäköisesti hakenut mukaan. 🧅 En edelleenkään perusta hänestä ja tyylistään, mutta aistin hittipotentiaalia. :joojoo:
Mitään tietoo oliko biisin nimi Taivaan Valo?
No niin, nyt on erittäin oleellinen kysymys. Puhu meille, ESC93! :megafoni:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20479
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Joku vuotaa huolella tai on panostanut vedätykseen. Maltasta samanlainen kuva.

https://i.imgur.com/XO9IciE.jpg
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Hmmm… :surrur:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Noni, eli Wordilla tehty ja otettu kuva näytöstä. Ei ole jaksettu vaivautua edes printtaamaan lappua.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^^^ Eiköhän tuo tosiaan vahvista, että lista on keksitty. Jollain on tylsää.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Aleksi kirjoitti: 01 Tammi 2024, 23:28 Joku vuotaa huolella tai on panostanut vedätykseen. Maltasta samanlainen kuva.

https://i.imgur.com/XO9IciE.jpg
Jollakin trollisapluuna sauhuaa tänä iltana :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

myrh_a
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 01 Tammi 2024, 21:36

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja myrh_a »

iiiduli kirjoitti: 01 Tammi 2024, 23:32 ^^^ Eiköhän tuo tosiaan vahvista, että lista on keksitty. Jollain on tylsää.
Tuo näyttää siltä, että joku Twitterhörhö nähnyt UMK-listan, ja sitten tehnyt paskan kopion siitä.. Uskon että lista on täälläkin feikki, mutta tuskin toinen tuollainen todistaa meidän omaamme suoraan feikiksi.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Kuulemma taas oli ollut joku kuva mut vaan eri järjestys esiintyjissä ja myös väliaikanumeroita tai jotain :rofl: No saapahan ainakin pöhinää tällä vai miksikä sanotaankaan :kups:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tossa listassa on kaksi duoa. Ei noissa umk vihjeissä ole kuin yksi duo mainittu. Miks Erika vikmanin ja käärijän yhteisbiisi laitettu aloitusnumeroksi. Eikös ole mieluummin väliaikanumero.

myrh_a
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 01 Tammi 2024, 21:36

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja myrh_a »

viisuilta kirjoitti: 02 Tammi 2024, 00:02 Kuulemma taas oli ollut joku kuva mut vaan eri järjestys esiintyjissä ja myös väliaikanumeroita tai jotain :rofl: No saapahan ainakin pöhinää tällä vai miksikä sanotaankaan :kups:
Siinä sanottiin, että "yllätysviesti Måns Zelmerlöwiltä" tai jotain vastaavaa.. Kuulostaa feikiltä AF, mutta kaipa tuokin olisi aika cool livenä

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

toivo kirjoitti: 02 Tammi 2024, 00:04 Tossa listassa on kaksi duoa. Ei noissa umk vihjeissä ole kuin yksi duo mainittu.
Kyllä joskus UMK vihjeet ovat olleet aika ympäripyöreitä.
toivo kirjoitti: 02 Tammi 2024, 00:04 Miks Erika vikmanin ja käärijän yhteisbiisi laitettu aloitusnumeroksi. Eikös ole mieluummin väliaikanumero.
Eikö Bess esittänyt viime vuonna avausnumeron jos oikein muistan?

Ei UMK ainakaan nimillä juhli jos tuo on se lista. Noilla nimillä epäilen olisiko areena myyty 2 kertaa täyteen ainakaan tuolla aikataululla. Saa nähä valuuko lippuja jälkimarkkinoille.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20479
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Lisää pukkaa. Toisessa on varmistettu esiintymisjärjestys, toisessa ei. :heh: Tästä kuvasta taisikin olla puhetta aiemmin.

https://i.imgur.com/JNah70f.png
Got a fire and a country heart 🔥

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Joo nyt menee vielä sakeammaksi :heh: UMK-postikortteina yleensä käytetyt Biisin tarina-pätkät on niin saakelin pitkiä, että noi "longer stagingia" tarvitsevat sais raahata suurin piirtein Kiinan muurin lavalle pala palalta, jos sekään aika ei riitä.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

”Message from Måns Zelmerlöw” :rofl: :rofl: :rofl:

Kuka tämän tekikin, omaa hienon huumorintajun!

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Nää on 99% varmuudella feikkejä, mutta silti nautin tästä :rofl: ihanaa säpinää! On mahdotonta, että tuo setti olisi noin yksipuolinen ja räppäripainotteinen. Jos UMK on aiemmin jossain onnistunut poikkeuksetta niin se on monipuolinen kattaus.

+ Etenkin Siipolan ja Sabotagen "biisien" nimet on niin rofl että ne jo itsessään tekevät nämä tekaistuiksi

^^Bess ei voittanut umk:ta. Ois tosi outo valinta vielä Käärijän suosion huomioonottaen laittaa hänet avaamaan. Jos pitää jotain veikata niin ehkä Benkku vetää jonkun aloitusnron.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tuo käärijän ja Erika yhteisbiisi "härkää sarvista" kuulostaa hyvältä, biisin nimen perusteella

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

kultainenvenla kirjoitti: 02 Tammi 2024, 00:34 ”Message from Måns Zelmerlöw” :rofl: :rofl: :rofl:

Kuka tämän tekikin, omaa hienon huumorintajun!
Siis YLE jos kuka keksii raahaa sen Månsin vaikka lavalle. Siis tää on se mikä sai mut ensimmäistä kertaa epäilee tän aitoutta :eeek:

Biisejä kuuntelematta MG ja Nublu olisivat itselle että ei kiitos. Ensiksi Mikaelin Putin tatuointi ei ole unohtunut. Toiseksi en mielellään lähettäisi muun maan kansalaisia edustaa Suomea, jota varten on hankittu vuokrayksiö UMK:n ajaksi jostain peräkontulasta. Kolmanneksi jos biisin nimi olisi viroa ja lauletaan viroksi... Siis vain Suomi keksii lähettää viisuihin muiden maiden kieliä ja kulttuuria kuin omaansa :niinpa:
Nyt ne verhot kii

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kumma kun ei ole message from Loreen. Ehkä Loreen on suprise artist 2.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16996
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

hercules kirjoitti: 02 Tammi 2024, 00:47
Ensiksi Mikaelin Putin tatuointi ei ole unohtunut.
sinäpä se olet pitkävihainen. :roll:


ihan tästäkin löytyy artikkeli parin vuoden takaa:
https://www.is.fi/viihde/art-2000008643619.html
Kaikille teille ketä mun mielipide Putinista kiinnostaa, koska mulla oli joskus sen naama polvessa: Olin aikoinaan siinä uskossa, et se ajais rauhanomaisia ratkasuja seuratessani hänen toimiaan. Oon pahoillani et menin siihen lankaan. Mitä enemmän vuosia on tullut lisää, sitä enemmän oon huomannut, et asia ei ole läheskään näin.

– Putin on jo pitkään näyttänyt mun silmissä diktaattorilta, jota kansa ei uskalla vastustaa ja joka tekee ihan mitä lystää, Mikael Gabriel kirjoittaa Instagramissa.

– Mä kannan vastuuni aina, mutta Putinia mä en kannata ja siksi toivon, ettette mua häneen enempää yhdistä. Se tuntuu suorastaan paskalta ja antaa täysin väärän kuvan siitä kuka olen tänään.
synnitön heittäköön ensimmäisen kiven
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10717
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Hyvä Happy! Täysin kohtuutonta kantaa moisesta kaunaa ja kaivella noin vanhoja juttuja esim, kun Miklu on selvästi irtisanoutunut kaikesta ja kertonut kantansa. Toki sopii nykyajan cancel-kulttuuriin tällainen ilmapiiri. Kyllähän siitä Käärijästäkin yritettiin vaikka mitä kohua kaivaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Noh, se kaikille sallittakoon mitä tunteita erinäiset artistit ja heidän tekonsa herättävät.

Mä olin jotenkin siinä uskossa, että hän oli ollut tosi nuori tota ottaessaan, mutta hän olikin 26 :roll: no, anteeksi siitä on pyydetty ja ihan vilpittömän oloisesti ja vahinko muutenkin tehty tekemättömäksi
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Simsalabim kirjoitti: 02 Tammi 2024, 01:03 Noh, se kaikille sallittakoon mitä tunteita erinäiset artistit ja heidän tekonsa herättävät.
Täysin samaa mieltä <3 Itselle on selvää että kuppilassa kukin saa esittää mielipiteensä artistista ja biisistä ilman että toisen tuntemuksia tai mielipiteitä mitätöidään. Koska sitä varten tämä on, ei vain tiedon välitystä varten.
Simsalabim kirjoitti: 02 Tammi 2024, 01:03 Mä olin jotenkin siinä uskossa, että hän oli ollut tosi nuori tota ottaessaan, mutta hän olikin 26 :roll: no, anteeksi siitä on pyydetty ja ihan vilpittömän oloisesti ja vahinko muutenkin tehty tekemättömäksi
Ihmettelin kyllä jo tuolloin hänen perustelujaan tatuoinnille jälkeen Georgian sodan, Krimin valtauksen, Tsetseenien alistamisen, propagandan, ihmisoikeuskysymykset... Mitkä lienevät olleet ne rauhanomaiset ratkaisut mitä Putin oli ajanut aikanaan joista hän on puhunut. Siksi en ymmärrä mitä hän pyytää anteeksi, mikä muuttui muu kuin että sota tuli takapihalle. Mutta kyllä uskon hänen mielipiteensä muuttuneen jokatapauksessa.
Nyt ne verhot kii

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Simsalabim kirjoitti: 02 Tammi 2024, 00:37 Nää on 99% varmuudella feikkejä, mutta silti nautin tästä :rofl: ihanaa säpinää! On mahdotonta, että tuo setti olisi noin yksipuolinen ja räppäripainotteinen. Jos UMK on aiemmin jossain onnistunut poikkeuksetta niin se on monipuolinen kattaus.

+ Etenkin Siipolan ja Sabotagen "biisien" nimet on niin rofl että ne jo itsessään tekevät nämä tekaistuiksi

^^Bess ei voittanut umk:ta. Ois tosi outo valinta vielä Käärijän suosion huomioonottaen laittaa hänet avaamaan. Jos pitää jotain veikata niin ehkä Benkku vetää jonkun aloitusnron.

Mää taas veikkaan, että Kuumaa vetää aloitus numeron ja perustelut Bessin tapaan ei voittaja, mutta yksi tämän vuoden isoimmista UMK hiteistä Käärijän kanssa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Vastaa Viestiin