UMK24: Sara Siipola – Paskana

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Sara Siipola – Paskana

*****
140
54%
****
64
25%
***
38
15%
**
10
4%
*
8
3%
 
Ääniä yhteensä: 260

telelé
Siemailija
Siemailija
Viestit: 112
Liittynyt: 24 Joulu 2019, 20:57

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja telelé »

Vaikka onkin kova biisi, Sara tarkoitti tolla numerolla kaikkien alustojen yhteenlaskettua summaa. Ei taida suomen spottarissa olla ees biisiä joka on päivän aikana puol miljoonaa kuuntelua kerännyt.

En nyt kerännyt talteen, mutta jossain stoorissa Sexmane mainitsi, että ekana päivänä sai noin 720 tuhatta kuuntelua/katselukertaa, kun kaikkia alustoja tutkii.

Suomen spottarissa ekana päivänä Sara sai suunnilleen 84 tuhatta. Sexmane sai ekana suunnilleen 142 tuhatta, mutta sieltä on tultu alas rutkasti.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^ah joo, tää käy järkeen
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

WildDance kirjoitti: 16 Tammi 2024, 15:55Mua muutenkin ärsyttää suomalaisten fanien mentaliteetti, että pakko voittaa tai sitten ihan turha osallistua, jos kappale kuulostaa jo valmiiksi siltä, että ei viisuja voita. :heh: Faktaa on se, että usein vaan ihan muutamalla maalla on vuodessa niitä potentiaalisia voittajia kattauksessa ja tähän kultasuoneen on vaikea iskeä. Voi myös lähettää laadukkaan biisin ja esityksen, minkä takana seistä. Toki Käärijän jälkeen ymmärtää voiton nälän kasvaneen, mutta minusta Suomi menestyy parhaiten autenttisella meiningillä
Komppaan. :peukku:

Minua jaksaa kerta toisensa jälkeen hämmentää se, miten noissa esikatseluchateissakin esiintyy aina kommentteja tyyliin "ei tällä viisuja voiteta". Ööö, no nii-in, tuo toteamahan on totta melkein jokaisen maan melkein jokaisen tyrkyn kohdalla. :mitvit: Sen esiin nostaminen tuntuu niin hassulta! Voittokamppailuun kiinni pääseminen on kuitenkin tosi epätodennäköinen ilmiö. Paljon todennäköisempää on jäädä hyvän matkan päähän kärjestä, vaikka biisi olisikin hyvä.

Itse en myöskään tosiaan jaa sitä somessa toisinaan vallalla olevaa ajatusmaailmaa, että on turha osallistua, jos ei olla kärkikahinoissa. Minusta on äärimmäisen hienoa jo se, että päästään esittämään suomalaista musiikkia muulle maailmalle. Euroviisut on lisäksi mulle rakas harrastus riippumatta siitä, pääseekö Suomi edes finaaliin vai ei. Toki menestys on aina mahtava juttu, mutta kilpailuun liittyy niin paljon muutakin. :surrur:

En osaa tässä vaiheessa oikein arvioida sitä, miten Paskana pärjäisi. Kokonaisuus nojaa niin vahvasti livevetoon. Finaalipaikkaan uskon, mutta top-10 tuntuu tässä vaiheessa aika kaukaiselta ajatukselta. Vaan kyllähän tämän silti mieluusti Malmöön lähettäisi! Olisi taas vaihteeksi jotain erilaista Suomelta.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Miss Ludo kirjoitti: 16 Tammi 2024, 21:23 En osaa tässä vaiheessa oikein arvioida sitä, miten Paskana pärjäisi. Kokonaisuus nojaa niin vahvasti livevetoon. Finaalipaikkaan uskon, mutta top-10 tuntuu tässä vaiheessa aika kaukaiselta ajatukselta. Vaan kyllähän tämän silti mieluusti Malmöön lähettäisi! Olisi taas vaihteeksi jotain erilaista Suomelta.
Livevedosta Sara on sanonut ettei siinä tule olemaan mitään ylimääräistä. Tekevät suurta, mutta pelkistettyä ja biisin sanomalle annetaan tilaa.
Nyt ne verhot kii

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

yeahyeahfire kirjoitti: 16 Tammi 2024, 15:59 Musta ulkonäön kommentointiin pätee vanha kultainen sääntö: jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin ole hiljaa.
Nyt sekoitetaan kaksi asiaa: ulkonäkö ja yhteiskunnallinen ilmiö.

Kauneuskirurgia kuuluu jälkimmäiseen piiriin.

Kehopositiivisuutta on vastustaa markkinavoimien paholaista, kauneuskirurgiaa.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2215
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Kävikö ufot kylässä ja myrkytti mut vai miksi tää kuulostaa yhtäkkiä oikein hyvältä? :rofl:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

UsvaAuer kirjoitti: 16 Tammi 2024, 21:41
yeahyeahfire kirjoitti: 16 Tammi 2024, 15:59 Musta ulkonäön kommentointiin pätee vanha kultainen sääntö: jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin ole hiljaa.
Nyt sekoitetaan kaksi asiaa: ulkonäkö ja yhteiskunnallinen ilmiö.

Kauneuskirurgia kuuluu jälkimmäiseen piiriin.

Kehopositiivisuutta on vastustaa markkinavoimien paholaista, kauneuskirurgiaa.
Miten toisen ulkonäön dissaaminen on kauneuskirurgian vastustamista? Varmasti rakentavampiakin tapoja on, joilla ei pommiteta yksittäisiä henkilöitä.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Kyllä tämä vahvasti alkaa näyttämään siltä, että Paskanalle-tiimissä mennään loppuun asti. :joojoo: :hali:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7574
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Requel »

Mä näin hetken päässäni miten hienoa olis jos Siipola makais lopussa livenä lattialla kuten tuossa musavideon lopussakin. Mut sit sain hirveet flashbackit siitä Tikan UMK-esityksestä, niin ehkä ei. :rofl: :rofl:

kuva
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

200 tuhatta näyttökertaa rikki <3
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

No, tää vaan soi mun päässä korvamatona. En voi mitään. Taidan olla paskana.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16667
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

kapineiti kirjoitti: 17 Tammi 2024, 01:21 Kyllä tämä vahvasti alkaa näyttämään siltä, että Paskanalle-tiimissä mennään loppuun asti. :joojoo: :hali:
Se on tää järjestys :samaamielta:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Simsalabim kirjoitti: 17 Tammi 2024, 00:40 Miten toisen ulkonäön dissaaminen
Ulkonäön arviointi popmaailmassa ei ole henkilöarviointia - ellei erityisesti sitä ole. Kun poptähteys biisien lisäkksi vaatii visuaalista konseptia niin habitus on osa artistiutta. Ankkahuulet ovat ihan yhdenveroinen elementti vihreän toppaboleron tai pottakampauksen kanssa. Osa rakennettua artisti-imagoa, artistituotetta.

Tässä stereotyyppinen muokattu ulkonäkö yhdistettynä muotimaneereihin ja -efekteihin kyllä natsaa keskenään, sikäli tasapainoista - siitä sitten tykkää tai ei.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja emedee »

Ai kun toivon että valittaisiin tää... :pliis:
ŠČ!

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 759
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Joo kyllä täälläkin ollaan Team Paskanalle :heh: Kerrankin jotain josta sekä Juryt että katsojat vois tykätä
:synkka:

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Requel kirjoitti: 17 Tammi 2024, 01:30 Mä näin hetken päässäni miten hienoa olis jos Siipola makais lopussa livenä lattialla kuten tuossa musavideon lopussakin. Mut sit sain hirveet flashbackit siitä Tikan UMK-esityksestä, niin ehkä ei. :rofl:
Pliiis UMK-tiimi, älkää laittako artisteja nuohoamaan siellä lattialla. Viimevuonna viisuissa joka toinen matki lattiarättiä :rofl:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 759
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

^ Yhen vaatetus oli myös sen värinen :rofl:
:synkka:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Onhan tää Loreenin voittobiisiä parempi. 5 tähteä Saralle susta tulee tähti :peukku:

eveller
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Tammi 2024, 09:22

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja eveller »

Tän vuoden suurin yllätys itelle on ollut miten ylivoimaisen hyvän vastaanoton tää on saanut :shock:

Mä en vaan pääse tähän junaan mukaan. Biisin sanat on hyvät ja tykkään paljon siitä, että tää on suomeksi. Tykkään myös ajatuksena voimabiisistä, joka antaa luvan olla paskana. MUTTA jos mä olisin paskana, niin haluisinko mä sillon kuunnella just tätä biisiä ja oisko tää mun voimabiisi....öh...en ja ei! Mä en tykkää miten Siipola ääntää laulaessaan tiettyjä kirjaimia/sanoja ja se takia tää on ainoa umk kappale, mitä en kuunnellut Spotifyssa kuin kerran. Tää vaatii mulle ehdottomasti jotain visuaalista, että haluan kuunnella. Jos live-esitys on hyvä, se saattaa nostaa biisin arvosanaa itselleni. Silti tää on edelleen mun listalla sijalla 2, joskin w95m kirii.

Biisille arvosana 4/5, kokonaisarvosana 3,5/5. (Ja jos/kun paskana-sana joudutaan sensuroimaan/vaihtamaan, biisin molemmat arvosanat laskee 3/5 ja 2,5/5)

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

ta1ja kirjoitti: 17 Tammi 2024, 09:54
Simsalabim kirjoitti: 17 Tammi 2024, 00:40 Miten toisen ulkonäön dissaaminen
Ulkonäön arviointi popmaailmassa ei ole henkilöarviointia - ellei erityisesti sitä ole. Kun poptähteys biisien lisäkksi vaatii visuaalista konseptia niin habitus on osa artistiutta. Ankkahuulet ovat ihan yhdenveroinen elementti vihreän toppaboleron tai pottakampauksen kanssa. Osa rakennettua artisti-imagoa, artistituotetta.

Tässä stereotyyppinen muokattu ulkonäkö yhdistettynä muotimaneereihin ja -efekteihin kyllä natsaa keskenään, sikäli tasapainoista - siitä sitten tykkää tai ei.
Aika ontuva vertaus. Vaatetusbrändin voi vaihtaa yhdessä yössä, mutta ulkonäköä ei voi kirurgiallakaan muuttaa heti. Muokatun ja "oman" raja on myös kauneuskirurgiassa hämärä: etenkään ulkopuolinen ei voi mitenkään tietää, kuinka paljon on luonnon omaa, eikä se usein ole ilmeistä.

Ei tällaisella kommentoinnilla saavuteta mitään. Ymmärrän sen ristiriidan, että paineet kauneuskirurgiaan on todellinen ongelma, joka sotii kehopositiivisuutta vastaan, mutta toisaalta on todella irvokasta oikeuttaa kehopositiivisuudella toisten ulkonäön arvostelua. Sehän luo sellaista maailmaa, jossa tietyistä piirteistä saa kiusata muita ja huomautella, vaikka ne olisivat luonnollisia, ja pitää pelätä, näyttääkö nyt "feikiltä". Nimim. olen itse kohdannut niin paljon asiatonta kohtelua omien luonnollisten huulieni ja tiettyjen muotojeni takia. Vaikkei välittäisi julkkisten tunteista - enkä tiedä tarvitseeko edes - niin tällainen vaikuttaa "tavallisiin" ihmisiin, epäsuhtaisesti ylivoimaisesti enemmän naisiin.

Tavallaan ymmärrän koko homman julkkisten kohdalla, joiden julkisuus perustuu (muokattuun) ulkonäköön. Kyllä itsekin olen arvostellut jotain Kardashianin perhettä. Mutta tällaisessa yhteydessä, jossa pitäisi puhua musiikista ja esityksistä, kehon ja kasvonpiirteiden kommentointi tuntuu mauttomalta ja siltä, että etteikö oikeasti ole muuta kritisoitavaa.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Simsalabim kirjoitti: 17 Tammi 2024, 13:25Tavallaan ymmärrän koko homman julkkisten kohdalla
Sinä puhut nyt julkkiksista. Eli et tunnu ymmärtävän eroa artistin ja julkkiksen välillä. Artisti, poppari on kokonaistaideteos, julkkis periaatteellisella tasolla "vain ihminen" - vaikka tarkastusta jotkut taitavat "esittävät" itseään. Osa artisteistakin haluaa olla paljasti itse, mutta osa on hyvinkin tietoisesi rakennettu hahmo. Nämä ovat oleellisesti poppiin taiteena kuuluvia tyylivalitoja. Esiintyvä taiteilija joutuu siis väistämättä katseen kohteeksi. Ja se miten se mitä näkyy natsaa musiikiin on osa sitä saako suosiota vai ei. Järjetöntä jos siitä ei voi puhua. Jos homma on balanssissa, taide kantaa, niin puhe lakkaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17001
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Happy »

En itse arvostele enää kenenkään ulkonäköä koska tiedän että se voi joitakin satuttaa & loukkaa enkä tietoisesti sitä halua tehdä, mut oon aina ihmetellyt miksi juuri se aihe on tabu ja muista asioista saa haukkua & pilkata. Koen ite ainakin että ulkonäkö on pelkkä kuori johon voi jopa vaikuttaa, mut esim mielenterveys & persoona on sellaisia joita vaikeampi muuttaa.
Ainakaan itseäni ei hetkauta yhtään oman ulkonäön arvostelu, aina löytyy ihmisiä jotka pitää siitä ja aina löytyy niitä jotka ei pidä, tärkeintä on mulle mitä mieltä itse siitä olen. Uskon että enemmän satuttaa se jos on jonkun mielestä täysin kusipää ja paska ihminen, ja jos sellaista settiä tulee sankoin joukoin (hyvänä esimerkkinä nykyajan somelynkkaukset) niin uskon että se murtaa ihmisen ennemmin.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Työnnän lusikkani soppaan lähinnä kehuakseni Saran ulkonäköä. Haluan kehua tuota Saran smoky eye luukkia tuossa videolla. Näyttää todella upealta <3 Parempi kuin tuo naturelli minusta. Hän tulee olemaan stunnaavan upea varmasti lavalla :rakkaus:

Edit. Mitä mieltä olette tästä luukista? Smoky eye, ihonvärinen herkkä naturelli yläosa, verenpunaiset jalat... Pidän tuosta kontrastista. Näillä puhuteltaisiin viisuyleisöä. Semmoista sanatonta viestintää mitä vaikkapa Käärijän kanssa toteutettiin. Haavoittuvuus tulee vahvasti esiin.
Liitteet
Screenshot_2024-01-17-14-26-25-67_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
Screenshot_2024-01-17-14-26-25-67_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg (566.26 KiB) Katsottu 422 kertaa
Viimeksi muokannut hercules, 17 Tammi 2024, 14:31. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mun mielestä kehopositiivisuus-termi pitäisi vaihtaa kehorauha-termiin. Ja ihmisellä tulee olla kehorauha siitä huolimatta vaikka olisi muokannut ulkonäköään. Ei se niin voi mennä että jonkun kehopositiivisuuden varjolla pakotetaan ihmiset olemaan tyytyväisiä itseensä luomuna samalla kun koko maailma kuitenkin tunkee naamalle niitä ulkonäköihanteita.
Mielestäni ihmisten tulisi nähdä kehopositiivisuus/kehorauha niin ettei ainakaan itse lähde ruokkimaan kenenkään ulkonäköpaineita tai itsetuntokriisejä. Niin sitä ei kannata nähdä että pinnallisia valintoja tekevä yksilö olisi se osa ongelmaa jota sitten voi dissata.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^^^ihmiset on yksilöitä. Tunnut olevan poikkeus ja kadehdin tällaista immuniteettia. Tässä yhteiskunnassa etenkin naisen arvo määritellään paljolti ulkonäön perusteella, jolloin ulkonäkökritiikki on myös ihmisarvon arvostelua - vaikkei tällaista maailmankuvaa allekirjoittaisikaan. Moniin tällainen arvostelu iskee tosi syvälle. Mm. muhun.
ta1ja kirjoitti: 17 Tammi 2024, 13:54
Simsalabim kirjoitti: 17 Tammi 2024, 13:25Tavallaan ymmärrän koko homman julkkisten kohdalla
Sinä puhut nyt julkkiksista. Eli et tunnu ymmärtävän eroa artistin ja julkkiksen välillä. Artisti, poppari on kokonaistaideteos, julkkis periaatteellisella tasolla "vain ihminen" - vaikka tarkastusta jotkut taitavat "esittävät" itseään. Osa artisteistakin haluaa olla paljasti itse, mutta osa on hyvinkin tietoisesi rakennettu hahmo. Nämä ovat oleellisesti poppiin taiteena kuuluvia tyylivalitoja. Esiintyvä taiteilija joutuu siis väistämättä katseen kohteeksi. Ja se miten se mitä näkyy natsaa musiikiin on osa sitä saako suosiota vai ei. Järjetöntä jos siitä ei voi puhua. Jos homma on balanssissa, taide kantaa, niin puhe lakkaa.
Ymmärrän kyllä eron, en vaan tajua mitä mielekkyyttä tässä erottelussa on. Ihan samalla tavalla voi perustella, että muunlaisen julkisuuden hahmon ulkonäkö on osa tämän brändiä, erityisesti hahmoilla, jotka on rakennettu tyyli-ikoneiksi. Sekin on taidetta.

Surullista tämä empatiakyvyttömyys.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

KUORIMUA
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 70
Liittynyt: 14 Tammi 2024, 15:07

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja KUORIMUA »

Mutta onhan tää lihavuusepidemia kallista yhteiskunnalle, aiheuttaa niin suuren sotelaskun. Eikä liiallinen laihuuskaan ole hyväksi tai anoreksia.

Panda
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 19 Tammi 2023, 16:33

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Panda »

hercules kirjoitti: 17 Tammi 2024, 14:05 Työnnän lusikkani soppaan lähinnä kehuakseni Saran ulkonäköä. Haluan kehua tuota Saran smoky eye luukkia tuossa videolla. Näyttää todella upealta <3 Parempi kuin tuo naturelli minusta. Hän tulee olemaan stunnaavan upea varmasti lavalla :rakkaus:

Edit. Mitä mieltä olette tästä luukista? Smoky eye, ihonvärinen herkkä naturelli yläosa, verenpunaiset jalat... Pidän tuosta kontrastista. Näillä puhuteltaisiin viisuyleisöä. Semmoista sanatonta viestintää mitä vaikkapa Käärijän kanssa toteutettiin. Haavoittuvuus tulee vahvasti esiin.
Samaa mieltä, hän on upea ja meikki on mielestäni videolla tyrmäävä ja tunnelmaan hienosti sopiva. Kaiken tämän sanon täysin vilpittömästi vaikka biisi ei minua erityisesti miellytä :heh: Lähtökohtaisesti minusta on ihan sama miltä kukakin ihminen maan päällä näyttää ja itse vähät välitän mitä kukakin on omasta ulkonäöstäni mieltä. Nuorempana välitin enemmän, mutta kummasti se ikä toi tähän perspektiiviä. Artistien kohdalla yleensä rakennetaan kokonaispakettia ja tyyli ja ulkonäkö (on se sitten hyvin luomu tai muokattu) on iso osa sitä. Harva pystyy jättämään siitä kokonaisuudesta jonkin osa-alueen arvostelun ulkopuolelle. Maailma (lue ihmiset) on todella julma ja odotukset sille miltä pitäisi näyttää ihan järkyttävät, joten sillä tavalla ymmärrän jos yksilö niiden seassa, artisti tai ei, kokee tarvetta muokata ulkonäköään isollakin kädellä. Itseä henkilökohtaisesti arvostan artistilla eniten tyyliä jossa hyödynnetään sitä omaa luonnollista näköä ilman kirurgin, pistosten jne. kädenjälkeä, mutta en minä kyllä koe, että parit kohottavat piikit silti saisi minua dissaamaan laulua joka minua miellyttää lauluna.
Call me what you may, see if I care, see me slay

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

KUORIMUA kirjoitti: 17 Tammi 2024, 14:52 Mutta onhan tää lihavuusepidemia kallista yhteiskunnalle, aiheuttaa niin suuren sotelaskun. Eikä liiallinen laihuuskaan ole hyväksi tai anoreksia.
Entä riittämättömyydentunteen ja valtavien paineiden mukana tulevien mielenterveyden ongelmien tuoma sotelasku?
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 248
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

Yhteiskunnallisista, rakenteellisista ja kulttuurisista ilmiöistä voi ja pitää voida keskustella ja väitellä nostamatta tiettyjä yksilöitä tikun nokkaan kritisoitavaksi. Jos henkilöön pitää mennä niin paitsi että se on mautonta niin argumentti ei ole itsessään tarpeeksi kestävä.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16667
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Saturnus Psycho kirjoitti: 17 Tammi 2024, 14:06 Mun mielestä kehopositiivisuus-termi pitäisi vaihtaa kehorauha-termiin. Ja ihmisellä tulee olla kehorauha siitä huolimatta vaikka olisi muokannut ulkonäköään.
Tämä on totta :miettii:

Vastaa Viestiin