Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Windows95man – No rules!

*****
55
20%
****
75
27%
***
51
19%
**
48
18%
*
44
16%
 
Ääniä yhteensä: 273

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

hercules kirjoitti: 17 Tammi 2024, 14:53 Mietin oisko W95M kiva luukki missä paidassa ja lippiksessä olisi Microsoft logo muutettu suomenlipuksi. Se ois kiva :mrgreen:
Lordi käytti tuota ideaa jo Suomi-silinterissään ja hauskasti käyttikin. Ei tuo nimen ja esiintymisasun vaihto oikein toimi, tulipa melkein mitä tahansa tilalle. Suunnilleen jokaisella eurooppalaisella on jokin suhde Microsoftiin ja Windows-käyttöjärjestelmään, muttei Suomi-viittauksiin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1954
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hercules »

UsvaAuer kirjoitti: 17 Tammi 2024, 14:59
hercules kirjoitti: 17 Tammi 2024, 12:49 PKN vibat. ... Haluttiin näyttää keskisormea.
Ei ole mitään syytä näyttää keskisormea. CCC:n jälkeen Suomi rakastaa viisuja ja janoaa lisää menestystä.
Useamman kommentin olen nähnyt Loreenista pettyneeltä että ihan sama laitetaan tämä sinne ei kiinnosta raatipisteet.
Nyt ne verhot kii

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7184
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Oli pakko tulla nostamaan neljään tähteen! Hupsista :heh:. Soinut lähes koko päivän päässä! Vaikka tulee hieman myötähäpeä fiilis niin en voi nyt mitään tälle, että lämpenen enemmän ja enemmän :puna:. En silti tätä nyt edustajaksi ehkä halua
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kasper_ kirjoitti: 17 Tammi 2024, 12:09
UsvaAuer kirjoitti: 17 Tammi 2024, 11:59 Koska Suomi on lähettänyt läppäviisun Euroviisuihin?

Ei koskaan.

Miksi siis nyt?
Eikö Cha cha cha ollut läppäviisu?
Sehän oli musiikillisesti kiinnostava. Se, miten rakennetaan tyylilajin vaihdos oikeaan kohtaan, ja tunnelma vaihtuu samalla. Ja kyllä minä siihen samastun, että tanssimaan lähtö pelottaa!

Mutta ehkä en vain tiedä, mitä tarkoittaa läppäviisu. Ei ccc ainakaan mikään läskiksi lyöty tekele ollut. Oliko Pump pump läppäviisu?

Lordin koin Cha Cha Chata läppäisempänä.
Viimeksi muokannut Rousku, 17 Tammi 2024, 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, ei ollu Cha cha cha läppä. Ainakin itse otin sen ihan tosissani. Mutta kaipa siinä oli läppämäisiä piirteitä ja on katsojasta kiinni mitä ulottuvuuksia haluaa painottaa, kuten yleensäkin hienossa taiteessa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

euronalle
Maistelija
Maistelija
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Helmi 2023, 22:26

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja euronalle »

Täytyy sanoa, että oli erittäin positiivinen yllätys, sain hyvät naurut + hyvän mielen tästä ja sehän on yksi koko shown tarkoitus :tapu: Ei kannata ottaa tätä nyt liian vakavasti, UMK on konseptina hioitunut viime vuosien aikana todella monipuoliseksi ja laadukkaaksi kisaksi, hattu päästä!
Live tässä tulee määrittämään PALJON mihin asti kantaa, toimiva lavashow & laulu tekee tästä jo ihan terävän vaihtoehdon viisufinaaliin + jopa lähelle 10.kärkeä.
Tasainen kattaus tähän asti julkistetut artistit, ei missään vielä ultimaattista wau-efektiä, mutta tuontantoarvot on saatu kohdilleen ja tulee hieno UMK-lähetys. Tämän vuoden minimitavoitteeksi finaalipaikka + lähelle 10.kärkeä ja vakiinnutus sinne tällä laadukkaalla tuotannolla -> varma voitto jonakin vuonna vielä :peukku:
Mut joo, meni off topic vähän, hyvää duunia Windows95man ja tsemppiä kisaan, ei oteta tätä liian vakavasti, ollaan jo voitettu tällä nykyisellä tuotantomallilla - No rules! :rofl:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Naurahdin vähäsen jumppamasinalle, koska erittäin ysäriä. Nostalgia uppoaa useimpiin ihmisiin. Ihan en näitä hipsteri takatukkia,pilottilaseja ja viiksejä kuitenkaan yhdistäisi ysäriin. Epäilen,onnistuuko tämä olemaan tarpeeksi hauska livenä, että biisin mitäänsanomattomuutta voitaisiin kompensoida. Kyllästyttää nämä jokavuotiset Guntherit. Aika samat fiilikset tuli kuin Portion Boysta viimevuonna. Odotan liveltä samankaltaista ylienergistä koheltamista.
Viimeksi muokannut ritsu89, 17 Tammi 2024, 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Mä en jotenkin osaa suhtautua tähän kevyesti - kuten en viime vuonna pystynyt Portion Boysiinkaan - koska on hyvin mahdollista, että hölmöläiset äänestää tän viisuihin. Heihei kaikki näinä viime vuosina tehty työ euroviisu- ja umk-imagon parantamiseksi. Tykkään huumoriesityksistä viisuissa, mutta Suomen kohdalla siihen liittyy niin paljon traumaa, etten pysty tästä mitenkään nauttimaan, ehkä en UMK:sta kokonaisuutenakaan.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Parempi kuin uskalsin odottaa, mutta en nyt ehkä kuitenkaan viisuihin asti laittaisi. Kiinnostaisi tietää kyllä enemmän siitä, miten konsepti vaihtuu mahdollisen voiton osuessa kohdalle. Toisaalta tällä hetkellä epäilen liveshown toimivuutta suhteessa tuohon mainioon videoon. Piispanenhan on tuossa lookissa kuin Benkun ja Valtteri Bottaksen rakkauslapsi :mrgreen:
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

ritsu89 kirjoitti: 17 Tammi 2024, 16:30 Naurahdin vähäsen jumppamasinalle, koska erittäin ysäriä.
Mä näin sen vitsikkäänä viittauksena Robin Bengtsonin (Ruotsi 2017) juoksumattoihin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Mua häiritsee tässä ehkä eniten se, että Güntherin UMK-piipahdus oli niin vaivaannuttava enkä haluaisi ollenkaan muistella sitä :heh:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11324
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Ei tämä kyllä lähde hyvin nukutun yön jälkeenkään. Kertsi tuntuu melodialtaan ihan liian monimutkaiselta, hyräilyttävyys puuttuu. Kädenlämpöiseksi jääminen on ehkä se pahin mahdollinen moka, jonka tässä genressä voi tehdä.

Minua ei edes haittaa huono viisumenestys, mutta sitä en voi sietää, jos se huono sijoitus käydään nappaamassa kehnosti laskelmoiden kappaleella, josta edes me suomalaiset emme pohjimmiltaan pidä. 👹 No, ehkä olen väärässä, ja tästä tulee klassikko, jonka melodian kaikki muistavat vielä vuosien jälkeenkin.
Possu kirjoitti: 17 Tammi 2024, 00:47 Se oli hyvää tämän iltaisessa, että nyt tekee mieli kuunnella pitkästä aikaa Pasaa.
Oho, olipa Ei vaihdeta numeroita suloisen ja raikkaan kuuloinen biisi. :ihana: Tuollainenkin soundi puuttuu tästä UMK:sta kokonaan...
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 347
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Amone »

Toi video on kyllä loistava.

Alussa on random IT dude joka hommailee jotain tietokoneellaan (propsit putkinäytöistä). Ruudulle välähtää avunpyyntö ja tsadam kaverista kuoriutuu Windows95man supersankarihahmo joka kiiruhtaa batmobiilillaan (tuo ergometri, eli jumppalaite) pelastamaan pulassa olevaa. :rofl:

Loppuosassa onkin sitten enemmän tulkinnan varaa, (rakastuuko win95man pelastettavaansa?), vai mitä siinä tapahtuu, mutta anyways pulassa oleva tulee pelastetuksi.

Musiikilliset arvot onkin sitten toinen juttu.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1954
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hercules »

Tää herättää kyllä Jodelissakin tunteita. Tässä on varmaan tää vitsiparodia vs. jotkin muut musiikilliset tekijät. Vastakkainasettelulle oikein hedelmälliset tekijät.

Mä en itse viisuissa perusta joke entryistä paljoakaan. Usein ne ei naurata. Ja jos naurattaa niin ei sekään tilannetta paljoa muuta puntarilla. CCC ei ollut missään kohtaa vitsi vaan bängeri ja siksi sitä oli helppo kannattaa. Mutta onhan tämä helppo hyvänmielen biisi.
Nyt ne verhot kii

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Ei. Ei.

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 347
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Amone »

En kanssa muista, että mikään joke entry ois koskaan kovin hyvin pärjännyt. Mukana on melkein joka vuosi yksi tai kaksi.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Pienenä ennustuksena voisin heittää, että useampi saattaa vielä lämmetä tälle, kuin mitä tähtiäänestys tällä hetkellä näyttää. :shh: Joka tapauksessa ihan kiva, että jotain mielipiteitä jakavaakin on päässyt läpi.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5402
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Voi ei, olen tykästymässä tähän lisää. Ihan vitoseen ei vielä yllä, mutta uhkaa kohta olla siellä :puna:

Ikinä en "oikeassa elämässä" kehtaisi sanoa tykkääväni tästä, mutta tämä on kaikessa noloudessaan sarjassa "niin huono että on jo hyvä" :heh:

Harvoin tosin itseäni haittaa kappaleiden vanhanaikaisuus
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Kolmesti katseltu ja kuunneltu. Vaikka yritän suhtautua suopeasti ja positiivisesti kaikenlaiseen tyyliin ja meininkiin, niin tämä ei nyt valitettavasti vaan nappaa. Nyt ollaan huonolla tavalla halppista. Kertsin pitäs olla ”paperilla” tehokas, mutta kun ei vaan jotenkin toimi.

Vertailu PB:hen on osittain paikallaan, mutta oli siinä viimevuotisessa sentään kunnollinen, muistettava ja vihellettävä melodia. Ehkä No rulesissa! on sitten paremmat sanat niin kuin onkin. Ironista kumminkin, että tämän kertosäkeen viimeinen rivi ”It's how I live my life” on melodisesti lähes yks yhteen ”Samaa taivasta katshotaan” -nimikkorivin melodian kanssa.

Ehkäpä tämä paranee aikaa myöten, mutta tänään kakkosluokkaa.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
haikea
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 98
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja haikea »

Musta tää on heittämällä parempi kun Samaa taivasta katsotaan. Tässä on työnnetty kieli poskeen ihan kunnolla eikä vaan silleen puoliksi läpällä, ja tää on musta kaikessa karmeudessaan oikeasti ihan helkkarin kovaa jumputusta :D

Oonko siis päivän aikana lämmennyt tälle? Kyllä.
Haluanko tän viisuihin? En.
Kehtaanko vuoden lopussa näyttää kenellekään mun Spotify Wrappedia, kun tää tulee löytymään jostain vuoden kuunnelluimmat -listalta? En.
Luukutanko silti? Kyllä.

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 248
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

haikea kirjoitti: 17 Tammi 2024, 18:16 Musta tää on heittämällä parempi kun Samaa taivasta katsotaan. Tässä on työnnetty kieli poskeen ihan kunnolla eikä vaan silleen puoliksi läpällä, ja tää on musta kaikessa karmeudessaan oikeasti ihan helkkarin kovaa jumputusta :D

Oonko siis päivän aikana lämmennyt tälle? Kyllä.
Haluanko tän viisuihin? En.
Kehtaanko vuoden lopussa näyttää kenellekään mun Spotify Wrappedia, kun tää tulee löytymään jostain vuoden kuunnelluimmat -listalta? En.
Luukutanko silti? Kyllä.
:samaamielta: Totta joka sana. Olen alkanut vähän lämmetä tälle itsekin ensikuuntelun jälkeen. Sata kertaa parempi tyrkkynä kuin PB enkä aio itkeä verta jos tämä voittaa vaikka haluankin 💩🐔 edustavan meitä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, on tämä parempi kuin PB. Tästä on riivitty pois PB:n suurimmat heikkoudet ja siksi pelkäänkin oikeasti tämän voittoa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja poika90 »

vaikka tää on tosi kiva ja tarttuva ralli niin en silti tahdo tätä viisuihin laskemaan tämän hetken UMK draivia ja mahdollista 4 vuoden finaaliin pääsy putkea.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1877
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Possu »

Kappaleen alku on aina kriittinen viisuissa. Siksi ihmettelen miksi tämä avataan tällaisella kainalopierulla. Windowsmiehen laineja olisi pitänyt muutenkin karsia ihan muutamaan lainiin eikä antaa noin paljon tilaa.

Sinällään harmi, jos tätä olisi pyöritelty vähän enemmän niin tämä voisi olla muutakin kuin Putoushahmo-kilpailun numero. Nyt tästä tulee mieleen lähinnä Pizza Enricot sun muut aikansa tuotteet.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Albin »

Raikas tuulahdus tämän vuoden synkkyyteen. Yleensä minulla nämä ns. renkutukset ei uppoa, mutta tässä on jotain joka antaa voimaa kaiken kaaoksen keskellä. Suupielet korvissa kuuntelin tätä heti eka kuuntelulla enkä ole vielä kolmannella kerrallakaan tylsistynyt. <3

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Veikkaan, että Alankomaista on tulossa aika samantyyppistä. Menisikö sitten samaan kuin Blind Channel vs. Måneskin? :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

meneekö tämä nyt siihen, että kun raadit poistetaan semeistä niin viisut taantuu jonnekin 2000-luvun alkupuolelle?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2974
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

No öhöhö. Vitsiviisujen ystävänä odotin jotain hupaisaa, löin näemmä käteni johonkin löysempään. Ensikuuntelulla panin ykköseen, sittemmin voin antaa reippaalle menolle kakkose(e)n. Mutta on tämä kyllä minusta aikamoisen tylsä ynnä kulahtanut konsepti, joka
ei viihdytä eikä naurata. Tosin annoinhan minä viime vuonnakin Annospojille ensin ykkösen ja lopulta se nousi viiteen...tosin tuommoiset tarinat ovat olleet viisuhistoriassani tietysti selkeässä vähemmistössä, ehkä salama iskee kahdesti samaan paikkaan? :heh:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Tämähän on vasta Suomen karsinta, jossa voi ja saa olla ihan mitä tahansa. Ensisijaisena tavoitteena on kotimainen näkyvyys, ja sekin on oikein ok.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti: 17 Tammi 2024, 18:49 meneekö tämä nyt siihen, että kun raadit poistetaan semeistä niin viisut taantuu jonnekin 2000-luvun alkupuolelle?
Taantuisivatkin jonnekin vuoden 2008 tai 2009 tasolle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin