UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
40
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
153
40%
Jesse Markin – Glow
35
9%
Windows95man – No rules!
49
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
34
9%
 
Ääniä yhteensä: 384

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1880
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Eniten fiilistä on laskenut nämä vuodot. Artistien vuodon vielä jotenkin ymmärrän, mutta se että biiseistä on vuotanut klippejä on liikaa. Itse haluan kuulla uudet biisit kerrallaan. Syö rotanlailla kun kaikkialla kommentoidaan, että mikään ei tule kuulostamaan hyvältä. Pitänee elää ensi vuosi somesta irrallaan.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Se että kuulee pätkät biiseistä, latistaa kyllä tunnelmaa. Melloissahan on tämä ja se ärsyttää tosi paljon. Koko biisi tiskiin kerralla.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Katri Utula on Suomen rasittavin toimittaja, mutta koska UMK katsoin Töllötuomarit. Mielenkiintoisin tieto: Sexmane ja Sari Sipola artistien suosikit.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Joo, en tiedä ketä oikeasti palvelee se, että tahallaan klippejä vuodetaan.
Ihan kuin niitä ei ehtisi kuulla.

Parempi kuunnella heti kokonaisena se biisi, niin sitten ei ala päässään arvuutella ja päätellä, että varmasti tämän täytyy olla huono. Itsellekin tuli sellainen olo. Siis minäkin kuuntelin, kun tarjolla oli.
Lupaan kautta kiven kannon, etten enää ikinä kuuntele uteliaisuuttani niitä liian aikaisin vuodettuja klippejä. :jupinaa:

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

En todellakaan kuuntele klippejä, koska olen oppinut sen, että biiseistä saa huonomman kuvan, kun kuulee vain lyhyen klipin.

Harmillista, että Yle on vaihtanut lyriikkavideot täksi vuodeksi musiikkivideoihin. Pidin siitä, miten sanoitus nostettiin sille kuuluvaan arvoon. Sanoitukset saa toki näkyviin tekstitystoiminnon kautta, mutta se ei ole sama asia.

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 349
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Amone »

UsvaAuer kirjoitti: 12 Tammi 2024, 11:58 Katri Utula on Suomen rasittavin toimittaja, mutta koska UMK katsoin Töllötuomarit. Mielenkiintoisin tieto: Sexmane ja Sari Sipola artistien suosikit.
IL viisupodissa CK:n Susanna sanoi suosikikseen Win95man ja jossain oli juttua, että MG + Nublu ois Jessen suosikit. Ehkä nämä hajaantuu, kun omaansa ei viitsi sanoa...

Avatar
AaPursi
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Touko 2017, 21:02

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AaPursi »

En usko, että tulen koskaan viisufanina kokemaan sellaista euforiaa uudestaan kuin kun Cha Cha Cha julkaistiin. Välittömästi yksi suosikkibiisejäni ikinä ja vieläpä Suomelta potentiaalisesti euroviisuihin. Lueskelin äsken viime vuoden Cha Cha Cha-keskustelusta porukan reaktioita biisiin julkaisun jälkeen ja se oli niin siistiä nähdä miten innoissaan kaikki olivat siitä. Ja seuraavat 4 kuukautta olivat aivan upeaa aikaa, joten sen jälkeen on vaan vaikea olla laittamatta odotuksia liian korkealle.

Mutta Dancing With Demons ja Mania ovat molemmat mielestäni ihan hyviä, on vaan jotenkin vaikea olla niin täpinöissään enää Käärijän jälkeen. Molemmat olisivat kyllä listallani ihan suht korkealla, jos valittaisiin, mutta toivottavasti sieltä tulee vielä jotain parempaa niin voidaan olla tänäkin vuonna top kympissä viisuissa. Dancing With Demons ei sinne yltäisi (pärjäisi ehkä hieman Jezebeliä paremmin) ja Mania ei välttämättä edes finaaliin.
TOP 5 2017: Italia, Romania, Valko-Venäjä, Ranska, Itävalta
2018: Unkari, Tanska, Suomi, Kypros, Ranska
2019: Norja, Islanti, San Marino, Espanja, Sveitsi
2020: Israel, Irlanti, Liettua, Islanti, Armenia
2021: San Marino, Liettua, Suomi, Kreikka, Ukraina

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Viime vuonna oli niin ihanaa lukea kommentteja, etenkin ulkomaisia, tuubin chatista samalla kun odotti kappaletta.

Nyt ne ovat niin masentavia. Ulkomaalaiset kyselevät ja toivovat, että nyt olisi Suomen vuoro voittaa. Vaikka ne ovat aitoja ja hyväntahtoisia, ne aina kiertävät veistä haavassa. Oli pakko pistää kommentit pois (isolta osin myös niiden yleisen höttöyden vuoksi).

Voi voi. Viisuinstituutio hävisi niin paljon.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^^ihan samat arviot menestyspotentiaalista.

Olen itse myös pettynyt. Eihän nämä huonoja ole, muttei sellaisia, joita voisi ilolla kannattaa. Se fiilis, mikä tuli Cha Cha Chasta oli ihan huikea, ja pudotus on nyt tosi paha. Tulispa ees joku Ylivoimaisen veroinen takuuvarma ja eheä biisi. Nämä tuntuu aika keskeneräisiltä, niin kuin jotain olennaista puuttuisi.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Se on mentalisaatioero tekemisessä. Käärijän tuotantotiimi teki oletettavasti hyvän kappaleen Mr. Cha Chasta pohjalle. Makustelivat sitä hieman ja totesivat, että tästä saadaan vielä parempi, tehdään se ja mennään UMK:iin.

Moni muu taas tekee kappaleen, toteaa sen olevan ihan hyvä, pannaan se purkkiin ja lähetetään matkaan. Sama toki vaivaa Käärijän nykytuotantoa, kun ei ehkä edes ole aikaa tehdä kunnolla, on vaan tuotettava jotain ja taottava, kun rauta on kuumaa.

Myös Blind Channel kehui kuinka heidän kappaleensa meni kuin parantimen läpi, kun ottivat Alex Mattsonin osaksi bändiä ja tuotantoa.

CK:n "parannin" on ruotsipesula ja Sexmanella suomiräpätys.

Viisi kappaletta vielä jäljellä, joista kolme pienemmän pään artisteilta. Heitä ei ainakaan nimellä ole otettu mukaan.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11324
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Itse en kaipaa voittopotentiaalista kappaletta, ja jatkuva sellaisen perään haikailu on muutenkin hieman puuduttavaa luettavaa, kun ~40 osallistujan kilpailussa jokavuotinen menestyminen on tilastollisestikin melko epätodennäköistä.

Se, mitä itse kaipaan, on näin kaamoksen keskellä hymyn huulille tuova ja eri kuuntelijaryhmiä yhdistävä kappale. Tämänvuotisten ehdokkaiden kuuntelun jälkeen olen huomannut hakeutuvani Einin Mun vuosi -biisin pariin. Minusta tuossa olisi ehtaa UMK-henkeä: lyyrisiä oivalluksia ("löydänkö naisen...") ja kielimuurit ylittävää tarttuvuutta. Sanokaa nyt vielä, että tuokin on hakenut tänä vuonna mukaan, mutta ei ole tullut valituksi...
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

^Juu en minäkään kaipaa, etenkään tänä vuonna. Ruotsi jatkuvalla voitontavoittelullaan on kaikkein hirvein viisumaa, ja oli sitä jo ennen viime kevättä.

En usko, että Eini on hakenut mukaan. Hän viettää ihan itsenäisesti omaa vuottaan. :ihana:
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Olin jo innokkaasti odottamassa iltaa ja seuraavaa kappaletta, ja sit muistin et viikonloppuna ei julkaistakaan mitään :draamaa:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Itse en usko, että itse UMK-voittajaa on kuultu vielä. Pistän kaiken toivon Ikkunapiispan ja/tai Miblun harteille, että sieltä olisi tykkiä tulossa. :pliis:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Ovathan nuo 2 biisiä hyviä ja kelpo nimiltä. Jälkeenpäin katsottuna ajattelemme että olipa mielenkiintoinen UMK-vuosi. Mutta ymmärrän että Käärijän jälkeen kaikki tuntuu meh, mikä on ymmärrettävää. Suomalaisten pitäisi pikkuhiljaa päästää irti CCC:stä ellei halua jatkuvasti pettyä.
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Einingia kirjoitti: 12 Tammi 2024, 14:31 ^Juu en minäkään kaipaa, etenkään tänä vuonna. Ruotsi jatkuvalla voitontavoittelullaan on kaikkein hirvein viisumaa, ja oli sitä jo ennen viime kevättä.
Ruotsi ei nyt poikkea muista voittoa tavoittelevista maista (eli kaikista osallistujista) muulta osin kuin että onnistuvat siinä muita paremmin. Eivät ole edes syyllistyneet raatien manipulointiin ja yhteispeliin niin kuin jokin vuosi sitten muutama maa. Salaliittoihin en usko, ennen kuin lyödään todisteet pöytään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Ei tässä olla uutta Käärijää etsimässä. Ei vain haluttaisi saada liukuhihnalta uusia Robineita, joissa on muodollisesti kaikki tai lähes kaikki kohdallaan, mutta ei se silti vaan toimi.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1880
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Goldielocks haki mukaan tämän vuoden UMKhon, mutta ei mahtunut. Tässä kappaleesta pala millä haki:

https://vm.tiktok.com/ZGej3wtNu/

Olisihan tuossa voinut olla aineksia.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2961
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Haikeudella muistelin tuossa vuotta 2021. Saatiin hyvä edustaja, pärjättiin eikä tarvinnut miettiä mitään sotajuttuja. :lohduton:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Edelgard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 55
Liittynyt: 02 Helmi 2020, 20:26

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edelgard »

Possu kirjoitti: 12 Tammi 2024, 15:04 Goldielocks haki mukaan tämän vuoden UMKhon, mutta ei mahtunut. Tässä kappaleesta pala millä haki:

https://vm.tiktok.com/ZGej3wtNu/

Olisihan tuossa voinut olla aineksia.
On kyllä ihana ääni tällä laulajalla, toivottavasti yrittää uudestaan mukaan. <3

Avatar
pikkukettu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

Sini Sabotage sanoo Cheers to ugly me -podcastissa (n. kohdassa 38min), että hänen ymmärryksensä mukaan aika monta isoa artistia tiputettiin UMK-finalisteista pois. Hänen mukaansa tänä vuonna oltaisiin nimenomaan haettu väkeviä esiintyjiä ja tulkitsijoita. Toki muukin jakso kannattaa kuunnella, mielenkiintoista taustaa myös Sinin omalle UMK-matkalle!

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Kuulostaa siltä kuin Sinin mielestä ne isot artistit (jotka pudotettiin) ei olisi kovin väkeviä esiintyjiä (kuten hän esimerkiksi itse on) :rofl:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2646
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Jotkut UMK-kappaleet ovat olleet itselleni välittömiä korvamatoja: Cicciolina, Dark Side, Cha Cha Cha esimerkiksi. Mutta yhtälailla omien suosikkieni joukkoon on vuosittain noussut hiljalleen sellaiset kappaleet, jotka eivät välttämättä jättäneet välitöntä suurta vaikutusta. Tällaisia itselleni ovat olleet esimerkiksi Ylivoimainen ja Ram pam pam. Ylivoimainen oli ensi kertaa kuunneltuna mielestäni "ihan kiva".

Bessin kappaletta odotin erityisesti ja julkaisupäivänä koin niitä kuuluisia pettymyksen tunteita, koska kappale ei vastannut niitä odotuksia joita olin itse sille omassa päässäni asettanut. Otti jonkin aikaa (ja railakkaat viisubileet), että sytyin Ram pam pamille toden teolla. Veikkaan, että tätäkin kautta tullaan arvostamaan aivan samalla tavalla kuin aiempia kausia, kunhan vaan ihmiset ovat päässeet ottamaan uudet kappaleet osaksi omaa arkeaan, kuulleet ne radiossa ja/tai nähneet ne tv:ssä. Pikkuhiljaa niihin alkaa kiinnittymään omia muistijälkiä ja ne tulevat aidosti osaksi tätä UMK-kappaleiden jatkumoa.

Armi Ratia sanoi "sydän sytyttää sydämet". Ensikuuntelulla ei tarvitse aina olla lekalla päähän lyöty a'la Cha Cha Cha. Tärkeämpää on, että artisti osaa myydä kappaleensa katsojille juuri sinä oikealla hetkellä.

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 539
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Speed kirjoitti: 12 Tammi 2024, 15:31 Armi Ratia sanoi "sydän sytyttää sydämet". Ensikuuntelulla ei tarvitse aina olla lekalla päähän lyöty a'la Cha Cha Cha. Tärkeämpää on, että artisti osaa myydä kappaleensa katsojille juuri sinä oikealla hetkellä.
Itse asiassa kuljin vähän samankaltaisia ajatuspolkuja, kun mietin Cyan Kicksin parjatun kertosäkeen kohdalla, että kuinka olennaista OIKEASTI on että kertsi jää heti päähän soimaan? Että onko esim. kerrasta tarttuvaa melodiakoukua tärkempää muut osaset paketissa ja niiden kautta mieleen jääminen? Toki kokonaispaketti on aina kokonaispaketti – mutta onko kertsin puutteet niin iso asia kuin ehkä yleisesti tunnutaan ajattelevan, jos esim. lavaintensiteetti on kohdillaan. En tiedä. Oliskohan tästä jotain tutkimusta olemassa? :heh:

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 349
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Amone »

UMK raati on varmasti pitänyt kriteerinä sitä, että biisissä täytyy olla jotain originellia ja siksi moni iso artisti on tippunut pois, jos tekevät periaatteessa samaa mitä maailmalla on tehty jo tuhat kertaa. Ja tällä logiikalla 69eyes on tippunut pois, jos tekevät sitä samaa mitä ovat tehneet jo kymmeniä vuosia. Mielenkiintoista kyllä kuulla millaiset ensi viikon julkaisut on.

CK ei varmaankaan olisi päässyt mukaan, jos olisivat tehneet Hurricanen kopion, vaan vaadittiin kunnon uudistumista. Sama pätee Sexmaneen, eipä tuokaan mitään perusformaattia noudata.

Jos tämä tosiaan on raadin periaate, ja materiaali on riittävän vaihtelevaa, silloin UMK ei päädy Mellojen tielle jossa on samaa muovia vuodesta toiseen.

Avatar
pikkukettu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

Saturnus Psycho kirjoitti: 12 Tammi 2024, 15:21 ^ Kuulostaa siltä kuin Sinin mielestä ne isot artistit (jotka pudotettiin) ei olisi kovin väkeviä esiintyjiä (kuten hän esimerkiksi itse on) :rofl:
Joo, ehkä :heh: Tosin ei jäänyt sellainen vaikutelma, että hän siis tietäisi mitään pois jääneitä nimiä, vaan pelkästään tämän tiedon, että jotain isoja nimiä oli.
Speed kirjoitti: 12 Tammi 2024, 15:31Veikkaan, että tätäkin kautta tullaan arvostamaan aivan samalla tavalla kuin aiempia kausia, kunhan vaan ihmiset ovat päässeet ottamaan uudet kappaleet osaksi omaa arkeaan, kuulleet ne radiossa ja/tai nähneet ne tv:ssä. Pikkuhiljaa niihin alkaa kiinnittymään omia muistijälkiä ja ne tulevat aidosti osaksi tätä UMK-kappaleiden jatkumoa.
Juuri näin luulen itsekin! Ja samanlaisia fiiliksiä ollut siitä, miten alkanut ajan kanssa tykätä biiseistä enemmän ja enemmän. Nyt jo huomaan näin alkaneen käydä Dancing with demonsin kanssa. :joojoo: Mulle edes Cha cha cha ei iskenyt ihan ekalta kuuntelulta täysillä (tokasta varmaan sitten iskikin kyllä).

Avatar
Chila
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 12:18

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Chila »

Miettiikö muut synkeyttä? :mitvit:

Dancing With Demons on synkkä loppuun saakka, Mania samoin, vaikka kertoo hienosti tarinaa, mutta synkkä. Ja eikö seuraava ole Paskana?

Hmmmm.
Bye bye baby.
Enkä pelkääkään tätä maailmaa-aa-aa.
Mä taidan olla vähän hullu tähän maailmaan.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Kyllähän sieltä on tulossa vaikka mitä hulluttelua ja flirttiä Siniltä ja ikkunapiispalta. Annetaan synkkyydellekin tilaa. Ei kaiken tarvitse olla ilon karnevaalia.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomen lähivuosien parhaat sijoitukset on tulleet synkkyydellä (Dark Side, Cha cha cha, jonka tarina vei kylläkin synkkyydestä valoon, mutta se alkupuolisko siinä oli vahvempi). Jatketaan synkkyydellä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Eikä me - edelleenkään - olla etsimässä Eurooppaa miellyttävää kertakäyttöjuttua, vaan itsellemme uusia ja vanhojakin artisteja kuunneltavaksi.

Täällä toimii synkkyys ja melankolia paremmin.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Vastaa Viestiin