UMK24: Sara Siipola – Paskana

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Sara Siipola – Paskana

*****
140
54%
****
64
25%
***
38
15%
**
10
4%
*
8
3%
 
Ääniä yhteensä: 260

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 248
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

Lisättäköön vielä, että ylipäätään mitä enemmän erilaisia elementtejä esitykseen lisätään, sitä suurempi riski on että joku juttu falskaa kesken kaiken. Esim. nyt Tikan nostot, saatiin päättömästä hahmosta kuvaa kahteen otteeseen. Kipinäsuihkukin alkaa olla aika kulunut juttu, eikä olisi ensimmäinen kerta, että pyrot laukeavat joko ennenaikaisesti tai tussahtavat kokonaan.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

iiiduli kirjoitti: 05 Helmi 2024, 18:19
toivo kirjoitti: 05 Helmi 2024, 14:37 Toivottavasti loppuun ei tule katosta tippuvaa kipinäsuihkua. Se alkaa olemaan aika nähty juttu.
Itsellä on melko vahva olo, että tämmöinen nimenomaan on tulossa. :heh:
Kipinäsuihku on kuin laittaisi Made in China -merkin tuotteeseen.
Nyt ne verhot kii

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja manic »

Saralle riittää voimakas tulkinta, dramaattinen valoshow , poikkeuksellisen näyttävä, yksinkertainen asu ja ei tanssijoita tai mitään konfettipommeja.
Ei myöskään mitään häkkyröitä, täytettyjä teddykarhuja, savuja ynnä muuta sälää. Tuo biisi kantaa hyvin ja vain korostuu iskevän yksinkertaisesta showsta.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^ Samaa mieltä.

Saran video on tyylikäs ja olisi hyvä, jos siitä löytyisi visuaalista tienviittaa myös live-esitykseen. Valoa ja varjoa. Jotakin punaista mukaan, kuten videossa oli, mutta ei mielellään Saran ylle tai jalkoihinkaan. Mun mielestä hienoimmat kohdat videossa ovat niitä, joissa Sara on pitkässä mekossa tukka auki jossain hämärässä määrittelemättömässä tilassa.

Toivottavasti ei tosiaan tule mitään pommeja, häkkyröitä tai edes tanssijoita. ”Suuri mutta pelkistetty” on se Sarankin melkein joka haastattelussa kertoma luonnehdinta. Eikähän sieltä jotakin suurta ja pelkistettyä sitten tule.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^en umk-esityksestä mene sanomaan mitään, mutta jos/kun Sara valitaan, niin punaista pitää viisuversiossa loppuun asti välttää. Albanian tuntien sieltä on tulossa verenpunainen balladishow, hyvä tehdä pesäeroa
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3341
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Kunhan nyt muistetaan, että esitystä voi vielä kyllä muokata viisulavaa varten. :joojoo:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Simsalabim kirjoitti: 05 Helmi 2024, 21:07 ^en umk-esityksestä mene sanomaan mitään, mutta jos/kun Sara valitaan, niin punaista pitää viisuversiossa loppuun asti välttää. Albanian tuntien sieltä on tulossa verenpunainen balladishow, hyvä tehdä pesäeroa
Joo, punaisesta ja Albaniasta samaa mieltä. Itse asiassa siedän huonosti kokopunaisiin pukeutuneita artisteja, kun sitä ollaan lavalla jo muutenkin huomion keskipisteenä. Mutta tähän Saran biisiin sopisi joku punainen yksityiskohta tyyliin Cornelia 2022, jossa se vihreä ympyrä muuttui viimeisessä kertsissä tuskaisen punaiseksi. Jotain tuollaista symbolista juttua, jota ei tarvitsisi laittaa Saran vaatteisiin vaan sinne taustalle.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Saran värisille ihmisille punainen vain sopii tyrmäävän hyvin. :draamaa:

Myös ehdotettu tumma violetti käy. Ja vaalea liilakin, mutta se taas ei sovi tähän kappaleeseen.

Saran pukua odotan innolla!
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
elffi
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 53
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 18:32

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja elffi »

Minäkin odotan innoissani Saran asua. Haluan uskoa, että esitys on oikeasti vahva ja sopivan koruton. Minäkin aikasemmin mietin Undo-tyyppistä esitystä, jossa Sara olisi mahdollisimman paikallaan ja valoilla tehdään esityksestä mielenkiintoinen. Tumma liila olisi kyllä oikeesti tosi hieno väri. Punanen on vähän liian nähty jotenkin (Albanian balladit jne.). Jännää tuleeko pieniä kurkistuksia asuihin ja esityksiin viikon varrella. :joojoo:
e u r o p a p a !

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Einingia kirjoitti: 05 Helmi 2024, 22:00 Saran värisille ihmisille punainen vain sopii tyrmäävän hyvin. :draamaa:
Jep, Sara on kyllä sellainen, jolle käy nimenomaan vahvat ja tummat värit. Punainen näyttäisi hänen päällään tyrmäävältä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Kun punasta ei voi saada, niin sellainen kuninkaallinen, tumma purppura olisi myös hyvä... Mun mielestä tää biisi on myös enemmän violetti kuin punainen, jos tossa on mitään järkeä :mrgreen: sen takia olin innoissani siitä mahdollisesta vihjeestä, että väritys olisi jotain lilahtavaa.

Näen myös, että tämä voisi olla todella vaikuttava neutraalein korkeakontrastisin värein vrt. musavideo, jos käytetään voimakkaita valo- ja peiliefektejä.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

^Juu Saralle sopisi musavideonkin valot ja värit. Vaaleaa valoa. Hieman väriskaalasta tulee mieleen Loreenin esitys. Muuten mulla ei ole sen suhteen suuria toiveita. Kunhan on tyylikästä ja voimakasta.
Nyt ne verhot kii

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Itsekkin toivon että Saran esitys olisi jotain Sanna Nielssenin Undon tyylistä. Myös jotain Kristian Kostovin Beutifull Messin tyylistä esitystä voisi käyttää apuna. Kunhan vaan Sara ei esiinny poronahkaan puettuna ja erikoismikkiin kuutiolla ja pää alaspäin laulaen niin voin olla tyytyväinen. :joojoo:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Sara vaikuttaa jotenkin tosi kiltin oloiselta kaikissa ulkomaisissa haastiksissa mitä olen nähnyt. Ja vaikka englanti ei ole täydellistä niin tosi positiivisen kuvan itsestään osaa antaa myös vieraalla kielellä. Avoin ja tosi kaunis myös...ihan varmasti myös meikittä. Voisi myös harkita jos esiintyisikin finaalissa ihan kevyesti meikattuna? Luonnonkauniina :peukku:

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Minusta videon värimaailma kannnattaa säilyttää. Saran voimakas oma väritys on hyvä kontrasti vaalean viileille asuille.

Jos haetaan enemmän virikettä aisteille olisi se hyvä toteuttaa taustavaloilla ja -väreillä.

Tässä less is more.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Minä katsomossa kun tämä voittaa

Mielessäni -> :eiei: :niinpa: :jupinaa:
Mitä muille näkyy -> :eeek: :tapu: :peukku:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Antero »

Tästä tulee mieleen myös Norjan 2000-luvun puolen välin paikkeilla olleet popiskelmäballadi -tyyppiset edustusbiisit, jotka vieläpä pärjäsivät ihan hyvin. Saatikka Islannin vuonna 2009 toiseksi tullut kaunis melodia. Ja mikä parasta, nyt Suomelta lähtisi laulutaitoinen edustaja :peukku: eikä enää "höpötysbiisejä". ;)
Mutta laulettaisiinko tämä Malmössä suomeksi vai englanniksi? Itse vastaisin, että suomeksi.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16664
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Simsalabim kirjoitti: 05 Helmi 2024, 21:07 Albanian tuntien sieltä on tulossa verenpunainen balladishow, hyvä tehdä pesäeroa
En pitäisi varmana. Finaaliesityksen kultainen voi myös olla.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16997
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Happy »

viisuilta kirjoitti: 06 Helmi 2024, 09:11 Minä katsomossa kun tämä voittaa

Mielessäni -> :eiei: :niinpa: :jupinaa:
Mitä muille näkyy -> :eeek: :tapu: :peukku:
no etkö sä aina ole tälläinen? 😢😰😩😖
ei ainakaan mitään eroa olisi tavalliseen

Mä taas olisin viisuelämäni happy jos tää voittais ja säteilisin kuppilasädekehää koko kevään ajan,
olis nimittäin Suomen paras koskaan <3 (siis toki livenkin onnistuttava)
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Happy kirjoitti: 06 Helmi 2024, 12:20
viisuilta kirjoitti: 06 Helmi 2024, 09:11 Minä katsomossa kun tämä voittaa

Mielessäni -> :eiei: :niinpa: :jupinaa:
Mitä muille näkyy -> :eeek: :tapu: :peukku:
no etkö sä aina ole tälläinen? 😢😰😩😖
ei ainakaan mitään eroa olisi tavalliseen

Mä taas olisin viisuelämäni happy jos tää voittais ja säteilisin kuppilasädekehää koko kevään ajan,
olis nimittäin Suomen paras koskaan <3 (siis toki livenkin onnistuttava)
Mikä vittu sua vaivaa? :rofl:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16997
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ minua? :rofl:
mä olen vain rehellinen! 😇
Never miss a good chance to shut up.

