UMK24: Sara Siipola – Paskana

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Sara Siipola – Paskana

*****
140
54%
****
64
25%
***
38
15%
**
10
4%
*
8
3%
 
Ääniä yhteensä: 260

Avatar
Miodio
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 01:20

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Miodio »

Muistan Sara Siipolan Tähdet, Tähdet -ohjelmasta, ja pidin hänestä kyllä siinä, mutta ei ole tullut kuunneltua sen enempää. Varmaan kannattaisi. En tiennyt, että hän myös kirjoittaa itselleen lauluja, hieno homma. Tuntuu, että tässä voi kokonaispakettina yhdistyä monta kinnostavaa elementtiä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ansarin kirjoitti: 10 Tammi 2024, 23:00
toivo kirjoitti: 10 Tammi 2024, 22:47 Eikös joku Balkanin maa laulanut joskus jostain paskaojasta tjsp.
Molitvassa ainakin lauletaan
Samana vuonna 2007 Bosnia-Hertsegovinan laulun nimi oli Rijeka bez imena, eli Joki ilman nimeä. Myös siinä paskaoja esiintyi. Kukapa sitä kaikille maailman paskaojille nimen ehtisikään antamaan?

Tiedetäänkö jo, että Saran kappaleen kieli on suomi? Voihan hän laulaa pääsiäisestäkin, joka muutamalla kielellä on paska.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Mä en oo jotenkin koskaan voinut sietää paska-sanan käyttöä missään muodossa tai kontekstissa laulunsanoissa, ja olen aina ajatellut, että en kyllä itse suostuisi esittämään biisiä, jossa se mainitaan.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Einingia »

^^Joku nimistötutkija sanoi, että kun hänen kyselyihinsä aina vastataan vähän häpeillen "sit meillä on tää... Paskalampi... täällä" ja tutkija lohduttelee, että sehän on Suomen toiseksi yleisin lammen nimi!

Kyllä tiedetään kieli ja sekin, että Sara laulaa hajalla olemisesta pääsiäisen sijasta.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Sara Siipolan kommentti koskien Gazan tilannetta ja Israelin osallistumista:

”Tilanne Gazassa on todella, todella järkyttävä. En valitettavasti pysty yksin tekemään päätöksiä. Itsellä on tällä hetkellä tässä asiassa aika pieni olo, ja siksi keskityn UMK:n tekemiseen. Jos voitan UMK:n, katsotaan sitten, mikä on tilanne. Varmasti pohdin myös sitä, voinko osallistua, jos Israel on mukana.”

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010069327.html
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tätä biisiä voi alkaa sitten odotella seuraavaksi. Kovin suuria odotuksia ei ole, mutta olisi kyllä kiva kahden pienoisen pettymyksen jälkeen yllättyä positiivisesti.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Paperilla tämän pitäisi olla just mulle. Negatiivinen positiivisella tavalla, voimabiisi, itkuvirsi.

Luvataan erilaista lähestymistapaa kuin muissa räytymisbiiseissä. Rujosta nimestäkin on päässyt jo yli, kunhan vaan ei sanoituksessa ole mitenkään keskeisessä roolissa. En voisi rallatella mukana sellaisia sanoja.

Toivotaan, että tämä on "parempi kuin Robin", joka myös oli maanantaipaikalla.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Tunnelmaltaan voisin odottaa jotain Jamalan kaltaista. Ei varmasti iloinen biisi, mutta onko koskettava?
Nyt ne verhot kii

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

MissBucharest kirjoitti: 11 Tammi 2024, 02:36 Mä en oo jotenkin koskaan voinut sietää paska-sanan käyttöä missään muodossa tai kontekstissa laulunsanoissa, ja olen aina ajatellut, että en kyllä itse suostuisi esittämään biisiä, jossa se mainitaan.
Missä se raja menee? Kelpaisiko ”Kusessa”? ”Pelon hikikarpalot”? Tuossa vuotopätkässä ei otsikkoa mainita ja olisikin sangen tyylikästä, jos ko ilmaisua ei kuuluisikaan laulussa.

Noin yleisesti Saralla on hyviä, rennolla kädellä tehtyjä tekstejä, mitä olen muutamaan kappaleeseen perehtynyt. Esimerkiksi vuotokohdassa hymyilyttää se ”Perutaan häät, ristiäiset/ linnut, junat ja internet” Uusi musta -kappaleessa hän kuulostaa miltei naispuoliselta Pauli Hanhiniemeltä, kun laulaa ”Sanot mua hulluksi/ se on huvittavaa/ kun et oo nähnyt puoliakaan”

Viimekeväinen ”Susta tulee tähti” on Saran suosituin biisi ainakin Youtube-katseluiden perusteella. Onnistunut video nostaa kokemusta melkoisesti. Jos tai kun kappaleen taustalla on koulukiusaamista tai muuta väheksyntää, niin saa helposti tipan linssiinkin tuosta.

Somewhere in her smile she knows

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Video olikin helppo tehdä, kun oli isin ja äitin kuvaama. :heh:

Saran ääni on mahtava ja jos/kun kappale on vielä tähteä parempi, Sara lyö itsensä kunnolla läpi!
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Tämmöinen tuli vastaan. Sana "paskana" käännetty "I'm a f***ing wreck". Tämäkin kuvaa biisin nimeä paremmin kuin sana "shit". Ylipäätään tämä on tunnetila, en näkisi että sanassa itsessään on mitään pahaa viisuja ajatellen.

Edit. Voisi olla aika opettaa tuon sanan käyttö ulkomaalaisille. Nyt kun katon tuota kuvaa niin on aika kaunis sana :heh: Tai olisipa biisin nimi "perkele" :heh:
Liitteet
Screenshot_2024-01-12-13-24-31-52_1c337646f29875672b5a61192b9010f9~2.jpg
Screenshot_2024-01-12-13-24-31-52_1c337646f29875672b5a61192b9010f9~2.jpg (144.41 KiB) Katsottu 2832 kertaa
Nyt ne verhot kii

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^ Enkun fraseologiaa en tunne kyllin hyvin, jotta vois kommentoida käännöstä. Mutta tuossa kerrotaan vahva taustatarina biisille. "Paskana" tuntuu entistäkin vähemmän "sopimattomalta" titteliltä.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Sara itse kuvaili kuinka hän latautui terapiakäyntiään varten "nyt ei pidä itkeä". Ei kappale siis kerro Saran kaverista, vaan tuossa kai yleisemmin viitattiin siihen, miten itsellä on kaikki muuttunut, mutta maailma ympärillä jatkaa kuten ennenkin?
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^"Paskana" is about a friend who..." En tiedä, mitä Sara on muualla puhunut, mutta tuossa Herculesin postauksessa sanotaan tausta suorasti noin. Tokihan lauluntekijä aina sekoittaa omaa kokemustaan mukaan.

Aikas pintapuolisesti Sara Siipolan tuotantoon tutustuneena vaikutelma on, että jonkin sortin "paskuutta" esiintyy lauluissa usein, joko muissa ihmisissä tai itsessä.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2961
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Täytyy kyllä myöntää ettei itseäni ole juurikaan häirinnyt tämän kappaleen nimi. :heh: Ei nimi laulua pahenna ellei laulu nimeä. :joojoo:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

hercules kirjoitti: 12 Tammi 2024, 14:59 Edit. Voisi olla aika opettaa tuon sanan käyttö ulkomaalaisille. Nyt kun katon tuota kuvaa niin on aika kaunis sana :heh: Tai olisipa biisin nimi "perkele" :heh:
Jea! Rupesin just miettimään miltä toi sana näyttää ulkkareille ja miten he sen lausuvat, ja se kuulostaa mielessäni melkein runolliselta :heh:

Viisupodissa verrattiin tätä alustavasti Akseliin, ja se antoi mulle toivoa, että jos tämä oikeasti on toimiva kappale, niin tämä saatettaisiin valitakin. En halua liikaa liputtaa tämän puolesta vielä kuulematta, joudun ehkä syömään sanani maanantaina, mutta toivon tältä paljon!
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Simsalabim kirjoitti: 12 Tammi 2024, 18:35 Viisupodissa verrattiin tätä alustavasti Akseliin, ja se antoi mulle toivoa, että jos tämä oikeasti on toimiva kappale, niin tämä saatettaisiin valitakin. En halua liikaa liputtaa tämän puolesta vielä kuulematta, joudun ehkä syömään sanani maanantaina, mutta toivon tältä paljon!
On mahdollista. Aluksi voidaan haipata hassuttelevempia ja menevämpiä studioversioita. Mutta lavalla tämä on varmaan se yksi varmimmista menestyjistä kuten Aksel oli. Erika Vikman joutui siltä liveltä luovuttamaan kruununsa pois. Toivon että biisi on vaan tarpeeksi vaikuttava, että se repii kuulijan sydänvereslihalle eikä jää vaan synkäksi ja masentavaksi lauluksi.
Nyt ne verhot kii

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja manic »

Silirimpsis kirjoitti: 10 Tammi 2024, 21:10 ^^ Tai "Ulosteena" olisi vähän sisäsiistimpi...

Vähän ihmettelin tuossa julkistamistilaisuudessa, että eikö Sara löytänyt yhtään alemmaksi ulottuvaa kaula-aukkoa puseroonsa. Omiin korviin pätkä kuulostaa Suomi-hitiltä, ei siinä mitään.
"Kakkana" olisi lapsiystävällinen vaihtoehto uudeksi nimeksi. Ja kuulostaa hiukan italialta.

juhani1
Maistelija
Maistelija
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Joulu 2021, 19:30

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja juhani1 »

hra47 kirjoitti: 10 Tammi 2024, 20:45 Oisko "Mäsänä" EBUllekin kelpaava korvikenimi...?
Voishan nimeksi muuttaa Baskana...

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ihmettelen, miten biisin nimestä kohistaan niin paljon. Itse en kiinnittänyt siihen edes huomiota ennen Kuppilan avaamista.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Kannatan uudeksi nimeksi Jätöksenä!

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

iiiduli kirjoitti: 13 Tammi 2024, 14:38 Ihmettelen, miten biisin nimestä kohistaan niin paljon. Itse en kiinnittänyt siihen edes huomiota ennen Kuppilan avaamista.
En mäkään. Pahinta kun en tiedä onko tämä keskustelu läppä vai ei.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Mun osalta ainakin enimmäkseen (paskaa) läppää. Biisin nimi on ytimekäs ja sopivan "suomalainen".

Keskustelu nimestä on ainakin jossain määrin kompetenttia, kun EBUlla on kuitenkin jossain "tuhmien sanojen" lista, joita viisuissa ei katsota hyvällä. En kuitenkaan jaksa uskoa, että paskana kuuluisi kiellettyihin sanoihin.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Onkohan sillä väliä, millä kielellä lauletaan bännäämisen kannalta? Oma mututuntuma olisi, että englanninkielisissä tai kansainvälisesti tunnistettavissa erisnimissä kävisi leikkuri kiinni helposti. Mutta onko EBU niin kiimainen asian kanssa, jos merkityksen ymmärtää vaan yksi - tai ehkä kaksi - valtiota? Eihän se ole tasapuolista sääntöjen soveltamista mutta harva asia on.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11324
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Mulle tuo nimi kalskahtaa teennäiseltä teinien kosiskelulta. Saraa kohtaan itselläni on jäljellä olevista artisteista suurimmat odotukset, mutta pelkona on, että jälleen kallistutaan liikaa marginaalin puolelle. Kelle mä soitan -tyyliselle klassiselle ja laadukkaalle balladille olisi näin Käärijän jälkeen todella tilausta.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2225
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

^^ Viisuissa saa laulaa ranskaksi "l'enfer" tai englanniksi "hell" koska se ei ole noissa kielissä kirosana vaikka toisissa on (kuten suomessa), sekä Due Vitessä oli sana "fottuti" joka kääntyy suoraan englantiin "fucked" mutta se meni silti läpi eli lienee suoraan riippuvainen kielestä ja mikä missäkin kielessä koetaan kirosanaksi.
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Video Man
Siemailija
Siemailija
Viestit: 138
Liittynyt: 22 Helmi 2023, 21:25

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Video Man »

Apulantana?
Nuku pom... nuku pommiin. Niin on helpompaa

KUORIMUA
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 70
Liittynyt: 14 Tammi 2024, 15:07

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja KUORIMUA »

Tää ois pian julki. Ei vissiin hirveetä odotusryntäystä aiheuta tää tämän vuoden Lxandra-Olivera-Ilta.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33179
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Pete »

KUORIMUA kirjoitti: 14 Tammi 2024, 15:17 Ei vissiin hirveetä odotusryntäystä aiheuta tää tämän vuoden Lxandra-Olivera-Ilta.
Eihän noita voi verrata keskenään! Illan biisi oli valovuoden parempi! :draamaa: Uskon vaikuttuvani Saran biisistä suurin piirtein yhtä paljon kuin Diandran "Colliding into you" -tyrkystä, joka on mielestäni erinomainen. :joojoo: Saran ääni ei ole itselleni mieluisin mahdollinen, mutta menenkin yleensä aina biisi edellä.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, ei voikaan verrata. Lxandran ja varsinkin Oliveran biisit oli parempia kuin Iltan geneerinen ballaadi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin