MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi Malmössä?

Adam Woods – Supernatural
11
11%
Samir & Viktor – Hela världen väntar
12
12%
Melina Borglowe – Min melodi
6
6%
Elisa Lindström – Forever yours
20
20%
Lisa Ajax – Awful liar
17
17%
Smash Into Pieces – Heroes are calling
33
33%
 
Ääniä yhteensä: 99

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9516
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja kwak »

Elisa Lindströmin Forever yours oli tämän semin ehdoton valopilkku! :surrur: Periaatteessa olen muka kyllästynyt vanhanaikaisiin MF-humppiin, mutta tämä häpeilemätön ABBA-pastissi upposi kuin kuuma veitsi voihin. Tulee samanlainen hyvän mielen aalto kuin Jenny Silverin Something in your eyesistä aikanaan - ABBA-pastissihan sekin oli. Forever yoursia on aivan varmasti tarjottu ensin Charlotte Perrellille, sillä sen verran vahvat Perrelli-vibat tästä saa. :heh: Vähän ajatus harhaili esityksen aikana mikkikäden valahteneeseen asun olkahihnaan: pitikö sen tarkoituksella roikkua tippuneen näköisenä vai roikkuiko se vahingossa eikä Elisa voinut maalatulla kädellään koskea valkoiseen kankaaseen ja korjata sitä? :mrgreen: Päädyin lopulta siihen, että se oli joku ruotsalainen muotistatement, sillä se roikkui myös green roomissa samalla tavalla yhtä rumasti.

Muuten tarjonta olikin kuin tekoälyllä tehtyä. Supernatural varsinkin yhdisti kaikki männä vuosien poikapopparien kappaleet yhdeksi mössöksi ollen täysin persoonaton ja tyhjä kappaleen kuori. Samir & Viktor lauloivat coverin omasta tuotannostaan. Melina unohtui jo kuunnellessa. Lisa Ajax tai albumiraitakappaleensa eivät ole koskaan napannut minuun eikä tälläkään kertaa - keskinkertaisia kappaleita keskinkertaisella laulajalla. Smashing into pieces ansaitsi tästä sakista finaalipaikkansa, vaikka siinäkin mentiin vähän liiallisella MF-kuorrutuksella eikä poppikoneiston läpi suodatettu meininki tuntunut heille välttämättä ihan omalta. No ihan positiivinen jälkimaku siitä lopulta kyllä jäi.

Plussaa siitä, että semilähetys viihdeohjelmana oli paljon parempi nyt kuin muutamana viime vuonna. Alun musikaalinumerot voisi jo jättää unholaan, mutta muuten rytmi ja huumorikin ihan toimi. Tykkäsin siitä, että finalistit lauloivat kappaleensa uudestaan vähän riisuttuna versiona ilman ylituotettua ja turboahdettua lavaesitystä. Sillä tavalla itse kappale pääsee esiin ihan eri tavalla. :peukku:
Keep your head high above the water

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Pakko vieläkin sanoa, että hitto Smash Into Pieceses ois ollut kova jos he olisivat osallistuneet Triggerillä kisaan. Heroes Are Calling on ihan liian poppi ja kevyt biisi rokkibändiltä vaikka pidänkin biisistä.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Samir ja Viktor jäivät sitten mulle korvamadoksi. :heh: Ymmärrän täysin karsiutumisen, mutta pidin biisistä silti vanhanaikaisuudesta ja falskista laulusuorituksesta huolimatta.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Jimmy Jokeri teki biisinkirjoittajana uuden Mello ennätyksen sillä Smash Into Pieceses oli 9 kappale joka meni suoraan finaaliin. Mies pystyy jo tällä viikolla lisäämään ennätystään. :heh:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Ax234
Siemailija
Siemailija
Viestit: 151
Liittynyt: 06 Helmi 2024, 18:06

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja Ax234 »

poika90 kirjoitti: 06 Helmi 2024, 14:16 Jimmy Jokeri teki biisinkirjoittajana uuden Mello ennätyksen sillä Smash Into Pieceses oli 9 kappale joka meni suoraan finaaliin. Mies pystyy jo tällä viikolla lisäämään ennätystään. :heh:
:mitvit: Thomas G:sonilla ja Fredrik Kempellä on kummallakin ainakin 10 biisiä mennyt suoraan finaaliin. Siis minkä ennätyksen Joker teki? Oman ennätyksen ainakin.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Ax234 kirjoitti: 06 Helmi 2024, 18:08
poika90 kirjoitti: 06 Helmi 2024, 14:16 Jimmy Jokeri teki biisinkirjoittajana uuden Mello ennätyksen sillä Smash Into Pieceses oli 9 kappale joka meni suoraan finaaliin. Mies pystyy jo tällä viikolla lisäämään ennätystään. :heh:
:mitvit: Thomas G:sonilla ja Fredrik Kempellä on kummallakin ainakin 10 biisiä mennyt suoraan finaaliin. Siis minkä ennätyksen Joker teki? Oman ennätyksen ainakin.
Siis ilmeisesti 9 kappaletta on mennyt suoraan finalliin niin, että se on tapahtunut perätysten kaikista Osa karsinnoista mihin Jokeri on osallistunut. Näin ainakin schlagerprofilerna väittää. Förra veckan gick låtskrivaren Jimmy ”Joker” Thörnfeldt till final med sitt nionde bidrag i rad, vilket är ett nytt Melodifestivalrekord. Skulle Maria gå direkt betyder det tio bidrag i rad (där LIAMOO kan bli nummer 11)! Sicken gubbe!



https://blog.qx.se/schlagerprofilerna/2 ... -tva-2024/
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Nyt vasta sain kokonaisuudessaan kuunneltua kaikki ensimmäisen erän kappaleet ja voi pojat et oli jotenkin mitäänsanomaton taso. S&V oli iso pettymys, kun oon rakastanut heidän aikaisempia kappaleita. Smash Into Pieces omaa luokkaansa tässä erässä, mutta häviää kyl heidän viime vuotiselle biisilleen.


