UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

*****
25
12%
****
41
20%
***
58
29%
**
45
22%
*
32
16%
 
Ääniä yhteensä: 201

Panda
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 92
Liittynyt: 19 Tammi 2023, 16:33

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Panda »

Minä tykkäsin tästä jo yöllä ensipuraisulla ja tykkään edelleen kovasti. Nämä kaksi viimeistä, tämä ja Sini oli minulle kyllä näiden viisujen pelastus, toimivia bängereitä jotka jää soittoon. En ihmettele jos tubessa tämä vetää puoleensa, onhan tää perjantaitunnelmaan sopivan riehakas ja tarttuva, ja varmaankin nuoremmalle väestölle toimiva. Vaikka en ihan niin nuori ole niin toimittaa silti :tuuletus:
Call me what you may, see if I care, see me slay

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36980
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

telelé kirjoitti: 19 Tammi 2024, 12:09 Tubessa näyttää dominoivan, taitaa tulla paremmat luvut kuin luukkumiehellä. Kello vasta 12 ja 108 tuhatta näyttökertaa
On hauskaa verrata näitä katselulukuja joihinkin UMK15 tai -16-aikoihin. :mrgreen: Iso osa katsotuimmistakin on yhdeksässä vuodessa saanut kasaan saman mitä nämä nykyiset parissa päivässä. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6073
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Oi voi, se oli kyllä surullista aikaa. :heh: Katsojia taisi löytyä isolle osalle biiseistä muutamia tuhansia. Eipä niihin kappaleisiin tainnut kukaan edes jaksaa reagoida Tubessa samalla tavalla kuin nykyään.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
ti-ti-tyy
Maistelija
Maistelija
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Tammi 2021, 00:08

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja ti-ti-tyy »

Äh, ennakkoon eniten odottamani biisi tuotti pahan pettymyksen. Vaikka kertsi rullaa ihan kivasti, tuo Vox Populin hokeminen alkaa ärsyttää ja biisi vaan sukeltaa sen sijaan, että nousisi lentoon. Kunnon lyriikat olisivat pelastaneet paljon. Nyt jäi maku, että koko biisi rakentui tämän yhden lauseen varaan – eiköhän tällaisesta kansanradiomeiningistä olisi irronnut aika paljon enemmänkin?

:juhaukki:
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar blir van
Och alla omkring dom märker ingenting
Det gör ont, så ont

Amone
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 423
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Amone »

haikea kirjoitti: 19 Tammi 2024, 12:12
Ansarin kirjoitti: 19 Tammi 2024, 00:14 Mä niinku musiikillisesti haluisin tykkää, mut nää sanat... ottaen huomioon MG:n aika kyseenalaiset mielipiteen monesta asiasta (Putin, korona, ilm. myös ilmastonmuutos... no twitterist noit löytyy) niin ei kiitos :hiips:
Täähän se ois.

Sääli, koska tää on mun mielestä melodisesti tän vuoden UMK:n parhaimmistoa. Lyriikat yhdistettynä Mikaelin julkipersoonaan vaan mitätöi sen vähänkin hyvän. Ei jatkoon.
Selasin twitterin viimeisimpiä viestejä. Mikael ei näytä olevan kovin aktiivinen siellä. Enimmäkseen asiaa hänen hyväntekeväisyysjutuistaan ja yrityksestään. En näe syytä boikotointiin, pikemminkin vaikuttaisi olevan hyvin välittävä ihminen. Toki sanoo itsekin muuttuneensa ja aiemmin on kyllä hölmöillyt.

En usko, että virolainen Nublu tekisi yhteistyötä Putinistin kanssa.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7192
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

No se oli sitten sellainen biisi! Kyllä tätä pystyy kuuntelemaan, mitä nyt kovin vajaaksi vaan jää & ehkä vähän liikaa toistavat tuota kappaleen nimeä, joka kyllä tuli ihan selväksi :heh:. Annan nyt kolmisen tähteä. Enkä itse ehkä tämän kohderyhmää myöskään ole
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1004
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Nublun räppäys on aivan ihana.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8199
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kuuntelin toisen kerran, jestas että tämä on raskas ja rasittava kuunneltava. Ei tarjoile minulle yhtikäs mitään. Pudotan yhteen tähteen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3012
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Massiel kirjoitti: 19 Tammi 2024, 15:42 Nublun räppäys on aivan ihana.
Niin on! Ja itteeni ei yhtään häiritse tuo kappaleen nimen hokeminen. :mrgreen:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 883
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

hra47 kirjoitti: 19 Tammi 2024, 15:47 Kuuntelin toisen kerran, jestas että tämä on raskas ja rasittava kuunneltava. Ei tarjoile minulle yhtikäs mitään. Pudotan yhteen tähteen.
Joo en oo kertaakaa saanu loppuun asti kuunneltua, kun alkaa ottaa päähän :teknoraivo:
:draamaa: Vieläkö pitää odottaa
Ensviikolla vasta :hak:

Avatar
Morri
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 190
Liittynyt: 14 Helmi 2022, 20:09

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Morri »

Ensireaktio biisiin pelkästään kuultuna: työviikon jälkeen vastaanottokyky voi olla rajoittunut, mutta kuulostipa tämä tosi rasittavalta. Siirtymä osista toisiin kuulosti tosi kömpelöltä. Reivisyna ei toiminut rokin kylkeen yhtään. Parasta oli kuoro-osuus; toivottavasti se on mukana live-esityksessä.

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Tämä oli hämmentävä kokemus, jotenkin iloton ja väsynyt fiilis tästä tuli. Ei yksinkertaisesti tuntunut missään. Ei jatkoon. :sorivaan:
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3741
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Zera »

Tää oli yllättävän hyvä, odotin jotain räpimpää. Etenkin kertosäe on vetävä, mutta toki jonkin verran itseään toistava, joten voi alkaa ärsyttääkin. Ensireaktio kuitenkin positiivinen, joten neljä tähteä.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Tuli aika Neuvostoliittovibat. Saa olla todella tykki esitys, että lähtisin tän kelkkaan. Turhan paljon huumorimusaa tänävuonna UMK:ssa.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2980
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Varsin toimiva rynkytys omalla kohdallani. Tekonokkela, juntti ja nolo, mutta viihdyttää silti. Vahvat neljä tähteä :mrgreen:
En panisi pahakseni vaikka edustaisi suomea. Yhtä kaikki en tiedä äänestänkö tätä, lavashöy päättäköön :miettii:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3437
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Kuuntelin tämän vihdoin kunnolla uudestaan kuulokkeilla eikä tämä ole ollenkaan niin paha kuin viime yönä. :heh: Nosto neljään tähteen lienee paikallaan. Parempi kuin Windows95man, jonka kanssa lienee taistelevan samoista äänistä.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17073
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Happy »

tää piristi eilen mun synkkää yötä, tää on ihana <3
Yllätyin miten ei-pidetty tää on täällä, mun mielest tää on moniulotteinen & dynaaminen, bängää hyvin.
Ei ehkä ihan voita Saraa mut vahvat viis tähteä silti.
ritsu89 kirjoitti: 19 Tammi 2024, 19:22 Tuli aika Neuvostoliittovibat.
mut täähän on musiikis vaan hyvä juttu??
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17073
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti: 19 Tammi 2024, 05:28 TÄMÄ SE ON!!! :tuuletus: (Tai sit Sara. :heh: ) Aivan mahtava, vahvat viisi tähteä joka tapauksessa.

Huhhuh. :surrur: Nyt tuli se kuuluisa leka, joka iski suoraan aivoista läpi.

AAAAA!!! :tuuletus: :tuuletus: Toivottavasti Kuppila tai muut paikat eivät ole kauhean nihkeitä tälle. :heh:

// naha tähtiäänestys. :rofl:
ihana edes joku tykkää <3
nyt voin yhtyä tähän että hirveän masentavaa kun muut parjaa omaa bängeriä!! nyt fiilaan sua tomppa



//Tää ohitti Sinin jo nyt, ihana että youtubekin ymmärtää tätä
Viimeksi muokannut Happy, 19 Tammi 2024, 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8199
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä tiesin jo alusta kun MG huutaa ja putoaa maapallolle, että nyt on tulossa huono trippi ja teki mieli jo siinä vaiheessa panna poikki.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3437
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Okei, unohtakaa neljä tähteä. VIISI se on. :surrur:

En enää edes tiedä miksi petyin tähän viime yönä, täähän on mieletön bängeri.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Chila
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 12:18

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Chila »

En pidä jankkaavuudesta,
ja sanat ovat harmaalla alueella.

Kenen äänen hän pelkää hukkuvan, tai ketä ei maailmassa kuunnella? Kenen puolesta hän puhuu, ketkä ovat määkiviä lampaita.

Ja ei, jokainen mielipide ei ole yhtä väärä. Eikä jokainen yhtä mielipide ole yhtä oikea. Riippuu mm. millaiseen tietoon mielipide perustuu ja keitä se mahdollisesti sortaa tai nostaa.

Huoh.
Yksi tähti.
Bye bye baby.
Enkä pelkääkään tätä maailmaa-aa-aa.
Mä taidan olla vähän hullu tähän maailmaan.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17073
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Happy »

kapineiti kirjoitti: 19 Tammi 2024, 21:17 Okei, unohtakaa neljä tähteä. VIISI se on. :surrur:

En enää edes tiedä miksi petyin tähän viime yönä, täähän on mieletön bängeri.
hyvä <3
varsinkin sun viestis oli mulle luokkaa sinäkin brutukseni :rofl:

tuli jopa nolo olo että oonko kuppilas ainoo joka tästä oikeesti diggaa, vannon ei johdu sinimustavalkolaseista! :heh:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8199
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Chila kirjoitti: 19 Tammi 2024, 21:19 En pidä jankkaavuudesta,
ja sanat ovat harmaalla alueella.

Kenen äänen hän pelkää hukkuvan, tai ketä ei maailmassa kuunnella? Kenen puolesta hän puhuu, ketkä ovat määkiviä lampaita.

Ja ei, jokainen mielipide ei ole yhtä väärä. Eikä jokainen yhtä mielipide ole yhtä oikea. Riippuu mm. millaiseen tietoon mielipide perustuu ja keitä se mahdollisesti sortaa tai nostaa.

Huoh.
Yksi tähti.
Taitaa Mikael kosiskella teinien ääniä. Ulkopuolisuus = avaruudesta pudonnut astronautti ja ketkä kokevat erityisesti ulkopuolisuutta, no teinit tietenkin. Jokainen mielipide on yhtä väärä = teinikapinaa vähän joka suuntaan. Onko Gabriel jo liian iäkäs teinikapinalliseksi tai esikuvaksi teineille, nähtäväksi jää. Taitaa Windows95manin ohella kalastella samoilla vesillä kuin Sexmanekin. Minulle sopii varsin hyvin, että syövät toistensa ääniä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3437
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Happy kirjoitti: 19 Tammi 2024, 21:21 hyvä <3
varsinkin sun viestis oli mulle luokkaa sinäkin brutukseni :rofl:

tuli jopa nolo olo että oonko kuppilas ainoo joka tästä oikeesti diggaa, vannon ei johdu sinimustavalkolaseista! :heh:
Ei selkeesti pitäis väkisin valvoo ja kritisoida biisiä rättiväsyneenä :rofl: kenties se mun aiempi ennustus pitääkin paikkansa ja tää syrjäyttää vielä Sarankin ykköspallilta, ainakin menossa uhkaavasti siihen suuntaan.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Panda
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 92
Liittynyt: 19 Tammi 2023, 16:33

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Panda »

Happy kirjoitti: 19 Tammi 2024, 21:21
kapineiti kirjoitti: 19 Tammi 2024, 21:17 Okei, unohtakaa neljä tähteä. VIISI se on. :surrur:

En enää edes tiedä miksi petyin tähän viime yönä, täähän on mieletön bängeri.
hyvä <3
varsinkin sun viestis oli mulle luokkaa sinäkin brutukseni :rofl:

tuli jopa nolo olo että oonko kuppilas ainoo joka tästä oikeesti diggaa, vannon ei johdu sinimustavalkolaseista! :heh:
Ihanaa, löytyy muitakin kuin minä jonka mielestä tämä on huippu bängeri <3
Call me what you may, see if I care, see me slay

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja emedee »

Haluaisin niin kovasti edes hieman tykätä tästä, mutta Mikael Gabrielin perseilyt (kuten Putin-tatuointi) ja herran epämiellyttävät näkemykset vievät kaiken fiiliksen.
ŠČ!

Avatar
pikkukettu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 240
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

hra47 kirjoitti: 19 Tammi 2024, 21:27 Onko Gabriel jo liian iäkäs teinikapinalliseksi tai esikuvaksi teineille, nähtäväksi jää.
No jos täällä kuppilassakin jo joku kutsui MG:a ja Nublua keski-ikäisiksi (sediksi? ehkä muistan väärin), niin voipi olla, ettei täysillä uppoa teineihin :heh:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17073
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Happy »

en ymmärrä tätä mikaelin cancelointia, mielestäni hän ei ole tehnyt mitään niin peruuttamatonta että ansaitsee tollasta marinaa luokkaa "haluaisin pitää biisistä mut kun mikael" - edelleenkin pysyn siinä kannassa että synnitön heittäköön viimeisen kiven.
Biisin sanoma/tarinakin kertoo siitä että myös omat mielipiteet ovat olleet vääriä, eikä kukaan ole yksinomaan oikeassa vaikka joskus luuleekin niin. - näen sanoman vahvasti tässä myös itsetutkiskelun paikkana omista sanomisista.

Mitä Mikaelin pitäisi tehdä jos muka aina biisin sanoma tai imago sotii menneisyyttä vastaan?, mennä viikoks Hurstin jonoon jakamaan leipää ja villasukkia? Laulaa runollisia ja raamatullisia versejä?


Käärijän etu oli todellakin se että syntyi pinnalle ns kuin tyhjästä, jos olis ollut useamman vuoden julkisuudessa niin varmasti olis löydetty jotain canceloimisen arvoista.
Viimeksi muokannut Happy, 19 Tammi 2024, 22:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja emedee »

Happy kirjoitti: 19 Tammi 2024, 22:02 en ymmärrä tätä mikaelin cancelointia, mielestäni hän ei ole tehnyt mitään niin peruuttamatonta että ansaitsee tollasta marinaa luokkaa "haluaisin pitää biisistä mut kun mikael" - edelleenkin pysyn siinä kannassa että synnitön heittäköön viimeisen kiven.
Biisin sanoma/tarinakin kertoo siitä että myös omat mielipiteet ovat olleet vääriä, eikä kukaan ole yksinomaan oikeassa vaikka joskus luuleekin niin.

Mitä Mikaelin pitäisi tehdä, mennä viikoks Hurstin jonoon jakamaan leipää ja villasukkia?
Yli vuosi Krimin miehityksen jälkeen otettu Putin-tatuointi ja MG:n Twitter-tykkäyksistä löytyvät mm. transfobiset ja salaliittoteorioita levittävät twiitit ylittävät omalla kohdallani rajan räikeästi.
ŠČ!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17073
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: Mikael Gabriel x nublu – Vox populi

Viesti Kirjoittaja Happy »

emedee kirjoitti: 19 Tammi 2024, 22:05
Happy kirjoitti: 19 Tammi 2024, 22:02 en ymmärrä tätä mikaelin cancelointia, mielestäni hän ei ole tehnyt mitään niin peruuttamatonta että ansaitsee tollasta marinaa luokkaa "haluaisin pitää biisistä mut kun mikael" - edelleenkin pysyn siinä kannassa että synnitön heittäköön viimeisen kiven.
Biisin sanoma/tarinakin kertoo siitä että myös omat mielipiteet ovat olleet vääriä, eikä kukaan ole yksinomaan oikeassa vaikka joskus luuleekin niin.

Mitä Mikaelin pitäisi tehdä, mennä viikoks Hurstin jonoon jakamaan leipää ja villasukkia?
Yli vuosi Krimin miehityksen jälkeen otettu Putin-tatuointi ja MG:n Twitter-tykkäyksistä löytyvät mm. transfobiset ja salaliittoteorioita levittävät twiitit ylittävät omalla kohdallani rajan räikeästi.

ok oon Mikaelia kuutisen vuotta nuorempi mut jaoin tuohon aikaan tuosta tilanteesta lähes samat mielipiteet kuin Mikael koska olin tietämätön asioista enkä ollut perehtynyt asioihin tarkemmin ja yritin ymmärtää empaattisesta näkökulmasta myös Venäjän puolta.
oisko vasta ollut jotain vuotta 2020 kun silmäni lopullisesti avautuivat. Tuli silloin myös ymmärrettyä kuinka väärin oon sisäistänyt tietoa ikäänkuin olisin ummistanut silmäni Venäjän hallituksen pahuudelta.

Eli pitääks mutkin tuomita jalkapuuhun loppuiäks koska olin joskus ennen totaallisen eri mieltä ja jopa jollakin tapaa puolsin niitä arvoja jotka nykyään koen täysin vastenmieliseksi. Ihmiset & heidän arvovaltaasiat voivat muuttua, ihmisten pitää myös antaa muuttua.
Negatiivinen kyräily ja vuosien patouma ei palvele ketään, ellei kohde oikeasti ole jotenkin räikeästi rikkonut lakia/ ja tai satuttanut muita ihmisiä.

Yritän ainakin itse elää niin että yritän nähdä ihmisestä ne hyvätkit puolet & tarkoitukset.


Toki vuos sitten arvostelin kuppilassa politiikkoa kielteiseen sävyyn vuosien takaisesta julmasta kissanmurhasta/ja kidutuksesta mut jotenkin ihmisten/eläimien satuttattamiset koen sellaisina jotka ovat anteeksi antamattomia tekoja, kaiken muun voi vielä jotenkin sovittaa.
Viimeksi muokannut Happy, 19 Tammi 2024, 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Vastaa Viestiin