UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
40
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
153
40%
Jesse Markin – Glow
35
9%
Windows95man – No rules!
49
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
34
9%
 
Ääniä yhteensä: 384

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1880
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Murrimarri kirjoitti: 25 Tammi 2024, 18:49 Mikäköhän järki tässä nyt on, että Sini on pistetty avaajaksi? Vähän sama kun Cicciolina olisi aikoinaan pistetty avaamaan show… ehkä sieltä on sit tulossa joku iso lavaste? :mitvit:
Samaa mietin. Sexmane olisi toiminut paremmin avaajana. Muuten ihan mukiinmenevä järjestys.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 792
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

KUORIMUA kirjoitti: 25 Tammi 2024, 20:26
MerirosvoKuningas kirjoitti: 25 Tammi 2024, 11:08 Trollausta. Mtv3 ei kuulu EBUun, eli tässä pitäisi Yle kuitenkin olla mukana tilaajana.
Saahan sitä tässä vuoden aikana liittyä takaisin EBUn jäseneksi.
Joo MTV3 oli jäsen vuosina 1993-2019 ja jossain vaiheessa oli haluja viisuihin mutta Yle ei antanut periksi ja EBU ei lähtenyt tässä tuomaroimaan vaan totesi että sopikaa keskenänne. Tämä perustuu muistikuviini siitä mitä luin mediasta 90-luvulla.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mainosrahoitteiset (ja maksulliset) kanavat ovat kyllä valmiita poimimaan tuotantoja omaan koriinsa silloin kun ne ovat huipulla ja muut ovat tehneet työt brändin eteen, mutta kuten sanoin jo aikaisemmin, ei niillä ole pitkäjänteisyyttä pyörittää niitä kuin muutaman vuoden ja sen jälkeen sylkevät loppuunkalutun tuotteen pois.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Sepä olisikin, että juuri kun homma toimii, MTV tulisi ja pilaisi kaiken.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Viisupodissa lytättiin tän vuoden umk, kuulemma Norja tekee kaiken paremmin... Tuntuu että Käärijän jälkeen on kadonnut suhteellisuudentaju. Mun mielestä meillä on kuitenkin useampi varma finalisti ja ainakin yksi, joka saattaisi hyvällä tuurilla olla top kympissä. Kiva, että viisuihin suhtaudutaan kunnianhimoisesti, oi niitä aikoja, kun vaan toivottiin, ettei tarvitsisi hirveästi hävetä, mutta ikävää tällainen hampaat irvessä asennoituminen. Tai ehkä vaan pitkän päivän jälkeen ylireagoin tohon jaksoon :heh:
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2681
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja inomu »

korvaboosti kirjoitti: 25 Tammi 2024, 14:39 Päivän Spotify Top 200

Keskiviikko 24.1.

#3 Sara Siipola (79 459)
#9 Mikael Gabriel x nublu (53 819)
#11 Sexmane (49 542)
#25 Sini Sabotage (28 909)
#32 Cyan Kicks (26 468)
#44 Windows95Man (23 471)
#45 Jesse Markin (23 095)
Paskana ja Mania on molemmat nyt yli miljoonassa striimissä kokonaismäärissä ja Paskana eniten striimatuin kaikista! :tapu:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2385
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

viisuilta kirjoitti: 25 Tammi 2024, 20:19 2020 mun suosikki esiintyi kolmantena ja voitti
2021 mun suosikki esiintyi ekana eikä voittanut (oli toinen)
2022 mun suosikki esiintyi kuudentena eikä voittanut (oli toinen)
2023 mun suosikki esiintyi kolmantena ja voitti
2024 mun suosikki esiintyy toisena :jupinaa:
Sama, paitsi vuonna 2020 ja 2021. Olin Team Cicciolina ja BC-fani!
🇫🇮👖🥚

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Eiköhän Jodelissa joku ole tajunnut, että Yle-tätinä esiintymällä voi heitellä vaikka mitä ja ihmiset uskovat sokeasti sen jälkeen, kun artistilista osoittautui todeksi. Välillä olen hieman huolissani ihmisten kyvystä lähdekritiikkiin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Hyvä avaajahan Sini on saadaan heti pöhinää aikaiseksi, kun vanhukset ja elämän tapa kauhistelijat joutuvat ensimmäisenä kohtamaan Sinin biisin. Sen jälkeen Cyan Kicks laulaa demoneista niin Jesse saa Kivalla hyvän tuulen ja normaalilla biisillään ja Israel politiikalla yllättävät telepisteet. Saralla kiva kontrasti vierellä oleviin Miksuun ja Sexmaneen. Ja Windws on huippu lopettaja ja uhka koville telepisteille. :heh: . joo kyllä me viimeiseen asti saadaan pelätä, että Windowsin voittoa. :joojoo:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5322
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Murrimarri kirjoitti: 25 Tammi 2024, 18:49 Mikäköhän järki tässä nyt on, että Sini on pistetty avaajaksi? Vähän sama kun Cicciolina olisi aikoinaan pistetty avaamaan show… ehkä sieltä on sit tulossa joku iso lavaste? :mitvit:
No se jättisipuli tietenkin! :uujee:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Kasper_ kirjoitti: 25 Tammi 2024, 19:51
Kasper_ kirjoitti: 24 Tammi 2024, 20:29 Ei hitto kyllä Sini taitaa sittenkin olla aloittaja. Saadaanpahan kaikki vanhukset samantien peloteltua pois telkkarin edestä. Lisäksi saattaa myös vanhemmilla tulla äkillinen kiire saada lapset nukkumaan kun heti ensimmäinen kappale on tyyliä uh ah riisu mut, sukella mun sisuksiin :rofl:
Ja ennustukseni kävi toteen. Rohkeaksi ovat Ylellä menneet kun uskalsivat pistää niin rivon kappaleen aloittajaksi :rofl:
Se on kato tätä samaa umk:n strategiaa brändätä ohjelma nuorille niin kuin tää rap-painotteisuuskin...
Life's love
Thing is known
Like in dreams

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Mitäs luulette, että jos meidän edustaja floppaa, että miten paha iskus se on UMK:LLE? Ja miten se vaikutta esim siihen, että johtaako se taas paluuseen pienemmille arenille?. Tai mikä porukalla on usko siihen, että jälleen ensi vuonna UMK on Nokia Areenalla.?
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Kyllä varmaan suurin huuma laantuu kun Käärijän sädekehä himmenee ja jos uusia menestyjiä ei tule. Mutta uskon että UMK:ssa on mahdollisuus ylläpitää tämä nykyinen taso vakiinnuttamalla itsensä vuoden suurimpana musiikkitapahtumana ja uusien sinkkujen päänäyttämönä. Pieni kilpailu ja sen nostattama fanikulttuuri pitää UMK:n kiinnostavana jo kotisuomessa. Tässäkin koen hyvänä että viisut ovat hieman taka-alalla eikä viisumenestys määritä sitä miten kiinnostavana UMK nähdään Suomessa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1880
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

poika90 kirjoitti: 26 Tammi 2024, 00:32 Mitäs luulette, että jos meidän edustaja floppaa, että miten paha iskus se on UMK:LLE? Ja miten se vaikutta esim siihen, että johtaako se taas paluuseen pienemmille arenille?. Tai mikä porukalla on usko siihen, että jälleen ensi vuonna UMK on Nokia Areenalla.?
Ainoastaan finaalista ulosjääminen voitaisiin laskea flopiksi. Finaalissa sijoitus tulostaulukon oikealta puolelta olisi taas sitä normaalia Suomea, johon täällä ollaan jo totuttu.

UMKlla on kaikesta huolimatta edessään nyt sen kultaiset vuodet. Jossain vaiheessa UMKn brändi kulunee ja nyt oleva raikkaus laimenee. On kuitenkin hyvin hankala ennustaa milloin tämä mahdollinen loiva "alamäki" alkaisi. Nyt nähtävä UMKn noste voi kestää vuosikausia. Riippunee hyvin pitkälti siitä ketä UMKn työporukassa pyörii ja ketkä johtavat laivaa. Myös sattumalla ja viisujen vetovoimalla on merkitystä.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Tuokin on totta että ei Suomessa ollut mitään lynkkausmeininkiä saatika pettymystä The Rasmuksen finaalimenestyksen johdosta. Kyllä suomalaiset näki että iso ja luotettava nimi teki parhaansa, YLE teki parhaansa ja tähän se tänä vuonna riitti. Ei ollut mitään hävettävää. Ei haitannut UMK:n uskottavuutta.

Se mikä lisää myös UMK:n uskottavuutta on se ettei voittoa tarvitse ansaita. Cyan Kicks sai keikkakalenterinsa ensimmäistä kertaa täyteen vaikkei voittanutkaan. Uskon että tänäkin vuonna moni on voittaja ja saavat hyvän buustin jatkaa uraansa.

Summasummaarum UMK- tai viisu"tappio" ei ole enää niin huono stigma. Aikaisemmin se oli kun nähtiin ettei UMK:n potentiaali tullut esiin. Tappiomieliala oli läsnä ennen artistien julkaisua. Nyt lähetään voittamaan ja tekemään parhaamme, se riittää useimmille.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Meillä jo vanhastaan on kulttuuri, jossa toiseksi tullut pärjää lopulta paremmin kuin voittaja. Joidenkin vuosien osalta kansakin on jo ymmärtänyt, että UMK:ssa äänestettiin "väärin". Parhaiten kasassa ollut pakettia, jonka heikoin lenkki oli se ainoa, jota ei voi vaihtaa: kappale itse.

Niin kauan kuin UMK tuottaa hyviä kotimaisia hittejä, kivaa pöhinää synkkään alkuvuoteen ja kohtuullista viisumenestystä, kaikki on hyvin.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2646
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Simsalabim kirjoitti: 25 Tammi 2024, 22:11 Viisupodissa lytättiin tän vuoden umk, kuulemma Norja tekee kaiken paremmin...

Mielipiteensä kullakin, mutta oon varsin tyytyväinen, ettei UMK ole Norjan karsinnan tyylinen campfest, joskin heillä on toki laajempi valikoima kaiken kaikkiaan. UMK:n ”ongelma” tänä vuonna on se, että ”jokaiselle jotakin” periaate ei tunnu toteutuvan. Kuten artistilistan julkistamisen jälkeen totesin, että tämä kattaus ei kata kaikkia katsojasegmenttejä.

Lähtökohtaisesti itselleni riittää, että mukana on yksi napakymppi, Paskana, ja toivonkin siitä meille edustajaa.

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 757
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Joo eihän sillä oikeen mitään väliä oo jos on 6 huonoa ja yks tosi hyvä. Kunhan on se yks
:synkka:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Mun mielestä Umk olisi epäonnistunut, jos olisi mukana vain yksi loistovalinta, ja muut olisi yhtä luokatonta puuroa... Lähtisi itsellä ainakin kaikki into seurata koko hommaa. Luokattomalla puurolla tarkoitan samaa meininkiä, mitä näkee Euroopan heikoimmissa karsinnoissa, joissa biisit on huonosti tuotettuja ja samantekeviä. Mun mielestä meillä on kuitenkin kaikki biisit muodollisesti jees, ja suurin osa hyviä, vaikka eivät istukaan täysin omaan musamakuun. Emt, jotenkin naurattaa nää puheet umk:n huonoudesta, kun kaikki biisit nauttii hyvää suosiota listoilla ja on niin paljon ammattimaisempia kuin monissa muissa maissa ja umk:n "keskiajalla". Käärijä on sokeuttanut ihmiset, vai pitäisikö sanoa kuurouttanut
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Joo enpä mäkään sanoisi että tasossa sinänsä olisi mitään moitittavaa. Mulle mitään napakymppejä ei tänä vuonna löydy (vaikka en edes mielestäni ole mitenkään rajoittunut kuuntelija) mutta useampi hyvä kuitenkin ja kyllähän nuo suomalaisten makuun ylipäätään tuntuvat olevan.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Albin »

Speed kirjoitti: 26 Tammi 2024, 10:11
Simsalabim kirjoitti: 25 Tammi 2024, 22:11 Viisupodissa lytättiin tän vuoden umk, kuulemma Norja tekee kaiken paremmin...

Mielipiteensä kullakin, mutta oon varsin tyytyväinen, ettei UMK ole Norjan karsinnan tyylinen campfest, joskin heillä on toki laajempi valikoima kaiken kaikkiaan. UMK:n ”ongelma” tänä vuonna on se, että ”jokaiselle jotakin” periaate ei tunnu toteutuvan. Kuten artistilistan julkistamisen jälkeen totesin, että tämä kattaus ei kata kaikkia katsojasegmenttejä.
:peukku:

Minä olen tänä vuonna ulkopuolinen. En löydä mitään miksi kiinnostuisin kenestäkään tai mistään tämän vuoden UMKssa. Toivottavasti kaikki muut löytävät suosikkinsa, Ainoa joka erottuu kattauksesta on windows95 mies ja minun mielenrauhani järkkyy kun joudun tätä kannattamaan. :mitvit:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Siitä olen kyllä samaa mieltä (ja mikä ohitettiin viisupodissa täysin), että tämä valikoima on surkean yksipuolinen. Mutta siitä olen jauhanut jo riittävästi.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

KUORIMUA
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 70
Liittynyt: 14 Tammi 2024, 15:07

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja KUORIMUA »

Mua kyllästyttää jo nää biisit.
:niinpa:

Avatar
Chila
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 12:18

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Chila »

poika90 kirjoitti: 26 Tammi 2024, 00:32 Mitäs luulette, että jos meidän edustaja floppaa, että miten paha iskus se on UMK:LLE? Ja miten se vaikutta esim siihen, että johtaako se taas paluuseen pienemmille arenille?. Tai mikä porukalla on usko siihen, että jälleen ensi vuonna UMK on Nokia Areenalla.?
Mitä olis floppaus?
Rasmus tuli sijalle 21 (?) ja UMK:n arvostus pysyi ja se oli ihan supersuosittu seuraavana vuonna. Ja UMK toimii myös ihan ilman euroviisuja. Kaikki artistit saa nostetta ym.
Bye bye baby.
Enkä pelkääkään tätä maailmaa-aa-aa.
Mä taidan olla vähän hullu tähän maailmaan.

Avatar
pastelviolet
Maistelija
Maistelija
Viestit: 28
Liittynyt: 07 Tammi 2024, 15:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja pastelviolet »

Bändipaidoista tykkääville vinkkinä että usealla vuoden artistilla on nyt (ennakko)myynnissä biiseihinsä liittyvää vaatetta:

Jesse Markin

Sara Siipola

Cyan Kicks

Windows95man

Jos Miklulla, Sexmanella ja Sinillä on virallista merkkaa myynnissä jossain niin vinkatkaahan, en nopealla haulla löytänyt.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Onko näitä paitoja ollut aikaisempina vuosina näin paljon vai paniko Käärijä tässäkin uuden perinteen alulle?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Eikös artistien merchin myynti ole nykyään ihan juttu. Ainakin tuntuu, että lähes kaikilla on nykypäivänä jotain oheistuotetta (lähinnä juuri vaatteita) myynnissä. Sanoisin, että Käärijä ei ole tässä ollut sen kummempi esimerkki.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Joo, yleisesti näin on, mutta en ole UMK-artistien yhteydessä aikaisemmin havainnut puhuttavan paidoista artistin kannattajajoukoille, niin kuin Käärijällä viime vuonna. Voihan olla, että mennyt multa vaan ohitse, mutta ainakaan täällä Kuppilassa en ole havainnut.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

UMK23 voitti juuri Kultainen Venla -gaalassa event-ohjelman palkinnon. :juhla:
Viimeksi muokannut iiiduli, 26 Tammi 2024, 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2961
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

iiiduli kirjoitti: 26 Tammi 2024, 19:46 UMK23 voitti juuri Kultainen Venla -gaalassa event ohjelman palkinnon. :juhla:
Mahtavaa! :tapu:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Vastaa Viestiin