Smash Into Pieces - Heroes Are Calling ****+

Adam Woods – Supernatural ***½
Elisa Lindström - Forever Yours ***½
Samir & Viktor – Hela världen väntar ***+
Lisa Ajax – Awful liar ***

Melina Borglowe - Min melodi **½
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3734
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja Zera »

Näitä voisi taas kommentoida.

Adam Woods - Supernatural *** - perusjumputus, joista aina jollain tasolla vähintään vähän pidän, mutta olisin kaivannut jotain, millä tämän erottaa tuhansista muista kaltaisistaan. Nyt meni vähän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Samir & Viktor - Hela världen väntar *** - keskinkertainen ja unohdettavahko tällaiseksi pirteäksi renkutukseksi. Heillä on ollut parempiakin tyrkkyjä, tähän en oikein päässyt sisälle.

Melina Borglowe - Min melodi ** - löytyisiköhän koskaan hitaahkoa kitarabiisiä, josta mä tykkäisin? Ei tästä ainakaan, tylsäksi jää kuten lähes kaikki kaltaisensa.

Elisa Lindström - Forever yours **** - vanhanaikainen humppa, mutta mulle se yleensä tarkoittaa hyvää biisiä. Näissä on yleensä jotenkin paremmin etenevä melodia kuin moderneimmissa biiseissä, jos nyt joku tajuaa mitä tarkoitan, en osaa selittää. No, tämän erän suosikkini kuitenkin, mutta en ihmettele, ettei päässyt jatkoon.

Lisa Ajax - Awful liar *** - aika perinteinen balladi, eikä sillä mun listoilla yleensä kovin korkealle päästä. Mä aina kaipaisin näihin enemmän draamaa. Kasvaa kivasti kyllä biisin edetessä, eikä jää tylsäksi. Yllättäen pidin tästä kuitenkin enemmän kuin Samirin ja Viktorin biisistä, joka lähtökohtaisesti on enemmän mun genreä.

Smash Into Pieces - Heroes are calling **** - perinteinen genrensä edustaja tämäkin, mutta sillä pääsee yleensä aika pitkälle, tykkään tämänytyylisestä menevästä rokista. Kakkossuosikkini tässä erässä, kiva kun meni finaaliin.

Elisa ja Smash Into Pieces aika selkeästi kaksi suosikkiani tässä, muut olivat aika tasapaksuja. Kaikki biisit olivat tuttuja ja turvallisia ja genreissään tavanomaisia, olisin vähän kaivannut jotain erilaisempaakin mukaan.

Ax234
Siemailija
Siemailija
Viestit: 151
Liittynyt: 06 Helmi 2024, 18:06

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja Ax234 »

Smash Into Piecesin kappale kuulostaa yhä tän vuoden Ruotsin edustajalta ja jopa viisujen voittajalta. :joojoo:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12865
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Kunhan nyt tuplavoittoa ei kuitenkaan tulisi. :pliis:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saatiin sitten vissiin vuoden ensimmäinen "Ruotsi voittaa viisut" kommentti...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Ax234
Siemailija
Siemailija
Viestit: 151
Liittynyt: 06 Helmi 2024, 18:06

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja Ax234 »

^ Mitä sitten?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No ei mitään. Noin kerran kymmenessä vuodessahan noi puheet Ruotsin voitosta tuntuvat osuvan kohdalleen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10713
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Ja jatkuvastihan Ruotsi on kärkikahinoissa mukana. :joojoo:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Ax234
Siemailija
Siemailija
Viestit: 151
Liittynyt: 06 Helmi 2024, 18:06

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja Ax234 »

Kolme kertaa osui 11 vuoden aikana kohdilleen.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Månsin Heroes oli kieltämättä rytmihäiriö Ruotsin voittotahdissa, mutta suuri linja on tuntunut olevan n. kerran vuosikymmenessä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Ax234
Siemailija
Siemailija
Viestit: 151
Liittynyt: 06 Helmi 2024, 18:06

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja Ax234 »

Sijoitukset vuodesta 2011:

2011 3.
2012 1.
2013 14.
2014 3.
2015 1.
2016 5.
2017 5.
2018 7.
2019 5.
2021 14.
2022 4.
2023 1.

Mitä tähän nyt sanois. Aiheestakin joka vuosi jauhetaan Ruotsin voitosta.
Viimeksi muokannut Ax234, 17 Helmi 2024, 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Voi olla, mutta yhtä väsyttävää se on kuin jatkuva Italian voiton veikkailukin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10713
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ No voi väsyttää, mutta ei se mitään tuulesta temmattua ole. Ehkä Ruotsi/Italia/Ukraina ovat jatkuvasti voittaja-keskusteluissa mukana, koska ovat jatkuvasti kärjessä? Ihan loogista. :heihaloo:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Ax234
Siemailija
Siemailija
Viestit: 151
Liittynyt: 06 Helmi 2024, 18:06

Re: MF24: deltävling 1 Malmö 3.2.

Viesti Kirjoittaja Ax234 »

Semmosta se on, kun osaa lähettää hyvää musaa.

Vastaa Viestiin