UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
40
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
153
40%
Jesse Markin – Glow
35
9%
Windows95man – No rules!
49
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
34
9%
 
Ääniä yhteensä: 384

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8176
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Samiasd kirjoitti: 17 Tammi 2024, 14:15 Kuten sanoin, todennäköisesti seuraavat pari vuotta ovat Suomelle sellaisia välivuosia, jotka suurten menestysten väliin pakosti jäävät, vaikka esimerkiksi finaalipaikka saavutetaan. Vai onko esimerkiksi Ruotsin kahden viimeisimmän voiton väliin jäänyt mitään ikimuistoista, paitsi ehkä joidenkin mielestä Cornelia?
Ruotsihan on tykittänyt välivuosinakin paremmin kuin mitä Heroes, vaikka makuasioitahan nämä. Helpompi olisi listata ne hudit (Tusse) kuin hitit (kaikki muut).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Sykke
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Maalis 2018, 19:23

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Sykke »

Nyt viiden biisin jälkeen tuntuu siltä et en osaa valita sitä ykköstä videoiden perusteella, melkein vaihtuu päivittäin. Live-vedot tulee ratkaisemaan paljon.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Joo kyllä mun on pakko yhtyä Wild Dancen kommenteihin, että kyllä se vaikuttaa siltä, että Cyan Kicks lähtee edustamaan. Bändi on juuri uskottavaa ja kansainvälistä Rokkia esittävä bändi. Juuri se mistä Suomi tunnetaan maailmalla ja viisuissa. Ja monesti raadit juuri antavat meidän rokkibiiseille ääni, kun siinä lajissa me ollaan uskottavia. Lisäksi Susanna ja bändi ovat hyviä livenä ja rokki esitykset ovat aina olleet meillä onnistuneita. Ja vielä, kun Rokimmalla musiikilla ollaan aiemin menestytty on tämäkin hyvä syy äänesttä Cyan Kicksiä. Sexmanne, Mikael taas kilpailevat samoista äänistä ja näin ollen jäävät jälkeen. ja lisäksi Sinikin varmasti heittää hattunsa tähän räppimäiseen valikkoon. Ja monilla on myös Siniä vastaan se, että tyttö on yhden hitin ihme. Windows95 on taas joillekin liian nolo ja hävettvä lähettää viisuihin. Sara taas on vaikea valinta olemalla ballaadi ja osalle paskana sana on musta vaate, että sitä ei voi lähettää siksi. Eli näin Cyan Kicks sujahtaa voittoon pienemmällä osuudella, kuin Blind Channel tai Käärijä ja ehkä pienemmällä äänimäärällä, kuin Rasmus.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5422
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Vaikuttaisi siltä että on tulossa ensimmäinen UMK vuosiin, jossa voittajaa saa oikesti jännittää. Kolmena edellisenä vuotenahan voittaja on ollut käytännössä pomminvarma jo viikkoja ennen kilpailua
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

poika90 kirjoitti: 17 Tammi 2024, 17:47 se vaikuttaa siltä, että Cyan Kicks lähtee edustamaan.
UMK-tuotanto näyttää olevan toista mieltä. Demons on saanut huonoimman esiintymispaikan.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Esiintymispaikan? Eihän biisien julkaisujärjestys ole esiintymisjärjestys. Vai joko esiintymisjärjestyskin on jostain vuodettu :heh:
Viimeksi muokannut Balkan, 17 Tammi 2024, 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

UsvaAuer kirjoitti: 17 Tammi 2024, 18:00
poika90 kirjoitti: 17 Tammi 2024, 17:47 se vaikuttaa siltä, että Cyan Kicks lähtee edustamaan.
UMK-tuotanto näyttää olevan toista mieltä. Demons on saanut huonoimman esiintymispaikan.
The Rasmus esiintyi myös ensimmäisenä...

^ja tuo, mietinkin oliko näin
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1884
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Tokopa on esiintymisjärjestys sama kuin julkaisujärjestys. The Rasmus laitettiin todennäköisesti alkuun siksi, koska heillä oli niin vaativa esitys teknisesti toteuttaa.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Cyan Kicks on näillä näkymin turvallisin veikkaus. Mutta tuntuu nyt mahdottomalta antaa edes kohtalaista todennäköisyyttä kellekään.

Tällä hetkellä luulen, että kärki on HYVIN tasainen CK:n, Saran ja W95MANin välillä. En usko, että Sexmanen fanit riittävät nostamaan biisin kärkeen etenkään kun juryääniä ei todennäköisesti ole tulossa.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 814
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Paljonko ääniä yhteensä on jaossa? Onko jokavuosi sama?
:shokki:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Carboni kirjoitti: 17 Tammi 2024, 01:00 Esiintymisjärjestys on todella mielenkiintoinen näin tasaisena vuonna. Itse tekisin niin, että WM95 ja MGN kohtalaisen kauas toisistaan, samoin soolonaisartistit Sini ja Sara. Tällöin Order voisi olla

1. Sini Sabotage
2. Jesse Markin
3. WM95
4. Sara Siipola
5. Sexmane
6. Cyan Kicks
7. MGN

Miten muut rakentaisitte orderia?

minä tekesin taas tällaisen orderin. Eli käyttäisin Melloista ja viisuista tuttua tapaa eli tosi menevää ja hyvän fiiliksen tuovia kappaleita alkuun ja loppuun. Miksun laittaisin isona nimenä tuonne Käärijä paikalle ja muuten yrittäisin sekoitella, että hieman eri tyyppiset kappaleet erottuisi. ja Saralle tietenkin toisiksi viimeinen paikka ballaadina. :joojoo:


1. Windows95man
2. Sini Sabotage
3. Mikael Gabriel Feat Nublu
4. Jesse Markin
5. Sexmanne
6. Sara Siipola
7. Cyan Kicks
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1099
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Esiintymisjärjestyshän ei tosiaan ole vielä tiedossa, mutta olipa se sitten millainen tahansa, en usko sillä olevan juurikaan merkitystä näin pienessä kilpailussa, kun kilpailijoita on vain seitsemän. :miettii: Toki järjestys on hyvä rukata mahdollisimman tasapainoiseksi, mutta erottuvuuden kannalta mikään paikka tuskin on hirveän paljon huonompi kuin muutkaan. Viisuissa on sitten toinen juttu, kun kattaus on niin laaja.
Sykke kirjoitti: 17 Tammi 2024, 16:42Nyt viiden biisin jälkeen tuntuu siltä et en osaa valita sitä ykköstä videoiden perusteella, melkein vaihtuu päivittäin. Live-vedot tulee ratkaisemaan paljon.
Sama homma täällä! En edes muista, milloin viimeksi olisin ollut näin tasaisissa tunnelmissa UMK:n suhteen. :shock: Livet ovat tosiaankin ratkaisevassa asemassa.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

UsvaAuer kirjoitti: 17 Tammi 2024, 18:00
poika90 kirjoitti: 17 Tammi 2024, 17:47 se vaikuttaa siltä, että Cyan Kicks lähtee edustamaan.
UMK-tuotanto näyttää olevan toista mieltä. Demons on saanut huonoimman esiintymispaikan.
Minusta tuo julkaisu järjestys ei ole ikinä ollut sama, kuin itse esiintymisjärjestys.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Katsastin vuoden 2020 ja eteenpäin, ei tosiaan koskaan ole tämän "nykymuotoisen UMKin" aikana ollut sama. 2020 oli lähimpänä samaa, vain ekana ja vikana julkaistut Tika ja Zühlke vaihtui päittäin.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1449
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Mikseesrekisteröidyn kirjoitti: 17 Tammi 2024, 18:11 Paljonko ääniä yhteensä on jaossa? Onko jokavuosi sama?
Puhunet varmaan pisteistä. Juryt jakaa 294 ja tele jakaa 882 olettaen että juryjen määrä on edelleen 7. Telen pisteet tulee äänimäärän mukaan prosentteina

Eli jos annetaan 200 000 puhelinääntä ja joku saa 20 000 niistä, se on 10%. Pisteiksi käännettynä 0.10*882=88.20 Eli 88 pistettä
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 814
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

^Joo Pisteistä puhuin :peukku: Ei tässä enää puhua osaa :kups:
:shokki:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

CK olisi kyllä melkoinen kompromissivoittaja. Jokainen viimeksi saatu ääni pitää ansaita uudestaan, eivätkä kaikki suinkaan tule takaisin.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
haikea
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 99
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja haikea »

Nyt kun 6/7 biisiä on tullut ulos, uskallan jo sanoa että "kovatasoisin UMK koskaan" vai miten se nyt meni, ei ihan vakuuta :D Yksikään biisi ei siis ole mitenkään uskomattoman huono, mutta en kauheammin myöskään innostu yhdestäkään. Yksi biisi (No Rules!) pääsi bilesoittolistalle, mutta sellaiseen oikeasti aktiiviseen kuunteluun tuskin päätyy yksikään verrattuna pariin aikaisempaan vuoteen, jolloin tehokuuntelussa oli (ja on välillä vieläkin) useampi UMK-biisi.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10730
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Joo. ”Kovatasoisin UMK” on kyllä paksua kuuleman perustella. :rofl: Puolet biiseistä yhdessä tähdessä…
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Itselle tämä UMK näyttäytyy kyllä kovatasoisena, enää mukana ei ole sellaista ns. täytebiisiä, joita vielä viime vuonna roikkui muutama mukana. Jokaisen tähän mennessä julkaistun biisin voisin melko hyvillä mielin lähettää viisuihin ja suhteellisen turvallisin mielin olisin siitä, että finaaliin mennään. Ongelma kuitenkin meinaa vähän olla se, että aikalailla jokaisesta biisistä puuttuu se loppusilaus, joka tekisi hommasta täydellistä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36920
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tasainen kattaus on. :joojoo: Jännittävää nähdä, mikä näistä päätyykään lopulta Suomea edustamaan. :uujee: Ehkä epäideaalein tilanne olisi se, että Windows95man voittaisi "kun tämmöinen viime vuonnakin menestyi", mutta koska pidän itse biisistä tosi paljon, niin sekään ei haittaisi.

Fennistinä odotan huomista Suomi–Viro-yhteistyötä kuin kuuta nousevaa. :pliis:
Meow cat, please meow back.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Joo kyllä Yle ampui nyt itseään nilkaan tuolla kova tasoisin UMK ikinä lauseella. Kyllä viime vuosi on kovatasoisin ikinä. :joojoo: Ylen olisi pitänyt tajuta, että tällä hetkellä Käärijä huuman takana ihmiset ottaa tän täysin tosissaan ja kirjaimellisesti.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
haikea
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 99
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja haikea »

Siinä mielessä jännitän kyllä livejä, koska ajattelen, että ne ratkaisee kaiken. Jokaisella näistä kuudesta olis mahdollisuudet finaalipaikkaan, mutta lähtökohtaisesti ihan yhtä todennäköisenä pidän sitä, että jokainen tulisi karsiutumaan semissä. Sara on ehkä varmin tapaus, koska on käsittääkseni vahva livelaulaja ja balladin esillepanoa harvoin onnistutaan sössimään ihan täysin.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Livet tosiaan nousevat tänä vuonna ratkaisevaan rooliin. Toivottavasti kaikissa onnistuttaisiin, en halua joutua katsomaan mitään katastrofi-liveä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Mistä vetoa, että tyyliin Miklu, Cyan Kicks ja Sara vetävät hienot ja upeat showt ja Windows95 vetää läskiksi ja kansa taas innostuu siitä ja äänestää sen voittajaksi jollain Käärijä pisteillä :niinpa:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3365
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Jos tämä on "kovatasoisin UMK koskaan", niin minä olen sitten varmaan joulupukki. :heh: Siinä mielessä kova tämä kyllä on, ettei mitään hajua kuka tämän tulee vielä voittamaan. Livet tulee ratkaisemaan ja paljon.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7579
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Requel »

poika90 kirjoitti: 18 Tammi 2024, 00:29 Kyllä viime vuosi on kovatasoisin ikinä. :joojoo:
Mä oon eri mieltä, että viime vuosi oli kovatasoisin ikinä. Käärijähän pesi muilla lattiaa ihan 10-0!

Nostan itse parhaaksi yleistasoksi vuoden 2022 biisien osalta. Livenä sitten olikin muutama pannukakku, ja ironisesti ne kaikki tapahtuivat ennakkosuosikkien kohdalla. Rasmuksen laulu ei sujunut, ja Bessin sekä Isaac Senen livet olivat sekavat. Underdogit suoriutuivatkin tuona vuonna kaikki hyvin: Olivera, Younghearted, Cyan Kicks ja Tommi Läntinen. :peukku:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8176
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kyllä tätä vuotta voi luonnehti aika kovatasoiseksi. Mun puntarillani skaala on tähän mennessä 2-4 tähteä, kahdessa on ainoastaan Jesse. Loput kolmea tai neljää. Ainoastaan Blind Channelin ja Käärijän kaltaiset viiden tähden huiput puuttuu, mutta ne on harvinaisuuksia, eikä niitä joka vuodelle siunaannu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1884
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Ei tämä huono kausi missään nimessä ole. Yrityksen puutteesta ei ainakaan jää kiinni. Kertosäkeet ovat vain tänä vuonna se akilleenkantapää.

Itse olen alunperin odottanut eniten MGltä ja Nublulta, joten odotellaan vielä lopullista tuomiota.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Requel kirjoitti: 18 Tammi 2024, 00:38
poika90 kirjoitti: 18 Tammi 2024, 00:29 Kyllä viime vuosi on kovatasoisin ikinä. :joojoo:
Mä oon eri mieltä, että viime vuosi oli kovatasoisin ikinä. Käärijähän pesi muilla lattiaa ihan 10-0!

Nostan itse parhaaksi yleistasoksi vuoden 2022 biisien osalta. Livenä sitten olikin muutama pannukakku, ja ironisesti ne kaikki tapahtuivat ennakkosuosikkien kohdalla. Rasmuksen laulu ei sujunut, ja Bessin sekä Isaac Senen livet olivat sekavat. Underdogit suoriutuivatkin tuona vuonna kaikki hyvin: Olivera, Younghearted, Cyan Kicks ja Tommi Läntinen. :peukku:

No vaikka Käärijä oli täysin ylivoimainen niin silti minusta kaikki kilpailijat oli tosi hyviä ja siksi pidän viime vuotta paras tasoisena.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Vastaa Viestiin