UMK24: Sara Siipola – Paskana

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Sara Siipola – Paskana

*****
140
54%
****
64
25%
***
38
15%
**
10
4%
*
8
3%
 
Ääniä yhteensä: 260

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36935
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kielellisistä huomioista puheen ollen, myös tällainen on julkaistu tänään. :uujee:
Meow cat, please meow back.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja phale »

DenEurovise kirjoitti: 12 Helmi 2024, 06:06 Milloinhan tai minkälainenhan balladi olisi suomalaisten mielestä menestyspotentiaalinen? Ehkä, jos sen esittäisi isompi nimi, kuten Behm, joka oli toisessa ketjussa vedetty esille. Senkö se vaatii?
No ainakin tällaiset balladit on äänestetty Suomea viisuihin esittämään:


Kummankaan kohdalla ei ainakaan ole ollut kyse isosta nimestä. :heh:

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 365
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Amone »

Vuonna 2020 oli Aksel:


Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5599
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Aksel ja Looking Back! :ihana: Oli heti pakko napata kuulokkeet korviin ja kuunnella tuo pitkästä aikaa. Meni kylmikset alussa taas. :kups:

Esitys on vaan visuaalisesti niin tyylikäs! Juuri sellaista pelkistettyä valoefektiä, josta diggailen. Vähän samaa valojen leikkiä tummanpuhuvalla taustalla oli myös tämän ketjun esityksessä, mikä toimi mainiosti erityisesti valokehän efektien ja roikkuvan lampun yhteiskohdissa. :peukku: Huomasin vasta nyt uusintakatselulla, että valokehää käytettiin jo ekassa kertsissä, vaikka sitä ei suoraan näytettykään tv-kuvissa. Toimiva temppu, että kehä näytettiin varsinaisesti vasta myöhemmin.

Sen puolesta olisin vähän halunnut nähdä tämänkin esityksen viisulavalla, vaan lopulta kummatkaan eivät päässeet viisuihin asti. Akselin esityksestä mietittin kovasti, saataisiinko etualan heijastekangas Rotterdamiin, mutta olisikohan Saran esityksessä roikkuvasta lampusta tullut joku kynnyskysymys? No, ei varmaan, ja ehkä sen olisi voinut jollain korkealla telineelläkin toteuttaa.

axaman
Maistelija
Maistelija
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Touko 2006, 19:03
Paikkakunta: Porvoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja axaman »

Ei no rules jaksanut kauan Spotify top 50 listan kärjessä vaan putosi kutoseksi. Paskana nyt toisena Ruoskan jälkeen. Tätä jaksaa kuunnella kerrasta toiseen. Varsinkin nyt kun olo on paskana. Missä painajaisessa tässä nyt elän. Silti naurattaa katsoa näitä ulkomaalaisten reaktio videoita no rulesista. En kyllä erikseen kuuntelisi.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

^No Rules elää kyllä siitä livestä. Se oli show joka pitää kait sitten kokea. Se oli itsellä huolen aihe että Paskana on se isoin menestyjä mitä striimataan. Pelkkä audio ei taida No Rulesissa innostaa. Käärijällä toimi molemmat. Paras kokonaisuus sitten kait voitti.
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8181
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mulla tulee tosta Akselista mieleen vaan perutut viisut. :lohduton: Oli eriskummallista aikaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2972
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Ja mulle tuli mieleen miten yleisön suosikki Cicciolina ei voittanut ja se oli kamala paikka. Ja nyt olisi pitänyt raadin suosikin voittaa. :heh:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Jedd
Siemailija
Siemailija
Viestit: 182
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 20:48

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Jedd »

Ai ai, harmittaa vieläkin ettei Akselia nähty koskaan viisulavalla. Kerrankin meillä olis ollut valmiina loppuun asti hiottu tyylikäs lavashow ja vahvaääninen esiintyjä jonka laulusuoritusta ei ois tarvinnut tippaakaan jännittää. Varmasti oltais juryissä oltu kerrankin vahvoilla. Ja Aksel muutenkin niin symppis. :lohduton:

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1601
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Looking Back oli mukava yllätysvoittaja. Kannatin sitä aikanaan, vaikka olen sittemmin syttynyt Cicciolinallekin. Rupesin kuitenkin tällä viikolla UMK:n jälkimainingeissa katsomaan Areenasta vanhoja UMK-kisoja, ja totesin tänään katsottuani 2021-vuosikerran, että Hurt on muuten Akselin biiseistä parempi, vaikka lavaveto menikin Looking Backiä heikommin. Kisa oli vain vuonna 2021 niin tasokas, ettei Akselilla silloin ollut mitään asiaa voittoon. Myös Oskrn biisin hienouden olin unohtanut. Meillä on ollut lukuisia hienoja balladeja viime vuosien UMK:ssa. :joojoo:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5996
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Muistan, kuinka olin tyytyväinen Akselin voittoon, koska Erika oli mennyt sekoilemaan shownsa kanssa niin pahasti. Tuo live olisi kyllä ollut upea nähdä viisulavalla. Toisaalta Looking Back muistuttaa jotenkin siitä ajasta, kun Suomi ei vielä kiinnostanut viisuissa oikein ketään (vaikka Erika toki faninsa sai). Katselin silloin ulkomaisten fanien tekemiä listoja eikä Suomi niissä kovin korkealla ollut. Kukaan ei myöskään puhunut meidän biisistä mitään. Kauas on tultu niistä ajoista.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20537
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Luulisin tämänkin aiheen olleen keskustelun ytimessä: en uskonut Siipolan olevan ainoastaan 27-vuotias. Ulkonäöllisesti ikäistään huomattavasti kypsempi, kenties jopa nelikymppisestä uskottavasti menevä nainen.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42076
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Aleksi kirjoitti: 13 Helmi 2024, 18:29 Luulisin tämänkin aiheen olleen keskustelun ytimessä: en uskonut Siipolan olevan ainoastaan 27-vuotias. Ulkonäöllisesti ikäistään huomattavasti kypsempi, kenties jopa nelikymppisestä uskottavasti menevä nainen.
Minä en ole enää uskaltanut sanoa tuota, kun en tiedä saako. :suutukkoon: Mutta samaa mieltä. Näyttää nelikymppiseltä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42076
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Rousku »

iiiduli kirjoitti: 13 Helmi 2024, 17:37 Muistan, kuinka olin tyytyväinen Akselin voittoon, koska Erika oli mennyt sekoilemaan shownsa kanssa niin pahasti. Tuo live olisi kyllä ollut upea nähdä viisulavalla.
Minusta se jos mikä oli ihan liian pimeä. Ja biisi unohdettava.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
elffi
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 18:32

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja elffi »

Katoin äsken Viron Ott Lepland - Kuula (2012) esityksen, kun tuli taas vastaan tubessa. Olisin toivonut oikeestaan Sarallekin jotain vastaavaa koruttomampaa esitystä, jossa tulkinnalle annettaisiin enemmän tilaa ja ääni pääsisi oikeuksiinsa paremmin. Sen lisäksi olisi ollut siistiä, että Sara olisi lopussa lähtenyt tallustamaan hitaasti lavaa eteenpäin (kuin musavidissä). Tähän vielä, kun olisi ollut kunnon mekko jossa pitkä laahus takana.
e u r o p a p a !

Bandido1
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 96
Liittynyt: 11 Helmi 2024, 20:46

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Bandido1 »

Silirimpsis kirjoitti: 12 Helmi 2024, 21:01 ^ Pitkälti samaa mieltä. Levollisuutta lähinnä kaipasin esitykseen ja vähemmän ulkokultaa. Saralla ei muuten ollut punaiset saappaat siinä videolla vaan sukat. Itsekin luulin niitä saappaiksi, kunnes näin kuvan jossain.

Surua sieluun tuo "menetetty kevät" eli olisi ollut hienoa seurata Saran matkaa Malmöhön, melkein kuin Käärijää vuosi sitten. :draamaa: Pitää nyt viettää hetki suruaikaa ja katsoa sitten, mitä voittaneesta vitsiniekasta kalsareineen jää käteen. Ehkä se sitten meneekin sinne top viiteen, jonka jälkeen yli puolet UMK-25:stä olisi Kummelia ja Putousta.
Voin vakuuttaa, ettei näin tule käymään! :eiei:

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja tomato »

Pientä toivoa?

"Tällä hetkellä Keisteri ei halua ottaa kantaa siihen, onko hänen ja Piispasen lähtö Malmöhön varmaa. Kalenterissa ei ole tarkkaa päivämäärää, jolloin asian on oltava selvillä."

”Sara Siipolan biisi on ihan mieletön. Se soi päässäni eri muodoissa”, Keisteri kertoo.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010217204.html
Viimeksi muokannut tomato, 13 Helmi 2024, 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8181
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Emmä kaipaa tälle asialle sellaista loppua, että W95 jättäisi viisumatkan sikseen. Kuten aikaisemmin kommentoin jossain toisessa ketjussa, se tekisi heistä kuolemattomia viisulegendoja joiden menestysspekulaatioista ei tulisi ikinä loppua.

Olen jo alkanut ilmeisesti pehmetä W95:n edustusmatkalle. Luulen, että joka tapauksessa reissu päättyy hymyyn. Jos tulee floppi, voin olla vahingoniloinen valinnan johdosta, jos taas odottamatonta menestystä, sekin kyllä maistuu ja voin tunnustaa olleeni väärässä (kuten olin Lordin kohdalla). Menkööt viisuihinsa, ei tuo esitys nyt kun sen youtuubista katsoin pari kertaa ole ainakaan tylsä. Biisi on edelleenkin vain kolmetähtinen. Sara oli puntarillani vain tähden enemmän.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Bandido1
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 96
Liittynyt: 11 Helmi 2024, 20:46

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Bandido1 »

hra47 kirjoitti: 13 Helmi 2024, 19:20 Emmä kaipaa tälle asialle sellaista loppua, että W95 jättäisi viisumatkan sikseen. Kuten aikaisemmin kommentoin jossain toisessa ketjussa, se tekisi heistä kuolemattomia viisulegendoja joiden menestysspekulaatioista ei tulisi ikinä loppua.
Sillä, mitä suomalaiset omissa shokeeraus/Lordi/hevillä ei häviä-harhoissaan spekuloi, ei ole mitään merkitystä. Koko homman uskottavuus menee lopullisesti, jos tällaisia perumisajatuksia aletaan tässä vaiheessa edes harkitsemaan. Kaikkein viimeksi mitään viisulegenda-titteliä tulisivat saamaan. Päinvastoin, tulisi kääntymään vastaan.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1150
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Mä olen saanut vähän lohtua siitä, että Latvian Hollow ui Paskanan kaltaisissa syvissä vesissä. Laulaminen onnistuu upeasti livessä. Harmi, ettei olla samassa semissä, olisin halunnut varmasti äänestää Latviaa.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17021
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Happy »

se hyvä puoli siinä on kun on itse valmiiksi jo niin paskana niin ei siinä edes suurimmat viisupettymykset tunnu oikeastaan missään.

kiitti kuitenkin Saralle & tiimilleen tästä biisistä ❤️ tää tuntuu suomimusiikin henkireiältä
Esitys oli myös ehkä visuaalisesti parasta mitä Suomen karsinnoissa on ikinä nähty.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
ti-ti-tyy
Maistelija
Maistelija
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Tammi 2021, 00:08

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja ti-ti-tyy »

Jos W95M tosiaan peruu lähtönsä, kuten itse uskon vahvasti... niin Sara se sitten on, JES :tuuletus: .

Mitä UMK:hon tulee, niin W95M onnistui minusta paremmin ja esiintymispaikka viimeisenä tuki heidän esitystään, joka räjäytti jo valmiiksi lämmitellyn areenan. Eli oma toiveeni on, että Saran esitykseen tehdään pieniä muutoksia, jos hän tosiaan sinne Malmöhön lopulta lähtee :eeek: .

Minä kaipaisin esitykseen sitä intiimiyttä ja pelkistämistä, mitä oli videolla. Sitä esityksessä olikin, mutta se liian lujaa heilunut iso lamppu oli turha ja häiritsevä + se videon mekko oli parempi. Jos ollaan paskana, niin olemus ei saa olla liian sliipattu. Biisi menee ihon alle sellaisenaan, mitä pelkistetympi esitys, sen parempi.

Ja joo, tunnen vähän syyllisyyttä tästä, miten kovasti toivon, että Sara sinne viisuihin pääsisi, mutta en voi itselleni mitään. :humppa:
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar blir van
Och alla omkring dom märker ingenting
Det gör ont, så ont

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2256
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

ti-ti-tyy kirjoitti: 14 Helmi 2024, 21:37 Jos W95M tosiaan peruu lähtönsä, kuten itse uskon vahvasti... niin Sara se sitten on, JES :tuuletus: .
Miksi Sara lähtisi ripulisangon heiton kohteeksi? :miettii:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Ottamatta enempää kantaa kuka/ketkä sinne viisuihin lähtee jos lähtee, niin minusta se lamppu oli hieno elementti. Ehkä sen liikerataa voisi laajentaa ettei joitain häiritsisi? Yleisölle ainakin upea. Televisiossa taas hyvin intiimi ja kauniskin hetki ainakin itselleni mikä siitä vuorovaikutuksesta muodostui. Se oli kans hieno miten se näkyi sumuverhon takaa.

Edit. Mielestäni se ledikehä ei tuonut juurikaan lisäarvoa. Ja ehkä se lampun väri oli turhan lämmin, säätäisihän ehkä vähän kylmempään suuntaan.
Viimeksi muokannut hercules, 14 Helmi 2024, 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8181
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sara tuli onneksi toiseksi yleisöäänissä, jolloin sekin vähentäisi kenties vähän jupinoita jos Yle joutuu turvautumaan kakkosvaihtoehtoon. Raatiykkönen ja yleisökakkonen, ihan riittävä meriitti edustusmatkaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Paskana paskamyrskyyn kuulostaa eeppiseltä. :joojoo: En silti jaksa uskoa sellaiseen käänteeseen.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5996
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Itse kuulin jälleen tänään tämän vertailua Loreeniin, jopa ihmiseltä, joka on aika iso viisufani. Että jos nyt ihan oikeasti tämä lähetettäisiin Ruotsiin, niin sen mekon värin voisi edes vaihtaa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
ti-ti-tyy
Maistelija
Maistelija
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Tammi 2021, 00:08

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja ti-ti-tyy »

iiiduli kirjoitti: 14 Helmi 2024, 21:55 Itse kuulin jälleen tänään tämän vertailua Loreeniin, jopa ihmiseltä, joka on aika iso viisufani. Että jos nyt ihan oikeasti tämä lähetettäisiin Ruotsiin, niin sen mekon värin voisi edes vaihtaa.
Jep, samaa mieltä. Sillehän Sara ei voi mitään, että muistuttavat ulkoisesti toisiaan, mutta nämä muut jutut voi korjata. Katselin äsken sen liven uudelleen ja niin hieno kuin se taustan myrskyävä seinä onkin, se oli kuin suoraan Loreenilta lainattu.
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar blir van
Och alla omkring dom märker ingenting
Det gör ont, så ont

Avatar
ti-ti-tyy
Maistelija
Maistelija
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Tammi 2021, 00:08

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja ti-ti-tyy »

viisuilta kirjoitti: 14 Helmi 2024, 21:43
ti-ti-tyy kirjoitti: 14 Helmi 2024, 21:37 Jos W95M tosiaan peruu lähtönsä, kuten itse uskon vahvasti... niin Sara se sitten on, JES :tuuletus: .
Miksi Sara lähtisi ripulisangon heiton kohteeksi? :miettii:
En ole tuota somemyrskyä seurannut, mutta näin videoklipin, jossa Teemu ja Henri itse heti voiton jälkeen pohtivat halukkuuttaan osallistua, mikäli Israel on mukana viisuissa. Eli minulle jäi tästä vaikutelma, että kyse ei ole yksinomaan ulkoapäin kohdistuvasta paineesta, vaan heillä itsellään oli jo alunperin epäilyksiä sen suhteen kokevatko voivansa osallistua. Sen sijaan koen, että Sara on täysin epäpoliittinen henkilö eikä koe tehtäväkseen ottaa kantaa, mikä on minusta täysin ok.
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar blir van
Och alla omkring dom märker ingenting
Det gör ont, så ont

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8181
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mulla tullu mitään mielleyhtymiä Loreeniin Saran esityksestä. Jotain samoja elementtejä kenties jos oikein penkoo, mut ei ne ole Loreenin yksinoikeus.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin