UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Sini Sabotage – Kuori mua

*****
31
15%
****
66
33%
***
46
23%
**
38
19%
*
21
10%
 
Ääniä yhteensä: 202

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2253
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

hercules kirjoitti: 11 Tammi 2024, 13:04
viisuilta kirjoitti: 11 Tammi 2024, 12:59 Itkettää jo valmiiksi kun monet kehuu tätä :jupinaa:

(Tääkö oli se vihje ”hän saa sut itkemään”?)
Eihän tästäkään biisistä vielä mitään tiedä, mutta jos tästä tulee tämän vuoden Erika Vikman ja keikkuu spotify nr. 1. niin miksipä ei. Jos tämä on todella suomenkielinen klubibängeri niin pakko olla optimistinen. Sinin ääni voi olla riittävä kantamaan tämän. Suomalaisena olisin mielissään jos suomenkieltä menee viisuihin hyvän biisin muodossa. Olisin Sini Sabotagen kannalta innoissani jos hänestä tulee UMK-ikoni Bessin ja Erika Vikmanin rinnalle. Voisi olla yksi tämän UMK-kauden pelastajista.
No ainakin tämän pätkän perusteella tää on jopa koko 2020-luvun kamalin UMK-biisi. Voi olla että koko biisi muuttaa mielipiteeni mutta tuskinpa.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 248
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

Mä en osaa kuvailla mikä tuossa klipin kertsissä itseäni vaivaa (älyvapaan sanoituksen lisäksi). Aistin että tässä on jotakin potentiaalia, mutta häiritsee jatkuvat riitasoinnut (tjsp, en osaa musiikin teoriaa), kuulostaa jotenkin kakofoniselta eikä tausta sovi harmonisesti Sinin lauluun.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja hercules »

Se on kyllä hyvä juttu ainakin alustavasti että Sini laulaa kertsissä. Toivottavasti myös räppää missä hänen vahvuudet myös ovat. Ehkä laulu on vahvempaa kuin Käärijällä?
Nyt ne verhot kii

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2253
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Sini on kyllä aivan ihana ihminen… Harmillista että biisi on aivan karmea (ellei käy ihmettä koko biisin tultaessa) :lohduton:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Sinin kommentti koskien Gazan tilannetta ja Israelin osallistumista:

”Olen sitä mieltä, että Israel ei saisi osallistua Euroviisuihin, mutta en ikävä kyllä voi tehdä itse sitä päätöstä. Olen nyt vielä antanut itselleni armoa, koska olen vasta osallistumassa UMK:hon. Jos voitan, minun on mietittävä asiaa. Missään tapauksessa en halua tukea sotaa.”

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010069327.html
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja hercules »

Samiasd kirjoitti: 11 Tammi 2024, 15:42 Sinin kommentti koskien Gazan tilannetta ja Israelin osallistumista:

”Olen sitä mieltä, että Israel ei saisi osallistua Euroviisuihin, mutta en ikävä kyllä voi tehdä itse sitä päätöstä. Olen nyt vielä antanut itselleni armoa, koska olen vasta osallistumassa UMK:hon. Jos voitan, minun on mietittävä asiaa. Missään tapauksessa en halua tukea sotaa.”

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010069327.html
Miklu teki paremman statementin. Tuntuu kuin asiat jätettiin auki mutta suljettiin kuitenkin mahdollisuus osallistua jos Israel on mukana. Tai sitten Sini on siellä vasten tahtoaan.

Tän vuoden UMK:ssa pitää selvästi vaan ajatella pidetään hyvä UMK ja jätetään viisut mahdollisesti väliin.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3243
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

hercules kirjoitti: 11 Tammi 2024, 15:16 Se on kyllä hyvä juttu ainakin alustavasti että Sini laulaa kertsissä. Toivottavasti myös räppää missä hänen vahvuudet myös ovat. Ehkä laulu on vahvempaa kuin Käärijällä?
10 vuotta sitten Sinin laulu oli aikamoista, mutta onhan hän voinut kehittyä (ja saattoihan se vaan olla huono veto häneltä minkä kuulin.)
Muistan siis esityksen jossa Sini yritti tehdä Lady Gagat eli veti pianolla biisin alun, mutta kovin hyvin ei kyllä nuotissa pysynyt.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
pikkukettu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 234
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

Sini kertoi Cheers to ugly me -podcastissa, että hänellä on tanssitraumoja mutta nyt käy tanssitunneilla monta kertaa viikossa. Toivottavasti ei tule liian haastavaa koreografiaa, että saa keskittyä lauluun!

Lisäksi hän kertoo juttuja videon kuvauksista, hakuprosessista yms. Ja biisissä on myös räppiä!

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja hercules »

pikkukettu kirjoitti: 12 Tammi 2024, 15:21 Sini kertoi Cheers to ugly me -podcastissa, että hänellä on tanssitraumoja mutta nyt käy tanssitunneilla monta kertaa viikossa. Toivottavasti ei tule liian haastavaa koreografiaa, että saa keskittyä lauluun!

Lisäksi hän kertoo juttuja videon kuvauksista, hakuprosessista yms. Ja biisissä on myös räppiä!
Miten mä odotan melkein että ne roudaa sen jättijoutsenen lavalle. En nyt vielä toivo sitä. Jospa jäisi vaan UMK-biisin somisteeksi.

Siniltä oiva veto laulaa kertsissä, mutta sisällyttää räppiä ja hänen vahvuuttaan biisiin. Sexmane sekoitti rap/rock, Sini Sabotage rap/pop? Käärijä oli kaikkea tätä. Selvästi räppärit haluaa kokeilla samaa menestysreseptiä.
Nyt ne verhot kii

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2253
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Melodia on hyvä mutta sanat on niin kauheat että itkettää :draamaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Einingia »

^Apua. Kuulostaa siis ihan PB:ltä.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja hercules »

viisuilta kirjoitti: 12 Tammi 2024, 15:51 Melodia on hyvä mutta sanat on niin kauheat että itkettää :draamaa:
Itseä se sisuksiin sukeltaminen vieroksutti, mutta tajusin että sekin liittyy enemmän sipulimetaforaan (?). Silläkin on sisus. Minusta esim. Benjaminin lyriikat oli paljon mauttomammat: suoraa vonkaamista.
Viimeksi muokannut hercules, 12 Tammi 2024, 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3243
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Missä te ootte tän jo kuullu?
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja hercules »

Saturnus Psycho kirjoitti: 12 Tammi 2024, 16:13 Missä te ootte tän jo kuullu?
https://twitter.com/girlbossesc/status/ ... PhU8FJExDQ
Nyt ne verhot kii

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja hercules »

Sini Sabotage kommentoi Ylellä tätä biisiä nopeatempoiseksi, energiseksi, väkeväksi, sähäkäksi ja sabotage-henkiseksi. Sitä nopeatempoisuutta ja energisyyttä jään odottamaan :joojoo:

Edit. Sergey Hilman (hänen kaverinsa) kehui myös että tässä biisissä on todella paljon kerroksia että sitä haluaa kuunnella aina uudestaan ja uudestaan. Ei semmoinen ruotsipötkylä siis.
Viimeksi muokannut hercules, 12 Tammi 2024, 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1077
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Suomea voisi edustaa joku naisräppäri, kuten Sini Sabotage.
Tässä pätkä eräästä kuppilaviestistäni 10 vuoden takaa. Olisiko uskonut, että 14-vuotiaan toive voisi ehkä toteutua vuosikymmen myöhemmin. :heh:
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
Fujiwara
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 18:29

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Fujiwara »

Odotan tältä eniten, jopa niin paljon, että oli pakko käydä kurkkimassa noita vuodettuja pätkiä. Ja hei, täähän on lupaava. Olisi mun puolestani saanut olla vieläkin ärsyttävämpi. Voi miksi tämän julkasuun on niin kauan? :surrur:

Tuo podcast-jakso oli ihan mielenkiintoinen! Jaksossakin kuvattu salailu ja kuulumisten keksiminen podcastia varten sai juuri minut vakuuttuneeksi, että Sabotage on mukana. Yritin joskus tulla siitä tänne Kuppilaankin raportoimaan, mutta salasana oli unohduksissa. :heh: (Ihanaa, että olen rekisteröitynyt tänne vuonna 2005. :shock: )

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2253
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Pakko sanoo et ihmisenä toivoisin Siniä eniten edustajaksi mut vuodetun pätkän perusteella biisinä varmaan vähiten :heh:

Mut siis en mä Nokia Arenan kattoa revi irti jos hän voittaa.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Elukka kirjoitti: 12 Tammi 2024, 17:25
Suomea voisi edustaa joku naisräppäri, kuten Sini Sabotage.
Tässä pätkä eräästä kuppilaviestistäni 10 vuoden takaa. Olisiko uskonut, että 14-vuotiaan toive voisi ehkä toteutua vuosikymmen myöhemmin. :heh:
Samat epätodelliset fiilikset oli mulla keväällä, kun tuli Käärijä. Ikuisuustoiveeni oli lapsuudesta asti, että Suomi menestyisi suomenkielisellä biisillä. Tämä oli aikaa kun asenne suomen kieleen viisuissa oli suorastaan vihamielinen. Mielestäni ne hieman kevenivät vuosien varrella, mutta Käärijä käänsi lopullisesti kelkan.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Onko tästä jo tehty Shrek-memeä? :heh: (vink-vink)
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8181
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Odottelen jäljellä olevista tätä ehkä suurimmalla mielenkiinnolla.

Mä putosin kärryiltä ennakkovihjeiden suhteen. Kuka olikaan se indie-artisti, jolla piti olla uransa hienoin biisi?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^Jesse.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8181
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Aha, kiitos. Enpä sitten vaivaudu kuuntelemaan muita hänen biisejään...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2971
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Youtubessa tuli tästä se pieni pätkä vastaan. Oon nyt kuunnellut sitä monta kertaa, jotenkin tosi jännän kuuloinen.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1348
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Tätä ei varmaan oltu vielä linkattukaan:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sin ... #gs.3ptra8

Tulee kyllä vähän Bess ja Erika vibat tästä valitettavasti. :heh:
Violins playing
Angels crying

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Tänään - tai siis huomenna, hitsit tää on vaikeaa - vuorossa Sini.

Luvassa olisi klubibängeri.

Räppi ei ole minun juttuni, todellakaan, mutta Sinillä on kiva ääni. Toivottavasti täältä tulee jotain kuuntelukelpoista ja artistia uudistavaa! Vuotopätkää en ole kuunnellut.

Sini tuntuu herättävän täällä vähiten odotusta puoleen ja toiseen?
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 820
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Vuotopätkä vaikutti erittäin hyvältä omaan korvaan. Voi johtua siitäkin että Sabotagesta paljon ihmisenä tai ainakin sellaisena jona hän somessa on
:shokki:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4102
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

viisuilta kirjoitti: 12 Tammi 2024, 15:51 Melodia on hyvä mutta sanat on niin kauheat että itkettää :draamaa:
Kuulemani pätkän perusteella en osaa vielä melodiasta sanoa mitään, mutta lyriikoista uskallan jo olla samaa mieltä. Ja sipulin kuoriminenhan nyt muutoinkin tuppaa itkettämään. Tässä UMK:ssa olisi myös kaksi hyvää kandidaattia kisaamaan kaikkien aikojen karmeimmasta UMK-biisin nimestä, tämä toisena niistä.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Konstrakta
Maistelija
Maistelija
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 18:07
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Konstrakta »

Mä en sitä vuotoklippiä tästä oo kuullutkaan (haluan pitää yllätysmomentin yllä :heh: ) mutta odotan tätä varovaisen mielenkiinnolla. Ilmeisesti tämä ainakin jää päähän?

Sen sijaan tuo Zazpikaleakin jakama uutinen herätti pienet kauhuskenaariot ja mieleen tuli väkisin Bessin sekamekelisoppa-esitys. :eiei: Toivottavasti ''paljon kaikkea'' olisi kuitenkin toteutettu tyylillä, mutta aina näitä lavatoteutuksia, joissa lupaillaan tapahtuvan paljon, saa hiukan jännittää sillä, että sössitäänkö siinä hyvä biisi. :eeek:

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 365
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: Sini Sabotage – Kuori mua

Viesti Kirjoittaja Amone »

Einingia kirjoitti: 17 Tammi 2024, 12:28
Sini tuntuu herättävän täällä vähiten odotusta puoleen ja toiseen?
Näiltä kahdelta viimeiseltä en osaa odottaa yhtään mitään. Toivottavasti tulee iloisia yllätyksiä.

Vastaa Viestiin