UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

*****
25
13%
****
41
21%
***
58
29%
**
45
23%
*
31
16%
 
Ääniä yhteensä: 200

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16997
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Happy »

Ansarin kirjoitti: 11 Tammi 2024, 00:51
Kappale on eräänlainen audioversio adhd:stä, koska olemme adhd-sukupolvi. Biisi alkaa punkrockin tapaisella ja päättyy oopperatyyliseen kuorolaulantaan. Mukana on todella monenlaista musiikkia, mutta räppiä ei oikeastaan paljoakaan.
No tämäpä kuulostaa todella hyvältä :uujee:
todellakin, isoimmat odotukset on ollut tän kaksikon suhteen siitä lähtien ku kuulin tädin metkuista ekan kerran
ja tottakai tää oli ainoa biisi minkä pätkä ei leakkaantunut ja tottakai tää on just se biisi mikä viel julkastaaa vikana.. shiit
nälkä kasvaa vaa odottaessa mut povaan kyl bängerii täst!
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jotenkin laski odotukset niistä musavideo-otoksista. Joo ei ne kerro tietenkään mitään biisistä. Lisäksi biisin kuvaus ja sen teema oli hieman hämmentävä ja yhteiskunnallinen. Kertoo jostain populismista ja mielipiteiden ilmaisusta? Aika raskaat aiheet. Ja miten ne liittyy taas avaruuteen kuten Universum? Paljon kysymysmerkkejä.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3221
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mulla on ollut varsinkin vähän nuorempana hiukan haastava suhde Mikael Gabrieliin. Hän ehdottomasti kuului niihin valtavirtaräppäreihin joiden tuotanto oli itse asiassa melko paljonkin mun makuun – ja esimerkiksi Vain elämää -ohjelmassa hän onnistui todella usein tekemään mua miellyttäviä versioita niistä muidenkin artistien kappaleista.

Mua usein kyllä ärsytti se Miklun persoona joka julkisuudessa näkyi, ja koska me ollaan hyvinkin saman ikäisiä niin en vieläkään ihan osta pelkästään sitä perustelua että hän vaan oli nuori. Kyllä hän siihen aikaan oli… hmmm.. no, hitaasti kypsynyt omena.

Nyt en ole seurannut Miklua moneen vuoteen oikeastaan lainkaan, mutta ehdottomasti ajattelen jokaisen ihmisen kehittyvän omassa tahdissaan – meitä kaikkia ei vaan riepotella julkisuudessa, eikä meistä kaikkien typeryyksistä siitä syystä jää niin paljon todisteita.
Kyllähän tämän hetken poliittisessa ilmapiirissä esimerkiksi se Putin-tatska on aikamoinen synti kenelle tahansa – ja MG tosiaan otti sen siinä vaiheessa kun oli lähempänä 30 kuin 20 ja Krimin valtauskin oli jo ollut, joten tietoa Putinin vaarallisuudesta jo oli saatavilla meille jotka mediaa yhtään seurasivat – mutta eipä kenenkään kuuluisi joutua mustalle listalle ikuisiksi ajoiksi sellaisten asioiden vuoksi mistä mielipiteet kuitenkin päivittyvät. Eikö jokainen ansaitse mahdollisuuden kasvaa ja kehittyä?

Mua kyllä kiinnostaa tämä UMK-kappale ja sen verran on MG:tä tullut luukutettua muutamia vuosia sitten että hänessä selvästi on jotain mikä muhun iskee!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Miodio
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 01:20

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Miodio »

Se vähä mitä olen Mikael Gabrielia kuullut ei ole oikein innostanut, mutta kuvailut kappaleesta kuulostavat varsin kutkuttavilta. Suomi ja Viro ovat kyllä ainoat maat, joissa huomattaisiin, että tässä lauletaan kahdella eri kielellä (paitsi tietysti se mainittaisiin juonnoissa). Pidän kappaleen nimestä.

Ai niin, jos tästä löytyy kaikenlaisia muitakin tyylilaeja, niin ehkä myös pätkä sitä keskiaasialaista kurkkulaulantaa.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Näin tästä kokonaisuudesta erittäin eläväistä unta viime yönä! Valitettavasti en vain muista siitä juuri muuta kuin sen, että Mikael Gabriel vain puhui raidalla (ei siis edes räpännyt), ja teemana oli mielenterveys. :roll:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Mikaelin kommentti koskien Gazan tilannetta ja Israelin osallistumista:

”UMK on erillinen kilpailu, joka ei suoraan liity Euroviisuihin. Jos voitamme UMK:n ja EBU ei ole tehnyt päätöstä, toki meidän täytyisi käydä keskusteluja siitä, voimmeko osallistua. Nyt haluaisin UMK:n ajan keskittyä luomaan positiivisia fiiliksiä maailmaan, joka on muutenkin niin saatanan pimeä.”

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010069327.html
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

^ Kypsä kommentti artistilta, jota on haukuttu epäkypsäksi.

Toisaalta Mikael Gabriel on UMKn suurin artisti.
Eniten menetettävää.

Joten: Olisiko kyseessä levy-yhtiön kommentti?

Mä luulen, että nää voittaa.

Kannattaa muistaa, että Suomessa asuu joku 50 000 virolaista.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Odotan tätä biisiä just nyt eniten. Kuvaus kuulosti kiinnostavalta, ja olisi hauskaa taas tehdä jotain uutta ja lähettää vironkieltä, vaikkei varmaan suurin osa maailmalla sitä tajuaisikaan ilman jotain selostusta.

Ainoa mikä epäilyttää on sanoitukset. Mikael ei ole tunnettu yhteiskunnallisesta ymmärryksestään, ja tuntuu kiusalliselta kuunnella noita videopätkiä, joissa hän avaa biisin tarkoitusta. No, jälleen se kielietu, ettei juuri kukaan tajua mitään jos sanat on häiritsevät. Ellei MG lähde syvemmin availemaan aihetta Malmössa toimittajille...
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja hercules »

Mikael puhui siitä vibesta mikä heillä on Universum biisissäkin ja ilmeisesti se jatkuu nyttenkin. Luulen että täältä tulee suht kokeilevaa ja heidän näköistään juttua. Live vaan itseä eniten jännittää. Ne varmaan pyörii jossain avaruusasuissa. Siinä missä biisi voisi olla hyvä niin tuleeko siitä lavalla sketsi? (vrt. Teflarit).
Nyt ne verhot kii

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja manic »

Toivotaan et nääei lähde sketsihahmokisaan mukaan. Ois väsynyttä ja aika nähtyä jo.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja hra47 »

UsvaAuer kirjoitti: 11 Tammi 2024, 18:49 Mä luulen, että nää voittaa.

Kannattaa muistaa, että Suomessa asuu joku 50 000 virolaista.
Eipä tuo virolaisten määrä realisoitunut ainakaan Lauralle äänivyörynä pari kolme vuotta sitten...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^ Nublu on käsittääkseni ihan eri tasoa kuitenkin.

En kyllä siis sano juuta tai jaata vaikuttaako vai ei.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei sillä artistin tasolla ole merkitystä jos pitää maassa asuvia siirtolaisia pisteautomaattina...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3221
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

UsvaAuer kirjoitti: 11 Tammi 2024, 18:49 Mä luulen, että nää voittaa.

Kannattaa muistaa, että Suomessa asuu joku 50 000 virolaista.
Mutta eihän kaikki virolaiset automaattisesti kannusta omasta maastaan tullutta artistia. Ensisijaisesti se suosikki kuitenkin valikoituu ihan muilla perusteilla kuin siksi että artisti kuuluu äänestäjän kanssa samaan ihmisryhmään.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tällä kappaleella on hyvä nimi.
Sitten myöhemmin kuullaan, onko itse kappalekin hyvä. :joojoo:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Pieni pelko on, että kun odotukset tälle ovat sen verran isot, niin pettymyshän sieltä tulee.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tässä tämä biisin nimen tausta on kyllä ihan mielenkiintoinen. Olikohan kovin suosittukin radio-ohjelma Neuvosto-Virossa? Ajatelkaa, jos joku tekisi Suomessa biisin nimeltä "Ajankohtainen Kakkonen" tai "Karpolla on asiaa". :heh: (On varmaan tehnytkin?)

Vox Populi on muuten Suomessakin näköjään ollut jonkinlainen toimija Elävän arkiston jutun mukaan. Helsingin Käpylässä on ollut toimitilat.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16997
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Happy »

mulle tuli yllätyksenä se että myös Mikaelilla on virolaistaustaa :shock:
toki aina tiedostanu että on ulkomaalaistaustainen mut en oo osannu Viroon yhdistää.
Simsalabim kirjoitti: 11 Tammi 2024, 19:29 ^ Nublu on käsittääkseni ihan eri tasoa kuitenkin.

En kyllä siis sano juuta tai jaata vaikuttaako vai ei.
nublu on lähinnä suosittu Virossa asuvien nuorien keskuudessa.
suurinosa Suomes asuvia virolaisia on jotain keski-ikäisiä, tuskin ne missään Suomen karsinnoissa mitään nublua äänestää, tuskin edes pitävät ko artistista. :mrgreen:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10718
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Harmi, että inhoan vironkieltä. Se kuulostaa usein korvaani todella epämiellyttävältä. Toivottavasti tähän se on kuitenkin saatu sovitettua fiksusti. Kappaleen kuvaus kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta. Tämäkin on ainoa, mitä näistä biiseistä enää odotan. :heh: Tuskin kuitenkaan pääsee CK:n leveleille, mutta eihän sitä koskaan tiedä. :peukku:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Panda
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 19 Tammi 2023, 16:33

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Panda »

WildDance kirjoitti: 11 Tammi 2024, 22:18 Harmi, että inhoan vironkieltä. Se kuulostaa usein korvaani todella epämiellyttävältä. Toivottavasti tähän se on kuitenkin saatu sovitettua fiksusti. Kappaleen kuvaus kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta. Tämäkin on ainoa, mitä näistä biiseistä enää odotan. :heh: Tuskin kuitenkaan pääsee CK:n leveleille, mutta eihän sitä koskaan tiedä. :peukku:
Minulla on ihan sama juttu, vironkieli ei kuulosta korvaani miellyttävältä normi puheessa. MUTTA, vironkielinen rap kuulostaakin sitten jostain syystä minusta tosi kivalta. M&N aiemmissa biiseissä nimenomaan Nublun räppäys on kuulostanut minusta ihan mielettömän kivalta. Varmaankin osansa myös hänen äänellä/soundilla joka on minun korvaan tosi kiva. Odotukset on varmaankin liiankin korkeat itsellä tätä biisiä kohtaan, koitan niitä vähän himmailla.
Call me what you may, see if I care, see me slay

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Mulla on sellainen olo, että tästä on tulossa huikea. Ainoa kerta kun Miklu on tuottanut mulle pettymyksen, oli silloin kun se ajoi kannabispäissään autoa.
Olin muuten Pipefestissä Himoksella töissä 2015 ja sain siksi hengailla siellä ns. backstagella, ja Miklu melkein käveli mua päin vahingossa. Harmi ettei osunut kun oli niin hot. Ei ollut niin iso nimi vielä silloin muistaakseni.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Tää on joko huikee josta myös mä tykkään tai sitten muiden mielestä huikee josta mä en tykkää :heh:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Kovin heikon UMK-kauden alun jälkeen odotan innolla oikeastaan enää tätä, koska biisin kuvaus on niin erikoinen. :heh: Vähän sama juttu siis kuin Käärijän kanssa. Toivottavasti ei ole kädenlämpöinen tämäkään.

Jos näistä tulis edustajat, niin MG:n ainakin luulisi olevan vakuuttava esiintyjä viisulavalla mikä on jo puoli voittoa (tai finaalipaikkaa)
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
sarrend44l
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Tammi 2021, 16:55

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja sarrend44l »

Nyt kuulkaas kävi Ylellä hassusti taas, Katri Norrlinin biisien esittelyvideo oli julkastu Youtubeen hetkellisesti. Tässä pidempää klippiä kera Vox Populin: https://streamable.com/1gcdj7 :heh:

Ps. Tervehdys kaikille, vuosikausien lurkkaajana oli nyt aktivoiduttava vihdoin ja viimein!

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

^

Voi apua miten heikko :draamaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16997
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

sarrend44l kirjoitti: 16 Tammi 2024, 22:16 Nyt kuulkaas kävi Ylellä hassusti taas, Katri Norrlinin biisien esittelyvideo oli julkastu Youtubeen hetkellisesti. Tässä pidempää klippiä kera Vox Populin: https://streamable.com/1gcdj7 :heh:

Ps. Tervehdys kaikille, vuosikausien lurkkaajana oli nyt aktivoiduttava vihdoin ja viimein!
kiitti <3

Vox Populin vaikuttaa ainaki mukavan dynaamiselta, mut olisin odottanu vielä ehkä enemmän?
Never miss a good chance to shut up.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Ihanaa, jo toinen uusi keskusteleva jäsen tänään,
sarrend44l !

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3341
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

sarrend44l kirjoitti: 16 Tammi 2024, 22:16 Nyt kuulkaas kävi Ylellä hassusti taas, Katri Norrlinin biisien esittelyvideo oli julkastu Youtubeen hetkellisesti. Tässä pidempää klippiä kera Vox Populin: https://streamable.com/1gcdj7 :heh:
Voi apua. En tiedä, haluanko kuulla tuota. :rofl:

Ja tervetuloa minunkin puolestani kuppilaan! :hali:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Yleiskeskusteluketjuun oli vuodettu näyte Vox Populista. Sekavanoloinen leikkaa-liima -viisu, siltä vaikuttaa valitettavasti.

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1077
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

sarrend44l kirjoitti: 16 Tammi 2024, 22:16 Nyt kuulkaas kävi Ylellä hassusti taas, Katri Norrlinin biisien esittelyvideo oli julkastu Youtubeen hetkellisesti. Tässä pidempää klippiä kera Vox Populin: https://streamable.com/1gcdj7 :heh:
Hyvänen aika kun kaikki vuotaa! Eihän tuosta tule nyt yhtään mitään. :sekava:
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Vastaa Viestiin