UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
40
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
153
40%
Jesse Markin – Glow
35
9%
Windows95man – No rules!
49
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
34
9%
 
Ääniä yhteensä: 384

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1150
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

MIH96 kirjoitti: 09 Tammi 2024, 20:53 ^ Eipä nosteta odotuksia nyt niin yltiömäisen korkeiksi ja odoteta uutta Käärijää. Jäitä hattuun, ihmiset.

En tarkoittanut ihan sitäkään. Voihan se elämys ja vahva tunne tulla kappaleesta, joka ei millään tasolla ole ns. viisukelpoinen. En kuuntele kaikkea kuulemaani musiikkia viisuluurit korvilla. :D


Haluaisin vain ja ainoastaan innostua jostakusta viisutarjokkaasta.


Toivon, ettei tarvitse äänestää ehdokasta parhaimman ylöspanon mukaisesti (Daruden jäävuori, heh) ja... niin. Toivon, että mulla on jotain, jota tahdon kuulla lisää ja äänestää.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Täällä mainittiinkin jo Sini Sabotagen osalta ilmeisesti julkaisematon biisi Veljesbattle, jonka esiintyjiksi ja kirjoittajiksi on mainittu Sabotagen lisäksi Paleface ja X-mies. Teoksen kesto on tosiaan jo aiemmin mainittu 3 min 30 sek. Mutta mielenkiintoiseksi tämän tekee se, että Paleface nimenomaan kommentoi sitä "Ikonen" -kirjoitusvirheen sisältävää UMK:n vihjettä, jota täälläkin Sabotageen soviteltiin.. Ettei olisi jotain tietoa Sabotagen osallistumisesta hänellä...

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Vilsku kirjoitti: 09 Tammi 2024, 20:50 Kaivelin Teostoa ja sieltä löytyy Cyan Kicksin "Dancing with Demons" biisin kirjoittajina Sara Ryan, Daniel Lancaster, Niila Perkkiö, Elise Ryd ja Susanna Saarinen.

Muitakin huhuttuja olen kaivellut jo aiemmilla viikoilla ja Sara Siipolan "Kaikkee hyvää" biisiin törmäsin myös jo aiemmin (en vaan muistanut Kuppilan salasanaa, että olisin saanut raportoitua :rofl:). Biisin kirjoittajat ehkä jo täällä olivatkin: Julia Sundberg, Johannes Brotherus, Carl-Magnus Creutz ja Sara Siipola.
Kiitos vaivannäöstä! :peukku:

Tekijälistaa kun katselee, niin hyvät UMK-vibat saa molemmasta "varmasta" tapauksesta. Saran biisin titteli ilmeisesti surullisen ironinen, kertojan sanoma tai saama toivotus. Jos siis tämä se itkubiisi. CK:n Susanna ja Niila hakeneet jeesiä kauempaa iskusävelmä ja voittokipale tavoitteenaan oletettavasti. Tykkäsin kans kovin CK:n "levykannesta" ja sen värimaailmasta. Hyvää lupaa.
Somewhere in her smile she knows

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Minäkin kaipaisin sitä yhtä selkeää voittajasuosikkia - ”tää se on” -tunnetta, kun kuulen biisin ekaa kertaa. Olen kokenut tämän Cicciolinan, Dark Siden ja Cha Cha Chan ensikuuntelulla. En halua vuoden 2022 toistoa, jolloin mikään ei oikein iskenyt…

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1450
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Jaa että amaranthen Elise Ryd on tekijätiimissä mukana. Miten tää kuulostaakin niin kovin tutulta... :tuuletus:

2022 olin aivan pähkinöinä kun luin Rydin olevan isossa osassa Hurricanen teossa. Silloin tuli puolihuti. Uskon ja toivon tämänkertaisen biisin olevan lähempänä Amaranthen tyyliä, jolloin menestyspotentiaalia on jopa enemmän kuin Blind Channelilla...

Joko lähdettiin mopolla moottoritielle :uujee: :heh:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2251
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

LaRosalia kirjoitti: 09 Tammi 2024, 21:19 Minäkin kaipaisin sitä yhtä selkeää voittajasuosikkia - ”tää se on” -tunnetta, kun kuulen biisin ekaa kertaa. Olen kokenut tämän Cicciolinan, Dark Siden ja Cha Cha Chan ensikuuntelulla. En halua vuoden 2022 toistoa, jolloin mikään ei oikein iskenyt…
Tulispa joskus tällainen tunne :heh: Käytännössä jokainen biisi on ekalla kuuntelukerralla surkea :rofl:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5994
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

LaRosalia kirjoitti: 09 Tammi 2024, 21:19 Minäkin kaipaisin sitä yhtä selkeää voittajasuosikkia - ”tää se on” -tunnetta, kun kuulen biisin ekaa kertaa. Olen kokenut tämän Cicciolinan, Dark Siden ja Cha Cha Chan ensikuuntelulla. En halua vuoden 2022 toistoa, jolloin mikään ei oikein iskenyt…
Jep, juuri näin. On vähän tylsää, jos biisit ovat lopulta hyviä, mutta niin tasalaatuisia, ettei mikään oikein erotu edukseen. Se ei myöskään tarkoita kovin hyvää viisuja ajatellen.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Carboni kirjoitti: 09 Tammi 2024, 21:20 Jaa että amaranthen Elise Ryd on tekijätiimissä mukana. Miten tää kuulostaakin niin kovin tutulta... :tuuletus:
Just tänäänkö kirjoitin että jos saavat tehtyä Amaranthen kaltaisia kipaleita niin mahdollisuuksia on. Onkohan tämä Elise Ryd ollut muutenkin CK:n kanssa yhteistyössä aikaisemmin. Mutta hyvä homma ja heidän käsistään räjähtävä rock anthem voi tulla :peukku:
Nyt ne verhot kii

xyz09
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 313
Liittynyt: 23 Huhti 2009, 13:45

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja xyz09 »

Tuo Cyan Kicks-biisin Sara Ryan on siis Sara Larsson ruotsista joka oli myös Melodifestivalenissa Saraha-taiteilijanimellä. Suomessa Elements Musicin biisintekijöiden listalla. Toivottavasti ruotsalaisten avulla löytynyt tällä kertaa parempi biisi kuin parilla aiemmalla ruotsalaisvisiitillä UMK:ssa.

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja YourMother »

No mitä v*ttua nyt taas. Onko Cyan Kicksillä joku sopimusperustainen velvoite osallistua UMK:hon ruotsalaisella biisillä?
Ruotsalaiset ei vaan osaa tätä genreä, niillä ei ole sen sortin messinkitiukuja spandekseissaan. Voi luoja mun vereni.

Varaan oikeuden pettyä tähän katkerasti jos se kuulostaa enemmän allsång på skansenilta kuin rock-anthemilta.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1450
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Carboni »

hercules kirjoitti: 09 Tammi 2024, 21:28
Carboni kirjoitti: 09 Tammi 2024, 21:20 Jaa että amaranthen Elise Ryd on tekijätiimissä mukana. Miten tää kuulostaakin niin kovin tutulta... :tuuletus:
Just tänäänkö kirjoitin että jos saavat tehtyä Amaranthen kaltaisia kipaleita niin mahdollisuuksia on. Onkohan tämä Elise Ryd ollut muutenkin CK:n kanssa yhteistyössä aikaisemmin. Mutta hyvä homma ja heidän käsistään räjähtävä rock anthem voi tulla :peukku:
Tarkoititko "onhan" vai "onkohan"?

Elise Ryd oli 2022 tyrkyn Hurricanen tekijätiimissä. Silloin yritys jäi vähän ponnettomaksi. Jospa toinen kerta toden sanoo :peukku:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

En ole biisintekijöihin kiinnittänyt aina huomiota ja nimimuisti on umpisurkea, mutta hyvä tietää. Jospa tällä kertaa onnistuneet paremman väsäämään.
Nyt ne verhot kii

Avatar
sadsingalonsong
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 300
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

Sara Ryan was involved in most of CK's songs on their album. It is not like an odd choice. I think the name Dan Lancaster is very promising: https://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Lancaster

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1450
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Kyllä tää alkaa vaikuttamaan vahvasti siltä, että torstaiaamuna edessä on järjetön pettymys tai top5 sijan odottaminen keväältä sikälimikäli CK UMKn klaaraa. Taustat on isosti kunnossa.

Nyt pitäs vaan lunastaa ne odotukset. Ihan niinkuin kaksi vuotta sittenkin olisi pitänyt... :eeek:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17019
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

Cyan Kicksin edelline UMK-biisi oli ihan floppi, inhosin sitä jo ekal kuuntelukerral
mut live oli kattauksen paras, yhtye selkeesti osas esiintyä & Susanna Alexandra handlas livevokaalit.

ja mitä tuon Ylex haastattelun katoin niin tuli Susannasta, yhtyeestään & niiden tekemisestä hyvä & vakuuttava fiilis
nyt on isommat odotukset biisin suhteen kuin sillo
Never miss a good chance to shut up.

Panda
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 19 Tammi 2023, 16:33

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Panda »

Minä täällä ihmettelen miten CK tuntuu olevan monelle kovasti odotettu osallistuja :mitvit: Minua ei säväyttänyt heidän aiempi yritys ei sitten pennin vertaa enkä näe heissä suuremmin potentiaalia tuotantoa läpikahlanneena euroviisulavalle. En vaan tajua vaikka kuinka yritän. No, makuja on monia ja minuun ei selvästi uppoa heidän musa :heh:
Call me what you may, see if I care, see me slay

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

CK:n live toimi viimeksi, mutta biisi ei sykähdyttänyt sitten lainkaan. Toivottavasti tällä kertaa olisi parempi paketti kasassa, joskin eka julkaisuslotti saa hieman epäilemään…

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2251
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Voihan se olla et viime vuoden takia on kova biisi ekana ettei ihmiset heti kiukuttele et kaikki on kusiripulia Käärijän jälkeen enkä jaksa kuunnella loppuja biisejä koska nekin on paskaa :heh:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2971
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Ite tykästyin Susannaan hirmuisesti pari vuotta sitten. Hän osaa esiintyä ja laulaa. <3
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Rinjoo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 153
Liittynyt: 12 Maalis 2023, 10:42

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rinjoo »

Luulen, että eka biisi on edellisvuosien tapaan hyvä, muttei se voittaja.
Näemmä foorumi jakautuu kahtia Cyan Kicksin 2022 osalta niihin, joiden mielestä kappale oli hyvä, mutta live hirveä, ja niihin joiden mielestä kappale oli meh ja live hyvä. Itse kuulun ensimmäisiin, sillä live sattui (valojen osalta) silmiin, mutta kappale oli hyvä (ainakin keskiverto Mello-biiseihin verrattuna :heh: )

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 820
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Mielestäni ne oli molemmat hyviä :heh: Live ja biisi
:shokki:

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Mun mielestä Hurricane oli keskinkertainen, mutta show oli hieno. Cyan Kicksiltä Hurricane on kuitenkin kuulemistani lähes ainoa biisi, joka ei iske. Toivottavasti tämä Dancing With Demons ei ole toinen :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5994
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Itse en -22 juurikaan CK:n biisistä innostunut, mutta kun Bessin live oli finaalissa täysi katastrofi, päädyin antamaan äänet CK:lle ja toivoin, että he olisivat voittaneet.

EDIT: Piti ihan kuunnella Hurricane pitkästä aikaa ja se on kyllä niin keskinkertainen kappale. Ei jäisi viisuissa isojen massojen mieleen millään. Toivottavasti bändi on ottanut opiksi ja nyt kappaleesta löytyy ihan erilaista tehoa ja räjähtävyyttä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2251
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Mikäli CK: n biisi on hyvä eikä kenelläkään muulla ole mitenkään ylivoimaisen hyvää niin eiköhän mun äänet mee CK: lle :mrgreen: :surrur:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1077
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Minä olin niin vakuuttunut Hurricanesta, kun se julkaistiin. Sitten tulin tänne katsomaan kommentteja ja hypefiilikseni vain lässähti kuin pannukakku. :heh: Ei se sitten kai ollutkaan niin kova... :hiips:
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1150
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Ram pam pamissa oli jotain tosi hienoa energiaa, mulla oli sellainen "tää se on!"-fiilis siitäkin, mutta se umkkiesitys oli hirveä. Tein sen virheen, etten äänestänyt, sillä esitystä olisi joltain osin voinut vielä pelastaa. No, onneksi sen jälkeen olen oppinut.
Cyan Kicks oli hieno live, tosi hieno live, mutta se biisi ei oikein lähtenyt. Toivoin, että Jezebel lähtisi lentoon, vaikka senkin kuuli heti, että melkein, muttei ihan. :/


Että jos biisi ei sävellyksenä lähde "yhtään", niin sitä ei kyllä elvytetä yhtään millään. Ihan sama, vaikka saisi autotunettaa tai laittaa lisää taustalaulua tai sovittaa uudelleen. Kyllä sen kappaleen idean pitää olla vahva ihan itsessään. Ei voi mitään. Siis kun me ei olla Ruotsi eikä Azerbaijan tms.

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1092
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Hurricanesin säkeistöt olivat mielestäni oikein hyvät, mutta kertsi oli hyvin keskinkertainen, melkein jopa kehno.

Jos/kun ovat kelvanneet uudelleen mukaan, niin uskoisin biisin olevan tällä kertaa vähän parempi. Ellei UMK:sta ole tarkoitus tehdä Melloja, jossa kiertää osin samat nimet joka vuosi.

Vaikeampi paikka CK:lla voi kyllä olla voittaa UMK kuin pärjätä viisuissa. Jos UMK:ssa on Miklua&Nublua, Sexmanea ja Ikkunapiispaa mukana, niin tulee kyllä varmaan oikeasti tiukka kisa.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

En tiedä mikä siinä on, että nimenomaan ruotsalaisten biisintekijöiden sanoitukset ovat yleensä niin kliseisiä ja typeriä. (Viulut soittaa ja enkelit itkee…)

Johtuuko siitä, kun kyseessä ei ole äidinkieli mutta silti pitää lyriikoita englanniksi vääntää? Maailman parhaimpiin biisintekijöihin lukeutuva Max Martin kirjoitti Britneyllekin aikanaan ”hit me baby one more time”, vaikka tarkoittikin sanoa ”hit me up” lyömisen sijaan.

Tää nyt ei enää liittynyt suoraan UMK-kilpailijoihin, mutta esim. Hurricanen sanat olivat mielestäni vähän pöhköt :D enkä missään nimessä sano, että biisillä pitäisi olla joku syvällinen sanoma, mutta kaipaan lyriikoilta kekseliäisyyttä! Ehkä tässä yksi syy, miksi Euroviisuissa tykkään eniten muista kuin englanninkielisistä biiseistä - ne eivät kuulosta niin kliseisiltä :D

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5994
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Toivoisin myös, että biiseihin olisi kirjoitettu oikeasti niitä C-osia. Vaivasi ihan hirveästi viime vuonna, kun tyyliin CCC:tä lukuun ottamatta jokaisessa kappaleessa C-osassa laulettiin vain kertosäkeen sanat hieman eri rytmillä. Se tekee samantien fiiliksen siitä, että biisi toistaa itseään.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Pohdiskelen tässä hieman genrejakaumaa; erinomainen kappale nyt erottuu joukosta kuin joukosta (ks. esim. Cha Cha Cha), mutta jos spekuloinnit osuvat lähellekään totuutta, on tämän vuoden UMK:ssa räppiä tarjolla, ja vaikkapa Mikael Gabriel x nublu on jo nimen perusteella ennakkosuosikkien joukossa. Se sinänsä heijastaa nykyisiä trendejä, joskin siitä vähemmän välittävät saattavat keskittää äänensä muihin esiintyjiin – tässä CK olisi varteenotettava vaihtoehto, ja jos Hurricane upposi kakkossijan verran merkittävästi nimekkäämmän yhtyeen jälkijunassa, niin ainakin kiinnostusta vaikuttaisi löytyvän. En sinänsä olisi kuuna päivänä arvannut Käärijän suosiota pelkän nimen perusteella viime vuoden UMK:ssa, niin yllätyksiä varmasti tulee. :heh:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Vastaa Viestiin