UMK24: Sara Siipola – Paskana

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Sara Siipola – Paskana

*****
140
54%
****
64
25%
***
38
15%
**
10
4%
*
8
3%
 
Ääniä yhteensä: 260

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2208
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Tuleepa tylsä UMK kun voittajakin on jo selvillä… Ellei nyt aurinko jäädy ja kuu tipu alas.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^ ehkä vastustajien täytyy vaan toivoa, että Sara manifestoi maan pyörimisen pysäyttämisen ja auringon sammumisen :heh:
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5391
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Ei tämän voitto ainakaan vielä tässä vaiheessa ole läheskään yhtää varmaa kuin BC:n, Rasmuksen ja Käärijän voitot olivat. Vähän sitä silti toivoisin koska tämä on vaan paras :mrgreen:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Simsalabim kirjoitti: 19 Tammi 2024, 17:48 ^ ehkä vastustajien täytyy vaan toivoa, että Sara manifestoi maan pyörimisen pysäyttämisen ja auringon sammumisen :heh:
Saran biisi ja esitys olisi siis ollut kuin kotonaan Torinon viisuissa jämähtäneine aurinkolavasteineen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1950
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Saralla on kaikki avaimet nyt käsissään, toivottavasti UMK-tiimi levy-yhtiön(?) tuella auttaa tekemään tästä upean.
Nyt ne verhot kii

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3341
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

En ymmärrä tätä Saran vertaamista Lortsuun. Eihän Tattoossa ja Paskanassa ole mitään samaa eikä Sara edes kiemurtele videolla yhtä kiusaantuneen näköisesti kuin Loreen. :heh:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Kasper_ kirjoitti: 19 Tammi 2024, 17:48 Ei tämän voitto ainakaan vielä tässä vaiheessa ole läheskään yhtää varmaa kuin BC:n, Rasmuksen ja Käärijän voitot olivat. Vähän sitä silti toivoisin koska tämä on vaan paras :mrgreen:
Joo ei. Huomaan, että jotkut ei näe tätä edes ennakkosuosikkina, vaikka kaikki (pl. joku ylilauta) kyselyt kertoo muuta ihan ok marginaalilla. Kyllä ennen livejä tämä lähtee kisaan muita edellä!
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Lisää nannaa...
Liitteet
Screenshot_20240119-184212~2.png
Screenshot_20240119-184212~2.png (138.34 KiB) Katsottu 1446 kertaa
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1950
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Liikettä on tapahtunut ja Saran etumatka kaventunut :tosion:

Edit. Todennäköisyys oli siis 44% alussa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3734
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Zera »

Tämä taitaakin olla niitä biisejä, jotka tarvitsevat enemmän kuuntelukertoja alkaakseen toimia. Yllättäen olen hakeutunut tämän pariin useasti ja pitää tulla siihen tulokseen, että onhan tämä hyvä. Nostan neljään tähteen. Lisäksi voisi olla mielenkiintoista nähdä tämä viisuissa, koska Suomi ei ole oikeastaan koskaan lähettänyt mitään tällaista ja mun mielikuvien mukaan tämä on just sellaista, mitä täällä kuunnellaan.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Vaikka pidänkin CK:ta munattomana valintana (kiitos kuppila näistä ilmaisuista) ja Saran "häviö" olisi iso pettymys, niin helpottaa nähdä, että ainakaan vedonlyöjät eivät nää W95manillä mahiksia, vaan jos joku pystin vie Saralta niin se on CK.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

axaman
Maistelija
Maistelija
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Touko 2006, 19:03
Paikkakunta: Porvoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja axaman »

Miklusta taitaa tulla kyllä pahin kilpailija voitosta. Vai kuvittelenko vain. Nyt on kohta tasoissa Ylen kyselyssä. N. 500 ääntä oli ihan vasta eroa ja nyt enää 100. Is /IL kyselyissä ei ihan samaa liikettä ole näkynyt. Vähän erikoista.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Noi ilmaiskyselyt voivat mobilisoida jos minkälaisia trolleja, eri asia kun varsinaisessa äänestyksessä pitäisi maksaakin, moni jättää äänestämättä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Juu, MG on ylilautasukupolven junttiartisti ja tuo renkutus niin rasittava, että sitä on helppo trolliäänestää.

Varsinaisessa äänestyksessä MG saattaa kyllä saada perheääniä niistä perheistä, joissa lapset saavat päättää, ketä äänestetään.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Albin »

Kuka jaksaa kuunnella tätä loppuun asti :jupinaa: Kuolettavan tylsä ruikutus, jota kuppila pääsee hehkuttamaan seuraavat sata vuotta menetettynä mahdollisuutena, suomalaiset kun ovat aina niin tyhmiä etteivät osaa valita mitään kuppilan parhaaksi katsomaa, ovat typeriä ja äänestävät tunteella :tosion: ( <3 )

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^^oon nähnyt monia videoita somessa, joissa lapset rakastaa Saraa...

