UMK24: Jesse Markin – Glow

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Jesse Markin – Glow

*****
28
14%
****
62
30%
***
66
32%
**
29
14%
*
20
10%
 
Ääniä yhteensä: 205

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja emedee »

Mielestäni oikein miellyttävä hyvän fiiliksen biisi. Menee soittolistalle. 4 tähteä! :tuuletus:
ŠČ!

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Parempi kuin odotin. Tämä on sen tyyppistä musiikkia, jota itse tykkään kuunnella, mutta ei riittävän päräyttävä Euroviisuihin (jonne tämä ei siis todennäköisesti joka tapauksessa päättyisikään).

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Einingia »

UMK:n vahvuus on juurikin se, että kaikki kappaleet eivät taistele voitosta. Eikä kaikki ole muovipoppia.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6549
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Todella vaivattomasti jammaava kappale! Hehkua, virtaa ja hyvää mieltä! Helpot neljä tähteä. :surrur:

En voi kuitenkaan olla miettimättä, että jos tääkin olisi ollut suomeksi... voi että se olisi ollut kivaa!

Ps. Tulis jo Spotifyyn! :jupinaa:
Viimeksi muokannut Hanhis, 16 Tammi 2024, 09:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
pikkukettu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

Rousku kirjoitti: 16 Tammi 2024, 06:10 Videon lopun määkäisy on hupaisa: Ikään kuin "plääh, eikö tämä ollut tämän parempi”.
Mulla oli ihan sama mielikuva, ”ok, meh”. :heh:

Mutta siis ei ollut mun oma fiilis biisistä myöskään, vaan tykkäsin! Mielelläni kuuntelen ja fiilistelen tätä. Ja toimisi varmasti upeasti jollain pimeän ja lämpimän kesäillan keikalla. :ihana: Mun korvaan tää on selkeästi parempi kuin ainakin Sexmane.

Jessen puolesta harmittaa tuo Spotify-moka, missä ikinä virhe sitten lieneekin. :eiei: Menee paljon kuunteluita sivu suun, kun tän aamun kuuntelut menee muualle. Toivottavasti edes päivän aikana saataisiin sinne, ettei siellä ole jotain järjestelmää tms, jonka takia lisäykset onnistuu esim. vaan vuorokauden vaihtuessa tms. Ja toivottavasti moka korjataan niin, ettei toistu tulevilla julkaisuilla.

Avatar
Konstrakta
Maistelija
Maistelija
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 18:07
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Konstrakta »

:suomi: :suomi: :suomi:

Tämä jotenkin lähti heti käyntiin ja tartutti varmaan ensitahdeiltaan parhaiten minut kiinnostumaan biisistä! Valitettavasti loppua kohden tämä ehkä sitten kuitenkin "lässähti", vaikka pidänkin tällaisista iloitteluista. Arvoin 3 ja 4 tähden välillä, päädyin lopulta kolmeen, mutta olen valmis nostamaankin arviota. Pidin etenkin säeouuksista tässä.

Avatar
Exernity
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 62
Liittynyt: 05 Maalis 2021, 12:13
Paikkakunta: Laihia

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Exernity »

Ihan kiva vibailubiisi, jonka voisin soittolistalle lisätä. Mutta ei mitään sen erityisempää. Kaksi tähteä.

Rinjoo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 152
Liittynyt: 12 Maalis 2023, 10:42

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Rinjoo »

Aloin miettimään, että tässä on missattu hyvä mahdollisuus laittaa loppuun joku säkeistö jollain Afrikan kielellä :heh:. Olisi tuonut kappaleeseen "yllätysmomentin".

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Jesse ei taida puhua "afrikan kieliä"? Äidinkieli hänellä on englanti ja lisäksi puhuu natiivin tasoista tamperea. :ihana:
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3230
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Elukka kirjoitti: 16 Tammi 2024, 07:53 Tasapaksua en saa kyllä tästä vivahteikkuuden vuoristoradasta sitten millään. Tuntuu ihan siltä, että olen kuunnellut jotain aivan eri biisiä kuppilan majoriteetin kanssa, kun oikein mikään annettu kritiikki ei omassa päässä vaan täsmää tämän biisin kanssa. :raaps: on se kyllä jännä!
No tämä!

Geneeriseksi vaatekauppamusaksi kuvaillaan ja vieläpä amerikkalaiseksi. Mä en tätä ensimmäisenä kyllä Jenkkilään yhdistä!
Mutta siis haluan tietää mitä radiokanavia jengi kuuntelee ja missä vaatekaupoissa he käyvät jos tämä on se perusamerikkalainen kliseehitti!

Mutta joo, ihmiset kuulee ja kokee niin eri tavalla. Olihan Oliverakin joillekin ihan älyttömän indie-meininkiä. :mrgreen:
KUORIMUA kirjoitti: 16 Tammi 2024, 07:23 Ihme pierupoppia tää (kuulen tässä pieruääniä).
No pieruja tässä kyllä kuulen ja pohdinkin sitä itsekseni kuuntelun aikana siinä biisin alkupuolella!

Rousku kirjoitti: 16 Tammi 2024, 06:21 Siitä sisäänpäinkääntyneisyydestä taidan tykätä. Jättää minut rauhaan, ei hyöki silmille. Ihan kuten usein tykkään, kun artisti pitää silmät kiinni tai katselee jonnekin muualle kuin minuun. Ollaan samassa tilassa kuitenkin.
Tässä tosiaan kyllä on sisäänpäinkääntyneisyyttä, mutta tätä sentään voi jammailla samassa huoneessa jossa esiintyjä on. Esimerkiksi viime vuoden Lxandran koin paljon ulossulkevammaksi – hän suorastaan yksin maalasi omaa taidettaan omalla äänellään ja siinä jäin hänen taiteensa kokijana täysin ulkopuoliseksi. Sitäkään en kokenut varsinaiseksi miinukseksi tai mitenkään negatiiviseksi asiaksi, vaan tuokin kokemus oli omalla tavallaan viehättävä.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 552
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja helidon »

Mieletön biisi :tuuletus: . Afro housee, räppiä, ja taustoista löytyy vaikka mitä!
Hyvä Jesse ja tuotanto🌹🔥💯 - voi vitsit sentään, että jotkut osaa!! Viisi tähteä ja soittolistalle heti.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ah, onneksi tämä on nyt viimein saatu Spotifyhyn. :joojoo: Edelleen nukutun yön jälkeen tanssittaa samalla tavalla, tuo hymyn huulille ja tekee kuunnella repeatilla. Toivottavasti Jessen ura saa tästä ison noston, hän supersymppiksenä tyyppinä sen ansaitsee.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

greenbrown
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Tammi 2024, 13:24

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja greenbrown »

Ihan kiva ja aurinkoinen biisi, tosi kansainvälisen kuuloinen. Ei kuulosta siltä että suomalainen on yrittänyt tehdä kansainvälistä soundia, vaan on vaan vaivattomasti sen kuuloinen. Laadukas...

...mutta tällaiseen kisaan tylsä. Kuuntelen tätä varmasti ja tykkään, mutta ei tästä ole kilpailemaan. Kesäyönä tyhjällä motarilla illanvietosta ajaessani pistän tän soimaan ja jammailen.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Jessen haastatteluista välittyy kuva ihan huipputyypistä. Taidan olla vähän ihastunut :ihana:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Tämä on mulle vähän sellainen genre, ettei yleisestikään hirveästi innosta, mutta ei tämä huonokaan ole. Vähän ehkä junnaava, mutta kyllä tämä saisi radiossa soida ilman, että siitä häiriinnyn. Itse ymmärrän kyllä hyvin miksi on mukana. Tämä on valovuosien päässä niistä takavuosien tarjokkaista. Kuulostaa tosiaan kansainväliseltä ja huolella tuotetulta.
Huomaa kyllä, että tämä jakaa enemmän mielipiteitä, mutta onhan tämä tyylilajiltaan sellainen, että näin voi olettaakin.

Avatar
pikkukettu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

Nyt tosiaan näkyy Spotifyssa mutta mulla ei suostu soittamaan sitä, jää vain jumittamaan. Ihme säätöä…

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36907
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Eka UMK-biisi tänä vuonna, jota ei edes tee mieli luukuttaa heti aamusta. :sorivaan: Tai edes katsoa mitään reaktiovideoita. Koska ei tämä niinku ole minulle... mitään.
Meow cat, please meow back.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2214
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jäähän tää soimaan päähän ja se paska juttu :roll: Toisaalta ei ole eka eikä vika huono biisi joka soi päässä :yrjo:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

helidon kirjoitti: 16 Tammi 2024, 10:16 Afro housee, räppiä, ja taustoista löytyy vaikka mitä!
Hyvä Jesse ja tuotanto🌹🔥💯
Liian vähän Afrikkaa tässä.

Viisun tarinassa Jesse kertoi, että viisu on pyörinyt pöytälaatikkossa vuosia, mutta vasta viime vuonna Ghanassa viisu sai muotonsa ja luonteensa.

Vertailun vuoksi: Tällaista afrovaikutteista dance/räppiä Ranskassa tehdään:

--- tähän piti tulla youtubesta linkki, mutta ei tulekaan kun ei ota tullakseen ---

Tää on afroa, Jesse jotain muuta!

Toofan- Mon Largent

Viimeksi muokannut UsvaAuer, 16 Tammi 2024, 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 340
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Rousku kirjoitti: 16 Tammi 2024, 06:10 Omissa korvissani oli kuitenkin valikoiman ensimmäinen biisi, joka teki mieli kuunnella uudelleen.
Samoin. En minä tätä viisuihin lähettäisi, mutta tuli kuitenkin hyvä fiilis ja piti heti kuunnella uudelleen. :joojoo: C-osasta en niin välitä, mutta muuten kyllä oikein kiva biisi! Jotenkin myös noiden synkkien biisin jälkeen ihana kuunnella jotain iloista ja positiivista. Heti alkoi tanssittamaan, vaikkei näin loppuraskaudessa kroppa valitettavasti oikein tykkää tanssimisesta. No, jammailen sitten tuolilla. :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jadine kirjoitti: 16 Tammi 2024, 11:49 En minä tätä viisuihin lähettäisi, mutta tuli kuitenkin hyvä fiilis ja piti heti kuunnella uudelleen. :joojoo: C-osasta en niin välitä, mutta muuten kyllä oikein kiva biisi! Jotenkin myös noiden synkkien biisin jälkeen ihana kuunnella jotain iloista ja positiivista. Heti alkoi tanssittamaan, vaikkei näin loppuraskaudessa kroppa valitettavasti oikein tykkää tanssimisesta. No, jammailen sitten tuolilla. :heh:
Minulla ei ole loppuraskautta, mutta olen muuten vain yhtä paxuna. Istun sohvalla läppäri sylissä ja paisuvan mahan estämättä jammailen ja hytkyn tässä. Jalkoja voi heilutella, tai käsiä, tai päätä.

Tosiaan kolme ekaa biisiä: demons, mania (maanis-depressiivisyyden se toinen osa), paskana. Mietin jo, onko annettu teemaksi mielenterveyden ongelmat. Mutta sitten tulee rento himmailu, joka valaa uskoa muttei jumppaohjaajamaisen painostavasti.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36907
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

UsvaAuer kirjoitti: 16 Tammi 2024, 11:43 --- tähän piti tulla youtubesta linkki, mutta ei tulekaan kun ei ota tullakseen ---
Tägit toimivat Youtuben videotunnisteilla, ei tuommoisilla hirveän pitkillä rimpsuilla. :heh:

Meow cat, please meow back.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

pikkukettu kirjoitti: 16 Tammi 2024, 10:41 Nyt tosiaan näkyy Spotifyssa mutta mulla ei suostu soittamaan sitä, jää vain jumittamaan. Ihme säätöä…
Joo. Edelleenkään ei biis ala soimaan. Ärh!
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 757
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Onneks oon onnellinen Omenamusiikin käyttäjä :heh:
:synkka:

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Mulla onneksi toimii Glow! Ihan hemmetin ikävä juttu Jessen kannalta, että "oma päivä" menee tähän digisekoiluun ja huomenna onkin jo uusi biisi huomiota jakamassa. Mutta mulla on silti vahva toive että Glow pääsee top 50. Olis eka kerta ikinä, kun Jessen biisi ois top 50 ja varmaan top 200 ei ole kauheen paljon sen enempää hänellä tullut pyörittyä. Youtubessahan tää rullaa vahvasti. Toivottavasti Jessen iso päivä ei menny tästä kuitenkaan ihan pilalle. On niin ihanan oloinen tyyppi :ihana:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 347
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Amone »

Diva_La_Viva_74 kirjoitti: 16 Tammi 2024, 12:05
pikkukettu kirjoitti: 16 Tammi 2024, 10:41 Nyt tosiaan näkyy Spotifyssa mutta mulla ei suostu soittamaan sitä, jää vain jumittamaan. Ihme säätöä…
Joo. Edelleenkään ei biis ala soimaan. Ärh!
Jo yli tunnin olen kuunnellut biisiä spotifysta sekä winkkarin läppärillä, että android puhelimella. Hienosti toimii.

Have you tried to power it off and on again?

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

^ Ei toimi minullakaan Spotifyssa, vaikka mitä temppuja tekisi. :lohduton: Sieltä se löytyy kyllä, mutta ei lähde soimaan. Tosi harmillista.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6549
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Elukka kirjoitti: 16 Tammi 2024, 07:53 Tasapaksua en saa kyllä tästä vivahteikkuuden vuoristoradasta sitten millään. Tuntuu ihan siltä, että olen kuunnellut jotain aivan eri biisiä kuppilan majoriteetin kanssa, kun oikein mikään annettu kritiikki ei omassa päässä vaan täsmää tämän biisin kanssa. :raaps: on se kyllä jännä!
Tasapaksuksi en minäkään kappaletta väittäisi. Varsinkaan tuotannollisesti. Toisen säkeistön alussa virtaus takkuaa ja siihen kohtaan kaipaisin tiukempaa käännöstä, mutta kokonaisuutta ajatellen se ei ole iso valuvika.

Se, mikä kappaleessa on hieman tasapaksua, on Jesse Markinin flow. Räppärinä hän ei ole suosikkejani. Räppääminen voi parhaimmillaan olla virkeää rytmillistä iloittelua ja musiikillisesti taitavaa liikettä, mutta sellaista flowta Markin ei tavoita. Live voi liikauttaa tilannetta parempaan suuntaan.

Pätkien perusteella tyrmäämäni kertosäe on kuitenkin ihana! :surrur: :mrgreen:

Ja itsellänikään ei Spotify-versio lähde soimaan. Päivitin sovelluksenkin mutta ei. Ehkä se vielä jossain vaiheessa... :rullaati:

Avatar
Bellissima
Siemailija
Siemailija
Viestit: 160
Liittynyt: 05 Maalis 2019, 15:20

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Bellissima »

Ihana!

Hyvällä tavalla hyvin epäsuomalainen. Tää voisi hyvin olla Ranskan edustusbiisi, ja rakastaisin tätä silloinkin. <3
Me ollaan jossain rinnakkaisessa todellisuudessa pari

Avatar
pikkukettu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

Instastoorissa aamulla Jesse sanoi, että biisi ei ole Spotifyssa inhimillisen, ”ketjussa tapahtuneen” virheen takia ja että sitä on koko yö yritetty korjata. Eli ei mitään hakkereita tms. Kieltämättä kävi itselläkin mielessä, onko tässä joku halunnut hyökätä selkeän Israel-kannan ottanutta artistia vastaan, mutta onneksi sentään ei.

Vastaa Viestiin