UMK24: Sara Siipola – Paskana

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Sara Siipola – Paskana

*****
140
54%
****
64
25%
***
38
15%
**
10
4%
*
8
3%
 
Ääniä yhteensä: 260

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En ole koskaan ennen kuullutkaan mistään Sara Siipolasta. Kuuntelen nyt biisiä Susta tulee tähti, tästä pidän enemmän, mutta ehkä se on vain se ähhh, joka toimii (kuten Islannin toisinaan tarjoamat ähkimiset).

Mutta missä on Saran oma ääni tuon muodikkaan nasaalinarinan takana? Ja (vaikka tämän pitäisi olla epäolennaista) nyt lienee naamakin muokattu modernein täytemateriaalein.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Viime vuoden jälkeen olisin niin valmis hyppäämään varmaan jury-junaan jännittämättä sen enempää tällä biisillä.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 248
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

Mohno kirjoitti: 16 Tammi 2024, 11:51 Helpotusta joidenkin jäsenien tuskaan:

Jos on tarkoitus että Paskana voittaa Euroviisut niin kyllä se voittaa myös UMK:n! :heh:
Looginen ja lohduttava ajatuskulku :joojoo: ehkä täällä on vähän samoja pelkoja kuin viime vuonna että jengi ei vain tajua äänestää ”oikeaa” biisiä mutta viimeistään viime vuonna vakuutuin että Suomen viisas kansa äänestää kappa eikä nimi edellä.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^mä en ole vakuuttunut vieläkään :sekava:

No, vaikuttava live-esitys voi joskus tyrmätä pahimmatkin asennevammat jotka ohjaa äänestyskäyttäytymistä.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Rousku kirjoitti: 16 Tammi 2024, 11:55 Mutta missä on Saran oma ääni tuon muodikkaan nasaalinarinan takana?
Vaikka tämä biisikin on mulle teflonia niin vielä enemmän se karkoittaa mut luotaan juuri tuon Saran äänen takia.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2048
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Sara tosiaan honottaa kuin flussanen nenä tukossa. Alan huomata, että ainoa asia miksi tästä biisistä pidän on se kertosäkeen syntikkaosuuus....Kuumallahan oli samantapainen. Livellä on sitten se tosi suuri merkitys jos meinaa CK:n hakata. Sarahan ei ilmeisesti osaa liikkua lavalla, vain ilmehtiä ja huitoa.

Mutta mun omalla soittolistalla tää on ykkösenä ...kuitenkin :mrgreen:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Minusta Saralla on hyvä ääni ja just tuollainen että sitä joko rakastaa tai vihaa. Ei huku massaan kun näitä naissolisteja varmasti tulee. Tuossa biisin alussakin tuli niin hienosti esiin kaikki äänen värit ja tuntuu että se tulkinta tulee olemaan aina yksilöllinen lavallakin. Paljon nyansseja lausumisessa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Jännää miten eri tavalla me koetaan se ääni. Mun mielestä taas hukkuu pahasti ainakin suomalaisten artistien massaan, mutta on toki hiukan keskimääräistä ärsyttävämpi.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Mielestäni Sara käyttää ääntään hienon sofistikoidusti ja saa siten suomen kielenkin kuullostamaan erityisen nautittavalta kuten monissa ulkokielisten videoistakin on käynyt ilmi.

Saran imago on klassisen kauniin ja sensuellin naisen, typ ’aikuinen nainen’. Yhdessä äänen matalan tason kanssa nuo varsinkin biisin alun kähinät on mielestäni onnistunut valinta.

Kaikenkaikkiaan tästä välittyy hienostunut fiilis. Paskana oleva kaunis nainen säilyttää ylvään olemuksensa eikä lattialla maatessakaan menetä oman arvon tuntoaan.

Punaisen käyttö asustuksessa viittaa sydänveriin eikä mihinkään muuhun.
Viimeksi muokannut Mohno, 16 Tammi 2024, 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 349
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Amone »

Saturnus Psycho kirjoitti: 16 Tammi 2024, 14:16 ^ Jännää miten eri tavalla me koetaan se ääni. Mun mielestä taas hukkuu pahasti ainakin suomalaisten artistien massaan, mutta on toki hiukan keskimääräistä ärsyttävämpi.
Suomessa käytetäänkin paljon nasaaliääntä tällä hetkellä. Ilmeisesti muualla maailmassa ei, vaan siitä tarkoituksella yritetään oppia pois. Muistelen että Nylon Beatin Erin joskus kertoi, kun oli opiskelemassa musiikkia englannissa, että siellä opettajat sanoivat, ettei ura urkene nasaaliäänellä.

Avatar
sadsingalonsong
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 300
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

Her voice of many female singers in Italy. It could be an entry from Sanremo.

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Mohno »

sadsingalonsong kirjoitti: 16 Tammi 2024, 15:06 Her voice of many female singers in Italy. It could be an entry from Sanremo.
Yes. That together with the melodic and dynamic composition made me refer to an ”Italian” entry already in the beginning. I think the voice and the composition joint together is a perfect match 👍

Panda
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 19 Tammi 2023, 16:33

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Panda »

hercules kirjoitti: 16 Tammi 2024, 01:12
iiiduli kirjoitti: 16 Tammi 2024, 01:06 Vaikka pidänkin ihan biisistä, niin olisi kyllä ainakin itselle todella iso yllätys, jos tällä Suomi lopulta onnistuisi viisut voittamaan. Toki viisuissa voi tapahtua mitä vaan, mutta ihan en vielä viitsi rahojani laittaa likoon vain siksi, että Wiwibloggs niin sanoo.
Mä olen jo alkanut miettimään kaikenlaista. Kuunnellut vuorokauden ja tää vaan tuntuu kasvavan ja pysyvän fresh. Mä en tiedä enää kestänkö tämän tappiota ainakaan näille aikaisemmille näytöille. Olisin varmaan ikuisesti suomalaisille katkera. Mä toivon että tää kasvaa tämän vuoden ilmiöksi kotimaassa ja voisi suht hyvillä mielin odottaa finaalia aivan kuten Käärijän kanssa.
Minä olisin varmaan ikuisesti katkera jos Paskana voittaa UMK:n :rofl: Mulle ei pysy yhtään freshinä, eilen useampi kuuntelu ja tänään pari ja ei lähde ei. Lähinnä ärsyttää, itse biisi sekä laulajan ääni. Biisissä parasta on synapimputukset, niitä jaksan kuunnella :joojoo:
Call me what you may, see if I care, see me slay

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 248
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

Panda kirjoitti: 16 Tammi 2024, 15:19
Minä olisin varmaan ikuisesti katkera jos Paskana voittaa UMK:n :rofl:
Siis olisit paskana Paskanasta? :surrur:

Joo löydän itsekin ulos.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Rousku kirjoitti: 16 Tammi 2024, 11:55 Ja (vaikka tämän pitäisi olla epäolennaista) nyt lienee naamakin muokattu modernein täytemateriaalein.
Mua vaivaa kanssa ne posket ja huulet.

Mä en enää tykkää tästä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Missähän menee naisen ulkonäön arvostelun sietoraja nykyisin? Just wondering. Ylipainosta nyt ei ainakaan saa mainita.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 756
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Jos me valittais tää, niin viisuvoittoon en uskoisi millään. Ei tää mikään CCC sentään ole :rofl:
Jollei nyt live ole ihan veretseisauttava ja vuosi osoittaudu heikoksi, niin joo ehkä silloin voisin uskotella itselleni että kärkikahinat on mahdollisia. Tässä vaiheessa en ennustaisi tälle kovin suurta menestystä viisuissa, joku top 10 ois jo tosi kova suoritus.

Mutta, ei joka vuosi voi kisata voitosta! Eikä tarvikaan. Tämä on sellainen entry, jollaisen haluaisin Suomen kovasti lähettävän vaihteeksi. Nyt kun on laadukkaasti tarjolla tätä genreä omalla kielellä ja vielä ilmeisen hyvällä esiintyjällä, niin ei muuta kuin viisuihin. Siellä se riittäisi mihin riittäisi, mutta seisoisin tämän takana joka tapauksessa.

Kuunnellaan vielä loput biisit toki, mutta saa olla hyvillä mielin että tämäkin UMK poiki ainakin yhden hienon mahdollisen edustajan.
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mulla on jo kaksi ihan mahdollista ja hyväksyttävää edustajakandidaattia: CK ja Sara. Kolmessa ja puolessa ja neljässä tähdessä parhaillaan ovat puntarillani.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6311
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja mariah »

hra47 kirjoitti: 16 Tammi 2024, 15:41 Missähän menee naisen ulkonäön arvostelun sietoraja nykyisin? Just wondering. Ylipainosta nyt ei ainakaan saa mainita.
Lihavaksi ei saa sanoa, loukkaavaa. Hoikaksi kyllä saa, ei loukkaavaa ;) Näin se usein menee. Ja joillekin toki vaikea "asia" jos nainen muokkaa ulkonäköään vaikka täyteaineilla. Enkä kommentoi asiaa enempää. Mahtava kappale tämä on ja taitava laulaja :tuuletus:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

hra47 kirjoitti: 16 Tammi 2024, 15:41 Missähän menee naisen ulkonäön arvostelun sietoraja nykyisin? Just wondering. Ylipainosta nyt ei ainakaan saa mainita.
Minusta artistin ulkonäköön liittyvä kommentointi/arvostelu voisi jättää kokonaan pois.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7572
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Requel »

kapineiti kirjoitti: 16 Tammi 2024, 15:52
hra47 kirjoitti: 16 Tammi 2024, 15:41 Missähän menee naisen ulkonäön arvostelun sietoraja nykyisin? Just wondering. Ylipainosta nyt ei ainakaan saa mainita.
Minusta artistin ulkonäköön liittyvä kommentointi/arvostelu voisi jättää kokonaan pois.
Samaa mieltä. Korkeintaan kehuja saa antaa, mutta ulkonäön kritisointi on punainen vaate.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10721
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Mua muutenkin ärsyttää suomalaisten fanien mentaliteetti, että pakko voittaa tai sitten ihan turha osallistua, jos kappale kuulostaa jo valmiiksi siltä, että ei viisuja voita. :heh: Faktaa on se, että usein vaan ihan muutamalla maalla on vuodessa niitä potentiaalisia voittajia kattauksessa ja tähän kultasuoneen on vaikea iskeä. Voi myös lähettää laadukkaan biisin ja esityksen, minkä takana seistä. Toki Käärijän jälkeen ymmärtää voiton nälän kasvaneen, mutta minusta Suomi menestyy parhaiten autenttisella meiningillä

On toki hienoa ja ihailtavaa, että artisti lähtee viisuihin kunnianhimoisin tavoittein, mutta hampaat irvessä menestymisen jahtaaminen ei usein tuota tulosta (paitsi Ruotsille). Saara Aalto on hyvä esimerkki tästä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 756
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Musta ulkonäön kommentointiin pätee vanha kultainen sääntö: jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin ole hiljaa.

Esiintymisasut, -meikit ja -hiukset on asia erikseen, mutta ne miellänkin osaksi esitystä enkä henkilöä.
WildDance kirjoitti: 16 Tammi 2024, 15:55 Mua muutenkin ärsyttää suomalaisten fanien mentaliteetti, että pakko voittaa tai sitten ihan turha osallistua, jos kappale kuulostaa jo valmiiksi siltä, että ei viisuja voita. :heh: Faktaa on se, että usein vaan ihan muutamalla maalla on vuodessa niitä potentiaalisia voittajia kattauksessa ja tähän kultasuoneen on vaikea iskeä. Voi myös lähettää laadukkaan biisin ja esityksen, minkä takana seistä.
Nimenomaan :kiitos:
Viimeksi muokannut yeahyeahfire, 16 Tammi 2024, 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

yeahyeahfire kirjoitti: 16 Tammi 2024, 15:44 Ei tää mikään CCC sentään ole :rofl:
Minusta on hieman hassua verrata CCC-biisiin. Semmoinen oli ja toista ei tule. Voittajan ei tarvitse saada sellaista kansannousua aikaiseksi. 2010-luvulla on ollut aika heikkojakin voittajia. Pitää vaan saada jury-äänet ja riittävästi yleisöpojoja. Vaikeehan näitä tosin on ennakoida.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2961
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Mä tuun hulluksi. Tää biisi soi mulla jatkuvasti päässä. Mikään muu biisi ei oo näin pahasti jääny mieleen. Kohta oon varmaan ihan paskana tästä. :heh:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Mua myös ärsyttää, että näissä "voitto tai ei mitään"-kriteereissä on kaksoisstandardit. Jonkun W95manin ei tarvitse edes olla kuin CCC, koska se on muka varma pärjääjä samalla reseptillä. Mutta sitten kaiken kokeellisen pitäisi olla automaattisesti varmoja voittajia. Mielikuvituksen puutetta.

Niin kuin sanoin aiemmin, niin tällä mentaliteetilla me ei oltaisi koskaan lähetetty tällä vuosituhannella muuta kuin englanninkielistä rockia. Blind Channel sillä tuli Lordin jälkeen, mutta moni muu on mennyt metsään. En sano että muilla jutuilla olisi mennyt paremmin, mutta tämä asenne vaan raivostuttaa ja voi kääntyä itsesabotaasiksi.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7572
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Requel »

Joo jos te haluutte Suomi voittaa/häviää tilanteita niin ehkä lätkä on teille parempi laji seurattavaks?
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

KUORIMUA
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 70
Liittynyt: 14 Tammi 2024, 15:07

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja KUORIMUA »

Salaa jo haaveilen ja unelmoin, että tää ois meidän edustaja tänä vuonna.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Puol milliä kuuntelua ekana päivänä! :uujee:

Edit. Vrt. Mania, n. 320k tähän asti, DwD 240k
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Tykkäsin Siipolasta Tähdet tähdissä, hyvä laulaja. Mutta ei tällaista muotianeerilaulamista efektointeinen vaan voi kuunnella ja biisikin meh ruikutus.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vastaa Viestiin