UMK24: Sara Siipola – Paskana

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Sara Siipola – Paskana

*****
140
54%
****
64
25%
***
38
15%
**
10
4%
*
8
3%
 
Ääniä yhteensä: 260

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Mä siis voin jo nähdä sen, kun kaikki 12-pinnaset menee jurylta Saralle... :heh:
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

toivo kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:14 Mulle riittää joka vuosi umk:ssa, että on se yks huippubiisi ja se lähtee viisuihin. Se on Sara. Pelastit tämä huonohkon UMK vuoden!
Tämäpä tämä.

En tiedä, olenko vaaleanpunaiset lasit silmillä lempparini suhteen, mutta musta tällä on oikeasti parhaat mahdollisuudet voittaa UMK. Kilpailukykyiset biisi ja artisti on jo check, ja tämän pitäisi olla YLEn vaikein möhliä livenä. Tämä tuntuu myös aidoimmalta koko kattauksesta, ja sitä suomalaiset yleensä arvostaa. Voi että mä haluan seisoa tänäkin vuonna täysillä edustajamme takana, tästä tulisi niin hieno osa Suomen euroviisuhistoriaa.

Olis myös mahtavaa saada meille naisedustaja pitkästä aikaa. Vähän vaihtelua siinäkin mielessä.
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Simsalabim kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:23 Tää on mulle eka kerta kun haluan balladin voittavan UMK:n. No okei, Kelle mä soitan oli upea, mutta vasta kakkosvaihtoehto...

NYT SUOMI, tehdään modernin euroviisuajan historiaa ja lähetetään eka suomenkielinen balladi ikuisuuksiin :tuuletus:
Jep. Tämän paremmaksi voimapopballaadi ei mene. Tää onnistuu siinä missä Loreenkin takeltelee. Upea biisi ja artisti Ruotsiin.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5397
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Simsalabim kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:31 Mä siis voin jo nähdä sen, kun kaikki 12-pinnaset menee Saralle... :heh:
Raadeilta varmasti kaikilta (ellei Viro ole siellä ja anna omalleen). Yleisöäänten kanssa voi tehdä tiukkaa, joten nyt kannattaa manifestoida Saran puolesta mahdollisimman paljon, jotta tämä kuultaisiin toukokuussa Malmön viisulavalla.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Rakastan myös sivuseikkana sitä, minkä piikin tää heittää viime vuodesta. Suomi lähettää Paskana-nimisen biisin Ruotsin kisoihin... :rofl:
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja toivo »

Siis täähän kerää kaikkien mummojen ja pappojen teleäänet. Mitä muuta ne mummot äänestäis?

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

:tapu:
Liitteet
Screenshot_2024-01-19-00-38-30-54_dc00545bd3b8828f033a02ac25b2d36d.jpg
Screenshot_2024-01-19-00-38-30-54_dc00545bd3b8828f033a02ac25b2d36d.jpg (415.13 KiB) Katsottu 1055 kertaa
Nyt ne verhot kii

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 248
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

toivo kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:38 Siis täähän kerää kaikkien mummojen ja pappojen teleäänet. Mitä muuta ne mummot äänestäis?
Toivottavasti mummat eivät saa nimestä slaagia ja uskaltavat äänestää Saran Ruotsiin.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Pörheäpäärynä kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:40
toivo kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:38 Siis täähän kerää kaikkien mummojen ja pappojen teleäänet. Mitä muuta ne mummot äänestäis?
Toivottavasti mummat eivät saa nimestä slaagia ja uskaltavat äänestää Saran Ruotsiin.
Mummothan ne pahimpia rääväsuita ovat.
Nyt ne verhot kii

Avatar
MuumiAnkka
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 578
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 20:13
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja MuumiAnkka »

Onhan tämä muodollisesti ihan pätevä ja kivasti kasvaa loppuun. Näin entisenä suntiona viehättää viimeisen kertsin ja lopun kirkonkellot eniten. Veikkaanpa, että tämä voittaa.
All-time top 3: Era Stupendo 2008, New Tomorrow 2011, Hunter Of Stars 2014

No Rules!

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

OOOOOOOOHH :rakkaus:

Tai UU AA kuten Sini sanoo

Ihmettelen vaan, että miten Miblu on neljäntenä :rofl:
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mää en ole ikinä kuullutkaan Sara Siipolasta. Tai en muista. Kävikö taas niin, että tuntemattomalla on se paras biisi. (On myö windows95 man mistä en oo ikinä kkuullut.... )

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Kasper_ kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:12 Tämä se on! Pakko olla! :tuuletus:
#teampaskanalle

Jeo niinpä :peukku:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Simsalabim kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:34 Rakastan myös sivuseikkana sitä, minkä piikin tää heittää viime vuodesta. Suomi lähettää Paskana-nimisen biisin Ruotsin kisoihin... :rofl:
Jep :rofl:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Millonkohan tulee vedonlyönnit näkyviin tonne Eurovisionworldiin? Mielenkiinnolla odotan
Life's love
Thing is known
Like in dreams

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja poika90 »

mutta ihmiset mitä luulette onko tällä oikeasti mahdollisuuksia voittaa tavistenkin ääniä vai onko liian vaikea kappale?? Kyllä tää ois taas musta hieno lyönti laittaa tällaista viisuihin, kun kaikki odottaa meiltä rokkia tai jotain Crazy Party meno biisiä. :tuuletus:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1445
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Carboni »

poika90 kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:50 mutta ihmiset mitä luulette onko tällä oikeasti mahdollisuuksia voittaa tavistenkin ääniä vai onko liian vaikea kappale?? Kyllä tää ois taas musta hieno lyönti laittaa tällaista viisuihin, kun kaikki odottaa meiltä rokkia tai jotain Crazy Party meno biisiä. :tuuletus:
Mää olen hyvin skeptinen et vetäisi mitään 17+% kannatusta telessä (vähän yli joka kuudes äänestäisi). Ihmiset äänestää yleensä hauskaa tai muistettavaa esitystä ja rock-kansaahan me ollaan joka sataa CKn pussiin. Tavikset saattavat karsastaa tällaisen äänestämistä viisuihin koska "eihän suomenkielistä balladia ymmärretä Euroopassa". Ja tämä on raivostuttava näkemys.

Toivottavasti olen väärässä, näen viisuissa top10 potentiaalia vain tässä ja varauksin CKssa. En panisi pahakseni jos tämä meitä edustaa. Raadeissa top5 sija realismia
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Carboni kirjoitti: 19 Tammi 2024, 01:03
poika90 kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:50 mutta ihmiset mitä luulette onko tällä oikeasti mahdollisuuksia voittaa tavistenkin ääniä vai onko liian vaikea kappale?? Kyllä tää ois taas musta hieno lyönti laittaa tällaista viisuihin, kun kaikki odottaa meiltä rokkia tai jotain Crazy Party meno biisiä. :tuuletus:
Mää olen hyvin skeptinen et vetäisi mitään 17+% kannatusta telessä (vähän yli joka kuudes äänestäisi). Ihmiset äänestää yleensä hauskaa tai muistettavaa esitystä ja rock-kansaahan me ollaan joka sataa CKn pussiin. Tavikset saattavat karsastaa tällaisen äänestämistä viisuihin koska "eihän suomenkielistä balladia ymmärretä Euroopassa". Ja tämä on raivostuttava näkemys.

Toivottavasti olen väärässä, näen viisuissa top10 potentiaalia vain tässä ja varauksin CKssa. En panisi pahakseni jos tämä meitä edustaa. Raadeissa top5 sija realismia


Joo oishan se mahtaavaa, että kansa tajuaisi , kun jo pitkään ollut ei Suomenkielelellä ei voi pärjätä myytti on tuhottu, että rohkeautta löytyisi kokeilla uutta. Mut joo meidän kansalle balladien äänestys on jostain syystä vaikeaa. Mahtavaahan se ois saada kokeiltua toimisiko tää, mutta oon jo varautunut, että Cyan lähtee ja se on oiken hyvä valinta myös.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Tää on kyllä erittäin hyvä valinta, jos ja kun. Jos jopa mun kaltainen balladinvihaaja tykkää, niin ollaan ytimessä.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1875
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Possu »

Toivon mukaan tämä valitaan ja muut maat lähettävät friikkisirkuksia toinen toisensa perään eikä balladeissa ole kilpailua. Tämä avaisi jonkinlaiset teoreettiset saumat finaaliin ja siellä hyvällä esiintymispaikalla sijoituksen keskikastin tuntumaan.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Carboni kirjoitti: 19 Tammi 2024, 01:03
Mää olen hyvin skeptinen et vetäisi mitään 17+% kannatusta telessä (vähän yli joka kuudes äänestäisi). Ihmiset äänestää yleensä hauskaa tai muistettavaa esitystä ja rock-kansaahan me ollaan joka sataa CKn pussiin. Tavikset saattavat karsastaa tällaisen äänestämistä viisuihin koska "eihän suomenkielistä balladia ymmärretä Euroopassa". Ja tämä on raivostuttava näkemys.
Mutta sitten oli tapaus Aksel (toki englanniksi)... Kyllä suomalaiset balladejakin äänestää, mutta niiden täytyy olla todella hyvin toteutettuja ja koskettavia. Etenkin nyt tämä pätee, kun kaikki muut biisit on nopeatempoisia, enimmäkseen bilebiisejä, ja kohdistettu vaan hyvin rajatulle kansanryhmälle.

Tää on mun mielestä sellanen biisi, joka rikkoo perinteisiä rajoja niin, että nekin, jotka ei yleensä balladeja rakasta, pitää tästä, tai näin olen tulkinnut somen ja tuttujen perusteella. Ei pidä myöskään aliarvioida mummojen ja pappojen äänivaltaa...
Life's love
Thing is known
Like in dreams

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Simsalabim kirjoitti: 19 Tammi 2024, 01:52
Carboni kirjoitti: 19 Tammi 2024, 01:03
Mää olen hyvin skeptinen et vetäisi mitään 17+% kannatusta telessä (vähän yli joka kuudes äänestäisi). Ihmiset äänestää yleensä hauskaa tai muistettavaa esitystä ja rock-kansaahan me ollaan joka sataa CKn pussiin. Tavikset saattavat karsastaa tällaisen äänestämistä viisuihin koska "eihän suomenkielistä balladia ymmärretä Euroopassa". Ja tämä on raivostuttava näkemys.
Mutta sitten oli tapaus Aksel (toki englanniksi)... Kyllä suomalaiset balladejakin äänestää, mutta niiden täytyy olla todella hyvin toteutettuja ja koskettavia. Etenkin nyt tämä pätee, kun kaikki muut biisit on nopeatempoisia, enimmäkseen bilebiisejä, ja kohdistettu vaan hyvin rajatulle kansanryhmälle.

Tää on mun mielestä sellanen biisi, joka rikkoo perinteisiä rajoja niin, että nekin, jotka ei yleensä balladeja rakasta, pitää tästä, tai näin olen tulkinnut somen ja tuttujen perusteella. Ei pidä myöskään aliarvioida mummojen ja pappojen äänivaltaa...

Mutta paskana sana saatta olla liian härski vanhuksille. :heh:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Kuulun myös näihin, jotka ei yleensä balladeille lämpene mutta tästä tykkään ihan himona. Meitä on tosiaan ilmeisesti paljon. Sen on pakko olla hyvä merkki.

Lisäksi UMK:ssa tälle ei ole genrekilpailijaa, mikä myös lupailee hyvää. Saattaa olla aikamoisen raikas tuulahdus kaikkien manioiden ja demoneiden keskellä. Viisuista nyt on vielä mahdoton sanoa, mutta ehkä tästä vuodesta ei tule balladisikermää kun sellainen oli vasta (2022) ? No joo, mahdoton sanoa vielä. Ainakaan suomenkielistä ei tule muilta.

Mä en usko, että biisin nimikkosana karkottaa juurikaan äänestäjiä. Kuinka paljon niitä kulttuurirouvia ja -herroja oikeasti on UMK:n äänestäjissä? Miten Käärijä tai BC saattoivat voittaa niin ylivoimaisesti jos kaiken maailman pöyristyjillä on niin suuri vaikutus? Ja ketä ne siveyden sipulit (hEh) sitten äänestää jos ei tätä? Siniä? :mrgreen: Sexmanea? Windowsia? Ainakaan mun 60+ vanhemmille ei olisi mikään ongelma kannattaa tätä tuon yhden sanan vuoksi. Näkisin enemmän, että tuo yksittäinen ilmaus ei ole ongelma niinkään eri sukupolville, kuin yksittäisille henkilöille, joita löytyy kaikissa ikäluokissa.
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Täällä keuhkotaan niin hirveästi biisin nimestä, mutta en mitenkään jaksa uskoa, että se olisi jotenkin suuri syy sille, miksi ihmiset eivät lähde äänestämään. Eikä tämä muutenkaan ole sellainen laahava balladi, joka ei taviksiin välttämättä niin paljoa vetoa. Hyvin voin nähdä, että tämä saa kansan tuen taakseen, etenkin jos livestä saadaan tyylikäs.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

toivo kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:38 Siis täähän kerää kaikkien mummojen ja pappojen teleäänet. Mitä muuta ne mummot äänestäis?
Mun mummo ainakin vielä ennen vikaa biisii kommentoi, et ei tykännyt kun se Sara kiroilee ja Mania oli "ihan mukiinmenevä biisi" :heh:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kyllä se vaan tämä olisi Suomen Euroviisu-edustaja. :ihana: Ei mitään Käärijä kakkosia viisuihin.
Tällainen voima-balladi olisi hyvä veto Käärijän jälkeen.
Tärkeintä on tieteysti se, että tämä on paras kappale. Sitten onkin enää jäljellä jännitysmomentit:
Millainen live tälle rakennetaan ja miltä äänentoisto kuulostaa livelähetyksessä ja mikä on laulajan live-laulutaito.
No niin, siinähän sitä olikin jo aihetta ikuisen huolehtijan yöunien menettämiseen. :heh:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4100
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Pörheäpäärynä kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:40
toivo kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:38 Siis täähän kerää kaikkien mummojen ja pappojen teleäänet. Mitä muuta ne mummot äänestäis?
Toivottavasti mummat eivät saa nimestä slaagia ja uskaltavat äänestää Saran Ruotsiin.
Mikä on mummojen ja pappojen alaikäraja? Meidän 60-70-vuotiaiden nuoruusaikana kappaleissa oli melkoisen ronskeja sanoituksia.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

attpallaparon
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Tammi 2024, 03:05

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja attpallaparon »

Nyt kaikki paukut suunnittelutiimissä tähän, koska tällä biisillä me sinne euroviisuihin kuitenkin mennään.

Avatar
Konstrakta
Maistelija
Maistelija
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 18:07
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Konstrakta »

Joo, kyllä se tää on. :surrur: Onneksi yleensä UMK:n lavastukset ovat olleet mielestäni hienoja balladien kohdalla, joten en tämän lavastusta pelkää liiaksi. Luotan myös Saran laulutaitoon livenä.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Kyllä kai se tämä on, nimittäin biisi, joka olisi paras lähetettävä viisuihin. Tasapaksu vuosi tämä on eikä yksikään ehdokas innostanut itseäni. Mutta Käärijän matkiminen ei toimi ja tämä on kuitenkin erilainen. Toivottavasti live onnistuu eikä show ammu yli. Lukeudun itse boomereihin eikä tuo "paskana" itseäni hätkäytä. Lauloihan Irwinkin " Haistakaa paska koko valtiovalta". 😂

Vastaa Viestiin