UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
42
11%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
155
39%
Jesse Markin – Glow
36
9%
Windows95man – No rules!
52
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
14%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
35
9%
 
Ääniä yhteensä: 393

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2261
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jomard kirjoitti: 02 Tammi 2024, 11:24 No niin!

https://www.instagram.com/reel/C1l6ORqt ... pwd2hwcg==
Ainakaan ei ole PMMP, Nightwish tai Robin kun nimet mainittu :heh: Mutta jos se rock anthem on kuin Nightwish niin se voi todella olla hyvä :kups: Ja siinä on ilmeisesti naissolisti jos PMMP mainittu. Eli CK?

Edit. En kestä miten ADHD tuo juontajakolmikko on :shock:
Viimeksi muokannut hercules, 02 Tammi 2024, 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2734
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jotenkin tuli huolestuttava olo tosta videosta :rofl:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Joku huutava ooppera emäntäkö? Essi luttinen :ihana:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2261
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Paljastu mielestäni että ysäri on miessolisti... Omg. Tää kertoo jo paljon. Olivat kyllä aika haipeissa :uujee:
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8387
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

TomppaJr kirjoitti: 02 Tammi 2024, 11:30
Jomard kirjoitti: 02 Tammi 2024, 11:24 No niin!

https://www.instagram.com/reel/C1l6ORqt ... pwd2hwcg==
Ok ok innostuin taas kaikesta. :mrgreen: Oopperaa!
PMMP goes Nightwish! :uujee:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37186
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Siis niin raskasta, heti alkoi Instassa tuo Palestiina-kommentointi.
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2261
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Räppäristä puhuttiin kansainvälisenä, eli Nublu minkä ääntä Benkku ei tunnistanut?
Nyt ne verhot kii

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Okei nyt oon taas kiinnostunut :tuuletus: odotan etenkin Suomen Güntheria :rofl: pakko kuunnella tää kela uusiksi
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

PMMP goes Nightwish on kyllä todella Cyan Kicks-tyylinen kommentti, kun musiikkinsa yhdistelee vähän kovempaa soundia popmaisuuteen - liittyiskö "oopperaa"-kommentti tähän myös, jos Suski vetää kovaa ja korkealta. Suomen Güntherista tulee kyl mieleen joku humoristinen biisi, johon toi Windows95man istuis kuin nenä päähän. Suihkun alla itkemiset ois aika Sara Siipola-kamaa. Hmmmmmm :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Poppanen-91
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Tammi 2024, 10:31

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Poppanen-91 »

TomppaJr kirjoitti: 02 Tammi 2024, 11:38 Siis niin raskasta, heti alkoi Instassa tuo Palestiina-kommentointi.
Joo kiinnitin huomiota samaan. Itse kuulun siihen koulukuntaan että Euroviisut ja politiikka ei kuulu samaan lauseeseen. Enkä kannata mitään boikotteja.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1764
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Siellä on joku Iso Nimi, jonka lähes nelikymppinen Pilvi tunnistaa heti.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2734
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

TomppaJr kirjoitti: 02 Tammi 2024, 11:38 Siis niin raskasta, heti alkoi Instassa tuo Palestiina-kommentointi.
Eikö tuolta ig: n asetuksista vois kieltää jotain sanoja ettei niitä voisi sit kommentoida… Aivan saatanan raskasta luettavaa.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Einingia kirjoitti: 02 Tammi 2024, 11:41 Siellä on joku Iso Nimi, jonka lähes nelikymppinen Pilvi tunnistaa heti.
Sini Sabotage, ainakin seuraavat toisiaan instassa :joojoo:

Ahdistaa muakin kyllä tuo kommentointi, muutenkin tulee koko ajan maailman surkeaa tilannetta murehdittua niin olisi niin vapauttavaa edes hetkeksi päästä viisukuplaan ja olla noita miettimättä, mutta ei :lohduton:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37186
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Onkohan näillä kannanottoja tehtailevilla tahoilla jatkossakaan mitään annettavaa instakommenttien muodossa? Mietin vaan siitä näkökulmasta, että voisi pistää vähän estovasaraa laulamaan. :miettii: Nyt muuten bongasin ekan muutamien tuhansien seuraajien vaikuttajan, joka kehottaa tarinoissaan käymään kommentoimassa kannanottoja UMK:n julkaisuihin.

// Ja siis en mielelläni tekisi mitään tällaista, koska tämä nähdäkseni vain edesauttaa kuplautumista, mutta nyt alkaa mennä liian pitkälle.
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Cyan Kicks on ollut omalla listallani ainoa "100% varma" heti siitä asti kun selvisi että eivät olleet UMK23ssa mukana.

PMMP goes Nightwish tukee tätä ajatusta.

Odotukset heitä kohtaan kovin korkealla jälleen. Huutelin potentiaalisena viisuvoittajana 2022 julkkarien aikoihin. Silloinen kisabiisi on itselleni isoimpia viisupettymyksiä koskaan
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Helppo ratkaisu, jos jotkut kommentit ärsyttävät: ei lue niitä. :sorivaan:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2734
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Eiköhän CK ainakin ole mukana :joojoo: Edellinen biisi oli hyvä mutta kuitenkin tavallaan aika keskinkertainen… Toivottavasti todennäköinen UMK-biisi on parempi :peukku:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8387
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^^ Mä en voi lukea vaikka haluaisinkin kun ilmeisesti vaatii kirjautumista ja en ole kirjautunut someen (Facebookista sain potkut).
Viimeksi muokannut hra47, 02 Tammi 2024, 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37186
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Samiasd kirjoitti: 02 Tammi 2024, 11:53 Helppo ratkaisu, jos jotkut kommentit ärsyttävät: ei lue niitä. :sorivaan:
Ei ole helppo ratkaisu Instagramin kaltaisella alustalla. Etenkään, kun haluaisin ainakin itse kohtuullisen tarkkaan lukea keskustelua ja pysyä perässä siitä, mistä tuolla puhutaan.
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16734
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Saturnus Psycho kirjoitti: 02 Tammi 2024, 08:24 Näin etukäteen en kyllä olisi lainkaan innoissani jos nuo osallistujat nyt olisi paikkaansapitäviä. Saatan tietysti olla väärässäkin ja taso voi olla aivan huikea, mutta vaikea uskoa.
Tuo lista olisi juuri sitä mitä olen odottanut, eli 2007:n toisinto: puolivillaista toistoa ja yliyrittämistä.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

TomppaJr kirjoitti: 02 Tammi 2024, 11:55
Samiasd kirjoitti: 02 Tammi 2024, 11:53 Helppo ratkaisu, jos jotkut kommentit ärsyttävät: ei lue niitä. :sorivaan:
Ei ole helppo ratkaisu Instagramin kaltaisella alustalla. Etenkään, kun haluaisin ainakin itse kohtuullisen tarkkaan lukea keskustelua ja pysyä perässä siitä, mistä tuolla puhutaan.
Minusta on, varsinkin kun kommentit eivät aukea, ellei niitä klikkaa auki. Ja jos ja kun siellä pääasiassa kommentoidaan vain Lähi-idän tilannetta, ei tuolla "keskustelulla" kovin arvoa ole. :sorivaan: Siksi kannattaa siirtyä muualle keskustelemaan. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37186
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Samiasd kirjoitti: 02 Tammi 2024, 11:58
TomppaJr kirjoitti: 02 Tammi 2024, 11:55 Ei ole helppo ratkaisu Instagramin kaltaisella alustalla. Etenkään, kun haluaisin ainakin itse kohtuullisen tarkkaan lukea keskustelua ja pysyä perässä siitä, mistä tuolla puhutaan.
Minusta on, varsinkin kun kommentit eivät aukea, ellei niitä klikkaa auki. Ja jos ja kun siellä pääasiassa kommentoidaan vain Lähi-idän tilannetta, ei tuolla "keskustelulla" kovin arvoa ole. :sorivaan: Siksi kannattaa siirtyä muualle keskustelemaan. :joojoo:
Olet sinällään oikeassa, sillä tuskinpa Instagramin kaltaisella massa-alustalla juurikaan nousee esille sellaisia näkökulmia, joita ei Viisukuppilassa tai Jodelissa ym. olisi keskusteltu.
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Mun mielipide näistä juontajista ei ainakaan parane, rasittavaa huutamista taas
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1764
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Se on vähän näiden reaktiovideoiden ongelma... Kyllähän eräs kilpailijakin viime vuonna onnistui antamaan itsestään videolla tosi ärsyttävän kuvan ja joutui siitä kovasti kärsimään, vaikka ymmärtääkseni on oikein sydämellinen ihminen.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^jep, formaatti ainakin osasyy. Tämä nyt ei kuitenkaan ole ensimmäinen tosi vauhdikas video näiltä. En ole mikään sekoilukomedian ystävä
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Tuohon oli siis leikattu 21 minuutista tod.näk kaikkein säpisevimmät kohdat kommenteista ja nekin vauhdikkaasti. Aivan lupaavalta vaikutti ja moni komentti jäi funtsituttamaan. Onko siellä esim. kaksi rokimpaa biisiä, vai viittasivatko "Lordi" ja "PMMP goes Nighwish" samaan? (Cyan Kicksiin?) Positiivinen kuva kuitenkin jäi, hyvä UMK! :peukku:
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Kyllä noitten juontajien hölötyksestä voi löytää nää esiin nostetut artistit halutessaan aika hyvin:

Rap, en oo ikinä kuullu tätä ääntä, intersen… (meinasiko B lipsauttaa kansainvälinen) : MG & Nublu
Matador, ooppera: miespuolinen?, Jesse M ?
Tuhma, mä tunnen tän: Sini S
PMMP goes Nightwish : CK
Nuori ääni : Sexmane?
Suihkun alla : Sara S? (tai sit se ooppera?)
Ysäri, Günther : Windows95man

Jotenkin noin vois olla, ehkä?
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2261
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

^Yritin itsekin kuunnella missä menee jaot biisien välillä. Jotenkin tuntuu että nuo eniten melua pidetyt eivät välttämättä ole niitä edes parhaimpia. Tai sitten se on se ysäribiisi överi Gunther kenet me lähetämme :heh:
Nyt ne verhot kii

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2734
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jomard kirjoitti: 02 Tammi 2024, 12:30 Kyllä noitten juontajien hölötyksestä voi löytää nää esiin nostetut artistit halutessaan aika hyvin:

Rap, en oo ikinä kuullu tätä ääntä, intersen… (meinasiko B lipsauttaa kansainvälinen) : MG & Nublu
Matador, ooppera: miespuolinen?, Jesse M ?
Tuhma, mä tunnen tän: Sini S
PMMP goes Nightwish : CK
Nuori ääni : Sexmane?
Suihkun alla : Sara S? (tai sit se ooppera?)
Ysäri, Günther : Windows95man

Jotenkin noin vois olla, ehkä?
Apuva…
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Toi "intersensational"-sana sai mut ekana ajattelemaan Jesseä, koska Jesse käyttää biiseissään aika paljon tollasia "keksittyjä" sanoja (intersensational ei varsinaisesti tarkota mitään, mut luo tiettyjä mielikuvia) ja hän on myös puhunut synestesiasta ainakin jossain haastattelussa ja synestesiahan on "aistienvälistä" eli "intersensational" :heh: Jos siis veikkaan, että toi sana on poimittu lyriikoista

Mä myös veikkaan, et mitään varsinaista oopperaa ei ole, on vaan joku pitkä/korkea nuotti tai vastaava. Toki vois Jesseen sopia, joskus sen biiseissä on esim. alussa joku "gospelmainen" avaus joka kävis nopeesti ajateltuna tohon. Tai sit vaikka Susannalta joku pitkä nuotti, miksei Saraltakin?
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Vastaa Viestiin