UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
42
11%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
154
39%
Jesse Markin – Glow
36
9%
Windows95man – No rules!
52
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
57
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
35
9%
 
Ääniä yhteensä: 393

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 249
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

Balkan kirjoitti: 05 Tammi 2024, 14:13
TomppaJr kirjoitti: 05 Tammi 2024, 13:53 Onko kukaan keksinyt Yle-tädin listan ulkopuolelta muuta varteenotettavaa kuin tuon Apulannan? Sanni taisi olla kiinni Voicessa.
Jodelissa heitettiin aamulla Tuuli, ja kyllähän siitä löytyis esim. Cheek-yhteys jos ykkösvihjeellä Cheekiin viitataan (levy-yhtiö) ja tuulihan se tosiaankin ravistelee kaikenlaista :heh: Ei mun mielestä mikään typeräkään haku.
Tuuli julkaisi tänään sinkun Kevlar jota mainostettiin viikkotolkulla mm. Instagramissa ja Tiktokissa. Tuntuisi että tuollainen potentiaalinen kampanja olisi fiksumpaa jättää pikemminkin UMK-kappaletta silmälläpitäen jos haluaa momentumin säilyttää mikäli olisi siellä mukana. Toisaalta toki hyvä harhautus.

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

Tuurehan tuntuu sopivan molempiin vihjeisiin 1 ja 3. Hänellähän on tietenkin kaksi biisiä mukana! :uujee:

Ok, lupaan että en puhu enää Tuuresta tän viestin jälkeen. :heh:

Avatar
pikkukettu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 279
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

Käärijä kirjoitti: 05 Tammi 2024, 14:26 PMMP goes Nightwish. Voiko kyseessä olla oikeasti PMMP ja kommentti on jätetty, koska kukaan ei kuitenkaan uskoisi että artisti paljastettaisiin jo videolla noin. Uusimman IG-postauksen kuvaus: "2024! Tämä voi olla koko elämämme ihanin vuosi 💛", hehkuttaisiko ne vuotta vain muutaman keikan takia? Postauksen promokuva voisi olla myös vähän erilaista PMMP:tä.
https://www.instagram.com/p/C1maB4IKB3B/
En millään usko PMMP:n osallistuvan kilpailijana. Tuo IG-postaus voi mielestäni aivan hyvin olla viittaus vain tämän vuoden paluukeikkoihin ja yhtyeen pitämistä ihmisten mielessä. Tuo lausahdushan on sinänsä vain viittaus Kesäkaverit-biisin lyriikoihin (”Tämä voi olla koko elämämme ihanin päivä”).

Sen sijaan olen muistaakseni jo aiemminkin täällä spekuloinut, että PMMP saattaisi kyllä hyvin olla muuten kuin kilpailijana UMK:ssa esiintymässä. Jos/kun Pudas tietää välinumeron esiintyjän ja luuli heidän olevan aiemmin julkaistussa juontajien tekoälykuvassa, siinä sopisi kyllä hyvinkin olevan Paula ja Mira jonkun kolmannen kanssa. :joojoo:

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Mun aivot sulaa pähkäilystä, joten päädyn nyt näihin. Olen varmasti väärässä, mutta:

- Timantit on ikuisia: Mikaelin timanttitatska
- Kakkaemoji: molempien biiseissä mainitaan kakka-sana
- Ravistelija: Nublu ravistelee UMK:ta olemalla ulkomaalainen artisti joita kisassa nähdään vähän harvemmin ja muutenkin ravisteli suomalaisia Spotify-tilastoja kiilaamalla virolaisena ykköseksi

+ mikä muu on ikuista: universumi (eka yhteisbiisi Universum).

Nää menee metsään, mutta en jaksa itse enää kaivella ja pähkäillä. Joku toinen löytäköön sit sen oikeen :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Viisualisti
Maistelija
Maistelija
Viestit: 39
Liittynyt: 06 Tammi 2023, 08:43

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisualisti »

Mikael Gabrielilla kappale nimeltään Timanttei. 💩- emojia olen liittänyt hakukentässä sekä Miklun että Nublun nimiin. Hommaa hankaloittaa se etten osaa viroa.

aihe_
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Touko 2017, 02:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja aihe_ »

Kysyin Bingiltä näistä vihjeistä. Ei pystynyt antamaan yhtä artistia näiden perusteella, mutta antoi nämä.

Tässä on muutama suomalainen musiikkivinkki vihjeidesi perusteella:

1. **Cheek**: Kappale "Timantit on ikuisia" on rap-artisti Cheekin kappale, jonka on säveltänyt Antti Riihimäki ¹.
2. **JVG**: Kappale "Tarkenee" sisältää 💩-emojin nimenomaan kertosäkeessä ².
3. **Jenni Vartiainen**: Kappale "Ravistettava ennen käyttöä" on Jenni Vartiaisen kappale vuodelta 2010 ³.

Nämä arvaukset ovat selkeästi yhtä hyviä kuin omani ilman kysymistä :heh:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Tekoäly on siis tavallisen Instagram-kommentoijan tasolla tällä hetkellä. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

aihe_ kirjoitti: 05 Tammi 2024, 15:172. **JVG**: Kappale "Tarkenee" sisältää 💩-emojin nimenomaan kertosäkeessä ².

3. **Jenni Vartiainen**: Kappale "Ravistettava ennen käyttöä" on Jenni Vartiaisen kappale vuodelta 2010 ³.
Ihanan luotettava tekoäly. <3
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Viisualisti kirjoitti: 05 Tammi 2024, 15:15 Mikael Gabrielilla kappale nimeltään Timanttei. 💩- emojia olen liittänyt hakukentässä sekä Miklun että Nublun nimiin. Hommaa hankaloittaa se etten osaa viroa.
Mäkin tein tätä :heh: Päädyin sit biisien sanoihin kun jotain lyriikkakäännössivua selailin ja Nublun 2 quick start-biisissä sanotaan sitt eli paska.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

Sori, rikon lupaukseni. Tuure sopii liian hyvin tuohon kakkaan!

https://wtd.fi/nyt-loppui-paskanpuhuminen/

Itseni lisäksi Someturvan kampanjassa on ihana, iloinen ja aina niin ystävällinen Tuure Boelius, joka saa aivan karmeaa, luokatonta kommentointia niin Tube-kanavalleen, että Instagramiinsa. Tuuren olen tavannut useamman kerran ja tuntuu niin pahalta hänen puolestaan. En tiedä mitä itse olisin tehnyt 17-vuotiaana saadessani päivästä toiseen kuulla olevani jonkun tuntemattoman ihmisen mielestä “vitun homo”. Toivon, että me aikuiset ihmiset näytettäisiin nuorille mallia, eikä alennuttaisi itse tuohon samaan lapselliseen arvosteluun ja haukkumiseen. Ihan oikeasti!

Avatar
haikea
Siemailija
Siemailija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja haikea »

(Oon aikasemmin vaan passiivisesti lueskellut tätä foorumia, mut nyt päädyin viimein rekisteröitymään koska pakko päästä spekuloimaan! UMK-spekuttaminen best!)
Käärijä kirjoitti: 05 Tammi 2024, 14:26 Onko multa mennyt ohi, mutta onko spekulaatiota ollut Pilvin kuunteluvideon kommentista: "*piip* Leo"? Kuka Leo?
Ihmettelen, miten kukaan ei (kai?) oo tähän vielä tarttunu! Tää tarkottaa melko varmasti V/ttu-Leoa aka Leo Stillmania, joka on siis saanu tän lisänimensä surullisenkuuluisasta Emma-gaalapuheestaan :'D Mä vedin tästä kommentista heti sen johtopäätöksen, että siellä on pakko olla joku, jonka ääni tai tyyli muistuttaa Leoa tai josta tollasen kommentin vois loogisesti heittää.

Tän takia en oo hetkeäkään uskonu myöskään Yle-tädin listaan, koska toi kommentti osottaa musta helposti sen, että joku siinä listassa ei mätsää. Miesartisteista Sexmanea, Mikael Gabrielia, nublua tai Jesse Markinia ei voi todellakaan äänen perusteella luulla Leoksi, enkä näe miten toi toimis edes vitsillä heitettynä (ellei jonkun biisin lyriikoissa sitten hoeta v/ttua koko ajan, mutta UMK tuskin tällasta sallii). Ainoa joka vois liipata edes vähän läheltä on Henri Piispanen, mutta noi kommentit ei taas yhdisty ollenkaan luontevasti siihen ysäribiisiin, jota kommentoitiin vasta myöhemmin ja johon Günther ja I'm a monsterman, bitch melko varmasti liittyy. Joku aukko tässä selvästi on.

Onko esim. Elias Kaskinen torpattu täysin? Mun mielestäni hänen ja Leon äänessä ja tyylissäkin on jotain samankaltaisuuksia. Henkilökohtasesti oon melkein valmis taipumaan sille kannalle, että ainakaan MG x nublu ei ole mukana (koska miten sä saat näistä kahdesta YLLÄTTÄVÄN duon), ja tilalla on joku oikeasti odottamaton kombo, joista toinen tai molemmat on luokkaa Elias Kaskinen tai Pete Parkkonen? Mene ja tiedä.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!EI!!!TUUREA!!!EI!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja emedee »

Jotenkin oon alkanut fiilaamaan Apulantaa tähän artistin numero kolme kohdalle. Hmm. :miettii:
ŠČ!

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

Mä oon nyt oikeesti alkanut uskoo tähän Alma ja Tuure duuoon! Auttakaa mua, todistakaa tää vääräks!

Edit: Tässä vielä suora linkki siihen Seiskan artikkeliin. Nyt ei tartte mennä sinne vauva sivustolle. :heh:

https://www.seiska.fi/kotimaa/intiimi-s ... sa/1082853

Edit 2: Löysin tälläsenkin.

https://www.tiktok.com/@olgabolga00/vid ... 4558814470
Viimeksi muokannut Treilio, 05 Tammi 2024, 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2232
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

haikea kirjoitti: 05 Tammi 2024, 15:37 Tää tarkottaa melko varmasti V/ttu-Leoa aka Leo Stillmania, joka on siis saanu tän lisänimensä surullisenkuuluisasta Emma-gaalapuheestaan :'D
Totta muuten. Sitä etuliitettä ei ole tosin varmaan jätetty mainitsematta koska Leo olisi mukana vaan koska kirosana. Mutta joku mies jolla on Leon kuuloinen ääni ja joka laulaa suomeksi on todennäköisesti mukana. En jaksa uskoa että Leo nimistä veikkailtaisiin ysäribiittiin, joten hämmentää tässä tätilistassa roikkuminen.

Ja tervetuloa foorumille, oikein timanttinen aloitus heti alkuun :juhla:
Nyt ne verhot kii

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16707
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

TomppaJr kirjoitti: 05 Tammi 2024, 14:04 Lisäksi on olemassa sanonta, että "ystävyys on ikuisuutta".
Tuhoudun :rofl2: Kuulostaa huonolta MLP-dubilta.

Avatar
Chila
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 12:18

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Chila »

emedee kirjoitti: 05 Tammi 2024, 15:52 Jotenkin oon alkanut fiilaamaan Apulantaa tähän artistin numero kolme kohdalle. Hmm. :miettii:
Tai Toni Wirtanen X joku? Yllättävä duo.
Bye bye baby.
Enkä pelkääkään tätä maailmaa-aa-aa.
Mä taidan olla vähän hullu tähän maailmaan.

Avatar
Eetupa
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Marras 2023, 15:26

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Eetupa »

TomppaJr kirjoitti: 05 Tammi 2024, 14:04 "ystävyys on ikuisuutta"
Instassa bongasin kiinnostavan haun tähän liittyen. PMMP ravistelee ja niiden ystävyys on ikuista.
Lisäksi kakkaemoji=rusketusraidat :D

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2232
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Eetupa kirjoitti: 05 Tammi 2024, 16:26
TomppaJr kirjoitti: 05 Tammi 2024, 14:04 "ystävyys on ikuisuutta"
Instassa bongasin kiinnostavan haun tähän liittyen. PMMP ravistelee ja niiden ystävyys on ikuista.
Lisäksi kakkaemoji=rusketusraidat :D
Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Mutta tahdon uskoa :uujee:
Nyt ne verhot kii

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

Jaa, minulle ei kyllä ainakaan Mira Luoti ole liian hyvä ollakseen totta. :eiei: Ei oo kummonen laulaja hän.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2232
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Täällä on arvailtu mikä on ikuista ja ystävyyttä on kuvailtu ikuiseksi. UMK antoi aika selvän vinkin että tässä ei puhuttaisikaan timanteista vaan jostain muusta. PMMP olisi kyllä sen tason kokoonpano että sillä on The Rasmuksen kaltainen palvonta. Kuin Haloo helsingillä. Oliko noi vihjeet tulleet aikaisemmin ennen PMMP:n paluu tietoja? Siihen aikaan tämä olisi ollut yllättävä kokoonpano. No tässä on viikonloppu aikaa miettiä ennen seuraavaa vihjettä.

Olisi kiva saada linkki tähän PMMP uutiseen :joojoo:
Nyt ne verhot kii

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »


Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

^^Myös huomenna ja sunnuntaina on luvassa uudet vihjeet. Muuten loppuu päivät ennen julkistamistilaisuutta.

Avatar
Chila
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 12:18

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Chila »

Eli PMMP olisi yllättävä duo & perinteinen maanantainen "tunnetun artisitin" biisijulkaisu. :eeek:
Bye bye baby.
Enkä pelkääkään tätä maailmaa-aa-aa.
Mä taidan olla vähän hullu tähän maailmaan.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olisi se nyt periaatteessa väännettävissä yllättäväksi duoksi.
Meow cat, please meow back.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2232
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Treilio kirjoitti: 05 Tammi 2024, 17:05 Jaa tää vai?

https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/770 ... de13fd897b
Eikun oho. Siis ymmärsin että on juttu missä puhutaan että PMMP ravistelee ja ystävyys on ikuista. Okei no sitten nämä on pelkkää tulkintaa. Jos olisi mustaa valkoisella niin olisi helpompi hirttäytyä tähän kiinni.
Nyt ne verhot kii

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Vihjeen muotoilu "kahden nimekkään artistin yllättävä duo" on ainakin koko ajan saanut minun ajattelemaan artisteja, jotka ovat tehneet nimenomaan nimekkäät soolourat ja heidän yhdistyminen duoksi on yllättävä. Siksi en oikeasti edes usko Mikluun ja Nubluun, koska heillä on musiikkia yhdessä jo entuudestaan. PMMP olis mulle yllättävä duo vielä vähemmän :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

Chila kirjoitti: 05 Tammi 2024, 13:20 Google toi sitten tällaisen.... 👀Screenshot_20240105_131601_Chrome.jpg
uu mikä metafora :uujee:
otan tän moton käyttööni!!
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Morri
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 219
Liittynyt: 14 Helmi 2022, 20:09

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Morri »

Toisaalta, Jesse Markin on syntyisin :flag_lr:Liberiasta, surullisenkuuluisasta veritimanttivaltiosta :miettii:

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Miten voi olla et sama vihje sopii moneen yletätilistalaiseen?
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Vastaa Viestiin