UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
40
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
153
40%
Jesse Markin – Glow
35
9%
Windows95man – No rules!
49
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
34
9%
 
Ääniä yhteensä: 384

Avatar
Chila
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 12:18

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Chila »

Simsalabim kirjoitti: 27 Tammi 2024, 22:33
KUORIMUA kirjoitti: 27 Tammi 2024, 19:56 Mitenköhän tv-kuvaus onnistuu isolla areenalla. UMK oli edellisen kerran jäähallissa 2018, sen jälkeen kuvaus on muuttunut vaativammaksi. Jos jo Logomossa oli toisinaan hankalaa tähdätä kameralla (Isaac Sene 2022), niin miten käy Tampereella.
Katsoin tässä uusiksi viime vuoden esityksiä, ja etenkin Robinin ja Kuumaan esityksissä kameratyö oli hienoa... (En katsonut PB:n tai Käärijän vetoja)

Mielestäni 2022 ja 23 välillä tapahtui huikeaa parannusta niin lavakokoonpanoissa, äänenlaadussa kuin kameratyössäkin. Mutta onhan tuo jännittävää nähdä, toimiiko hommat isommalla areenalla. Vai toimiiko jopa paremmin?

Tavallaan haluaisin olla kotikatsomossa arvioimassa tätä :heh:
Jossain podcastissa arveltiin, että loppuvuonna 2023 Nokia Areenalla järjestetty Elämäni biisi -jakso (livemusaa, liveyleisö, mutta tuotos on ennen kaikkea tv-ohjelma) oli myös UMK-televisioinnin testausta.
Bye bye baby.
Enkä pelkääkään tätä maailmaa-aa-aa.
Mä taidan olla vähän hullu tähän maailmaan.

Avatar
Donitsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 09:44

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Donitsi »

En tiedä onko puhuttu, mutta minusta olisi hienoa, jos Umk-finaalin jälkeen olisi ohjelma, jossa esitettäisiin UMK-satoa, eli kappaleita, jotka eivät päässeet finaaliin.

Tällainen käsittääkseni oli aikoinaan syksyn sävelessä. Niistä ilmeisesti nousi muutama hittikin.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11540
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Donitsi kirjoitti: 28 Tammi 2024, 15:03 En tiedä onko puhuttu, mutta minusta olisi hienoa, jos Umk-finaalin jälkeen olisi ohjelma, jossa esitettäisiin UMK-satoa, eli kappaleita, jotka eivät päässeet finaaliin.

Tällainen käsittääkseni oli aikoinaan syksyn sävelessä. Niistä ilmeisesti nousi muutama hittikin.
Olis saanu hienoja ohojelmia Euroviisujen loppufinaalista pudonneista lauluistakin. Antiviisut LP- levy julkaistiin v. 1976, mutta ei tainnut tulla muita kokoelmalevyjä. Siitäkin nähtiin miten äärimmäisen ...ttumainen oli YLE:n asenne Euroviisuja kohtaan. Nihkeä, haluton, jne ... mikä on heijastunut mm. meidän juontajistamme, (Erkki Pohjanheimo, Erkki Pälli, ... jne ... ja joka tietenkin tarttui myöhempien mm. Radio Mafia juontajiin, Sanna Kojoon, ..., Outi Poppiin, ... ym. ! :jupinaa: :niinpa: :surrur: ) ...

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Onko siitä jo tietoa, mitkä maat toimivat tuomaristoina?

Oisko Norja tänä vuonna...? Viime vuonna oli Ruotsi. Alessandra vois jakaa pisteet
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Eikö isäntämaa ole yleensä ollut mukana? Mikäli pohjoismaista vain yksi otetaan niin järjestyksessä taitaisi olla Tanskan vuoro.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 539
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Spotify Top 200 la 27.1.

#5 Sara Siipola (77 366 striimiä)
#12 Mikael Gabriel x nublu (56 667)
#15 Sexmane (49 997)
#32 Sini Sabotage (29 364)
#47 Cyan Kicks (24 227)
#53 Windows95Man (21 658)
#54 Jesse Markin (19 655)

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Spotifyn lisäksi pitäisi varmaan tsekata, miten nää menee TikTokissa, koska siellähän nää viisuvoitot nykyään ratkaistaan paljolti. Siellä ei vaan taida olla mitään listoja oikein?
Hello Hi!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Eikös TikTokissa ole enemmän merkitystä sillä, mikä biisi nousee viraaliksi ja mitä käytetään paljon taustamusiikkina esim. tansseissa tai muuten videoissa. Ei taida mikään UMK-biiseistä olla noussut kovin isoksi ko. sovelluksessa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

iiiduli kirjoitti: 28 Tammi 2024, 23:12 ^ Eikös TikTokissa ole enemmän merkitystä sillä, mikä biisi nousee viraaliksi ja mitä käytetään paljon taustamusiikkina esim. tansseissa tai muuten videoissa. Ei taida mikään UMK-biiseistä olla noussut kovin isoksi ko. sovelluksessa.
Juu, niinpä kai... joskus muistan pystyneeni näkemään missä kaikkialla tietty kappale oli käytettynä, mutten nyt muista. Toisaalta en haluakaan liikaa tulla tutuksi sen kanssa :heh:

Muoks - ai ihan hashtageillahan ne siellä löytääkin esim https://www.tiktok.com/tag/sarasiipola vaikkei tuokaan kerro missä on vaan musiikkia käytetty.
Hello Hi!

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Äänestä suosikki UMK-musiikkivideotasi!

Jos pitäisi miettiä parhausjärjestystä ainoastaan musavideon perusteella, niin oma ranking menisi ehkä näin:

1. Vox populi
2. No rules!
3. Dancing with demons
4. Kuori mua
5. Paskana
6. Glow
7. Mania

Oma parhausjärjestys menee visuaalinen (sekä viihdyttävyys) puoli edellä ja Miblun sekä Windows95manin videoita olen tästä syystä eksynyt eniten juurikin katsomaan. Kaikissa videoissa on kuitenkin puolensa ja mm. Siipolalle sopii, että on oman videonsa keskiössä ilman mitään ylimääräistä. Yle tehnyt joka tapauksessa hienoa työtä - taas kerran - videoiden suhteen. :peukku:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sini rulaa musiikkivideoidenkin puolella. Loistava performanssi ja eläytymistä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olen repeillyt Pilvi Hämäläiselle Ylen UMK-mainoksessa kun Benkku, Viivi ja Pilvi tervehtivät katsojia ja koko Eurooppaa. Pilvi on pannut vähän tissiä tyrkylle valkoisessa lateksiasussa eikä selvästikään ole ihan kotonaan siinä asussa. :rofl:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Mitä muuten vetoa, että jos Ruotsi on tänä vuonna mukana antamassa raati ääniä niin Cyan Kicks saa 12 ja varmaan windows ne 10 ja Sara mahdollisimman paskat pisteet. :miettii:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Aina yhtä ihastuttava Maxxy käy läpi UMK-finalistit ja saa yhdestä kappaleesta viisuvoittajavibat.

https://www.youtube.com/watch?v=Ilz95SVdG1g
Somewhere in her smile she knows

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mistä kappaleesta? En jaksa/viitsi katsoa 26-minuuttista videota läpi. Videon kommenteista päätellen tais olla joko Sini tai Sara?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

^ Kyseessä Sara :peukku:

Kuori mua oli muuten Maxxyn henk. koht. suosikki!
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Silirimpsis kirjoitti: 30 Tammi 2024, 23:23 Aina yhtä ihastuttava Maxxy käy läpi UMK-finalistit ja saa yhdestä kappaleesta viisuvoittajavibat.

https://www.youtube.com/watch?v=Ilz95SVdG1g
Hänkin tulee UMK:hon, aika hauskaa.

Kyllä noita viisuvoittaja viboja tulee joidenkin suusta, ei tää nyt voi olla huono valinta tai vuosi meille. Ei näitä sanoja kuule joka vuosi saatika vuosikymmen. Hienoa että Sara on messissä ja toivottavasti tekee sellaisen shown että viimeisetkin epäilijät rakastuisivat.
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

kapineiti kirjoitti: 30 Tammi 2024, 23:41 ^ Kyseessä Sara :peukku:

Kuori mua oli muuten Maxxyn henk. koht. suosikki!
Hyvä maku tällä Maxxyllä. <3
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Hauska UMK-Gameshow Youtubessa julkaistu tänään! https://www.youtube.com/watch?v=Ewe1i-oUcuY

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

^ Ai vitsi miten mahtava! :rofl: Nauroin aivan kippurassa ja vedet silmissä! Turboahdin... :repeilee:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

hercules kirjoitti: 31 Tammi 2024, 00:32 Kyllä noita viisuvoittaja viboja tulee joidenkin suusta, ei tää nyt voi olla huono valinta tai vuosi meille. Ei näitä sanoja kuule joka vuosi saatika vuosikymmen. Hienoa että Sara on messissä ja toivottavasti tekee sellaisen shown että viimeisetkin epäilijät rakastuisivat.
Onkohan noita voittajaspekulaatioita tai -viboja ennen Käärijää lausuttukaan koskaan (= pitkään aikaan) Suomen ehdokkaista ulkomailla? Ei ole jäänyt mieleen, jos ei sitten Dark Sidella joku olisi fiilistellyt ennen kuin Måneskin ilmaantui? Siinä mielessä tosiaan tuntuu hyvältä, että tuollaista yleensä edes kuulee. :joojoo:
Somewhere in her smile she knows

xyz09
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 313
Liittynyt: 23 Huhti 2009, 13:45

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja xyz09 »

Onkohan suurta vaikutusta UMK:n katsojalukuihin (tai lopputuloksiin) kun Stubb ja Haavisto MTV:n Levyraadin vieraina 10.2. samaan lähetysaikaan? Näyttää tulevan lauantain levyraadissa musiikki olevan UMK:ta vaihtelevampaa. Ehkä maikkari tekisi paremmat viisukarsinnat? :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Jos näkyy tuloksissa, niin todennäköisesti viisufanien sana painaa entistä enemmän.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 832
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Ehkä odotan tätä eniten koko UMK showssa, onneksi tuli liput hommattua! :tapu:

Ja biisiä kuulemattakin tulee mieleen, että mitäs jos tämä olisikin ollut mukana kilpailijana :eeek:
IMG_0958.jpeg
IMG_0958.jpeg (796.34 KiB) Katsottu 678 kertaa
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

hra47 kirjoitti: 01 Helmi 2024, 13:56 ^ Jos näkyy tuloksissa, niin todennäköisesti viisufanien sana painaa entistä enemmän.
Tai sit yleisö palailee Yle 1:lle Levyraadin jälkeen ja äänestelee esityksiä näkemättä ja biisejä kuulematta artistin nimen perusteella ja Win95 voittaa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Rinjoo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 152
Liittynyt: 12 Maalis 2023, 10:42

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rinjoo »

Luulenpa, että Levyraati on kyllä se, jonka katsojamäärä kärsii UMK:n takia, eikä toisin päin :heh:. Levyraatia katsoo presidenttiehdokkaiden vuoksi "livenä" ehkä vanhukset ja politiikkanörtit. Levyraati sellainen, että voi hyvin katsoa jälkikäteen tallenteena, mutta UMK varmasti houkuttelevampi livenä. Itsekin katson kyllä molemmat, mutta UMK ehdottomasti livenä.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jomard kirjoitti: 01 Helmi 2024, 14:21 Ehkä odotan tätä eniten koko UMK showssa, onneksi tuli liput hommattua! :tapu:

Ja biisiä kuulemattakin tulee mieleen, että mitäs jos tämä olisikin ollut mukana kilpailijana :eeek:
Vau, näyttää mahtavalta. Tulee slaavilaisia viboja, Dima Bilan, punaiset huulet...
Nyt ne verhot kii

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Rinjoo kirjoitti: 01 Helmi 2024, 15:50 Luulenpa, että Levyraati on kyllä se, jonka katsojamäärä kärsii UMK:n takia, eikä toisin päin :heh:. Levyraatia katsoo presidenttiehdokkaiden vuoksi "livenä" ehkä vanhukset ja politiikkanörtit. Levyraati sellainen, että voi hyvin katsoa jälkikäteen tallenteena, mutta UMK varmasti houkuttelevampi livenä. Itsekin katson kyllä molemmat, mutta UMK ehdottomasti livenä.
Joo. Tavallaan hyvä veto maikkarilta, koska tällä tavalla vanhusten ei tarvitse menettää hermojaan Sinin kermakakkushown takia :heh:

Ihan hyvä jos tulee ääniä W95miehelle, ne on aina pois Vox Ripulilta, enkä usko että luukkupiispa voi voittaa...
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Mistä kumpuaa tämä ajatus, että V:llä ja W:llä olisi sama kannattajakunta, ja söisivät toistensa ääniä?
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tossa esitysten äänestysnumerot, kirjatkaa suosikkinne ylös. Itse taidan mennä kahden kärjellä, Saralla ja Sinillä. En taida viitsiä jakaa ääniä kolmen kesken, joten sori Cyan Kicks, jäätte ilman. Ehkä kolmas kerta toden sanoo? Tietty livekin vaikuttaa, jos jollakulla on sysipaska esitys, voi jäädä äänittä. Top3:n ulkopuolelta tuskin noustaan äänilleni oli esitys kuinka hyvä tahansa. Biisi kuitenkin ratkaisee kans. Viime vuonna äänestelin Käärijää yli kymmenen kertaa, tänä vuonna varmastikin maltillisemmin, koska Käärijän kaltaista megalekaa ei ole tarjolla.

1. Sini Sabotage
Lähetä 1 numeroon 16499 tai
Soita numeroon 0700 790 51

2. Cyan Kicks
Lähetä 2 numeroon 16499 tai
Soita numeroon 0700 790 52

3. Jesse Markin
Lähetä 3 numeroon 16499 tai
Soita numeroon 0700 790 53

4. Mikael Gabriel x nublu
Lähetä 4 numeroon 16499
Soita numeroon 0700 790 54

5. Sara Siipola
Lähetä 5 numeroon 16499 tai
Soita numeroon 0700 790 55

6. Sexmane
Lähetä 6 numeroon 16499 tai
Soita numeroon 0700 790 56

7. Windows95man
Lähetä 7 numeroon 16499 tai
Soita numeroon 0700 790 57

Tekstiviestiäänestyksen hinta: 1 €, sis. alv.
Puhelinäänestys hinta: 1 €+pvm
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin