UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
41
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
154
39%
Jesse Markin – Glow
36
9%
Windows95man – No rules!
52
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
14%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
35
9%
 
Ääniä yhteensä: 391

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

iiiduli kirjoitti: 09 Tammi 2024, 22:46 Toivoisin myös, että biiseihin olisi kirjoitettu oikeasti niitä C-osia. Vaivasi ihan hirveästi viime vuonna, kun tyyliin CCC:tä lukuun ottamatta jokaisessa kappaleessa C-osassa laulettiin vain kertosäkeen sanat hieman eri rytmillä. Se tekee samantien fiiliksen siitä, että biisi toistaa itseään.
TÄMÄ! Tämä häiritsi viime vuonna ihan älyttömästi. Kolmeen minuuttiin voi olla vaikeampaa saada kunnon rakennetta kuin vaikka yleisempään 3.30 mittaan, mutta ei se mahdotonta ole. Tykkäsin viime vuoden biiseistä, mutta edes joku kuiskaus c-osaa olisi niin ihanaa tänä vuonna useammassa biisissä :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3211
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Elukka kirjoitti: 09 Tammi 2024, 22:37 Minä olin niin vakuuttunut Hurricanesta, kun se julkaistiin. Sitten tulin tänne katsomaan kommentteja ja hypefiilikseni vain lässähti kuin pannukakku. :heh: Ei se sitten kai ollutkaan niin kova... :hiips:
Minusta se on edelleen kova biisi! Hitot siitä, että tiedostan sen olevan keskinkertainen. :mrgreen:
Crown the Witch! :twisted:

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Edellisenä vuosina ekana julkaistu kappale on muuten aina ollut kärkikahinoissa. Keira oli kolmas, CK toinen, 2021 Oskr oli neljäs ja 2020 Tika kolmas. Kaikkina vuosina voittajakappale on julkaistu yleensä keskivaiheilla, ei kertaakaan ensimmäisenä tai viimeisenä.

Julkaisujärjestykseen vaikuttaa moni asia, mutta jos mitään edellisistä vuosista voi päätellä, niin ekaksi kappaleeksi pyritään kyllä saamaan laadukas kipale. Mikä on toki hyvin loogista. Yleensä kuitenkin sitä ns. parasta biisiä on pantattu myöhemmäksi. Toki se on hyvin subjektiivista, mikä on paras tai menestyspotentiaalisin kappale. Tasaisena vuotena se eka kappale saattaa olla myös se voittaja.
Viimeksi muokannut AX + X0, 09 Tammi 2024, 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Keira oli kolmas, Portion Boys toinen. Mielenkiintoista nähdä, mihin CK sijoittuu nyt. Jotenkin olettaisin että kolmen kärkeen, ihan tällee biisiä kuulematta ja mutuillen :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Balkan kirjoitti: 09 Tammi 2024, 22:56 Keira oli kolmas, Portion Boys toinen. Mielenkiintoista nähdä, mihin CK sijoittuu nyt. Jotenkin olettaisin että kolmen kärkeen, ihan tällee biisiä kuulematta ja mutuillen :heh:
Totta, kiitos korjauksesta. Olin onnistuneesti pyyhkinyt Portion Boysin pois muististani ja ihan hyvä niin.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

myrh_a
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 01 Tammi 2024, 21:36

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja myrh_a »

Jotenkin odotan MGNublua eniten, sillä he tuskin ovat jollain tusinaroskalla päässeet sisään. Universum oli todella lupaava, ja jos saadaan tähän vähän sellaista Euroviisua mukaan, vauhtia ja jänniä elementtejä, eiköhän siitä hyvä tule

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1238
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Minä kuulun Cyan Kicksin osalta siihen joukkoon, joka piti biisiä ihan hyvänä, mutta ei tykännyt livestä. :heh: Kammottavaa mustavalkopunakontrastia ja hirvittävät migreeniraidat. Mun oli jopa melkeinpä vaikea ymmärtää, miten kukaan voisi sellaisesta visuaalisesta ilmeestä nauttia! Vaan olihan nauttijoitakin silloin useita, ja osalle live vaikuttaa painuneen tosi positiivisissa merkeissä mieleen. Makuja on tosiaankin monia. :joojoo:
Panda kirjoitti: 09 Tammi 2024, 22:05Minä täällä ihmettelen miten CK tuntuu olevan monelle kovasti odotettu osallistuja :mitvit: Minua ei säväyttänyt heidän aiempi yritys ei sitten pennin vertaa enkä näe heissä suuremmin potentiaalia tuotantoa läpikahlanneena euroviisulavalle. En vaan tajua vaikka kuinka yritän. No, makuja on monia ja minuun ei selvästi uppoa heidän musa :heh:
Täytyy myöntää, etten itsekään oikein heidän muusta tuotannostaan piittaa. Olen kokeillut biisejä sieltä täältä, mutta kovin keskinkertaisilta ovat mun korviini kuulostaneet. Silti aistin heissä isoakin potentiaalia UMK:ta ja Euroviisuja ajatellen! En tosin ole varma siitä, mistä aistimukseni kumpuaa. :miettii: Kenties siitä, että kyseessä on vakiintunut, omaa juttuaan toteuttava yhtye, jolla vaikuttaa olevan erittäin hyvä meininki ja energia. Ei se vaadi kuin sen yhden täysosuman biisin osalta; muut palaset ovat jo kohdillaan.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13024
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

AX + X0 kirjoitti: 09 Tammi 2024, 22:55 Kaikkina vuosina voittajakappale on julkaistu yleensä keskivaiheilla, ei kertaakaan ensimmäisenä tai viimeisenä.
Yhden artistin karsinnoissa Monsters julkaistiin ensimmäisenä ja Look Away viimeisenä.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6584
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Juu, ensimmäisestä biisistä ei pidä vielä lyödä hanskoja tiskiin, vaikka tiedänkin, että ainakin Jodelissa niin tehdään varmasti. :heh:

Toivoisin, ettei tänä vuonna tarvitsisi kokea sitä, mikä kävi viime vuonna Robinin kohdalla, että kieli pitkällä odottaa jotain todella hienoa ja vastassa on sitten vain pettymys. Vaikka niin taitaa kyllä jonkun kappaleen kohdalla käydä väkisin. :sorivaan:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2726
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

”Huh huh miten kova!!! Tää viisuihin!” - Minä 11.1. klo 00.03 Cyan Kicksin biisistä



No ainahan sitä saa haaveilla :surrur: :surrur: :surrur:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 249
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

Mä luulen että osaltaan se suurin odotusarvo on siinä että jos biisi on hyvä, CK on melko valmis ja kokenut lähetyskelpoinen paketti. Karismaa ja lavapreesensiä on vaikea harjoitella, ja sitä tuolta bändiltä löytyy vaikka muille jaettavaksi. Toivotaan nyt että tähdet olisivat oikeassa asennossa ja biisi olisi leka!

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1238
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

iiiduli kirjoitti: 09 Tammi 2024, 22:46Toivoisin myös, että biiseihin olisi kirjoitettu oikeasti niitä C-osia. Vaivasi ihan hirveästi viime vuonna, kun tyyliin CCC:tä lukuun ottamatta jokaisessa kappaleessa C-osassa laulettiin vain kertosäkeen sanat hieman eri rytmillä. Se tekee samantien fiiliksen siitä, että biisi toistaa itseään.
Tästä olen muuten tismalleen samaa mieltä! Miten moni biisi onkaan onnistuttu lässäyttämään jankkaamalla samaa vanhaa loppuun asti. :eiei: Kolme minuuttia on lyhyt aika, mutta sitä suuremmalla syyllä se pitäisi osata hyödyntää. Hyödyntämistä harvoin on kertosäkeen toistelu vain pienin sovituksellisin muutoksin.

Blind Channel on tässä lajissa mielestäni muuten erinomainen. Heillä iso osa biiseistä on tosi lyhyitä, jopa alle kolmeminuuttisia, mutta he osaavat imeä niistä irti aivan kaiken potentiaalin. Biisinrakennuksen mestareita! Dark Side on kyllä aika toistoisa, mutta siinäkin sentään intensiteetti kasvaa loppua kohden.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 978
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

No se CK:n Hurricanen live oli korkeintaan kohtalainen, mutta tuon vuoden satsi oli lavalla heikkoa muutenkin. Bessin liven voisi laittaa oppikirjaesimerkiksi siitä, kuinka killerbiisi tapetaan lavalla. Sene oli huono ja Rasmuksella laulupuoli myös. Oliveira ja Younghearted muistaakseni onnistuivat tuossa joukossa hyvin.

Jos CK:lla on nyt se rokkianthem, niin toivottavasti eivät yritä livenä liikaa. Hyvässä mielessä mallia voisi ottaa Måneskinista, jolla oli tyylillä vedetty rokkishow ilman seepranraitoja tai muuta ylimääräistä.
Somewhere in her smile she knows

Panda
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Tammi 2023, 16:33

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Panda »

Ymmärrän tuon että CK:lla on paketti ns. kasassa joka on tietysti tärkeää jotta voi menestyä. Olen varmaan vaan tällainen biisipuritanisti jonka mielestä keskinkertaista saati paskaa biisiä ei pelasta mikään. Hyvä biisi sen sijaan on hyvä vaikka muuten olisi puutteita vaikka ja kuinka, ja sillä voi menestyä puutteista huolimatta jos ne puutteet ei nyt ihan megalomaanisia ole. Niitä muita puutteita voi kovalla työllä korjata, biisiä ei :roll:
Call me what you may, see if I care, see me slay

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6584
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^^ Måneskin tosiaan on hyvä esimerkki. Heidän livensä oli onnistuttu saamaan näyttämään niin rennolta. Vähän kuin olisi keikkaa katsellut. Tietenkin heilläkin oli kaikki tarkasti mietittyä, mutta ei se näyttänyt juurikaan siltä, jos vertaa esim Blind Channeliin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

MIH96 kirjoitti: 09 Tammi 2024, 23:01
AX + X0 kirjoitti: 09 Tammi 2024, 22:55 Kaikkina vuosina voittajakappale on julkaistu yleensä keskivaiheilla, ei kertaakaan ensimmäisenä tai viimeisenä.
Yhden artistin karsinnoissa Monsters julkaistiin ensimmäisenä ja Look Away viimeisenä.
Silloinhan kyseessä oli ihan eri konsepti. Ei voi siis mielestäni verrata nykyiseen UMK:hon, jossa on seitsemän eri artistia.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13024
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Ei tietenkään. Halusin vain mainita.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5750
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Nyt kun artistit käytännössä jo tiedetään niin voi alkaa jo pohtia nimien perusteella mahdollista voittajaa. Ei läheskään yhtä nimekäs kattaus kuin viime vuonna mielestäni, mutta asiaan vaikuttanee myös se etten juuri seuraa rapskeneä :miettii:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1238
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Panda kirjoitti: 09 Tammi 2024, 23:17Ymmärrän tuon että CK:lla on paketti ns. kasassa joka on tietysti tärkeää jotta voi menestyä. Olen varmaan vaan tällainen biisipuritanisti jonka mielestä keskinkertaista saati paskaa biisiä ei pelasta mikään. Hyvä biisi sen sijaan on hyvä vaikka muuten olisi puutteita vaikka ja kuinka, ja sillä voi menestyä puutteista huolimatta jos ne puutteet ei nyt ihan megalomaanisia ole. Niitä muita puutteita voi kovalla työllä korjata, biisiä ei :roll:
Niinpä, ja tästä syystä CK tarvitsisikin tällä kertaa sen tykkibiisin, jollaiseksi Hurricane ei yltänyt. Uskon kuitenkin, että heillä on kaikki mahdollisuudet onnistua myös biisipuolella. :joojoo: Ja jos biisi on loistava, olisi ainekset kasassa vaikka minkälaiseen menestysreseptiin.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8300
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Elukka kirjoitti: 09 Tammi 2024, 22:37 Minä olin niin vakuuttunut Hurricanesta, kun se julkaistiin. Sitten tulin tänne katsomaan kommentteja ja hypefiilikseni vain lässähti kuin pannukakku. :heh: Ei se sitten kai ollutkaan niin kova... :hiips:
Älä lannistu ja anna muiden lannistaa. Hurricane oli hyvä biisi. Tosin sanottakoon, ettei mun puntarilla tuona vuonna löytynyt yhtään viistähtistä. Kaikki kolme kärkibiisiä, Olivera, CK ja The Rasmus olivat tasatähdissä, neljässä jos oikein muistan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
haikea
Siemailija
Siemailija
Viestit: 131
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja haikea »

Musta Suomen heikkous liveissä on just liika yliyrittäminen ja väkinäiset koreografiat. Mä en henkilökohtaisesti tykännyt Cyan Kicksin livestä, enkä pelkästään migreeniraitojen takia, vaan ylipäätään musta koko asettelu oli kummallinen. Bändin jäsenet oli oudon kaukana toisistaan, ja siellä oli sellaisia vähän pakotetun oloisia koreografiajuttuja, kuten se måneskinmainen vokalistin ja (muistaakseni) kitaristin välinen fyysinen kontakti ja synkronoidut hypyt.

Ja siis tää oli ainakin omassa lähipiirissäni tosi kontroversiaali mielipide, mutta musta Käärijänkin livessä oli liikaa päälleliimattua koreografiaa, kuten se laatikon ympäri juokseminen ja eurolavalla makoilu. Ymmärrän, että joku koreografia on pakko olla, mutta musta ne saisi nojata enemmän artistin luonnolliseen liikkumiseen. En voi olla ajattelematta, miten paljon parempia esim. Ram pam pam ja Cicciolinakin olisi olleet, jos Bessillä ja Erikalla ei ois ollut niin tiukkaa koreografiaa. Laulukin olisi todennäköisesti mennyt paremmin, kun saisi keskittyä pääosin siihen laulamiseen eikä liikehdintään.

konsepti
Maistelija
Maistelija
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 19:56

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja konsepti »

Pakko todeta, että aika uskomattoman matkan on UMK kulkenut, jos verrataan minkälainen taso oli vuonna 2012, en usko että sen vuoden voittajasta olisi enää pääsemään ees top 50 mitä tulee esim tämän vuoden UMK:oohon lähetettyihiin demoihin.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6584
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

haikea kirjoitti: 09 Tammi 2024, 23:33 Ja siis tää oli ainakin omassa lähipiirissäni tosi kontroversiaali mielipide, mutta musta Käärijänkin livessä oli liikaa päälleliimattua koreografiaa, kuten se laatikon ympäri juokseminen ja eurolavalla makoilu. Ymmärrän, että joku koreografia on pakko olla, mutta musta ne saisi nojata enemmän artistin luonnolliseen liikkumiseen. En voi olla ajattelematta, miten paljon parempia esim. Ram pam pam ja Cicciolinakin olisi olleet, jos Bessillä ja Erikalla ei ois ollut niin tiukkaa koreografiaa. Laulukin olisi todennäköisesti mennyt paremmin, kun saisi keskittyä pääosin siihen laulamiseen eikä liikehdintään.
Osittain samaa mieltä tästä. Käärijän liveen sanoisin koreon sopineen, mutta etenkin naisten up-tempobiiseissä pitäisi tosiaan luottaa enemmän ihan siihen luonnolliseen liikkeeseen. Tanssikoreota voi olla jossain kohtaa, mutta ei niin, että koko biisi koreoitu ja vielä todella haastavasti. Itselle tulee ainakin aina sellainen olo, että artisti ei voi olla kovin rennosti, kun koko ajan joutuu miettimään, mitä vaikeaa pitää seuraavaksi tehdä. Tämä kyllä itse asiassa näkyi vähän Käärijälläkin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8300
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Käärijän laatikon ympäri juoksentelu oli mielestäni kuitenkin perusteltua. Haluaisitte tekin vähän juoksennella laatikosta vapaaksi päästyänne.

Saara Aallon koreografiat ovat olleet mielestäni heikoimmasta päästä. Esiintyminen näytti ihan siltä, kuin käytiin ennakolta opeteltuja liikkeitä läpi, eikä esityksestä välittynyt luontevuus.

The Rasmus oli ottanut puolestaan vähän turhan kirjaimellisesti sen, että pidetään hauskaa lavalla. Ihmettelin vähän, että miksi noi soittajat hymyilevät kuin vähämieliset...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3744
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Käärijästä kyllä näkyi, ettei ollut tottunut monimutkaisiin koreografioihin, mutta hyvin hän mielestäni handlasi esityksen ja onhan euroviisulava kuitenkin aivan eri juttu kuin omat keikat. :joojoo: Muuten kyllä yhdyn näihin mielipiteisiin siitä, että monesti yritetään liikaa.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
haikea
Siemailija
Siemailija
Viestit: 131
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja haikea »

Jep, tarkotan just sitä, että esityksestä ei välity kovin rento ja luonnollinen fiilis, jos esiintyjillä on liian haastava koreografia. Sellanen Espanjan Chanel-tyyppinen kokonaisvaltanen laulu-tanssishow vaatii niin paljon harjoittelua, kokemusta ja teknisiä taitoja sekä liikkeen että laulun saralla, että siihen ei ihan UMK:n treenien aikana päästä. Antti Tuisku ja Nelli Matula on varmaan näin nopeasti mietittynä Suomen ainoita artisteja, jotka tällaiseen oikeasti kykenisi.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42713
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Joko ne artistit julkaistiin?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4997
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Yliyrittämistä nimenomaan. Se Erika Vikamnin Cicciolina lyriikkavideo yksinkertaisine eleineen ja ilmeineen oli ihan huippu. Ja se asu! UMK-lavashow oli sitten karmea sekasotku.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8300
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, Erikalla oli hyvä juttu meneillään siihen UMK-liveen asti. Miksi lemppasi sen kukkaseppele-lookin vaikka kävi ohjelmissa promoamassa siinä samassa lookissa, elämän suuria mysteereitä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6584
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

toivo kirjoitti: 09 Tammi 2024, 23:54 Yliyrittämistä nimenomaan. Se Erika Vikamnin Cicciolina lyriikkavideo yksinkertaisine eleineen ja ilmeineen oli ihan huippu. Ja se asu! UMK-lavashow oli sitten karmea sekasotku.
Se oli niin hieno ja niin fresh. Jasmir, joka on vastuussa musiikkivideoista, pitäisi kyllä tuoda mukaan myös liveihin hillitsemään vähän sitä, mitä Wäre puuhailee.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Vastaa Viestiin