UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
42
11%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
154
39%
Jesse Markin – Glow
36
9%
Windows95man – No rules!
52
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
57
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
35
9%
 
Ääniä yhteensä: 393

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

On kyllä masentava UMK tulossa. Harmittavaa, koska pidän artisteista, mutta en kappaleista. Menestyspaineet koituvat jälleen Suomen kohtaloksi ja seuraavat vuodet voidaankin sitten kerätä taas voimia seuraavaa menestystä varten.

Mietin myös sitä, kuinka tämä "kaikki haluavat UMK:hon" on kääntynyt itse kilpailua vastaan. Otetaanko suositut artistit mukaan tekemään heidän omaa juttuaan varauksetta?

Veikkaan myös, että tästä UMK:sta tulee hitittömin hetkeen. Saran kappale menestynee, mutta esimerkiksi Sexmanella tuskin tämän kappaleen hype kantaa pitkään ja uutta varmaan tulee finaalin jälkeen pian. Ja jo nyt aiemmin tänä vuonna julkaistu Hautajaiset on suositumpi Spotifyssa. Toki siinä on mukana striimiajan kultapoika Gettomasa.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Mielenkiintoista tosiaan nähdä, nouseeko tämän vuoden UMK:sta lopulta yhtäkään yhtä isoa hittiä, mitä radioaalloilla on viime vuosina keikkunut. En oikein näe, että edes Paskana yltää sellaiseen suosioon, vaikka varmasti ainakin tähän mennessä kuulluista biiseistä eniten saakin radiosoittoa.

Toisaalta, fakta on se, että joskus sekin päivä tulee eteen, ettei UMK vain pysty tuottamaan samaisen vuoden isointa radiohittiä. Ei se silti tarkoita sitä, että taso olisi todella huono tai UMK olisi luisumassa takaisin tuhoon.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Onpas tulossa tasoltaan vaihteleva UMK. :heh: Vaikka tästä ennustetaankin kaikista tasaisinta hetkeen. Tämän hetkisen tietoni perusteella veikkasin, että Cyan Kicks kuitenkin lähtee Ruotsiin. :joojoo: Veikkaan, että esitys elävöittää biisiä juuri tarpeeksi kerätäkseen voittopotin yleisöltä ja raadilta. Näin jatkuisi myös kaunis putki, kuinka Suomi nykyään valitsee aina suosikkini. :heh: Toki vielä kaksi biisiä kuunneltavana, mutta noinkohan sieltä tulee mitään tajunnanräjäyttävää? Paskana jää varmaan elämään erityisesti viisufanien keskuuteen. Onhan näitä suomenkielisiä fanisuosikkeja ollut.. Shanghain valot, Annankadun kulmassa, Sängyn reunalla etc. Kallistun kuitenkin Cyan Kicksin voittoon tällaisessa karsinnassa, missä kukaan ei oikein nouse ylivoimaiseksi ennakkosuosikiksi. Toki esitykset voivat vielä muuttaa tilannetta.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Tämän illan jälkeen tuntuu kyllä oikeusmurhalta, että Goldielocks jätettiin ulos, mutta Windows95 otettiin sisään.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1557
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Esiintymisjärjestys on todella mielenkiintoinen näin tasaisena vuonna. Itse tekisin niin, että WM95 ja MGN kohtalaisen kauas toisistaan, samoin soolonaisartistit Sini ja Sara. Tällöin Order voisi olla

1. Sini Sabotage
2. Jesse Markin
3. WM95
4. Sara Siipola
5. Sexmane
6. Cyan Kicks
7. MGN

Miten muut rakentaisitte orderia?
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja emedee »

Tuntuu pahasti siltä, että nyt saattaisi olla toteutumassa juuri se asia, mitä nimenomaan en toivonut Suomen tekevän tänä vuonna - eli mielestäni sisällöttömän huumoripläjäyksen lähettäminen viisuihin epätoivoisena yrityksenä toistaa Käärijän saavuttama menestys. :kups: Näen jo sieluni silmin kuinka lyhyistä farkkushortseista yms. yritettäisiin väkipakolla vääntää tämän vuoden vihreää boleroa.
ŠČ!

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Nyt on sen naisballadin vuoro! :parku:
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^ & ^^ jep.

Mulla meni nyt kaikki into tähän hommaan. Tuntuu että elän taas 2019-vuotta
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kummasti jengin mieliala vaihtelee päivästä toiseen. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Jos Sara ei voita, niin voi sitten laulaa Paskanaa hänelle osoitettuna. :rofl:
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1557
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Carboni »

TomppaJr kirjoitti: 17 Tammi 2024, 01:32 Kummasti jengin mieliala vaihtelee päivästä toiseen. :rofl:
Toiset ottaa tän homman liian vakavasti ja kaikki mahdollinen motivaatio menee jos oma inhokki menestyy. Toki sinänsä hyvä että UMK herättää tällaista keskustelua ja tunnekuohua mutta ei tämän näin vakavaa pitäisi olla :mitvit:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Rinjoo
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 202
Liittynyt: 12 Maalis 2023, 10:42

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rinjoo »

Mihinhän tyypit täällä perustaa tuon "Windows95man voittaa telen" -ajattelu? Itse taas ajattelen että ellei suomalaiset massoittain ala trollaamaan äänestyksessä, niin Windows95man jää jumbosijoille teleäänissä :mrgreen:. Ei voi verrata Käärijään, ei missään muotoa yhtä eeppinen ja mieleenpainuva kappale, vaikkei toki täysin huonokaan.

Ellei vikat kaksi kappaletta yllätä niin olen varma että UMK:n voittaa Cyan Kicks tai Sara Siipola riippuen siitä uskaltaako suomalaiset vihdoin lähettää (paremman) balladimaisen kappaleen rock-kappaleen sijaan.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1441
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Rinjoo kirjoitti: 17 Tammi 2024, 08:50 Mihinhän tyypit täällä perustaa tuon "Windows95man voittaa telen" -ajattelu?
No siihen, että jos ei ois Käärijää viimevuonna ollut niin PB ois voittanut UMK:n ja tää on samaa musakategoriaa sen kanssa.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Nää on kaikki niin hyviä että minulle aivan sama kuka voittaa, mutta eniten olen Team Paskanalle
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Amone
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 561
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Amone »

Diva_La_Viva_74 kirjoitti: 17 Tammi 2024, 08:55
Rinjoo kirjoitti: 17 Tammi 2024, 08:50 Mihinhän tyypit täällä perustaa tuon "Windows95man voittaa telen" -ajattelu?
No siihen, että jos ei ois Käärijää viimevuonna ollut niin PB ois voittanut UMK:n ja tää on samaa musakategoriaa sen kanssa.
Ei olisi voittanut. Benjamin tai Kuumaa olisi vienyt potin. PB oli kakkosena vain, koska Benkun ja Kuumaan äänestäjät äänesti Käärijää.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

PB ei todellakaan olisi voittanut viime vuonna. :D Se onnistui saamaan nyt vain omien faniensa peruskannatuksen + netin trolliäänet, sitä jostain syystä pakotettiin vaihtoehtona "juuri tällaista on euroviisumusiikki" ja päätyi siksi hämmentävästi sijalle 2.

Käärijä keräsi kaikilta muilta artisteilta kymmeniä tuhansia ääniä, jotka olisivat muuten menneet näille artisteille.

Windows95man ei ole mukana siksi, että se olisi "epätoivoinen yritys matkia Käärijää" vaan juuri UMK:n profiiliin sopiva nouseva artisti, josta suuret massat eivät ole kuulleet. Ennemmin näitä kuin PB:eitä, joista kaikki olivat kuulleet, vaikka musiikista eivät tienneet muuta kuin että sillä on se Matin ja Tepon cover.

Viisuihin W:tä ei kannata lähettää, mutta keikkakalenterinsa onnistuu täyttämään loppuvuodeksi sekä Suomessa että aiempaa laajemmin ulkomaillakin.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Diva_La_Viva_74 kirjoitti: 17 Tammi 2024, 08:55
Rinjoo kirjoitti: 17 Tammi 2024, 08:50 Mihinhän tyypit täällä perustaa tuon "Windows95man voittaa telen" -ajattelu?
No siihen, että jos ei ois Käärijää viimevuonna ollut niin PB ois voittanut UMK:n ja tää on samaa musakategoriaa sen kanssa.
Itse olen vahvasti sitä mieltä, että asia ei ole niin yksiselitteinen. Käärijää äänestettiin valtavasti, ja Käärijää äänesti lukuisat sellaiset, jotka olisivat äänestäneet esim. Kuumaata tai Keiraa ilman Käärijän mukanaoloa. Portion Boys kiilasi toiseksi, sillä heillä on pitkään rakennettu, vankka fanipohja, jotka halusivat nimenomaan äänestää Portion Boysia eivätkä mennä Käärijän kelkkaan. Käärijää äänestäneistä ihmisistä monet olisivat mahdollisesti äänestäneet jotakuta muuta kuin Portion Boysia. Samaan hupimusakategoriaan laitan kyllä Windows95manin kuin PB:nkin, mutta PB oli suosittu, vahvasti kohdeyleisönsä fanittama bändi. Samaten oli Teflon Brothers. Windowsmies tulee tyhjästä. Siinä mielessä yhtymäkohtia on minusta enemmän johonkin Pää-äijiin ja Güntheriin kuin PB:n ja TB:n kaltaisiin, vankan fanipohjan omaaviin bändeihin.

Itse veikkaan tälle puhelinäänestyksen kolmatta sijaa nyt, kun kaksi biisiä on vielä kuulematta. Mutta minäkin olen vain yksi ihminen mielipiteideni kanssa :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

TomppaJr kirjoitti: 17 Tammi 2024, 01:32 Kummasti jengin mieliala vaihtelee päivästä toiseen. :rofl:
Jep. Tää on rankkaa :vollotus:
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Balkan kirjoitti: 17 Tammi 2024, 10:51
Itse veikkaan tälle puhelinäänestyksen kolmatta sijaa nyt, kun kaksi biisiä on vielä kuulematta. Mutta minäkin olen vain yksi ihminen mielipiteideni kanssa :heh:
Tähän päälle Käärijän (tai yleisemmin menestyksen) jälkeinen joukkopsykoosi samantyylisen (=it's crazy, it's party) toistamisesta, niin pelkäänpä että tämä on ainakin toisena.

Toivottavasti olen väärässä.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Tavallaan kaikki paitsi Markin käy voittajiksi. Todennäköisesti kaikista seitsemästä mutta ainakin kaikista viidestä. Mutta toki eniten toivon CK: n voittoa :joojoo:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Portion Boys veti hyvän ja energisen liven, jonka yleisön yhteishuudattaminen kruunasi. Se oli suurin syy siihen miksi olivat kakkosia. Ei tuommoisen toistaminen ole niin helppoa, kun täällä kuvitellaan.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2232
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Pelottaa että tässä käy vuodet 2013. Mikael Saaren mestariteos We Should Be Trough skipattiin ja lähetettiin Krista häämekkoineen. Oivoi.
Nyt ne verhot kii

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

hercules kirjoitti: 17 Tammi 2024, 11:26 Pelottaa että tässä käy vuodet 2013. Mikael Saaren mestariteos We Should Be Trough skipattiin ja lähetettiin Krista häämekkoineen. Oivoi.
Tuo oli kyllä niin oikein ja luonnollista kuin vaan olla voi :tapu:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Muistutetaan vielä, että UMK-porukan toiseksi striimatuin kappale oli Ylivoimainen. Radiossa se on soitetuin.

Se oli eniten suomimusaa. PB:n vahvuus on todella hyvä livemeininki.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Oon ehkä kuunnellu liikaa näitä biisejä ku mikään ei kuulosta enää millekkään :heh: Pieni tauko kenties :pipi:
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20760
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Samiasd kirjoitti: 17 Tammi 2024, 00:20On kyllä masentava UMK tulossa. Harmittavaa, koska pidän artisteista, mutta en kappaleista. Menestyspaineet koituvat jälleen Suomen kohtaloksi ja seuraavat vuodet voidaankin sitten kerätä taas voimia seuraavaa menestystä varten.
Tykkäämättömyys ei tarkoita menestymättömyyttä. Olen huomannut, että sulla on joskus tapana teilata niiden menestysmahdollisuudet, joista et itse pidä. :miettii: Pari kappaletta on kuulematta, mutta heitän hatusta, että puolet UMK-kattauksen biiseistä läpäisisivät semin. Suomen mittakaavalla finaalipaikka on jo ihan jees. Mutta siihen ei tietenkään tyydytä yhden supervuoden jälkeen.
Got a fire and a country heart 🔥

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 347
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Minusta tuntuu, ettei voittajabiisiä ole vielä kuultu.

Veikkaan myös varsin tasaista kisaa. Paljon on live-esityksestä kiinni, kuka voittaa, kun mikään biisi ei itsessään ole vielä mitenkään ylivoimainen.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16707
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Balkan kirjoitti: 17 Tammi 2024, 10:51 Käärijää äänestettiin valtavasti, ja Käärijää äänesti lukuisat sellaiset, jotka olisivat äänestäneet esim. Kuumaata tai Keiraa ilman Käärijän mukanaoloa.
Tämä on totta. Itsekin olisin Käärijän puuttuessa varmaan äänestänyt kakkostani Keiraa, enkä edelleenkään ykköstäni PB:ia. Vasta jos Keirakin pudotetaan kuvasta, olisin harkinnut PB:n äänestämistä.

Amone
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 561
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Amone »

Spotify top50 daily chart sijoitukset tänään:

3. Sara
7. Sexmane
20. Cyan Kicks
28. Jesse Markin

Edit. Jesse sijoituksessa tietty näkyy eilinen julkaisun viivästyminen.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Aleksi kirjoitti: 17 Tammi 2024, 11:56
Samiasd kirjoitti: 17 Tammi 2024, 00:20On kyllä masentava UMK tulossa. Harmittavaa, koska pidän artisteista, mutta en kappaleista. Menestyspaineet koituvat jälleen Suomen kohtaloksi ja seuraavat vuodet voidaankin sitten kerätä taas voimia seuraavaa menestystä varten.
Tykkäämättömyys ei tarkoita menestymättömyyttä. Olen huomannut, että sulla on joskus tapana teilata niiden menestysmahdollisuudet, joista et itse pidä. :miettii: Pari kappaletta on kuulematta, mutta heitän hatusta, että puolet UMK-kattauksen biiseistä läpäisisivät semin. Suomen mittakaavalla finaalipaikka on jo ihan jees. Mutta siihen ei tietenkään tyydytä yhden supervuoden jälkeen.
Minäkin olisin oikein tyytyväinen finaalipaikkaan, mutta totta kai kun Suomelta odotetaan paljon, jopa sitä voittoa, on hieman harmi, että voittajabiisiä tuskin meiltä löytyy tämä vuonna. Toki se olisikin aikamoinen ihme, jos vuodsta toiseen olisimme kärkikamppailuissa. Kuten sanoin, todennäköisesti seuraavat pari vuotta ovat Suomelle sellaisia välivuosia, jotka suurten menestysten väliin pakosti jäävät, vaikka esimerkiksi finaalipaikka saavutetaan. Vai onko esimerkiksi Ruotsin kahden viimeisimmän voiton väliin jäänyt mitään ikimuistoista, paitsi ehkä joidenkin mielestä Cornelia?

Kyllä minä menestystä osaan omille inhokeillenikin ennustaa, vaikka en aina ymmärtäisi miksi ne menestyvät. :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Vastaa Viestiin