UMK24: Sexmane – Mania

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Sexmane – Mania

*****
12
6%
****
49
24%
***
80
39%
**
51
25%
*
15
7%
 
Ääniä yhteensä: 207

Rinjoo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 153
Liittynyt: 12 Maalis 2023, 10:42

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Rinjoo »

"Tasaisen tylsä" ehkä kuvastaa tätä kappaletta parhaiten (no ei ehkä yhtä tasainen kuin Robinin viime vuoden kappale, mutta Robinkin toi kappaleeseen eloa hyvällä live-esityksellä). Ei varsinaisesti huono ja kai tälläisellekin musiikille löytyy kuulijakuntaa (yleensä minä olen se joka pitää kaikkia kilpailukappaleita ainakin jossain määrin hyvänä vaikka kaikki muut moittisivat, mutta tämä ei kyllä iske minuun), muttei erityisesti jää mieleen, eikä mielestäni Euroviisuihin kovinkaan pätevä kappale.

Ja toisin kuin Cyan Kicksin kohdalla, tämä saattaa entisestään flopata livenä, kun tuo video kuulostaa niin autotunea yms täynnä olevalta. No, lienee odotettua, että "kakkospaikalle" uhrataan Euroviisujen tapaan hieman vähemmän mieleenpainuvampi kappale :heh: ja eroaahan tämä Cyan Kicksin kappaleesta erilaisena niin tulee hieman kontrastia.

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Amone »

Muutaman kuuntelukerran jälkeen täytyi nostaa arvio neljään tähteen. Kyllä tässä jotain on, ja ymmärrän hyvin miksi tämän mukana.

Kiinnostavampi kuin CK, jonka senkin arvotin neljään tähteen.

Avatar
Edelgard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Helmi 2020, 20:26

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Edelgard »

Omaan makuun aika keskinkertainen, olen tässä vuoden aikana pikkuhiljaa alkanut tykkäämään räpistä mutta tätä autotune räppiä en voi vieläkään sietää. Matalemmat kohdat biisissä kuulostavat ihan hyvälle mutta kertsi kuulostaa aika vinkuvalle mun korvaan. Ehkä livenä ilman autotuneja toimii sitten paremmin. Toivon todella että mitään tuntemattomimpien artistien oikeesti hyviä biisejä ei ole jätetty ulos tämän takia koska "Wow kattokaa kun saatiin suomen suosituin räppäri mukaan UMKoohon, eiks oo siisti juttu hei!" :kups:

:suomi: :suomi: & ½

Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 339
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Lichi »

Ihan hirveä. Piti tsempata, että jakso kuunnella loppuun. Lyriikat ei olleet huonot, mutta kun ei osaa lainkaan laulaa, niin on kuin oisi autotunea tungettu heikon karaoke-esityksen päälle. Menee kategoriaan, kanava vaihtuu, jos sattuu radiosta tulemaan. Ootan kauhulla onko se Jesse Marklin samanmoista. Oisi kannattanut sit tehä puhasta räppiä.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

No niin, tästä löytyy paljon sekä hyvää että huonoa. Kitarat, Maxin tulkinta ja karisma sekä itse musavideo ovat tämän vahvuuksia. Mania-huudot jäävät mieleen, ja vaikka tämä ei heti auennut ja meni ensikuulemalta toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, niin minäkin heräsin tämä päässäni soiden. Tästä voi tulla hitti Suomen markkinoille, mutten näe tälle menestyspotentiaalia ulkomailla. Pelkään, että tämä jämähtäisi semeihin viisuissa. Kolme tähteä tälle. Cyan Kicksin kanssa aika tasoissa, mutta CK:n lähettäisin mieluummin, sillä biisi sopii paremmin viisuihin ja heidän esiintymisensä toimii. Toki voi olla, että Sexmanen live yllättää positiivisesti laulun osalta.

ENITEN pelkään, että uskolliset fanit äänestävät tämän voittoon :(

Täällä puhuttiin noista sanoituksista ja biisin teemasta, ja haluan antaa oman sanaseni tähän keskusteluun. En tiedä Sexmanesta juuri mitään, joten ei ole hajua mistä hän tarkalleen tässä puhuu - jossain jotkut kirjoittavat, että tämä kertoisi adhdsta. Ehkä sillä ei ole väliä, mitä tällä on alun perin tarkoitettu, jos ihmiset voivat löytää itsensä tekstistä. Itse bipolaarina en näe mitään loukkaavaa tässä biisissä - mutta en tietenkään voi puhua kaikkien puolesta, ihmiset saman sairauden alla on kaikki yksilöitä. Mania-termiä käytetään usein musiikissa kuvaamaan miellyttävää euforiaa, voitonhimoa ja menestystä tai sitten todellisuudentajun rajoja hipovaa pakkomielteisyyttä hyvin negatiivisessa mielessä, "maanisen" ihmisen ulkopuolelta. Toki tässäkin biisissä on Tää maaninen vaihe aiheuttaa kapinaa;
Mut sen takii oon myyny kultaa ja platinaa
mutta painopiste tuntuu olevan omassa ahdistuksessa, mikä on tosi raikas representaatio, jota Maxin tulkintatapakin tukee. Maanisuus ei ole vain tai välttämättä edes ollenkaan "hyvää fiilistä", vaan vaikea ylivireys, ahdistus ja mielen hajanaisuus voi olla todella hirveä kokemus. Hullu-termi on niin monimerkityksinen ettei sen canceloinnissa ole mitään järkeä. Tässä yhteydessä sitä ei käytetä epäinhimillistämään ihmistä vaan päinvastoin. Ainakaan mun puolesta ei tarvitse lähteä loukkaantumaan :)
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4279
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Reikäpäisenä minulta oli jotenkin mennyt koko Sexmane-arvailun ajan ihan ohi, kuka tämä ucceli edes on. Mutta tuossa eilen minulle valkeni, että ainiin, niitä Senen veljeksiä! :draamaa: Jotenkin kuitenkin odotin koko ajan tältä paljon, ja sain ehkä vieläkin enemmän.

Tietynlainen raakuus ja Mania-huudot jotenkin kannattelevat biisiä alusta loppuun. Tekisi mieli vääntää enemmän analyysiä, mutta ei nyt taida lähteä. Heikkona olen näillä rock-henkisille nykyräp-pläjäyksille.

Tämä on parempi kuin yksikään viimevuotisista UMK-kappaleista. :mrgreen: Ja minä pidin niistä valtaosasta. Paras UMK-kappale sitten Kuuman jäbän, siis. Nää autotunehommat on jotenkin mun juttu. Sanremo-räppärit, Benidorm Festin mielipiteitä jakavat tyrkyt, ja Mania. Täydellistä luukutusmusaa, näitä enemmän viisuihin! Wiisi! Ei tule olemaan vuoden striimatuimpia, koska tykkään niin paljon.
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Nostin takaisin 3/5.

Onhan tässä voimaa, iskevyyttä. Yksioikoinen, joo, mutta kompakti ja ehjä repäisy.

Voittaja-ainesta.

Viisumasa
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Tammi 2024, 17:21

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Viisumasa »

kapineiti kirjoitti: 11 Tammi 2024, 07:58 Jo toinen Sene mukana UMK:ssa.
Näitten jälkeen sit vielä myös musiikkia tekevät Adi ja Robin aikanaan niin riittää Senejä vielä kahteen UMK:hon :heh:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ Sitten koko perhe yhdessä mukaan!

I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Viisumasa
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Tammi 2024, 17:21

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Viisumasa »

Samiasd kirjoitti: 12 Tammi 2024, 14:20 ^ Sitten koko perhe yhdessä mukaan!

Albanian Familja Kelmendin jalanjäljissä :hiips:

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 528
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Täysin irrelevanttia tämä, mutta mun pää alkoi miksata tätä kappaletta vanhoihin kappaleisiin. Joku voisi tehdä mashupit näistä.

Ensinnäkin The crazy world of Athur Brown: Fire. Niin että "Fire!"-kohdassa huudettaisiin sen sijaan tämä "Mania!":
"I am the god of hell fire and I bring you... MANIA! tydydyy ty dyyttyy, MANIA...!"

Tai Aikakone: Odota. "MANIA! Miksi karkuun juoksit niin varoen?"

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2285
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Yöllä kuuntelin kahdesti tän mutta nyt kolmannen kerran kuunneltuna alkoi kuulostamaan vaan huonommalta :mitvit: :eeek:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7153
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

pidän tästä.kovasti ,vaikka ei ihan mun ominta musaa ole ,mutta patempi kuin se hyvin kliininen ruotsalaiselta kuulostava rokkipoppi

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja hercules »

Oon kuunnellut tämän biisin monta kertaa tänään. Se on hyvä merkki. CK:n biisiä en ole kuunnellut yhtään. Ehkä lähinnä muistia pitää virkistää millainen biisi se oli. Mutta pakko laskee tämä kait sitten 3/5. Tämä pitää jo osaltaan livevaraumaa. Areenalla uskon että tämä kuulostaa hyvältä, mutta televisiossa epäilen. Arvostan biisin aihetta, mielenterveys ei ole se kategoria mistä eniten lauletaan. Tässä on voimaa ja herkkyyttä.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Chila
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 12:18

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Chila »

Tämä on todella vaikuttava biisi. Kasvaa joka kuuntelulla. Jää pysyvästi soittolistalle. Kiitos Sexmane.
Bye bye baby.
Enkä pelkääkään tätä maailmaa-aa-aa.
Mä taidan olla vähän hullu tähän maailmaan.

kristamariau
Maistelija
Maistelija
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Tammi 2023, 00:47

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja kristamariau »

No tämäkin nousee 4 tähteen. Joka kuuntelukerralta löytyy jtn. Uutta mistä tykkään :rakkaus:

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi:

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Alan lämpenemään tälle vähän enemmän. Siis kyllä odotan vielä innolla jos tulee joku parempi ehdokas, mutta tällä hetkellä julkaistuista Mania huomattavasti parempi. Tämä olisi sentään meidän itsemme näköistä, eikä kimmaltelevaa ja persoonatonta ruotsalaisten tyylistä kuten toinen julkaistu biisi.

Avatar
elffi
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 63
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 18:32

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja elffi »

Ihan hyvä Sexmanen biisiksi, sillä en hänen muusta tuotannosta välitä enkä hänen tyylisestään musasta. Kitarariffi ois voinu olla kertosäkeessä vielä väkevämpi ja hieman enemmän jytää. Toki tykkäsin tästä yllättävän paljon. Ehkä myös odotukset oli alhaalla. Hieman jännittää live, sillä tässä kuului aika paljon autotunea. Tämä biisi jopa pää päähän soimaan, toisin kuin CK eiliseltä. Arvosteluna siis: 3/5.
e u r o p a p a !

Avatar
Heebo
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 319
Liittynyt: 29 Tammi 2019, 13:35

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Biisi on ok ja mielestäni semmoinen radiosoittokelpoinen, mutten nää tätä kyllä mitenkään viisuissa, menköön tämäkin kolmeen tähteen.
Don't waste your prayers, they can't save us

Avatar
Fujiwara
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 18:29

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Fujiwara »

Mania ei ole kyllä yhtään minun tyylistä musiikkia, mutta odotuksiini verrattuna ihan menevä! Kolme tähteä, jotenkin yleisvaikutelma vähän ankea. En usko, että tätä hirveästi kuuntelisin ainakaan UMK-kauden jälkeen. Kertosäkeessä kappale lässähtää vähän samalla tavalla kuin CK:n kipaleessa, mutta jostakin syystä tässä se ei haittaa yhtä paljon. :mitvit:

Liveltä en odota oikeastaan mitään. Ennakkoon luvatut "sirkustemput" kuulostavat vähän hassuilta, mutta ehkä jotain visuaalista biisi tarvitsisi osakseen. Varmaan valot ainakin välkkyvät mania-huudoissa.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6029
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Kyllä tämä hieman paranee, kun kuuntelee uudestaan. En silti lähettäisi viisuihin, en uskaltaisi luottaa, että tällä mennään välttämättä edes finaaliin. Muutaman YouTuben reagointivideon katsoin ja tuntuu ettei tämä ihan täysin ulkomaisille faneillekaan ole uponnut.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja hercules »

ESC Tom joka nyt on tunnettu viisupiireissä tubekanavallaan piti tätä yhtenä parhaimpana biisinä tänä viisukautena. Muutenkin aika positiivista palautetta saanut. Tietty tämä ei iske hardcore viisufaneihin kuten hän itse asian mainitsi. Kukaan ei paljoa viisupiireissä tästä puhu tai hehkuta. Vaan ne on ne My AI ja dumdiggadigidaa mikä olikaan :heh:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Tässäkin biisissä demoneita mukana :heh: Jos Paskana:ssa :mrgreen: on myös demoneita, alan epäillä salaliittoa.

Mutta tämä Mania iski himpun verran paremmin muhun kuin CK:n viisutyrkky. Kai se on tuo kieli sitten, mieluusti kuulisin suomea viisulavoilla tänäkin vuonna.
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7187
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Olipas se yllättävän hyvä, mitä nyt silti tota autotunea ehkä vähän liikaa! :shock:. Miten mahtaa livekin sujua? En nyt ehkä lähettäisi viisuihin, mutta eiköhän Sexmane saa tästä jonkinlaisen hitin joka soi kesällä monessa paikassa!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

naenaenae
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Tammi 2023, 08:52

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja naenaenae »

Aika kamala. Ja voi ei tätä autotunen määrää... :eiei:

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Amone »

hercules kirjoitti: 12 Tammi 2024, 16:06 Oon kuunnellut tämän biisin monta kertaa tänään. Se on hyvä merkki. CK:n biisiä en ole kuunnellut yhtään. Ehkä lähinnä muistia pitää virkistää millainen biisi se oli. Mutta pakko laskee tämä kait sitten 3/5. Tämä pitää jo osaltaan livevaraumaa. Areenalla uskon että tämä kuulostaa hyvältä, mutta televisiossa epäilen. Arvostan biisin aihetta, mielenterveys ei ole se kategoria mistä eniten lauletaan. Tässä on voimaa ja herkkyyttä.
Sama, tämä paranee kuuntelukertojen myötä. CK ei jostain syystä kiinnosta yhtään. Ja täytyy sanoa, että tässäkin olen tykästynyt tähän studioversioon ja live on sitten ihan eri pallopeli. Toivotaan, että ensi viikolla tulee joku sellainen tykki, ettei tämän live harmita niin paljoa :mrgreen:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3405
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Oon kyl niin pähkinöinä tähän ja vasta toinen päivä menossa. :ihana: Kertoo myös, että jossakin on onnistuttu, kun herättää ihmisissä mielipiteitä suuntaan ja toiseen eikä ole mikään tapetti.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 857
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Siis en tykkää yhestäkää Sexmanen biisistä mut tää jotenki jopa toimii. Vaikka pätkät vuoti biiseistä niin silti ihan kikseissä odota muitakin. Hyvä vuosi tulossa
:shokki:

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Täytyy sanoa, että Sexmanen Mania ei lähtökohtaisesti innostanut yhtään. Taustalla lähinnä pelko siitä, että fanijoukko mobilisoisi jostain keskinkertaisesta vähän Käärijän tyylisestä ehdokkaasta UMK-voittajan. Muutenkin ajatus siitä, että vuoden 2024 edustuskappale olisi jotenkin viimevuotisen mestariteoksen imussa valittu, on sieltä minne aurinko ei paista.

Kyllä Sexmane kuitenkin potkii ihan kivasti ja tehokkaasti. Eipä siinä. Plussaa kunnon kitarasoolosta. Sexmane & Mania, vähän kuin Danny osallistuisi biisillä Dandy. Miinusta siitä, että tekstissä osoitetaan omaa napaa häiritsevästi viittauksella kulta- ja platinamyyntiin. Tosin tuolla aiemmin tätä kohtaa pidettiin jollakin perusteella ”raikkaana”. Autotune ei omaa korvaa häirinnyt. Ymmärrän sen niin, että tavallaan kuuluukin tällaiseen biisiin.

4,0 saatesanoilla että toivottavasti ei voita.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8183
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei tää oikein kestä kuuntelua, nyt muutama kerta takana ja television videoesitys. Olkoon nyt kuitenkin kolmessa tähdessä, joskin haluaisin vähän hajurakoa tämän ja CK:n välille. Molemmat on tällä hetkellä kolmessa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin