UMK24: Väärä laulu voitti!

Euroviisut 2024 länsinaapurissa
Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

Nyt ainoa mitä mä enää odotan on jotain yllättävää. Että Keisteri taiteilijana tekeekin sit Malmössä jonkun yllättävän ja provosoivan tempauksen, vaikka kässärin vastaisesti livenä aikana. En pidätä hengitystäni, mutta ehkä jotain yllättävää tälle numerolle tehdään vielä.

Toinen positiivinen elementti on, että sentään huonoin biisi ei voittanut. Toisiks huonoin vaan.

Vähän kyl pelottaa mihin suuntaan UMK menee nyt. Tuotannollisesti tehtiin iso harppaus eteenpäin, taloudellisesti myös. Ja nyt oli sit tällänen tussahdus, joka tulee viemään koko kisan imagoa taas takaisin nolon vitsin suuntaan. Palataanko jo ensi vuonna Logomoon?

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12867
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

UMK:hon tuli 50-50-raatisysteemi sen jälkeen, kun PKN oli voittanut äänivyöryllä edellisenä vuonna. Jospa nytkin kävisi niin, ainakin jos Ikkunapiispalle käy köpelösti viisuissa? :miettii:

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 832
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Sanon vielä sen, että Saran esitys piti mut kylmissä väreissä alusta loppuun ja tää hirvitysvoittaja sai vaan odottamaan että tuo ällö sirkusesitys loppuisi joskus, en voi mitenkään ymmärtää että kukaan ikinä missään olisi tän halunnut voittavan, mutta yhtä väärässä tästäkin taas olin, vituttaa niin että halkean jos se nyt ketään kiinnostaa…
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja emedee »

Ei tässä muuta voi sanoa että ei p... mikä farssi. Sara sinne olisi pitänyt lähettää.
ŠČ!

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5322
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Joo, vois luopua Suomen kansalaisuudesta. Vitun junttikansa! :jupinaa: vitun :yrjo:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7572
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Tää ketju on mun elämän pelastus tällä hetkellä. :hali: aattelin että ehkä sais ekan hyvän viisun suomelta kymmeneen vuoteen mutta eipä tietenkään niin. Mä en ees 2014 katsonut UMK:ta kunnolla niin en saanut siitäkään sellasta jee suosikki voitti fiilistä. Suomi on pettänyt mut nyt sadanneetta kertaa ptukee. :jupinaa:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1598
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Tämä valinta särkee kyllä sydäntä. En tiedä tarkasti, miksi. Ehkä koska olin viime vuosien UMK:n nousun kautta innostunut UMK:sta ja uskonut siihen ja Suomen nousukiitoon viisuissa. Tai sitten siksi, etten nähnyt ennalta tämän voittoa mitenkään. Biisihän on striimannut Spotikassa tyyliin huonoiten näistä kisabiiseistä, eikä vedonlyönneissäkään ollut kärjessä.

Lisäksi Saran esitys meni niin nappiin, että on rikos, ettei se voittanut. Lavaesitysten myötä tosiaan lämpenin myös esimerkiksi MG&n:lle ja Cyan Kicksille. Oli siis monta biisiä, joita olisin voinut äänestää ja joille olisin voinut voiton suoda. W95m oli hauska päätösbiisi, vitsi. Hymähdytti kerran.

Eihän tämä tee UMK:sta friikkishow'ta ja tyrehdytä kisan arvostusta, eihän?
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7572
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Tän on pakko olla naisvihaa
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Finaaliin voi päästä teleäänin mutta finaalissa häntäpää odottaa.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5411
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

DenEurovise kirjoitti: 10 Helmi 2024, 23:39 Eihän tämä tee UMK:sta friikkishow'ta ja tyrehdytä kisan arvostusta, eihän?
No en olisi tästä nyt enää tässä vaiheessa hirveän huolissani, kun olihan Käärijäkin tietynlainen friikkishow :rofl:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

En ymmärrä miten ihmeessä tätä äänestettiin. Esitykselle ainakin sopii tehdä jotain, biisille ei oikein mitään mahda, mutta show on tässä se huonompi näistä, vaikka ei biisissäkään ole paljon kehumista. Millähän todennäköisyydellä esityksestä tehdään viisuihin vielä tyhmempi?

Ai että sitä, kun Suomi oli vähän aikaa ihan vakavasti otettava viisumaa.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12867
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jopa PKN:n UMK-voitto oli enemmän odotettavissa kuin tämän. Edellinen varsinainen yllärivoittaja taisi olla Sandhja, jos viisuihin pääsemätöntä Akselia ei lasketa.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7572
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Tää tuntuu tosi pahalta kun joko ennakkosuosikki on selkeä sellainen josta en pidä tai sit kisa on tasanen mut ennakkosuosikkina kuitenkin mun lemppari (Erika, Sara) niin sit tulee tällänen ihana pikku paska ylläri. Mä en tykkää enää kenestäkään vihaan kaikkia paitsi saara faneja
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Ulkomaalaiset ei pelkästään lyttää tätä biisiä youtubessa vaan myös Suomea. Jotenkin tää lokaa Käärijän maineen,kun nyt tulee vaikutelma,että Suomesta lähetetään vaan vitsejä,vaikka Käärijä ei ollut vitsi :jupinaa:

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja jamira »

Vaikka ymmärrän hyvin pettymyksen Saran tappiosta niin sitä en ymmärrä että nyt itketään että raadeilla on liian vähän valtaa. Toisina vuosina on itketty että raadeilla on liian paljon valtaa. Oli miten hyvänsä niin aina syytetään järjestelmää kun oma suosikki ei voita. OIi syypää joinain vuosina sitten kansa ja joinain vuosina raadit. :roll:

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7572
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Pilvi oli ihana juontaja ja kaikkee mut Putous pitäs kieltää viimestään tän illan jälkeen lailla.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Viisufani89
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 07 Kesä 2012, 03:29

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Viisufani89 »

DenEurovise kirjoitti: 10 Helmi 2024, 23:39 Lisäksi Saran esitys meni niin nappiin, että on rikos, ettei se voittanut. Lavaesitysten myötä tosiaan lämpenin myös esimerkiksi MG&n:lle ja Cyan Kicksille. Oli siis monta biisiä, joita olisin voinut äänestää ja joille olisin voinut voiton suoda. W95m oli hauska päätösbiisi, vitsi. Hymähdytti kerran.
Siis just juuri tuohon Saran liveen se hänen voittonsakin kaatu, ei mennyt livelaulu ollenkaan nappiin, ei W95man tuurilla sieltä noussut voittoon, vaan koska oli show ja laulu parhaiten kondiksessa tämän iltaisista, tuo on aina iso riski kun studioversiossa on valtavasti autotunea, niin live ei sitten lähdekään lähellekkään samalla lailla, Sara kyllä petrasi Loppua kohden, mutta oli jo myöhäistä. Ja lisäksi tuosta Loreen lookista on saanut paljon lukea, varsinkin juryjen pisteiden annossa tuli ihan suorat Loreen fibat.

Itse sain vedonlyönnistä kivat rahat tällä, mutta olin silti 95% varma Saran voiton puolesta.

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 248
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

75-25-äänisuhteen muuttamisen sijasta mä kyllä katselisin enemmän ilmaisäänten suuntaan. Ilmaiset äänet ruokkivat kaikenlaista trollikäyttäytymistä, nähtiinhän se esim. Saksankin karsinnoissa kun Ikke Hueftgoldin järkyttävä schlager pääsi wild cardina TikTok-ilmaisäänillä jatkoon. Jos äänestys maksaa, miettii kyllä kahteen kertaan, minne ne äänet laittaa.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2974
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

No joo, enemmän väärä voitti kuin oikea, koska Ikkuna95miäs oli minulla viimeisenä puntarilla ja Paskana toiseksi viimeisenä :mrgreen:
Tämä vitsi naurattaa minua ensimmäiset 30 sekuntia ja sitten iskee myötikset. Biitti on kyllä ihan hyvä sekä esitys sieltä täältä, mutta on tämä kokonaisuutena kyllä aikamoinen kasa lehmänsontaa. Kyyti tulee olemaan Malmössä kylmää viimeistään finaalissa, mikäli sinne asti jotenkin könyämme. Onneksi viisuharrastuksessa on se rapsakka puoli, että joka vuosi tulee yli 30 biisiä joista valita suosikkinsa ja sitten voi koko kevään kannattaa hartaudella niitä. Siirryn siis muihin leireihin tänä keväänä, mutta ehkä ensi vuonna voin taas kannustaa ylpeänä kotosuomea :joojoo:
Viimeksi muokannut jdjj22, 10 Helmi 2024, 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12867
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Suomen toistaiseksi heikoimmat semin yleisöpisteet ovat Daruden 14 pistettä (12 Virosta, 2 Islannista). Eiköhän ainakin se ylity, kun Ruotsikin on meidän semissä äänestämässä (Viro toisaalta ei ole). Toiseksi heikoin on Sandhjan tulos, 16 (7 Virosta, 6 Ruotsista, 2 Islannista ja 1 Unkarista).

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Helpottavaa lukea näitä viestejä. Areenalla oli aika ontto ja yksinäinen olo, kun siellä tuntu olevan joku No Rules-psykoosi päällä.

Tää on sadas esimerkki hetkeen, kun olen raatien kanssa samaa mieltä, en yleisön. Pahinta tässä on, että Sara veti ihan nappiin. Tuli kylmikset areenalla Paskanasta.

Positiivista tässä on se, että jos tää karsiutuu ja tästä tulee sontaa niskaan, niin umkssa joudutaan ehkä miettimään mm. tuota äänten painotusta uusiksi. Ja positiivista on, ettei mitään jää itseltä välistä, koska en viisuja muutenkaan katso. Ihan helevtin huono viisuvuosi nyt käsillä.

Mä vihaan vihaan vihaan umk-raatia, miksi pitää ottaa mukaan näitä Portion Boys-tyylisiä vitsibiisejä??? Toivottavasti katsovat itseään peiliin.

Oli muuten tosi kiusallisia noi Pilven "Suomi voittaa"-hehkutukset, kun juuri valittiin sinne todennäköinen semijumbo...

Joo tällaista valitusoksua

Edit. Heipat kaikille, tää on todennäköisesti mun vika kuppilaviesti tänä vuonna. Nauttikaa te viisuista jotka pystytte
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Hakkis
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 17
Liittynyt: 10 Helmi 2024, 23:42

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Hakkis »

Oli pakko oikein tunnus tehä tänne, että pääsee avautuu paskaa fiilistä.

Huhuh. Kerrankin olis ollu mahdollisuus lähettää hyvä "balladin" tyyppinen biisi ja vielä vuonna millon ei oo paljon balladeja ees horisontissa tulossa muilta. Vieläpä naisen laulamana.

Sen sijaan mennään tähän meidän perisyntiin "viime vuonnakin pärjättiin tälläsellä hyvin ni nyt uusiks". Ainoo vaan et biisi ei oo lähelläkään cha cha cha tasoo. Aika kertakäyttö biisi.

Win95man ja Henri kyl symppiksii tyyppei mut Saran Paskana oli kyl itelle niin ylivoimanen ykkönen.

Noh on tolla No Rules biisillä ehkä mahikset päästä Finaaliin mut sielt on tulos Croatian, Viron ja Hollanin pojat jotka tekee tän paremmin.

Oon paskana.
Viimeksi muokannut Hakkis, 11 Helmi 2024, 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7572
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Hakkis kirjoitti: 11 Helmi 2024, 00:06 Oli pakko oikein tunnus tehä tänne, että pääsee avautuu paskaa fiilistä
Tervetuloa foorumille, vaikkakin ikävissä merkeissä. :hali: Mäkin oon paskana!
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Paluu menneisyyteen 0-pistettä moodiin, ihme jos edes menee karsinnoista läpi.
Toisaalta ei tarvi tressata ed vuoden menestyksen kanssa, nyt lähdetään taas pohjilta

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12867
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Ruotsin pisteet semissä ainakin takaavat sen, ettei Windows95man tee kojoja.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7572
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Vauva foorumi, Jodel, ylilaudan kiusaajat, soccer moms ja niiden ärsyttävät kakarat on tän flopin takana! Mä niin tiesin että Suomi, Putous, jääkiekko ja Käärijä kansa tulee sortuun tähän paskaan vitsiin. Voi vittuuuuuuuu en tiedä voiko tälläsestä päästä koskaan yli
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

jamira kirjoitti: 10 Helmi 2024, 23:53 Vaikka ymmärrän hyvin pettymyksen Saran tappiosta niin sitä en ymmärrä että nyt itketään että raadeilla on liian vähän valtaa. Toisina vuosina on itketty että raadeilla on liian paljon valtaa. Oli miten hyvänsä niin aina syytetään järjestelmää kun oma suosikki ei voita. OIi syypää joinain vuosina sitten kansa ja joinain vuosina raadit. :roll:
Minä kylläkin olen ollut johdonmukaisesti koko ajan sitä mieltä, että raatien painoarvoa ei olisi koskaan pitänyt laskea. En minä ole vaatinut raatien poistoa Käärijän kohtalonkaan jälkeen. Liian paljon muuttuisi taas viisuäänestys kansallismieliseksi temmellyskentäksi jossa musiikilla ei olisi enää osaa eikä arpaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

No laitan nyt siltikin viestiä vielä lol. Eurovision scoreboardissa Suomi on tokavikana tällä hetkellä :jupinaa:

Mitä vrtua oikeasti. Pois ne ilmaisäänet.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 340
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Aika harvoin oma puntarijumboni voittaa. :niinpa: Ainut biisi, jonka skippaan UMK-soittolistalta joka kerta. Ei niinkään harmita tietyn biisin valitsematta jättäminen, vaan se, että juuri tämän piti voittaa. En tajua, miksi tämä villitsi liveyleisöäkin niin paljon.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7572
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Simsalabim kirjoitti: 11 Helmi 2024, 00:16 No laitan nyt siltikin viestiä vielä lol. Eurovision scoreboardissa Suomi on tokavikana tällä hetkellä :jupinaa:

Mitä vrtua oikeasti. Pois ne ilmaisäänet.
Joo oltais tyyliin tokana jos oltais Sara valittu. :draamaa: Ensin valitaan paska edustaja naisviha mielessä ja sit paska presidentti homofoobius mielessä. On tää kyllä hieno maa onneks synnyin Suomeen enkä esimerkiks vittu san marinoon
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Vastaa Viestiin