UMK24: Oikea laulu voitti!

Euroviisut 2024 länsinaapurissa
Avatar
Edelgard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 55
Liittynyt: 02 Helmi 2020, 20:26

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Edelgard »

Katsoin UMK:n kolmen ulkomaalaisen kaverin kanssa porukalla Ruotsissa ja hullaantuivat tästä ehdottomasti eniten ja Paskana oli kakkosena (kukaan näistä ei tiedä viisuista juuri mitään.) Lisäksi rakastivat Katri Helenaa lähes kyyneliin asti ja kehuivat kuinka kaunis kieli suomi voi olla mikä tuli mulle aivan puskista. :heh:

Toki lopussa kaikki oli sitä mieltä että Ruoska olisi vienyt kisat aivan helposti, se oli odotetusti aivan mieletön. :draamaa:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja toivo »

Olin loppun asti team paska, mutta nyt nukutun yön jälkeen olen sitä mieltä että oikea lopulta voitti. Mikään tän vuoden ehdokkaista ei olis kuitenkaan viisuja voittanut. Mutta tässä No rulesissa on mahdollisuus valtavaan telepottiin. Vielä kun esitystä saadaan vietyä parempaan suuntaan, niin se on siinä. Suomen finaaliputki jatkuu!

Avatar
mmmimo
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 16 Tammi 2024, 12:38
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja mmmimo »

^ Olen samaa mieltä. Eipähän tarvitse oikeasti jännittää, olisiko Saran vire kohdillaan Malmössa. Nyt voi vaan hyvällä fiiliksellä bilettää. Hyvä näin. Sen lisäksi minäkin uskon, että Teemun ja Henrin kevättä ja euroviisureissua on kiva seurata :joojoo:
Viimeksi muokannut mmmimo, 11 Helmi 2024, 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
meow cat, please meow back

Avatar
pastelviolet
Maistelija
Maistelija
Viestit: 28
Liittynyt: 07 Tammi 2024, 15:00

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja pastelviolet »

Annoin ääneni Saralle, mutta totesin ennen kännykkään tarttumista etten voi millään pahastua No Rulesin voitostakaan. Olihan tässä ihan eri energiat verrattuna muihin kilpailijoihin ja herätti voimakkaimmin tunteita ainakin minussa. Onnea edustusmatkaan! Sieltä varmasti saadaan tältä symppisduolta viihdyttäviä videopätkiä.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Vaikka minultakin meni äänet Saralle, on tämä oikein kelpo voittaja!

Teemu voi puuduttavan jurypisteosuuden ajan kitata limpparia (hän ei juo lainkaan alkoholia), saada heti alkuvaiheessa kovan telepotin ja johtaa viisuja 10 maan ajan. Saadaan pidettyä raatien ongelmallisuutta näkyvillä!
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 552
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja helidon »

axaman kirjoitti: 11 Helmi 2024, 00:25 No parempi, että tämä voitti kuin tuo öyhöttäjien Vox poppeli. Semmoinen Let3 (13) sijoitus voi olla haarukassa. Hekin kalsareissa hyppeli viimevuona. Ehkä tämä tulee olemaan vähän viihdyttävämpi. Saran puolesta oon vaan paskana. Tajusi kyllä yleisöstä, että W8M:llä on voitto haarukassa.
Ensin vähän OT: "Öyhöttäjien Vox poppeli"?! Taviskatsojat täällä pitivät menevästä esityksestä. Kai hekin sitten ovat öyhöttäjiä. Minä pidin siitä, miten kappale oli tehty, ja sen parodiasanoituksesta - ja esityksestä. Sorry not sorry, mutta Vox Populista pitävien leimaaminen öyhöttäjiksi tosta vaan ei nyt vaan oikeasti natsaa.

No Rules!in voitto aiheutti hillittömän naurunremakan kotikatsomossa - meistä ei vaan kukaan uskonut tämän voittoon. Luultiin, että Saralle menee voitto. Mutta olihan tämä No Rules! aivan hillitön esitys.

Ei välttis oikea laulu voittanut, mutta ei ole huonokaan, kiva renkutus. Sijoitusta Malmössä en uskalla edes arvailla.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Einingia »

^Sillä viitataan siihen, että öyhöttäjät ottivat kappaleen omaksensa.

Se ei silti tarkoita sitä, että jokainen VP:stä pitävä olisi öyhöttäjä. Niin ei myöskään väitetty.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 552
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja helidon »

Einingia kirjoitti: 11 Helmi 2024, 12:47 ^Sillä viitataan siihen, että öyhöttäjät ottivat kappaleen omaksensa.

Se ei silti tarkoita sitä, että jokainen VP:stä pitävä olisi öyhöttäjä. Niin ei myöskään väitetty.
Vielä tää yksi OT: alrighty, kommentin toinen virke: asia selvä.

Se juttu, että öyhöttäjät ovat ottaneet kappaleen omakseen syystä tai toisesta: sen kun ottavat.
Ihan ystävällisesti: ihan sama ja so what...

Mut tosiaan, tää menee vähän OT:ksi.

Kuuntelin just näitä esityksiä uudestaan. Windows95man on edelleen ok ja höpsö hulluttelurenkutus. Menköön viisuihin.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7569
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Pahinta on varmaan se että tätä äänestäneet eivät varmaan edes ymmärrä mitä tekivät väärin. :draamaa:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Näistä hajoamisista vahvistuu tunne, että nimenomaan äänestivät oikein.

Ihan arvostettavaa toki että suhtautuu asiaan tunteen palolla mutta hyvä häviäjä on ennemmin sellainen joka toteaa että vaikka väärä voitti, yritetään ottaa siitä paras irti.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7569
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Jufo kirjoitti: 11 Helmi 2024, 14:15 Ihan arvostettavaa toki että suhtautuu asiaan tunteen palolla mutta hyvä häviäjä on ennemmin sellainen joka toteaa että vaikka väärä voitti, yritetään ottaa siitä paras irti.
Miksi? En halua olla biisin tai Suomen kanssa missään tekemisissä. En halua ottaa teistä mitään irti paitsi huonon makunne. 💀
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Requel kirjoitti: 11 Helmi 2024, 14:03 Pahinta on varmaan se että tätä äänestäneet eivät varmaan edes ymmärrä mitä tekivät väärin. :draamaa:
Voi olla, ettei heidän kiinnostuksensa viisuja kohtaan edes ylety kevääseen asti. Kunhan nyt äänestivät piruillessaan läpällä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11323
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^^ Requel, tuu pois täältä! Muuten tämä kohta voittaa Väärä laulu voitti! -ketjun pituudeltaan. :heh:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Kyllä tätä aivan varmasti äänestivät monet viisufanitkin ja ihan muissa aikeissa kuin läpällä - muun muassa minä! :draamaa: Itsehän pidän tästä ensisijaisesti biisinä enkä edes huumoriarvon takia. Tämä ysärijytä vain puraisee niin ihanan kipakasti kerta toisensa jälkeen. :surrur: Toki esityskin oli minusta hauska, mutta siinä oli paljon enemmän ontumakohtia kuin itse kappaleessa. Sitä voi kuitenkin vielä viilailla uuteen, entistä ehompaan uskoon.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 309
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

Requel kirjoitti: 11 Helmi 2024, 14:03 Pahinta on varmaan se että tätä äänestäneet eivät varmaan edes ymmärrä mitä tekivät väärin. :draamaa:
Noniin, ja taas se provoaminen alkoi.. :draamaa:
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1592
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Jufo kirjoitti: 11 Helmi 2024, 14:15 Ihan arvostettavaa toki että suhtautuu asiaan tunteen palolla mutta hyvä häviäjä on ennemmin sellainen joka toteaa että vaikka väärä voitti, yritetään ottaa siitä paras irti.
No jaa. Kyllähän siitä varmasti otetaan paras irti ilman, että me, jotka emme W95maniä kannattaneet, kääntyisimme sitä tukemaan. Onko oman maan biisiä pakko kannattaa ja toivoa sille menestystä, vaikka se olisi omasta mielestä huono? Voittaja saatiin, ja onnea hänelle kisaan, mutta ei sen takana ole silti pakko seisoa.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2209
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Taas mennään tätä rataa että live-esitys -> reaktio kun voittavat -> voittoesitys ja sama ralli uudelleen :rofl: Viime vuonna tein tätä varmaan muutaman päivän :kups:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Tornero
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Touko 2021, 08:21

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Tornero »

Requel kirjoitti: 11 Helmi 2024, 14:21
Jufo kirjoitti: 11 Helmi 2024, 14:15 Ihan arvostettavaa toki että suhtautuu asiaan tunteen palolla mutta hyvä häviäjä on ennemmin sellainen joka toteaa että vaikka väärä voitti, yritetään ottaa siitä paras irti.
Miksi? En halua olla biisin tai Suomen kanssa missään tekemisissä. En halua ottaa teistä mitään irti paitsi huonon makunne. 💀
Aissaatana! :rofl: Sad.

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Requel kirjoitti: 11 Helmi 2024, 14:03 Pahinta on varmaan se että tätä äänestäneet eivät varmaan edes ymmärrä mitä tekivät väärin. :draamaa:
Oot väärässä ketjussa 🤡
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7569
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Mymmeli kirjoitti: 11 Helmi 2024, 16:26
Requel kirjoitti: 11 Helmi 2024, 14:03 Pahinta on varmaan se että tätä äänestäneet eivät varmaan edes ymmärrä mitä tekivät väärin. :draamaa:
Oot väärässä ketjussa 🤡
Suksi sinä siitä takaisin Muumilaaksoon senkin Zorra
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Haksis »

UMK tuli katsottua uudestaan ja kyllähän tämä jaksaa naurattaa hyvällä tavalla vieläkin :tuuletus:
Ysäribiitti ja Ikkunamiehen aggressiiviset välihuudot toimii.

Kyllä finaaliin mennään tällä ja sieltäkin voi mukava pistepotti puhelinäänissä tulla.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2047
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Requel kirjoitti: 11 Helmi 2024, 16:44
Mymmeli kirjoitti: 11 Helmi 2024, 16:26

Oot väärässä ketjussa 🤡
Suksi sinä siitä takaisin Muumilaaksoon senkin Zorra
Toihan kuulostaa ihan Happyltä :mrgreen:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

DenEurovise kirjoitti: 11 Helmi 2024, 14:48 No jaa. Kyllähän siitä varmasti otetaan paras irti ilman, että me, jotka emme W95maniä kannattaneet, kääntyisimme sitä tukemaan. Onko oman maan biisiä pakko kannattaa ja toivoa sille menestystä, vaikka se olisi omasta mielestä huono? Voittaja saatiin, ja onnea hänelle kisaan, mutta ei sen takana ole silti pakko seisoa.
Ei tarvitse seistä takana eikä toivoa menestystä. Sanoin itsekin Jezebelistä että ei haittaisi vaikka se jäisi semeihin. Mutta tuon rageamisen sijaan esimerkiksi tämä viesti osoittaa kypsää rakentavaa suhtautumista vaikkei voittokappaleesta pidäkään.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Mitä enemmän mä No Rulesia kuuntelen, sitä paremmin tää uppoaa.
Kyllä tää on mun kannatuksen arvoinen ja aion kyllä liputtaa Suomea tänäkin vuonna viisuissa.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1952
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hercules »

Mulla on toistaiseksi viha/rakkaus-suhde tähän. Tää on jotenkin mautonta mutta silti jotain suomalaista. Live oli hyvä: W95M oli hyvä viihdyttäjä ja Teemu oli yksi parhaista laulajista ellei parhain. Biisikin heräsi henkiin lavalla. En usko että suomalaiset olisivat tätä ehkä voittajaksi äänestäneet jos tämä ei olisi ollut kunnossa. Tämä nyt herättää itsessänikin tunteita puolesta ja vastaan niin se on hyvä merkki.

Olisin tosin paljon seesteisempi jos Sara olisi ollut edustajamme. Siinä oli niin moni asia paikallaan että harmittaa että ei päästä viisulavalla näkemään.

Juu tulikohan tämä oikeaan ketjuun. Kai vastaukseni tähän on että voin yrittää elää tän kanssa. Nauraa tälle viisulavalla. Nauraa toivottavasti myös finaalissa ennen jury-pisteitä. Varmaa on että meidät huomataan tänäkin vuotena. Pahinta ettei mitään huomiota/kiinnostusta tulisi.
Nyt ne verhot kii

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36888
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Requel kirjoitti: 11 Helmi 2024, 14:03 Pahinta on varmaan se että tätä äänestäneet eivät varmaan edes ymmärrä mitä tekivät väärin. :draamaa:
Toivoisin kainosti, että nämä oikea ja väärä laulu voitti -ketjut pidettäisiin siisteinä ja annettaisiin niiden riemuita jotka riemuitsevat ja niiden surra jotka surevat. Kiitos. :hali:
Meow cat, please meow back.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1271
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Tasaisesta UMK-kattauksesta tämä kelpaa kyllä. Uudestaan katsottunakin nostaa hymyn huulille.
Tämän tahtiin voisi olla kiva (ainakin ajatuksissa) aerobicata. :humppa:
Minusta on myös kiva, että viisuesitysten joukkoon pujahtaa muutama iloisempikin yritys, koska No rules!!

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Albin »

Kai tänne jo uskaltaa viestiä laittaa ilman että leimataan juoppohulluksi uusnatsiksi ;)

Itse en innostunut tämän vuoden UMK kappaleista ollenkaan ja taisin jopa uhota vetäytyväni palstalta ikääni vedoten. Mutta mihinkäs koira karvoistaan pääsee :mitvit:

No rules alkoi tuntua raikkaalta muihin kappaleisiin verrattuna ja lauantai illan esitys kruunasi kaiken. Oikea laulu voitti! Sitä en kyllä ymmärrä miksi tämän kappaleen yhteydessä pitäisi nauraa? Itsellä ei naurata, mutta hymy kyllä leviää korviin ja tulee hyvä mieli.

Ihan selvinpäin päättelin Windows95manin olevan paras ja siksi annoin pojille ilmaisääneni. Saran esitys ei minun makuuni ollut, mutta olisin sen voiton hyväksynyt. Mielestäni Saran kappale olisi ollut kuitenkin uusi "Norma John" - Hyvä, mutta miksi äänestäisin tätä kappaletta :joojoo:

Ennen kisaa laitoin muuten tämän viestin :uujee:
Albin kirjoitti: 10 Helmi 2024, 19:57 Günther & D'Sanz, Teflon Brothers and Pandora, Bess, Portion Boys

Näitä olen pelännyt vuosittain valittavan viisuedustajaksi. Onneksi näin ei ole käynyt, mutta tänä vuonna yllättäen toivon suomen edustajaksi jotain vastaavaa eli tämän typeryyden


Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7569
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

TomppaJr kirjoitti: 12 Helmi 2024, 13:33
Requel kirjoitti: 11 Helmi 2024, 14:03 Pahinta on varmaan se että tätä äänestäneet eivät varmaan edes ymmärrä mitä tekivät väärin. :draamaa:
Toivoisin kainosti, että nämä oikea ja väärä laulu voitti -ketjut pidettäisiin siisteinä ja annettaisiin niiden riemuita jotka riemuitsevat ja niiden surra jotka surevat. Kiitos. :hali:
Joo oon aikuinen, mutkun mutkun jos mä en, niin ei muutkaan saa iloita. :aivanmaassa: En ole edes syypää tämän viisuihin päätymiseen. :kurjuus:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36888
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Requel kirjoitti: 12 Helmi 2024, 18:26 Joo oon aikuinen, mutkun mutkun jos mä en, niin ei muutkaan saa iloita. :aivanmaassa: En ole edes syypää tämän viisuihin päätymiseen. :kurjuus:
Ymmärrän. :hali: Toivottavasti vielä helpottaa. <3
Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin