UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
40
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
153
40%
Jesse Markin – Glow
35
9%
Windows95man – No rules!
49
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
34
9%
 
Ääniä yhteensä: 384

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jos Sara pyllistää, kurkkaa haarojen välistä ja huutaa "mä oon paskana!" niin nousen penkiltä ja lähden finaalissa hakee tuopin rohkaisevaa...
Nyt ne verhot kii

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

hercules kirjoitti: 04 Helmi 2024, 22:41 Jos Sara pyllistää, kurkkaa haarojen välistä ja huutaa "mä oon paskana!" niin nousen penkiltä ja lähden finaalissa hakee tuopin rohkaisevaa...
:repeilee:

Ai kamala… :draamaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

hercules kirjoitti: 04 Helmi 2024, 22:41 Jos Sara pyllistää, kurkkaa haarojen välistä ja huutaa "mä oon paskana!" niin nousen penkiltä ja lähden finaalissa hakee tuopin rohkaisevaa...
Onneksi on itsellä paikka Nokia areenalla anniskelukatsomossa, niin voinkin sitten vetää samantien kännit, jos näin tapahtuu. :rofl2:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

hercules kirjoitti: 04 Helmi 2024, 22:41 Jos Sara pyllistää, kurkkaa haarojen välistä ja huutaa "mä oon paskana!" niin nousen penkiltä ja lähden finaalissa hakee tuopin rohkaisevaa...
Naurahdin pitkästä aikaa kuppilan kommentille kiitos siitä.
<3

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10718
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Mulla ja mun siskolla on jäänyt myös elinikäiset traumat tosta Bessin pökäle-tippuu kurkistuksesta, kun UMK:ta silloin katsottiin. :rofl: Sen idean alullepanija pitäisi karkottaa Suomesta.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

hercules kirjoitti: 04 Helmi 2024, 22:41 Jos Sara pyllistää, kurkkaa haarojen välistä ja huutaa "mä oon paskana!" niin nousen penkiltä ja lähden finaalissa hakee tuopin rohkaisevaa...
*Mä oon paskalla

Äänestäisin :heh:
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Finaalissa esiintyvät Käärijä & Erika Vikman (väliaikanumero) sekä KUUMAA & Benjamin (avausnumero).
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

^

Tuleekohan vielä jotain vai onko ne nyt tossa? Ja kai Käärijä esiintyy yksin myös?
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

viisuilta kirjoitti: 05 Helmi 2024, 09:54 ^

Tuleekohan vielä jotain vai onko ne nyt tossa? Ja kai Käärijä esiintyy yksin myös?
Käärijän ja Erikan paljastuspostauksessa luki jotain "eikä tässä suinkaan ole ainoa väliaikanumero...", joten joku toinen siellä varmasti on. Ja eiköhän Käärijä esiinny yksin, veikkaan että väliaikanumeron alkuun tulee CCC ja sitten siirtyy tähän uuteen yhteiseen Ruoska-biisiin, joka kai perjantaina julkaistaan.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Ihmettelin ettei Benjaminin ja Bessin yhteisbiisiä ole mainittu. Olin jo vakuuttunut asiasta.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Toivottavasti Benjaminin laulu tulee nauhalta.
<3

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Ruoskasta löytyy jo pätkä Erikan IG:ssä!

https://www.instagram.com/p/C264KkJN703/?hl=fi

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 539
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Paljastuksia esityksistä artistien omin sanoin:

Cyan Kicks:
"Intiimi. Vauhdikas. Vintage. Makee."

Windows95Man:
"Farkkuinen. Eepoksellinen. Ja ehkä hieman kansallisromanttinen. Visit Finland."

Sexmane:
"Se on vaikee mut sit kun me saadaan palaset loksastaan, niin se on näyttävä ja energinen. Ja mä oon siinä yksin."

Sini Sabotage:
"Mä sanoisin et se on semmonen EXTRAVAGANZA. Musikaali. Päivän askareita siinä tehdään."

Jesse Markin:
"Hauska tietyllä tapaa et ei välttämättä nyt niinku vitisikäs mutta hauska meininki. Intiiämiä esitystä me yritetään myös saada. Minimalistinen mutta niin kuin paljon tanssii."

Sara Siipola:
"Pelkistettyä mutta suurta. Annetaan sille biisin sanomalle tilaa."

Mikael Gabriel:
"Se tulee olee väittely. Energinen ja hyvä show."

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Balkan kirjoitti: 05 Helmi 2024, 10:09
Käärijän ja Erikan paljastuspostauksessa luki jotain "eikä tässä suinkaan ole ainoa väliaikanumero...", joten joku toinen siellä varmasti on. Ja eiköhän Käärijä esiinny yksin, veikkaan että väliaikanumeron alkuun tulee CCC ja sitten siirtyy tähän uuteen yhteiseen Ruoska-biisiin, joka kai perjantaina julkaistaan.
Vaikken olekaan mikään Elastinen-fani, olen salaa toivonut hänenkin mukanaoloaan hänen ja Kärtsärin yhteisbiisillä...

Todennäköisesti se kolmas (tai neljäs) välkkäri on kuitenkin joku ihan muu, ellei umk halua tarjoilla Käärylettä alku- väli- ja jälkiruokanakin

Tuo, että KUUMAA on mukana sai minut iloisemmaksi kuin mikään esc-uutinen tänä vuonna! Kokonaisuus vaikuttaa niin uskomattomalta, että olen kyllä nyt todella onnellinen että pääsen näkemään tämän livenä
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3341
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Lauantaina se sitten koittais Tampereelle lähtö. :surrur:

Itse finaalia en pääse valitettavasti livenä katsomaan, mutta kenraalit on jo jotain. Olisi myös otollinen hetki tavata muitakin kuppilalaisia, mikäli olette myös mestoilla samoihin aikoihin. :hali:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

^

Tavallaan ois tosiaan kiva tavata muita täältä (toki itsellä liput siis finaalin liveen) mut varmaan juoksisin karkuun mitään sanomatta jos joku jostain syystä mut tunnistaisi :rofl:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 248
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

Näin finaaliviikon kunniaksi päivitettyä käppyrää Spotify-kuuntelukertojen kehityksestä. Sara jatkaa vahvana kärjessä, MGN toisena lähellä Sexmanea. Loppunelikko pyörii noin 10k päivittäisissä kuuntelukerroissa. Hauska huomata piikit perjantaisin ja vastaavasti sukellukset sunnuntaisin. :heh:
Näyttökuva 2024-2-5 kello 11.22.03.png
Näyttökuva 2024-2-5 kello 11.22.03.png (155.83 KiB) Katsottu 820 kertaa

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5322
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Samiasd kirjoitti: 05 Helmi 2024, 08:14 Finaalissa esiintyvät Käärijä & Erika Vikman (väliaikanumero) sekä KUUMAA & Benjamin (avausnumero).
Uuh! KUUMAA ja Benjamin! :kuolaus: Tuleekohan sieltä maailmanhistorian kuumin avausnumero? Ensin Johannes laulaa Benjaminille, että sä oot ylivoimainen ja sen jälkeen Benjamin laulaa vastaukseksi, että hoida mut repien paidan (ja ehkä muitakin vaatteita) Johanneksen päältä. :surrur:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10718
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Käärijälle ja Erikalle, sekä Kuumalle iso peukku. :peukku: En taida keretä tätä lauantaina seuraamaan Mellojen ja San Remon takia, mutta täytyy ainakin kilpailijoiden esitysten lisäksi katsoa nuo numerot.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Kenraaliin sain liput ja siellä permannolla lavan "pippelin" vieressä istutaan Viisujuniorin kanssa.
Aika pian shown jälkeen hypätään sit junaan ja kotisohvalla seurataan finaalia.

Kuumaa ja Benjamin ja Kärtsä ja Erika - UPEETA! :tuuletus:

Kyllä on kentsussakin tunnelmaa, jos mä pidän siitä huolen ;)
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Taidan napata koko Kuumaan porukan ja Henrin mukaan kun lähden areenalta :vonkaus:

Tai ehkä ne ei suostu lähtemään mukaan niin otan vaan reppuni ja itseni :eiei:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Muistanko vaan väärin vai lukiko jossain et joku välishow ”tulee sekoittamaan pakan” tai jotain? :heh: Jos oli tällaista niin mitähän se meinaa?
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

MTV3:n Viiden jälkeen ohjelmassa Jesse Markin haastateltavana tänään:
17.40 Jesse Markin haastateltavana: Miksi et halua edustaa Suomea viisuissa, jos Israel on mukana?
Pistin yleisketjuun kun tämä sivuaa koko Suomen edustajan kohtaloa toteutuessaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

viisuilta kirjoitti: 05 Helmi 2024, 14:24 Muistanko vaan väärin vai lukiko jossain et joku välishow ”tulee sekoittamaan pakan” tai jotain? :heh: Jos oli tällaista niin mitähän se meinaa?
Okei on tää ollut jossain mut en löydä mistään sitä… Eli ilmeisesti 1-2 puuttuu vielä väliaikaesiintyjistä.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

10.1.2024 Jesse Helsingin Sanomissa
”Ihmisoikeusasiat ovat kaikkea muuta tärkeämpiä, mutta tähän tilanteeseen liittyen koen, että EBU:n pitää pystyä tekemään päätös asiasta. Sitä ei voi jättää yksittäisten artistien harteille. Keskityn nyt UMK:hon ja annan EBU:lle mahdollisuuden reagoida tilanteeseen. On mahdollista, etten lähde Euroviisuihin, jos voitan UMK:n. Sitä pitää katsoa siinä vaiheessa. Tässä kohtaa toivon, että ihmiset antavat mielipiteensä kuulua.”

11.1.2024 Jessen tiedote: ei osallistu viisuihin jos Israel on mukana.

Minusta Jesse on painostettu antamaan ehdoton kannanotto. En näe tätä muuten. Jessellä ei ole ollut muuta vaihtoehtoa. Hän on kuunnellut fanejaan ja hyvä niin, elämä jatkuu hänellä viisujen ulkopuolella. Mutta syö uskottavuutta koko kannanotolta ja palestiinalaisten puolustajana.
Nyt ne verhot kii

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 340
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jadine »

korvaboosti kirjoitti: 05 Helmi 2024, 11:09 Windows95Man:
"Farkkuinen. Eepoksellinen. Ja ehkä hieman kansallisromanttinen. Visit Finland."
Minä olen veikkaillut, että jos Win95man voittaa, niin se varalla oleva hahmo voisi olla Finland-Män, sellainen suomalaisen turistin perikuva, joka puhuu rallienglantia. Ei tarvitsisi vaatetustakaan kauheasti muuttaa kuin t-paidan ja lippiksen osalta.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36895
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

kapineiti kirjoitti: 05 Helmi 2024, 12:01 Olisi myös otollinen hetki tavata muitakin kuppilalaisia, mikäli olette myös mestoilla samoihin aikoihin. :hali:
Vois tehdä jonkun "MINÄ OLEN KUPPILAN TOMPPAJR" -lappusen, jonka kiinnittäisi sitten hakaneulalla paitaan ja kuljeskelisi pitkin Tamperetta silleen. :heh:

Minä nyt olen jo perjantaina mestoilla.
Meow cat, please meow back.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Minäkin hyörin kenraalihommissa lauantaina, joskin minua ei tunnistane kukaan (TomppaJr ehkä, näytän melko samalta kuin Facebook-profiilikuvassani :heh: ) Itken edelleen vähän sen perään, kuinka kätevää olisi ollut päästä toukokuussa kävelemään tuo vajaa kilometri kämpiltäni Nokia Areenalle viisuihin, mutta UMK-kenraali lievittää sitä tuskaa, olen todella innoissani lauantain show'sta! Illan varsinainen televisioitu setti tulee taas katsottua kotisohvalta käsin kavereiden kanssa, joten lauantai on yhtä UMK-huumaa :mrgreen:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jos vastaantuleva ihminen reagoi sinut nähdessäsi näin -> :eeek: :shock: :draamaa: -> niin se olen minä :heh:
Viimeksi muokannut viisuilta, 05 Helmi 2024, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Vastaa Viestiin