Mä en pysty näkemään Miblua voittotaistelussa. Ikkunapiispan kanssa jakavat samat äänestäjät, ja hype perustunee lähinnä nimeen. Heillä on myös hirveästi kirittävää tuomariäänissä...
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Albin kirjoitti: 19 Tammi 2024, 20:02 Kuka jaksaa kuunnella tätä loppuun asti :jupinaa: Kuolettavan tylsä ruikutus, jota kuppila pääsee hehkuttamaan seuraavat sata vuotta menetettynä mahdollisuutena, suomalaiset kun ovat aina niin tyhmiä etteivät osaa valita mitään kuppilan parhaaksi katsomaa, ovat typeriä ja äänestävät tunteella :tosion: ( <3 )
Eihän tunteella äänestämisessä mitään väärää ole, varsinkin jos ei-tunteella äänestäminen tarkoittaa kylmää laskelmointia menestyksen suhteen. Onhan täällä monet kirjoittajat sanoneet Saran biisin koskettavan heitä. Itselläni Sara ei ole ihan ykkösvaihtoehto, vaan Sini, mutta ymmärrän toisaalta ettei hänen biisinsä puhuttele yhtä suurta ihmisjoukkoa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Katsoin nyt vihdoin Saran Tähdet, tähdet -vetoja Ruudusta. Etenkin Euphoria oli vaikuttava. Hän on kyllä hyvä livelaulaja.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2208
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Haluisin kovasti pitää tästä mutta nyt oli kuuntelun jälkeen laskettava 6/10 -> 5/10… Tavallaan hieno biisi mutta onhan tää vaan unettava.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Ikävää olla näin vähemmistössä mielipiteen suhteen, mutta en voi sietää tätä. Tässä yhdistyy Anne Mattilan Perutaan häät, Katri Helenan Tule luo, t.A.T.u ja Duffy. En tykkää mistään näistä. Taustoistakin tulee mieleen, jotkut halpasyntikoissa valmiina olevat rumpukompit. Suosio perustuu lähinnä tähän uskaliaaseen "paskana"- sanaan. Musiikillisesti tämä on liian räikeä, yksinkertainen ja toistava omaan makuuni.

Panda
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 19 Tammi 2023, 16:33

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Panda »

^
Samassa vähemmistössä minäkin mutta ei se mitään, kiva että ihmiset on löytänyt biisin joka heille toimii.
Call me what you may, see if I care, see me slay

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ihmisillä on tietenkin vapaa sana perustella miksi he eivät pidä jostain biisistä, mutta korvaani särähtää silloin kun aletaan selittämään muiden tykkäämisiä tyhjäksi. Ei tämän suosio perustu pelkkään paskana-sanaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^jep :rofl:
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja toivo »

Yhdellä ulkomaalaisella raektiovideolla kommentoitiin, miten tämä nainen voi olla " fucking wreck", kun sillä on meikit naamassa, hiukset laitettu ja kaunis mekko päällä. Sanoituksen ja ulkonäön olisi pitänyt olla yhteydessä. :heh:

Olisko uskottavampi, jos Sara olis pesemässä pyykkiä naama likaisena.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Minusta ihan ok ja jännitteitä luovaa, ettei ihmisen romuttuneisuuden astetta pysty sanomaan ulkonäön perusteella.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Einingia kirjoitti: 18 Tammi 2024, 13:54 Hajalla olisi kaikkein huonoin korvikesana, sillä se on foneettisesti niin pehmeä.
Eihän se edes istu rytmiin. Pas on pitkä tavu, ha on lyhyt tavu.

Tosin en nyt muista, millainen musan rytmi tuossa kohtaa on (kerrankos sitä sullotaan pitkä tavu lyhyelle nuotille).
Rise, angel, shine, love!

euronalle
Maistelija
Maistelija
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Helmi 2023, 22:26

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja euronalle »

Kasper_ kirjoitti: 19 Tammi 2024, 17:48 Ei tämän voitto ainakaan vielä tässä vaiheessa ole läheskään yhtää varmaa kuin BC:n, Rasmuksen ja Käärijän voitot olivat. Vähän sitä silti toivoisin koska tämä on vaan paras :mrgreen:
Samaa mieltä! Tämä vuosi huomattavasti tasaisempi mitä nuo muutama aiempi kun oli melko selvää ketä sen kisan tulee viemään. Paskana on biisinä hyvä, mutta kisassa muitakin hyviä ja tuo UMK live on ratkaiseva mitä tapahtuu. Käärijän pystyi jo nimeämään voittajaksi kun studiot tuli, nyt ei kyllä tiedä yhtään :mitvit: Kattotaan, edelleen vähän skeptinen tämän kanssa Viisuissa koska ei ne kansainväliset äänestäjät ymmärrä sitä sanomaa kuitenkaan, joten sitä ei ehkä liikaa kannata painottaa :miettii:

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Tää tuntuu niin loistavalta biisiltä, että aloin ihan kelaamaan taaksepäin, milloin viimeksi olis ollut jotain näin hyvää biisiä UMK:ssa, mutta ei ihan lähihistoriasta (<10v) tule mieleen. Oiskohan koskaan ollut. Tietenkin eri asia on oma mieltymys ja viisumenestys. Yleensä mun fanittamat biisit on menneet huonosti UMK:ssa. Toivottavasti mitään tällaista pahaa magiaa ei lankeais tämän päälle

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6549
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Rousku kirjoitti: 20 Tammi 2024, 00:34
Einingia kirjoitti: 18 Tammi 2024, 13:54 Hajalla olisi kaikkein huonoin korvikesana, sillä se on foneettisesti niin pehmeä.
Eihän se edes istu rytmiin. Pas on pitkä tavu, ha on lyhyt tavu.
Rytmillisesti "mä oon paskana"- säkeeseen istuu moni korvikesana, koska säe ei ole suorassa yhteydessä toiseen säkeeseen esim. loppusoinnillisesti. Se on muusta kertosäkeestä irrallinen säe, jonkinlainen loppuhuudahdus, joten sen laulutapaa voi vapaammin varioida korvikesanasta riippuen.

Hajalla täyttäisi alkuperäisen paskana-sanan tavu- ja äännemäärän, vaikkakin se on tavutyypiltään erilainen. Minusta se on kuitenkin rytmillisesti enemmän orginellia muistuttava kuin esim. romuna tai rikki. Toisaalta kaksi edellistäkin sanaa saisi vaihdettua luontevasti paskanan paikalle, koska variaatiolle on tilaa.

Ja hypoteettista korvikesanaa voi etsiä myös foneettista tai merkityksellistä vastaavuutta tarkastellen. Hajalla ei foneettisesti tosiaan muistuta paskanaa, ja eritysiesti ei-suomenkielistä kuulijaa ajatellen foneettinen samankaltaisuus voi olla tärkeää. Olisiko hajalla foneettisesti tylsän kuuloinen korvikesana?

Sanojen herättämät tuntemukset ja käyttöluontevuus ovat puolestaan yksilökohtaisia. Esim. romuna olisi tässä kontekstissa mielestäni huono korvikesana, koska koen sen liian leikillisenä ilmauksena. Hajalla taas muistuttaa merkitykseltään lähemmin paskanaa ja on omaan korvaani luonteva ilmaus psyykkiselle pahoinvoinnille. Toki siitä puuttuu voimasanan raakuus, mutta se olisi editoinnin tarkoituskin.

Jonkun toisen mielestä puolestaan romuna voisi olla just sopiva korvikesana. Se on niitä kuuluisia makuasioita. :joojoo:

Toivottavasti Paskana raikuisi sellaisenaan Malmön lavalla!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hanhis kirjoitti: 20 Tammi 2024, 02:32
Rousku kirjoitti: 20 Tammi 2024, 00:34 Eihän se edes istu rytmiin. Pas on pitkä tavu, ha on lyhyt tavu.
Rytmillisesti "mä oon paskana"- säkeeseen istuu moni korvikesana, koska säe ei ole suorassa yhteydessä toiseen säkeeseen esim. loppusoinnillisesti. Se on muusta kertosäkeestä irrallinen säe, jonkinlainen loppuhuudahdus, joten sen laulutapaa voi vapaammin varioida korvikesanasta riippuen.
Ei, kysymys ei ole loppusoinnusta, vaan tavujen pituuksista. :tosion: Onhan siinä toki na painotettu tavu myös, suomen kielen vastaisesti. Mutta silti, jos sävelmä on vain nuotteina, niin eikös tuo pas-tavun nuotti ole pidempi kuin ka-tavun nuotti? Jos ei muuten, niin helpompi laskea pituutta, kun hidastaa videota. Eli sikäli asia on nykyään ihan kondiksessa, mutta ei siihen mitään oon roomunaa voi istuttaa, oon haajalaasta puhumattakaan, koska keskimmäinen tavu on lyhyt (sivumennen sanoen voks poppulii kävisi). Ulkkarin korvaan toki ihan se sama, mutta minulle ei toimisi. (Sikäli minullekin sama, kun biisi muutenkaan ei toimi.)

Edit: olen tainnut aiemmin kuulla väärin. Tuo raivostuttavuuteen asti toistuva kertsin rytmihän on ta ratta raa, siis tuo o dotta kaa. Joidenkin korvissa tämän on balkan-biisi, mutta eihän siellä ole mitään sellaista missä sama lyhyt rytmikuvio toistuu, toistuu, toistuu...
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin