UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
40
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
153
40%
Jesse Markin – Glow
35
9%
Windows95man – No rules!
49
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
34
9%
 
Ääniä yhteensä: 384

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5431
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Ei hitto kyllä Sini taitaa sittenkin olla aloittaja. Saadaanpahan kaikki vanhukset samantien peloteltua pois telkkarin edestä. Lisäksi saattaa myös vanhemmilla tulla äkillinen kiire saada lapset nukkumaan kun heti ensimmäinen kappale on tyyliä uh ah riisu mut, sukella mun sisuksiin :rofl:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7582
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Requel »

Mun mielestä Windows95man sopii paremmin aloittajaksi ja Sini lopettajaksi. :draamaa: Mania ei sovi kumpaankaan paikkaan.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8180
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Areenan chatissä joku kysyi, että onko esiintymisjärjestys arvottu vai mitä ja vastaukseksi annettiin, että puvustuksen ja lavastuksen ehdoilla mennään, jotta show saadaan virtaamaan sujuvasti. En tosin tiedä, mitä puvustuksella on tekemistä järjestyksen kanssa. Jos Sinillä on jokin temppurata, jonka kasaaminen vaatii aikaa, voihan olla että hän on ekana...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

KUORIMUA
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 70
Liittynyt: 14 Tammi 2024, 15:07

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja KUORIMUA »

hercules kirjoitti: 24 Tammi 2024, 20:01
Simsalabim kirjoitti: 24 Tammi 2024, 13:06 Kukakohan on tänä vuonna Silvennoisen häpeämättömän ilmeinen suosikki? :niinpa: lol
Eikö Mikko sanonut tuossa livessä että kun MG ja Nublu voittaa ja Siipolan kohdalla jos hän voittaa niin julkaisee selfien :heh:
Mulla on se olo, et Yle masinoi MG:n ja Nublun voittajaks. Tota biisiähän hehkutettiin juontajien kuuntelivideolla sanoin "tää voittaa kaiken" ja nyt Mikko lipsautti ton "kun voitatte". Lisäksi Voxin videolla on se Käärijän yksi tanssija, jännää että hänet laitettiin vain tolle videolle mukaan. Onhan kyseinen tanssija aika kovaa kamaa nykyään. Lisäksi Voxi on biisinä rakeenteeltaan lähellä CCC:tä, eli yritetään samalla paketilla uudelleen.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8180
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Enpä edes tiennyt/huomannut, että Käärijän tanssija oli Vox Ripulin videolla ja tuskin olen ainoa... tais Ylen masinointi kusta ainakin tässä kohden.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5987
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

KUORIMUA kirjoitti: 24 Tammi 2024, 20:59
Mulla on se olo, et Yle masinoi MG:n ja Nublun voittajaks. Tota biisiähän hehkutettiin juontajien kuuntelivideolla sanoin "tää voittaa kaiken" ja nyt Mikko lipsautti ton "kun voitatte". Lisäksi Voxin videolla on se Käärijän yksi tanssija, jännää että hänet laitettiin vain tolle videolle mukaan. Onhan kyseinen tanssija aika kovaa kamaa nykyään. Lisäksi Voxi on biisinä rakeenteeltaan lähellä CCC:tä, eli yritetään samalla paketilla uudelleen.
Nämä foliohattuilut on kyllä aina niin hauskoja. :heh:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

axaman
Maistelija
Maistelija
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Touko 2006, 19:03
Paikkakunta: Porvoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja axaman »

Ainakin Cha Cha Chass tanssinut Matti Myllyaho on Vox poppuli videon yksi hahmo. Matti on joku Umkn joka paikan höylä. Tekee kyllä kaikkien kanssa kai jotain. Ei kai siinä mitään.
Lopulta kun siiten nähdään että umk finaalin yksi raatimaa on Viro, niin asia olisi päivän selvä. Lisää foliota.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Noo, viime vuonna Ylellä oltiin varmoja, että Samaa taivasta katsotaan on vuoden striimatuin ja Torille!-biisi.

Nytkö sitten Ripuli? Jää oikeat ilmiöt ja hyvät kappaleet huomaamatta tällaisen alta.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 793
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Einingia kirjoitti: 24 Tammi 2024, 21:36 Noo, viime vuonna Ylellä oltiin varmoja, että Samaa taivasta katsotaan on vuoden striimatuin ja Torille!-biisi.
Onko tästä jotain tietoa?
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17012
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

KUORIMUA kirjoitti: 24 Tammi 2024, 20:59
hercules kirjoitti: 24 Tammi 2024, 20:01
Eikö Mikko sanonut tuossa livessä että kun MG ja Nublu voittaa ja Siipolan kohdalla jos hän voittaa niin julkaisee selfien :heh:
Mulla on se olo, et Yle masinoi MG:n ja Nublun voittajaks. Tota biisiähän hehkutettiin juontajien kuuntelivideolla sanoin "tää voittaa kaiken" ja nyt Mikko lipsautti ton "kun voitatte". Lisäksi Voxin videolla on se Käärijän yksi tanssija, jännää että hänet laitettiin vain tolle videolle mukaan. Onhan kyseinen tanssija aika kovaa kamaa nykyään. Lisäksi Voxi on biisinä rakeenteeltaan lähellä CCC:tä, eli yritetään samalla paketilla uudelleen.
toivottavasti masinoi <3 ois ihanaa
& toivottavasti Sarakin pääsee mukaan viisureissulle, Sara vois korvata Vox Populi kohdat Paskana hokemillaan
vähäks ois bängerrr
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

12pointsii kirjoitti: 24 Tammi 2024, 21:54
Einingia kirjoitti: 24 Tammi 2024, 21:36 Noo, viime vuonna Ylellä oltiin varmoja, että Samaa taivasta katsotaan on vuoden striimatuin ja Torille!-biisi.
Onko tästä jotain tietoa?
"Torille" oli PB:n vinkkinäkin, ja viimevuotisten finalistien tuomariperustelut löytyivät täältä https://yle.fi/aihe/a/20-10004054
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8180
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

12pointsii kirjoitti: 24 Tammi 2024, 21:54
Einingia kirjoitti: 24 Tammi 2024, 21:36 Noo, viime vuonna Ylellä oltiin varmoja, että Samaa taivasta katsotaan on vuoden striimatuin ja Torille!-biisi.
Onko tästä jotain tietoa?
Ei tietoa, ainoastaan muistikuva että jotain tollaista puhuttiin ennakkomainoksissa.
Happy kirjoitti: 24 Tammi 2024, 21:58
KUORIMUA kirjoitti: 24 Tammi 2024, 20:59 Mulla on se olo, et Yle masinoi MG:n ja Nublun voittajaks. Tota biisiähän hehkutettiin juontajien kuuntelivideolla sanoin "tää voittaa kaiken" ja nyt Mikko lipsautti ton "kun voitatte". Lisäksi Voxin videolla on se Käärijän yksi tanssija, jännää että hänet laitettiin vain tolle videolle mukaan. Onhan kyseinen tanssija aika kovaa kamaa nykyään. Lisäksi Voxi on biisinä rakeenteeltaan lähellä CCC:tä, eli yritetään samalla paketilla uudelleen.
toivottavasti masinoi <3 ois ihanaa
Perutaan siis UMK ja valitaan sisäisesti mieluummin kuin jollain puolirehellisellä vilunkipelillä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3808
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Carboni kirjoitti: 24 Tammi 2024, 20:02 Jos Windows95man aloittaa, niin kaikki englanninkieliset olisi putkeen. Enkä näe Sinin tai Sexmanen biisiä oikein koko illan lopettajana. Joten Windows95manille helppo ennustaa slot7.

Kumpi sitten aloittaa? Soolonaiset Sini ja Sara peräkkäin? Vähänkään rokahtavampaa tarjoavat Sexmane ja CK vierekkäin? Epäilen tätä. Joten Sini alkuun ja Sexmane slotille kuus
Joo itekki näen Sinin näistä eniten avaajamaisena jos ajatellan tyyliin Melloa ja itse Viisuja. Ja Sara taas erottuisi kivasti Miklun ja Sexmannen välissä ja Windows on hyä höppänä lopettaja.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1903
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Todennäköisesti Vox Poppuli on lähempänä jumbosijaa kuin edustuspaikkaa. Ei auta vaikka masinoitaisiin mitä. Mikluhan jo nyt stressasi haastattelussa, kun on niin paljon sääntöjä mitä pitää noudattaa (taustanauhat, ihmisten määrä lavalla etc.) Ei tainnut ihan ymmärtää mihin soppaan itsensä heitti.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1988
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

^Saralla voisi olla elämänsä paikka loistaa laulullaan ja showlaan ja näyttää se taso mitä ei voi ylittää... Siinä kun olisi Miklun ja Sexmanen ympäröimänä :mrgreen:
Nyt ne verhot kii

Avatar
SuzieBanjo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Tammi 2024, 09:36

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja SuzieBanjo »

En nyt masinoinnista tiedä, mutta näytti kieltämättä vähän hämärältä kuinka Vox Populin äänet kasvoi Ylen gallupissa Paskanan tasolle jossakin parissa tunnissa, ja pysynyt sen jälkeen vakaasti n. 2% etumatkassa. Eilisessä Q&A:ssa chatti oli huomattavasti aktiivisempi Saran vuorolla, vaikka MG:n pitäisi gallupin mukaan olla kansan suosiossa.

Ja nyt Roni Back ennustaa (varmasti 100% puolueeton, ei-kaupallinen yhteistyö) Tiktokissa Vox Populille voittoa, saatesanoilla tärkeä ajankohtainen aihe ja esitys joka erottuu joukosta :D
Ketä Robin?

axaman
Maistelija
Maistelija
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Touko 2006, 19:03
Paikkakunta: Porvoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja axaman »

Tunnetulla anonyymifoorumilla on MG:tä masinoitu. Jos vaan googlaatte niin sen tyyppistä viestintää löytyy. Näillä foorumeilla tämä Vox poppulin "sanoma" puree erityisen vahvasti.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2053
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Ai että Vox Populi tekisi Pertti Kurikan nimipäivät :mitvit: :draamaa:

Avatar
OnFire
Maistelija
Maistelija
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Tammi 2023, 00:43
Paikkakunta: Lontoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja OnFire »

Nyt jotain huhuja liikkeellä että Maikkari järjestäisi euroviisukarsinnat ensi vuonna - sen verran sakeeta settiä että en jaksaisi kyllä uskoa, kai tämä on jotain trollausta?
Liitteet
IMG-20240125-WA0000~2.jpg
IMG-20240125-WA0000~2.jpg (79.99 KiB) Katsottu 617 kertaa
Wanna become one of them city boys ~

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3368
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

No tuohon en kyllä jaksa uskoa, että ulkoistaisivat vielä maikkarinkin hommaan mukaan. :heh: En tosin uskonut Yletädiltä vuotaneeseen listaankaan, joten. :sekava:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Trollausta tuo varmastikin on. Euroviisut-kanavalla on tingattu jo tovi siitä, onko UMK ensisijaisesti euroviisukarsinta vai ei (jos voittaja ei lähdekään mahdollisesti skabaan Israelin kanssa). Yletätimeemi pyörii myös vimmatusti edelleen siellä, joten joku on keksinyt vähän huudattaa porukkaa sillä ajatuksella, että UMK erkanisi kokonaan viisukarsintaroolista ja toimisi vain musiikkifestivaalina.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5431
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Pakko kai tuon on trollausta olla. Tosin sanoinhan minä noin myös siitä Yletädin listasta :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

Trollausta. Mtv3 ei kuulu EBUun, eli tässä pitäisi Yle kuitenkin olla mukana tilaajana. Ei ole mitään loogista syytä miksi Yle ulkoistaisi nosteessa olevat karsinnat ja siirtäisi vastuun ja katsojat liki konkurssikypsälle kilpailijalle.

Jos leikkaukset osuvat niin pahasti Yleen kuin uumoillaan, niin siinäkin tapauksessa lienee vain järkevää skaalata tuotantoa pienemmäksi, kuin siirtää tuote kilpailijalle.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1903
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Maikkarilla on rahat loppu. Tuskin olisi rahaa tuollaiseen, vaikka halua löytyisi. Nelosella saattaisi olla pätäkkää, mutta musiikkikilpailuohjelmia heiltä löytyy jo omasta takaa.

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 817
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Eihän koko kilpailussa ois mitään järkee jos ei se liittys viisuihin mitenkään
:shokki:

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1077
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Ei tuo ole huhu, eikä edes trollausta, vaan ilmiselvä vitsi.
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5431
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Itse tosin olen välillä jopa kannattanut ideaa siitä, että Yle ja MTV voisivat huolehtia viisuedustajan valinnasta ja Viisujen lähettämisestä aina vuorotellen. Realististahan tämä ei ole, mutta silti
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
MuumiAnkka
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 20:13
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MuumiAnkka »

Pelkkää trollausta tietysti, mutta itse kyllä haluaisin isommat karsinnat. Mielelläni kuuntelisin suomalaista uutta musiikkia vaikka 20 kappaleen edestä. "Asiantuntijat" ovat muutenkin epäluotettavia, vox populiin pitäisi luottaa.
All-time top 3: Era Stupendo 2008, New Tomorrow 2011, Hunter Of Stars 2014

No Rules!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8180
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei noilla mainosvetoisilla kanavilla/yhtiöillä ole pitkäjänteisyyttä viisujen kaltaiselle perinteikkäälle instituutiolle. Pari kolme vuotta ne jaksais sitä pyörittää ja sen jälkeen hylkäisivät sen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4909
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Yletäti taas vauhdissa. Mutta kkiinnostaisiko UMK niin paljon, jos se ei olisikaan enää myös viisukarsinta.

Vastaa Viestiin