UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
40
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
153
40%
Jesse Markin – Glow
35
9%
Windows95man – No rules!
49
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
34
9%
 
Ääniä yhteensä: 384

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

Ihan kuin nää Auroran biisin nimet pilkkais mua!

Sä hiffaat - Kunpa hiffaisinkin!

Kaikki mitä näät - En mä nää mitään!

Lukitsetko vastauksen - En!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36920
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mietin, voisiko nuo UMK:n Instan kuvatekstit ”mikä muu on ikuista”, ”hän saa sut itkemään” jne. olla ainakin osa viittauksia biisin lyriikoihin? Eli eivät ole virallisia vinkkejä. :miettii:
Meow cat, please meow back.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Kyllä mä ton sipulin ostan niin vahvasti et uskon olevan sen ainaki viittaus biisiin. Mut sit oon toisaalta miettiny et voisko se Timantit ovat ikuisia olla viittaus Sara Siipolan Bond-tyyliseen biisiin :heh: Mut sit mikä muu ois ikuista. En saakeli tiedä. Onneks ylihuominen on jo ylihuomenna :rofl:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Omat veikkaukset artisteista ja biiseistä:

Alex Ikonen - Piimää polttava poika
Mikael Gabriel & Sini Sabotage - Me ei olla Espoon luusereit
Tuure Boellius - Kanina porkkanapellolles pompin
PEU - Suck my thumb
Je$per - Sä et pääse mun synttäribileisiin
69 Eyes - Hell Is bus to Vantaa
elo - Tuu tuu tuu tuu

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

OG Ikonen

Tienraivaaja - Mieron tiellä albumi

Slay - Vierailijana kappaleessa Murha.

Taas uus räppäri. :heh:

Edit: She’s gonna make you cry😫💅, näköjään juu ainakin yrittävät johdatella naiseen, kun on tuossa she ja vielä tuo kynsilakka emojikin (mut olihan Käärijälläkin kynsilakkaa).

Vuoto
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Tammi 2024, 11:33

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vuoto »

Oonko ainoa, jonka mielestä tämä artistien veikkailu ja vihjeiden pudottelu on alkanut tuntumaan tympeältä? Aikaisemmin pidin tästä vaiheesta, mutta nyt tökkii. Ehkä vihjeet ovat liian "vaikeat" tai epämääräiset tai sitten se "tätilista" ja siihen vertaaminen syö intoa. Onneksi on pian keskiviikko.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2240
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Nyt ollaan siinä vaiheessa, että ärsyttää jo pelkkä huhu artistista :heh: Siis Jesse Markinista… Nään jo sen kuinka en anna edes mahdollisuutta UMK-biisille ja kaikki muut hehkuttaa sitten biisin tultua (kuten 2021 BC: n kohalla) ja mua vaan vituttaa :kups:

:repeilee:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Vuoto kirjoitti: 08 Tammi 2024, 12:52 Oonko ainoa, jonka mielestä tämä artistien veikkailu ja vihjeiden pudottelu on alkanut tuntumaan tympeältä?
Minusta tympeintä on se, miten kaukaa artisteja haetaan sopimaan vihjeisiin. Olipa ne sitten listalaisia tai ei.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

Ei meinaa itteäkään enää oikein huvittaa etsiä artisteja, kun niin helposti tunnutaan lukittavan vihjeet tätilistaan. Mut en mä kyllä näytä kovin hyvä olla etsimisessäkään, et väliäkö sil.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1975
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Vuoto kirjoitti: 08 Tammi 2024, 12:52 Oonko ainoa, jonka mielestä tämä artistien veikkailu ja vihjeiden pudottelu on alkanut tuntumaan tympeältä? Aikaisemmin pidin tästä vaiheesta, mutta nyt tökkii. Ehkä vihjeet ovat liian "vaikeat" tai epämääräiset tai sitten se "tätilista" ja siihen vertaaminen syö intoa. Onneksi on pian keskiviikko.
Joo ei näitä 7 enempää jaksaisi. Plus tätilista vienyt suurimman ilon tästä. Lähinnä kun nimet ei niin innosta. Kun keksii jonkun uuden raikkaan nimen/ajatuksen tulee se saamerin tätilista mieleen ja palauttaa maanpinnalle. Mullakin useampi nimi keiltä en odota varsinaisesti mitään. Sexmanen biisejä en jaksa edes kuunnella loppuun. Tulevasta taitaa tulla ensimmäinen laatuaan. No ei tule ainakaan pettymyksiä kun ei ole odotuksiakaan. Robin oli taas että odotukset oli korkealla ja pettymyshän siitä tuli.
Nyt ne verhot kii

Vuoto
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Tammi 2024, 11:33

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vuoto »

Samiasd kirjoitti: 08 Tammi 2024, 12:58
Vuoto kirjoitti: 08 Tammi 2024, 12:52 Oonko ainoa, jonka mielestä tämä artistien veikkailu ja vihjeiden pudottelu on alkanut tuntumaan tympeältä?
Minusta tympeintä on se, miten kaukaa artisteja haetaan sopimaan vihjeisiin. Olipa ne sitten listalaisia tai ei.
Mitä tympeää siinä on? Saahan sitä arvailla ja kai kaikki arvailu on samanarvoista ja sallittua. Ja mikä on sitten liian kaukaa. Viime vuonna olisi kannattanut kaukaa arvailu, kun Keiraa ei kukaan osannut arvata. Eikä kai Käärijääkään?

Mut joo, jotenkin maku nyt mennyt. Toivon, että se lista ei olisi totta. Ainakaan täysin.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1975
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

viisuilta kirjoitti: 08 Tammi 2024, 12:54 Nyt ollaan siinä vaiheessa, että ärsyttää jo pelkkä huhu artistista :heh: Siis Jesse Markinista… Nään jo sen kuinka en anna edes mahdollisuutta UMK-biisille ja kaikki muut hehkuttaa sitten biisin tultua (kuten 2021 BC: n kohalla) ja mua vaan vituttaa :kups:

:repeilee:
Juu mä näen itseni kanssa tässä. Kaikki hekumoi Jesseä ja mä oon että ei hemmetti. Tätäkö minä olen odottanut taas vuoden :stupido:
Nyt ne verhot kii

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Samiasd kirjoitti: 08 Tammi 2024, 12:58
Vuoto kirjoitti: 08 Tammi 2024, 12:52 Oonko ainoa, jonka mielestä tämä artistien veikkailu ja vihjeiden pudottelu on alkanut tuntumaan tympeältä?
Minusta tympeintä on se, miten kaukaa artisteja haetaan sopimaan vihjeisiin. Olipa ne sitten listalaisia tai ei.
Ootko löytänyt lähempää potentiaalisia artisteja näihin vihjeisiin? Kysyn siis ihan vilpittömästi, koska olis kiva kuulla arvailuja joita ei ihan hirveän kaukaa tarvitsisi näihin slaypaskaemojivuhvuheihin ettiä :heh:

En tiedä, mikä on ollut Ylen linja tänä vuonna. Onko trollattu sovittamalla vihjeet yletätilistaan hämäyksenä, onko vihjeistä tehty tarkoituksella niin kryptisiä että niitä ei voi ilman väkisin vääntämistä yhdistää oikeen mihinkään muuhun kuin noihin ilmiselvimpiin Darudeihin ja Saara Aaltoihin, oli lista sitten totta vai ei. Mutta kokonaisuudessaan nää vihjeet, viittasivat sitten keneen tahansa, ovat olleet niin turhia ja turhauttavia mielestäni, ettei melkein enää kiinnosta keneen listalaiseen tai ei-listalaiseen ne lopulta sopivat. Lähinnä olen itse lähestynyt niitä listan kautta ihan vaan ajatusleikkinä. Kun en niitä keneenkään muuhunkaan saa yhdistettyä, sen verran pösilöitä "vihjeitä" tänä vuonna ja vaikuttavat osa viittaavan myös esim. musavideoon ("märkää nahkaa"-vihje ainakin kuvan perusteella, mitenpä tuosta lähtisi artistia päättelemään).
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Vuoto kirjoitti: 08 Tammi 2024, 12:52 Oonko ainoa, jonka mielestä tämä artistien veikkailu ja vihjeiden pudottelu on alkanut tuntumaan tympeältä? Aikaisemmin pidin tästä vaiheesta, mutta nyt tökkii. Ehkä vihjeet ovat liian "vaikeat" tai epämääräiset tai sitten se "tätilista" ja siihen vertaaminen syö intoa. Onneksi on pian keskiviikko.
Täällä on mukavampaa lukea veikkailua mutta esim jodelissa on itseäni ärsyttänyt veikkailu ja tätilistan pakotus täysin totena. Tätilista näyttää joo sinäänsä ihan uskottavalta sinällään mutta musta se alkuperäinen kommentti oli jotenkin hassu ja sellanen epäuskottava muuten kaikkine ”Loreen oli parempi kun Käärijä” juttuineen. Käyttäjä oli muutenkin aika uusi ilman muita viestejä.
<3

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Tätilista ja tämä täydellinen hirttäytyminen siihen on todellakin vienyt koko riemun odottamisesta.

Posin kautta: keskiviikkona pääsee yllättymään iloisesti, kun artistit ovat oikeasti mielenkiintoisia ja tuoreita, eikä läpeensä puhkispekuloituja ikivanhoja yhden hitin ihmeitä. Tuolta listalta niitä ei ole kuin pari sattumaosumaa.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Vuoto
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Tammi 2024, 11:33

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vuoto »

Keskiviikkona paljastuukin Saara Aalto, Darude, Opera Skaala, Erika Vikman, PMMP, Nightwish ja Robin. :rofl:

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

^

Kelpaa mulle :joojoo:

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Vuoto kirjoitti: 08 Tammi 2024, 13:15 Keskiviikkona paljastuukin Saara Aalto, Darude, Opera Skaala, Erika Vikman, PMMP, Nightwish ja Robin. :rofl:
Saara Aalto
Paavo Väyrynen
Sanna Marin
HeviSaurus feat hologrammina esiintyvä Lordi
Günther
Taylor Swift
Joku kallion lukiosta revitty random nuori joka osaa laulaa
<3

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Balkan kirjoitti: 08 Tammi 2024, 13:06Ootko löytänyt lähempää potentiaalisia artisteja näihin vihjeisiin? Kysyn siis ihan vilpittömästi, koska olis kiva kuulla arvailuja joita ei ihan hirveän kaukaa tarvitsisi näihin slaypaskaemojivuhvuheihin ettiä :heh:
Varmaan ne on niitä samoja, jotka pystyy yhdistämään tätilistaan. :heh:
Vuoto kirjoitti: 08 Tammi 2024, 13:02 Mitä tympeää siinä on? Saahan sitä arvailla ja kai kaikki arvailu on samanarvoista ja sallittua. Ja mikä on sitten liian kaukaa.
Ehkä se, että toivon sisimmässäni, että vihjeet ovat loogisempia ja suoraviivaisemmin yhdistettävissä oikeisiin artisteihin. :miettii:

Mutta toki viime vuonna esimerkiksi Käärijän vihjeet olivat sellaisia, että vaikka ne nyt jälkikäteen ajateltuna sopivat Käärijään ihan hyvin, eivät ne olleet sellaisia, joita kukaan olisi voinut yhdistää suoraa (vain) häneen.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2240
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Saara Aalto
Isac Elliot
Cheek
Sara Forsberg
Darude feat minä
Robin
Club la persé

:vonkaus:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

viisuilta kirjoitti: 08 Tammi 2024, 13:24 Darude feat minä
Club la persé

:vonkaus:
Höh, olisin kysynyt että ootko sä se kakka, mut olitkin laittanut ton Club La Perséen listaan!

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Samiasd kirjoitti: 08 Tammi 2024, 13:22
Balkan kirjoitti: 08 Tammi 2024, 13:06Ootko löytänyt lähempää potentiaalisia artisteja näihin vihjeisiin? Kysyn siis ihan vilpittömästi, koska olis kiva kuulla arvailuja joita ei ihan hirveän kaukaa tarvitsisi näihin slaypaskaemojivuhvuheihin ettiä :heh:
Varmaan ne on niitä samoja, jotka pystyy yhdistämään tätilistaan. :heh:
Siis tää on munkin dilemma :heh: En ihan vilpittömästi usko tätilistaan, mutta musta tuntuu, että jos yritän veikata näihin vihjeisiin muita artisteja, väännän vielä enemmän väkisin heitä sopimaan näihin vihjeisiin kuin listalaisia, joista esim. Sexmane solahtaa täydellisesti kakkosvihjeisiin ja kaikki muut arvaukseni on jotain "tää laulaja on varmasti joskus voittanu lautapelin ja ollut 230 minuutin päässä Nokia Areenalta" :rofl:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 539
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Herrajee Club La Persé :rofl: Kuuntelin hetki sitten suunnilleen vuosien 2015–2017 UMK-tyrkkyjä, ja voi jessus miten sitä onkaan unohtanut, miten nolostuttaan kehno taso noina vuosina on ollut :puna: Helmiäkin toki, mutta aivan järkyttävä määrä täyttä roskaa tai ihmeellisiä puolivillaisia viritelmiä.

Muistutus taas itselle, millaisen uskomattoman ryhtiliikkeen koko UMK on ihan muutamassa vuodessa tehnyt! Oli artistikattaus lopulta mikä tahansa, niin kyllä itselle on jo kaikkien traumojenkin ja kituvuosien jälkeen jo luottoa, että laadunvarmistus toimii tätä nykyä.

Vuoto
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Tammi 2024, 11:33

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vuoto »

Huipulta on myös nopea tulla alas. Toivottavasti tasomme on yhtä korkea vielä viiden vuoden päästä. Kaikkea aikansa.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1884
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Kyllähän Kuppilakin käy ylikieroksilla. Paikoitellen melko raskastakin luettavaa. Onneksi kohta mennään, vatvominen loppuu ja päästään itse pihvin äärelle.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2240
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Treilio kirjoitti: 08 Tammi 2024, 13:28
viisuilta kirjoitti: 08 Tammi 2024, 13:24 Darude feat minä
Club la persé

:vonkaus:
Höh, olisin kysynyt että ootko sä se kakka, mut olitkin laittanut ton Club La Perséen listaan!
Hahah :heh:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2240
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Possu kirjoitti: 08 Tammi 2024, 13:39 Kyllähän Kuppilakin käy ylikieroksilla. Paikoitellen melko raskastakin luettavaa. Onneksi kohta mennään, vatvominen loppuu ja päästään itse pihvin äärelle.
Raskasta on tää odottelu :jvvv: :biskop:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 248
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

Saas nähdä miten tuo kirsikkatapettiteema toimii muovielukoineen videolla, on niin kitsch ja yliampuva yhdistelmä. Tuon näkisin kyllä Erikalla kaikista artisteista (hyvällä tavalla) mutta ehkä joku Sinin näköinen video tästäkin saadaan.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Se on todennäköisesti vain yksi pieni yksityiskohta videota. Esim. ollaan jossain talossa ja parissa sekunnissa kävellään huoneen ohi, josta näkyy tuollainen tapetti.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Tykkään Sinin Maria Magdalena -biisistä. Hän lienee näistä räppäreistä ainut, jonka kohdalla ei tarvitse pelätä laulutaidon puolesta.

Vastaa Viestiin