UMK24: Sexmane – Mania

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Sexmane – Mania

*****
12
6%
****
49
24%
***
80
39%
**
51
25%
*
15
7%
 
Ääniä yhteensä: 207

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Mä ainakin laitoin ylpeästi keskarit pystyyn. :ylppis:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

hra47 kirjoitti: 14 Tammi 2024, 20:50 No kylläpä tänne on kehittynyt "haukkukaa Dark Sidea"-keskustelu, puhutte nyt kuitenkin kaikkien aikojen parhaasta Suomea edustaneesta viisusta (kyllä, on se parempi kuin Hard Rock Halleluja ja hiukan parempi kuin Cha cha cha).
:samaamielta:
Itse en kokenut lyriikkoja niin, että mt-ongelmat olisi mitenkään coolia, vaan minusta enemmän kyse oli sen myöntämisestä, että nyt menee huonosti, mutta menköön. Saa voida myös huonosti, mutta pidetään silti bileet. Toki lyriikat voi tulkita monella tavalla.

Mutta itse aiheeseen: parasta tässä Sexmanen biisissä on nuo Mania-huudot, ne on hienoja. Mutta muuten tää ei oikein jaksa innostaa, tässä on aika yksioikoinen melodia. Varsinkin kertosäe jättää toivomisen varaa. Pahin kohta minusta on tuo "tähän maailmaan" -laini, miksi melodian pitääkin kulkea siinä juuri noin. :draamaa: Enkä minäkään ole mikään autotunen suurin ystävä. Kolme keskinkertaista tähteä.
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Mania kuuluu kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Maniassa menee todella lujaa ja on kaikkivoipa, mutta se loppuu aikanaan ja tulee helposti perusmasennusta syvempi masennus.

Yksi tunnetuimpia kaksisuuntaisesta kärsineistä musiikoista oli Kurt Cobain. Hän ei sitä mitenkään peitellyt ja omisti mm. lääkkeelleen kappaleenkin (Lithium).
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

hra47 kirjoitti: 14 Tammi 2024, 20:50 No kylläpä tänne on kehittynyt "haukkukaa Dark Sidea"-keskustelu, puhutte nyt kuitenkin kaikkien aikojen parhaasta Suomea edustaneesta viisusta (kyllä, on se parempi kuin Hard Rock Halleluja ja hiukan parempi kuin Cha cha cha).
Offtopic, mutta absoluuttisesti paras viisu Suomelta ikinä on Katson sineen taivaan. Noin hyvää viisulyriikkaa ei löydy muualta ja Fredin sävellys on upea. Offtopic kii.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Mulla ei tästä mitään muuta mieleen tuu, kuin se MANIA! -huuto.
On se toki hyvä, että biisin nimi jää päähän, mutta ois se toki kiva, että jäis jotain muutakin.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Sexmane on taitava, itsenäisyyspäivän jatkojen valopilkku, harmi etten ole yläasteikäistä kohderyhmää, niin en kyllä jaksa tällaista teinientärinätavaraa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

No, mä kävin tos syksyn puolella keikalla, jossa oli Käärijä, Isac Elliot ja Sexmane.
Käärijä veti parhaiten, mut ei Sexmane kauas jäänyt ja joo, teinit kyl tykkäs.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5198
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Tämän kappaleen sanoitus ei nyt kolahda minulle ollenkaan, johtuen varmaan omista henkilökohtaisista kokemuksistani. Musiikkivideosta muistui mieleen, että täytyypä tosiaan pestä pyykkiä joko tänään tai viimeistään huomenna!

**
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Diva_La_Viva_74 kirjoitti: 16 Tammi 2024, 08:10 Mulla ei tästä mitään muuta mieleen tuu, kuin se MANIA! -huuto.
On se toki hyvä, että biisin nimi jää päähän, mutta ois se toki kiva, että jäis jotain muutakin.
Mulla soi päässä ympäri vuorokauden kohta "Mania! Must tuntuu et mä sekoo-oon". Tehokkaasti on tarttunut. Vaikkei tämä ole lempibiisini näistä.
Pahinta on, että tyhmät aivoni kehittivät version, joka myös kummittelee päässä liian usein: "Liikun ilman haarniskaa, pekonit mua saalistaa... " :pannu:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36914
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Mulla se soi joko ”liikun ilmalaivalla” tai ”liikun ilman vaatteita”. :sekava:
Meow cat, please meow back.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2216
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Aina kun yritän muistella miten tää menee niin rupeaa soimaan joku Risto Räppääjän laulu päässä :rofl:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Fujiwara
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 18:29

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Fujiwara »

Tämä kohta, johon olette näitä pekonisanoituksia kehitellyt, on kyllä tosi epäselvästi laulettu. On pitänyt ihan sanoista tarkistaa, että mitä siinä nyt oikein tapahtuu. :heh:

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja YourMother »

UpeetaMahtavaa kirjoitti: 17 Tammi 2024, 21:58 Mulla soi päässä ympäri vuorokauden kohta "Mania! Must tuntuu et mä sekoo-oon". Tehokkaasti on tarttunut. Vaikkei tämä ole lempibiisini näistä.
Pahinta on, että tyhmät aivoni kehittivät version, joka myös kummittelee päässä liian usein: "Liikun ilman haarniskaa, pekonit mua saalistaa... " :pannu:
TomppaJr kirjoitti: 17 Tammi 2024, 22:28 ^ Mulla se soi joko ”liikun ilmalaivalla” tai ”liikun ilman vaatteita”. :sekava:

:rofl: Nyt mäkin taatusti kuulen sen noin.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

YourMother kirjoitti: 17 Tammi 2024, 23:41
UpeetaMahtavaa kirjoitti: 17 Tammi 2024, 21:58 Mulla soi päässä ympäri vuorokauden kohta "Mania! Must tuntuu et mä sekoo-oon". Tehokkaasti on tarttunut. Vaikkei tämä ole lempibiisini näistä.
Pahinta on, että tyhmät aivoni kehittivät version, joka myös kummittelee päässä liian usein: "Liikun ilman haarniskaa, pekonit mua saalistaa... " :pannu:
TomppaJr kirjoitti: 17 Tammi 2024, 22:28 ^ Mulla se soi joko ”liikun ilmalaivalla” tai ”liikun ilman vaatteita”. :sekava:

:rofl: Nyt mäkin taatusti kuulen sen noin.
Valitsen tuon "Liikun ilmalaivalla, pekonit mua saalistaa". Saadaan oikein Hieronymus Bosch -tyylisen maalauksen vibat.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36914
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

UpeetaMahtavaa kirjoitti: 17 Tammi 2024, 23:52 Valitsen tuon "Liikun ilmalaivalla, pekonit mua saalistaa". Saadaan oikein Hieronymus Bosch -tyylisen maalauksen vibat.
Tekoälyn näkemys aiheesta:

Kuva
Kuva
Meow cat, please meow back.

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Mahtavat kuvat :uujee: :tapu:

herly
Siemailija
Siemailija
Viestit: 163
Liittynyt: 28 Helmi 2023, 00:38

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja herly »

Aluksi tää biisi ei lähtenyt, mutta nyt useamman kuuntelukerran jälkeen kävikin niin hassusti, että tämä on noussut itselleni UMK-biisien kärkikastiin tänä vuonna. Pitää kyllä todeta, että tänä vuonna ei ole ollut ns. instant bängereitä itselle ja viime vuotta tai viime vuosia on hankala ylittää ja näihin viimevuosiin väkisinkin vertaa. Esim. viime vuonna tuntui, että itselläni oli tosi monta biisiä josta tykkäsin. Tänä vuonna niistä bängereistä on mielestäni ollut uupelo, vaikka toki biiseillä on vielä mahdollisuudet kasvaa. Sexmanea en ole juuri kuunnellut ennen UMK:ta, mutta pidän kyllä hänen tyylistään vaikkei hänen edustama musiikkityylinsä ole täysin oma cup of tea vai miten sen nyt toteaisi :heh:

Tämä biisi lähtee heti liikenteeseen, mania-huudahdukset on tarttuvia, rock-vaikutteet sopii kappaleeseen, biisi rullaa kokoajan tukevasti ja varmasti eteenpäin. Biisin loppu olisi voinut saada vielä vähän lisäpontta jostakin koska omaan makuun loppui vähän äkillisesti mutta biisissä on kuitenkin riittävästi sisältöä kokonaisuutena. En tiedä millainen artisti Sexmane on livenä ja mietityttää vaan miten tää biisi toimii livenä. Mutta ihan toimiva kokonaisuus.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

No Sexmane on artistina todella hyvä showmies. Nähty ja kuultu on.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
ti-ti-tyy
Maistelija
Maistelija
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Tammi 2021, 00:08

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja ti-ti-tyy »

Periaatteessa tykkään biisistä ja Sexmanesta. Mutta jos Sara Siipola on "paskana" ja Sexmanella oli "hiton vaikee" aamu, niin tässä juuri tämä kohta särähtää kohtaan liian kilttinä. Et se "hiton vaikee" ei kuulosta oikein vakuuttavalta manialta, vaan kiltin teinipojan alakulolta. Annoin aluks nelosen, mutta sanoitukset vetää kyllä alaspäin, jollei livenä onnistu yli odotusten.

:jari:
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar blir van
Och alla omkring dom märker ingenting
Det gör ont, så ont

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Aavistelinkin jo aiemmin, että tulen nopeasti kyllästymään tähän, kun parempia biisejä julkaistaan ja näinhän siinä sitten kävi. :draamaa: Tiputan vitosesta heikohkoon neloseen.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
MuumiAnkka
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 20:13
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja MuumiAnkka »

Tämä on hämmentävä korvamato. Soinut viimeiset kaksi päivää taukoamatta päässäni, vaikka tämä on mielestäni aika keskivertobiisi. Alitajuisesti kai alan pitämään tästä.
All-time top 3: Era Stupendo 2008, New Tomorrow 2011, Hunter Of Stars 2014

No Rules!

greenbrown
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Tammi 2024, 13:24

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja greenbrown »

Nyt kun kaikki biisit on julkaistu, kuuntelen kaikki läpi tuorein korvin ja päivitän ajatuksia näistä:
- En tykkää tästä tavallisesta rakenteesta, että säkeistö on tosi tasainen ja yllätyksetön ja kertosäkeeseen sitten räjähtää. Vanhana Rasmus-fanina pakko sanoa, että tämä rakenne on se mihin aloin Rasmuksenkin tuoreemmassa tuotannossa kyllästyä ja tämä biisi voisi periaatteessa olla Rasmuksenkin biisi (tietysti siis eri lyriikoilla ja kielillä). Liian kädenlämpöistä
- Jotenkin Sexmane vaikuttaa kuitenkin niin sympaattiselta, että haluaisin tykätä tästä enemmän
- Lyriikat ei anna itselle mitään, kappale ei tarjoa yllätyksiä enkä tykkää tästä selkeän teemavärin valinnasta.
- En vaihtaisi kanavaa jos radiosta tulisi, mutta mulle hyvän biisin mittari on se, lisäisinkö omalle soittolistalle ja sinne tämä ei kyllä päädy.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2681
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja inomu »

Tää on varmaan Kuori muan ohella soinut eniten päässäni :sekava: Ja paranee vain enemmän kuunnellessa. Toki viisujen kannalta se ei ole hyvä, että vaatii useamman kuuntelen, että alkaa tykkäämään. Manialla menee muuten kohta Spotifyssa jo miljoona striimiä rikki, ensimmäisenä varmaan tän vuoden UMK-kappaleista.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tämä päätyi sitten lopulta oman puntarin viimeiselle sijalle. Biisissä ei vain ole oikein mitään, mistä kauheasti pitäisin. Vaikka kyllä tämäkin kahteen tähteen pääsee, en vaihda kanavaa, jos radiossa tulee vastaan. Kaippa tämä siellä pääsee ihan hyvään soittoon.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Ai niin, tulin laskeneeksi tämän jo kolmeen tähteen. On tämä selkeästi heikoin tekele koko kattauksesta. :eiei:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Mcike
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Tammi 2019, 01:41

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Mcike »

Mitä kaikki disaa tätä. Siis kertsihän on ihan jäätävä ja ekan kerran kun kuuntelin, ni mietin et vielä tulis kitara soolo ja sieltähän se tuli ja ihan jäätävän hyvä semmonen. :tuuletus: :tuuletus: Ainut biisi, mitä kuuntelisin ilman UMK:takin. Ikävä kyllä kansa ei tunnu tykkävään muuta kuin fanit ja mähän en oo koskaan ollut SexMane fani. Yleensä vaan ärsyttänyt tää nuoriso leijumis autotune räp, mutta tässä on jotain niin aitoa verrattuna muihin.

Avatar
mmmimo
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 16 Tammi 2024, 12:38
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja mmmimo »

Oivoi, tämä ei mulla oikein kestä kulutusta. Tykkäsin aluksi kovasti, mutta nyt huomaan, että tekee mieli painaa seuraava biisi, kun tulee soittolistalla vastaan.
meow cat, please meow back

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36914
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

mmmimo kirjoitti: 23 Tammi 2024, 09:59 Oivoi, tämä ei mulla oikein kestä kulutusta. Tykkäsin aluksi kovasti, mutta nyt huomaan, että tekee mieli painaa seuraava biisi, kun tulee soittolistalla vastaan.
Ajattelin eilen täsmälleen saman ajatuksen kun biisi lähti soimaan kuulokkeista kotimatkallani. :lohduton:
Meow cat, please meow back.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja sziget »

Toivottavasti pekonit eivät saa häntä kiinni. :( - En ensin tajunnut olevan iso nimi, vaikka räppää myyneensä kultaa ja platinaa. Sisäänpäin kääntynyt viisuja ajatellen. Miksi Sara tuntuu niin erilaiselta, kun aihepiiri on noinkin yhtenevä?
ti-ti-tyy kirjoitti: 18 Tammi 2024, 14:32 Periaatteessa tykkään biisistä ja Sexmanesta. Mutta jos Sara Siipola on "paskana" ja Sexmanella oli "hiton vaikee" aamu, niin tässä juuri tämä kohta särähtää kohtaan liian kilttinä.
Noin kai se on. Sara on rikkirevitympi, paskempi ja siksi parempi. Sexmanekin miellyttää jonkin verran. Ei näissä lopulta ollut kuin Windows95man, jota en lainkaan kelpuuttaisi edustajaksi.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

eveller
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Tammi 2024, 09:22

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja eveller »

Sexmane on ollut mulla yllättäen kovin nousija (oli aluksi jumbona). Jos live onnistuu nappiin, niin ei edes haittaisi jos tämä lähtisi viisuihin.

Mutta studioversiossa on niin paljon apua äänessä ja en oo ite koskaan ollu Sexmanen keikalla, että en tiedä millä odotuksilla uskaltaa Nokia areenalle lähteä katselemaan tätä.

Vastaa Viestiin