UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
42
11%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
154
39%
Jesse Markin – Glow
36
9%
Windows95man – No rules!
52
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
57
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
35
9%
 
Ääniä yhteensä: 393

Avatar
haikea
Siemailija
Siemailija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja haikea »

Pörheäpäärynä kirjoitti: 06 Tammi 2024, 17:38 Piiskaan varmaan kuollutta hevosta mutta mulla on myös ongelma että artisti-termi yleensä ymmärretään yksittäisenä esiintyjänä, duo tai mikä tahansa muu monen ihmisen kokoonpano taas yhtyeenä. Siksikin pidän Yle-tädin duoa epäsopivana tuohon ysärivihjeeseen, ellei tuo olisi sitten se yllätysduo.
Totta, tarkistin vielä miten nuo Ylen vihjeet sanatarkasti menee ja ysäribiisin kohdalla puhutaan tosiaan ihan yksittäisestä artistista. Noista ainoastaan indie-suosikki voi olla sooloartisti tai monen ihmisen kokoonpano, mutta muut on aika selkeästi määritelty joko soolonumeroiksi tai duoksi/bändiksi.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Pörheäpäärynä kirjoitti: 06 Tammi 2024, 17:21 Itse pidän tuota Yle-tädin listaa edelleen jokseenkin epätodennäköisenä, sillä UMK:lla on aina ollut yksi enemmän tai vähemmän fundamentaalinen perustehtävä - uusien artistien ja kykyjen nostaminen julkisuuteen. Sen takia meillä oli Keiraa, Käärijää ja Lxandraa jotka olivat pienemmässä maineessa kuin mainstream-nimet Robin, Benjamin ja PB.

Yle-tädin lista kuulostaa liian julkkispainotteiselta ollakseen täysin totta, sillä tällaisiin spekulistoihin on helpointa kerätä mediassa pyöriviä vihjeisiin sopivia nimiä. Poikkeus oli ehkä viime vuoden Ylislistan Alex Mattson & Aliisa Syrjä joka heti toi enemmän uskottavuutta koko listaan, mutta osoittautui lopulta vääräksi.
Tätä hieman itsekin pohdin. Listalta puuttuu kaikki tuntemattomat nimet. UMK:stahan on toki tullut uusi Vain elämää, jonne tunnetuimpienkin artistien kannattaa nykyään pyrkiä. Sen vuoksi myös hieman pelkään, että UMK muotoutuu kisaksi, jossa jo valmiiksi tunnetut artistit kisailevat keskenään ja ne tuntemattomat helmet jäävät rannalle.
Kasper_ kirjoitti: 06 Tammi 2024, 17:31 Minä olen vähän alkanut pelätä, että joku yrittää väen vängällä olla uusi Käärijä ja lähteä saman tyyppisellä kappaleella kisaamaan, joka ei enää kuitenkaan menesty :apuva:
Itse näen, että jos Windows95man todella on mukana, niin hän on juuri se, josta ajatellaan, että nyt on Käärijän kanssa samanlaista hauskuutta ja meemiarvoa, laitetaanpa tämä edustamaan. Luotto Suomen kansaan ei siis ole kovin vahva. :heh:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1240
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Jezebel oli (ja on) ihana. <3 En usko, että sen valinnassa ratsastettiin millään Dark Siden jättämällä rokkihypellä, vaan mielestäni se erottui kattauksesta edukseen omilla ansioillaan. Nuo biisit edustavat muutenkin mielestäni varsin erilaista musiikkia, vaikka rokkibändienergiaa molemmissa onkin.

Ylipäätään minusta on tärkeää mennä biisi edellä. En siis ole kovin huolissani genrekattauksen monipuolisuudesta, vaikka toivon toki jo kiinnostavuuden takia, että mukana olisi monia eri tyylejä. :joojoo:
haikea kirjoitti: 06 Tammi 2024, 14:30 Vaikka tän(kin) päivän vinkit saa sovitettua Mikael Gabrieliin, mä en edelleenkään osaa mieltää MG x nublua millään lailla yllättäväksi duoksi. Musta se vihje viittaa nimenomaan siihen, että kyseessä on kaks nimekästä sooloartistia, jotka ei oo aiemmin tehneet musiikkia yhdessä ja joiden yhteistyö on yllättävää. Oon tietysti nähny perusteluja, että nublu virolaisena Suomen karsinnoissa on se yllättävä tekijä, mut en ite oikeen näe tätä sen kummempana yllätyksenä, kun onhan meillä aikasemmin ollu Lauraa, Pandoraa, Güntheria jne. kisaamassa.
Tämä on kyllä ihan totta. Mikael Gabriel x nublusta ei saa yllättävää duoa oikein mitenkään päin käännettynä tai väännettynä. Eipä tuo UMK-konteksti ja kansalaisuus kovin kummoinen yllätys olisi, koska onhan näitä nähty. Tämä duon yllättävyys hiertää mua, vaikka vähän myönnän jo intoilevani potentiaalisesta Universum kakkosesta... :surrur:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Edelgard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Helmi 2020, 20:26

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edelgard »

Cyan Kicksissä harmittaa se että he laulavat englanniksi, itestä ois ollu kiva jatkaa suomi linjalla nyt kun vauhtiin päästiin. Vähintään toivon että biisistä löytyy paljon potkua ja uniikkeja elementtejä ettei se vahingossakaan lässähdä Tsekkien "Pedestalin" tasolle.. toki Cyan Kicksin laulaja osaa sentään laulaa siihen verrattuna. :heh:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2231
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Mä oon tässä syksyn mittaa katsellut aika monet viisut ja rankannut niitä tuohon My Eurovision Scoreboardiin. Ja oon todella huomannut että kaikkein vaikein kategoria on nainen ja voimalaulu. Kymmenen samanlaista biisiä, joita ei jälkeenpäin muista. Ja niitähän viisuissa joka vuosi riittää. En kyllä odota tuolta vihje nr. 2 näin ollen suuria. Tai sitten pitää olla joku Loreenin kaltainen starba.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Kaksi jo jollain tavalla tunnettua ja omalla nimellään/kokoonpanolla musiikkia julkaissutta artistia uutena kokoonpanona ensijulkaisijana olisi ihan yhtä huijausta kuin Popeda olisi tullut Olli Hermaninsa kanssa julki UMK:ssa määreellä ensijulkaisija.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 898
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Missähän järjestyksessä nuo loput kappaleet tulevat?
Itse veikkaan, että seuraavana voisi olla voimabiisi, sitten indie ja viimeiseksi on jätetty se klubibängeri, olettaen siis tietysti, että juuri nuo olisivat vielä jäljellä :peukku:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2231
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jomard kirjoitti: 06 Tammi 2024, 18:48 Missähän järjestyksessä nuo loput kappaleet tulevat?
Itse veikkaan, että seuraavana voisi olla voimabiisi, sitten indie ja viimeiseksi on jätetty se klubibängeri, olettaen siis tietysti, että juuri nuo olisivat vielä jäljellä :peukku:
Oma oletus on että voimabiisi on Sara ja se menee nököttää siihen baarijakkaralle. Eli sitten kun tulee jotain poron puuhkaa tai lyhtypylvästä kuviin niin mielenkiinnolla luen vihjeet.

Edit. Okei voisi sopia myös Jesseen.
Nyt ne verhot kii

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 233
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Sinänsä ironista, että Tuuli laulaa "kukaan eibsas tietää mitä aattelen, mitkä on mun salaisuudet".

Kuules nyt Tuuli. Me kaikki selkeästi tiedetään.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

En mä enää tiiä kuka tää neljäs on :rofl: Pyörin Alman, Jesse Markinin ja MG (+ Nublun) välillä :heh:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Mä lukitsen Jessen tähän, vaikka onkin varmaan lopulta toiveajattelua. Huomenna uudestaan :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
haikea
Siemailija
Siemailija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja haikea »

Alma ilmoitti TikTokissa joku aika sitten, että 2024 tulee olemaan hänen "club banger era"nsa. Tiedä sitten onko jopa liian suora vihjaus.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Alma olis kyllä sen tuhannen kertaa mieluisampi kuin vaikkapa Sini Sabotage, jota on tohon klubibängeriin uumoiltu. Comeback-vihje klubibängeriin liittyen on niin hailakka ja epämääräinen, et oon ite päättäny ignorata esim. UMK-comeback ajatuksen siitä kategoriasta :mrgreen:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2231
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

haikea kirjoitti: 06 Tammi 2024, 20:18 Alma ilmoitti TikTokissa joku aika sitten, että 2024 tulee olemaan hänen "club banger era"nsa. Tiedä sitten onko jopa liian suora vihjaus.
Abreu ja Alma molemmat. Kumpikaan ei varmaan ole UMK:ssa ja saadaan se Sabotage. Toki jos haluaa uskoa siihen että ei ole kolmatta räpnumeroa niin toivoa on. Kyllä tämä UMK-kokoonpano huutaisi kahta mainitsemaani isompaa nimeä.

Edit. Onko Almalla mitään mikä viittaisi comebackiin? Tämän Marin korviin ei ole mistään kantautunut että Sabotage olisi mukana.
Viimeksi muokannut hercules, 06 Tammi 2024, 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 249
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

Almaa tuskin laskettaisiin comeback-artistiksi, sillä vasta viime huhtikuussa julkaisi toisen studioalbuminsa Time Machine ja tälläkin hetkellä on jo ilmoittanut tekevänsä tänä vuonna lisää musiikkia. Kovasti kuitenkin toivon että olisi mukana! :surrur:

Avatar
haikea
Siemailija
Siemailija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja haikea »

Joo, Almalla ei mitään varsinaista comebackia kyllä taida olla. Muutenkin vihjailu on ehkä vähän turhan päälleliimattua UMK:ta ajatellen.

Asiasta täysin kolmanteen, mietin välillä myös, että kuinkahan paljon ulkomusiikilliset tekijät vaikuttaa artistivalinnoissa. Lähinnä Mikael Gabrielia mietin, kun eikös hänellä kuitenkin oo useampi huumausainerikos- ja rattijuopumustuomio? Jossain kohtaa ainakin spekuloitiin, että Reino Nordin ois melko varmasti hakenut Sydämet palamaan -biisillään UMK:hon, ja musta se on kuitenkin sen verran tasokas kappale, että voisin helposti kuvitella että se ois seitsemän parhaan joukkoon parhaassa tapauksessa yltäny - jos esittäjänä olis joku muu. Tai siis vaikea kuvitella, ettei Reinon kohdalla ulkomusiikilliset syyt painaisi, koska UMK on kuitenkin nykyään kansainvälisestikin kiinnostava show, niin aivan varmasti pressi ois kaivanu ainakin vaimonsa sekoilut jostain esiin.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8336
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ulkomusiikillisiin tekijöihin, niin toivon, ettei edustajaa siivilöitäisi cancel-filttereiden läpi, ei siitä mitään mielenkiintoista seuraa ja asiasta pitää meteliä lähinnä uusmoralistinen some-vähemmistö ja/tai trollit.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

telelé
Siemailija
Siemailija
Viestit: 112
Liittynyt: 24 Joulu 2019, 20:57

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja telelé »

Semmoista mietin, että voiskohan toi comeback nyt vaan ollut puhtaasti virhe, joko muuten vaan siellä ylimääräisenä tai sen on pitänyt tulla tuohon rokkibändin " thunderous rock anthem by a world-touring band" :mitvit: Aika paljon olisi kyllä vaihtoehtoja rajannut ja olis kyllä ollut toisaalta liian selkee, mutta siis, kyllä toi nyt on aika outoa miten noita eroja löytyy suomenkielisestä ja enkkuversiosta. Comebackin puuttuminen suomiversiossa ei ole siis se ainoo ero, mutta enkkuartikkelissa "seriously intense song from one of the most listened-to artists in Finland" on suomeksi "todella intensiivinen biisi yhdeltä tämän hetken kuunnelluimmista artisteista". Näissä kuitenkin aika olennainen ero, toinen voisi viittaa koko historiaan, kun taas suomeksi se on pelkästään vain tämän hetken.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Varmasti ulkomusiikillisilla tekijöillä on merkitystä: ei juuri kukaan varmastikaan ajattelisi, että Jari Sillanpää edes Hard Rock Hallelujan veroisella biisillä otettaisiin mukaan. Ja varmaan moni haluaisi, että JOHONKIN se raja vedetään. Kysymys onkin ehkä enemmän se, että missä se raja menee, onko artistin leima liian kurainen, että paskaa alkaa sataa myös umk:n suuntaan. Mikael ei mielestäni kuulu tähän kurakategoriaan - Nordin taas on aikas siinä rajalla. Ihan kiva kuulla kyllä jakaako ihmiset tämän arvion. En itse näe, että Nordinin imago olisi koskaan toipunut skandaaleista. Sellaisen artistin voi olla vaikea saada tarvittavaa yleisön tukea ihan jo vaistomaisten tunnereaktioiden takia - ei kaikki ole tietoista, moraalisesti laskelmoivaa cancelointia.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Pystyn katsomaan UMK-liven ja musavideon CCC: stä ihan ilman ongelmia mutta viisujen liveä en pysty, tulee heti vaan haikea olo. Kauhulla odotan miten selviän ensi kuussa paikan päällä, kun Kärtsäri vetää Cha cha chan :kups: Mut siis toivottavasti ei ole vaan joku ”tylsä” keikkamainen veto :heh:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Täällä kun on veikkailtu niin Apulantaa kuin Toni Wirtastakin, niin siinähän olisi comeback. Mieshän toimi UMK:n alkuvuosina tuomarina. Jonnet ei muista jne.

Sitä ei ole täällä enää veikkailtu, mutta sanonpa vain että Bomfunk MC’s:n musiikkia on myös kuultu UMK-lavalla. Siinä olisi comebackia monellakin tavalla.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Tässä kun muistelin UMK:n alkuaikoja ja mietin tuota mahdollista ”comeback-artistia”, niin heitänpä yhtenä vaihtoehtona tähän nelosvihjeeseen myös Redraman. Hänhän toimi aikoinaan UMK-tuomarina ja esiintyi myös artistina lavalla.

Ja mitä tulee itse nelosvihjeeseen Redraman osalta:

- Hänen levyään myydään myös Walmartissa ja omaa varmasti muitakin yhteyksiä Losiin tehtyään yhteistyötä mm. eri jenkkiartistien kanssa.

-Sanasepäksi häntä voi varmasti räpin suomenmestarina luonnehtia.

- ”Very international” osuu todellakin mieheen, joka räpännyt suurimman osan urastaan englanniksi, tehnyt kappaleita monen kansainvälisen artistin kanssa ja keikkaillut ympäri maailmaa. Miehen äidinkieli on myös ruotsi, sen lisäksi että puhuu suomea ja englantia. Näillä kaikilla kolmella kielillä hän on myös räpännyt.


Somensa perusteella työstää myös uutta (ilmeisesti englanninkielistä) musiikkia jälleen. UMK tuskin olisi ainakaan huono juttu hänelle tässä kohtaa uraa.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

Redramalle kyllä varmaan Umk kelpais.

https://www.seiska.fi/kotimaa/redraman- ... si/1212456

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Viides artisti uunista ulos:

- Hiekkamyrsky
- Wuh!
- Skaala on mieletön
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Kyllähän tämä on Tapani Kansa. :joojoo:

I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

Hiekkamyrskystä tietenkin tulee ekana mieleen se Darude - Sandstorm.

Eikai tää oo se Windows 95 Man?

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 898
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Ekana tulee mieleen, että tää on nyt se missä juontajat sanoivat oopperaa, eli hyvää laulantaa.
Wuh! / Woof! Viitannevat koiriin ja Sara Siipola on koiraihminen, juuri oli konsertoimassakin rescuekoirien puolesta ja sellaisen myös omistaa :joojoo:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Chila
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 12:18

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Chila »

Skaala, scaling ---> liittyy windowsiin.
Viimeksi muokannut Chila, 07 Tammi 2024, 08:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Bye bye baby.
Enkä pelkääkään tätä maailmaa-aa-aa.
Mä taidan olla vähän hullu tähän maailmaan.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Henri Piispanen on ääninäytellyt Ryhmä Haussa. :joojoo:

Windows95Man on yhdistetty aiemmin Sandstormiin. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Chila
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 12:18

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Chila »

Tää oli nyt sit ratkaistu?
Bye bye baby.
Enkä pelkääkään tätä maailmaa-aa-aa.
Mä taidan olla vähän hullu tähän maailmaan.

Vastaa Viestiin