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Ei helkutti :tapu:
:synkka:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Paskana on umk-puntarini keskimmäinen, mutta pitää varmaan tätä äänestää, koska ennakkosuosikeista (CK/MG+Nublu) tämä on kuitenkin paras.

Mikään kappale ei ole niin hyvä, että rahaa rupeaisin käyttämään, mutta ilmaisäänen annan tänne ellei liveä ole täysin r*ssitty
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2211
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Happy kirjoitti: 06 Helmi 2024, 12:24 ^ minua? :rofl:
mä olen vain rehellinen! 😇
Suksis nyt johonkin kauas noiden sun kommentties kanssa :draamaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3341
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Itse olen kyllä valmis maksamaan siitä, että tämä valittaisiin. :heh: Esityksestä viis, sillä sitä voi aina muuttaa.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Esitystä voi muuttaa, mutta parempi olisi kun paketti olisi hyvin kasassa ennen viisuja. Saara Aalto sai hirveästi kritiikkiä 2018 esityksistään (pl Domino) ja vaikka se sitten viisuihin muutettiin, niin ei sekään lopputulos kauhean hyvä ollut :rofl:

Jos esitys on oikein vakuuttava niin ehkä voin euron tai pari tuhlata, mut ainoa UMK biisi, jota oon koskaan äänestänyt himona oli Dark Side, koska pelkäsin niin paljon et Pandora ja Teflonit olis voittanut nimellä jopa hirveällä esityksellä :draamaa:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^no, tänä vuonna saadaan Miblu leikkimään pressanvaaleja lavalle :rofl:

Mä olen myös valmis tyhjentämään tilin tälle :heh:

Edit. Joo esityksen täytyy toimia, mutta niin kuin Käärijänkin kanssa kävi, niin se elämää suurempi show saa hyvin jäädä itse kisoihin
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

UFOPOLI kirjoitti: 06 Helmi 2024, 12:15
Simsalabim kirjoitti: 05 Helmi 2024, 21:07 Albanian tuntien sieltä on tulossa verenpunainen balladishow, hyvä tehdä pesäeroa
En pitäisi varmana. Finaaliesityksen kultainen voi myös olla.
Niillä on se sama lavasuunnittelija, joka oli Albanialla ja Sveitsillä viime vuonna, joka luo usein puna-musta-esityksiä. Olisi kyllä piristävää, jos Albania tekisi edes tällä (pienellä) saralla jotain uutta
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3341
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Creeperqueen kirjoitti: 06 Helmi 2024, 12:37 Esitystä voi muuttaa, mutta parempi olisi kun paketti olisi hyvin kasassa ennen viisuja. Saara Aalto sai hirveästi kritiikkiä 2018 esityksistään (pl Domino) ja vaikka se sitten viisuihin muutettiin, niin ei sekään lopputulos kauhean hyvä ollut :rofl:

Jos esitys on oikein vakuuttava niin ehkä voin euron tai pari tuhlata, mut ainoa UMK biisi, jota oon koskaan äänestänyt himona oli Dark Side, koska pelkäsin niin paljon et Pandora ja Teflonit olis voittanut nimellä jopa hirveällä esityksellä :draamaa:
Kenties mulla vaan on niin vahva luotto Saran lavapreesenssiin, ettei sitä voisi edes Reija Wäre jalkojen välistä kurkistusideoillaan pilata. :heh: Itsekin muuten äänestin simona Dark Sidea juurikin tuosta samasta syystä. :hali:

Niin ja Käärijällekin taisi ihan ''muutama'' ääni mennä, että voitto olisi ollut Kuumaan biisin mukaan ylivoimainen. :puna:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Vaikka show voidaan muuttaa, niin toivon että nyt tehdään oikealla mentaliteetilla iso show viisulavalle. Ennen seliteltiin aina että pitää upliftaa biisi isolle lavalle. Nyt sitä ongelmaa ei ole. Haluan nähdä valmiin timanttisen paketin ja konseptin :joojoo:
Nyt ne verhot kii

Vastaa Viestiin