UMK24: Oikea laulu voitti!

Euroviisut 2024 länsinaapurissa
Avatar
Jedd
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 20:48

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Jedd »

Olen alkujärkytyksen jälkeen alkanut lopulta innostua windowsin edustuspaikasta. :uujee: Itse en Siipolasta välittänyt juurikaan missään välissä niin sikäli senkään jääminen rannalle ei harmita. Ainoa syy miksi olisin sen viisureissulla halunnut nähdä oli sen ympärillä pyörinyt ennakkohype.

Miblu oli ripulibiisistään huolimatta oikein virkistävä livenä. Muut taas epäonnistuivat enemmän tai vähemmän niin ehkä tämä kuitenkin oli sitten se toimivin paketti. Ja onhan tää niin kieli poskessa että ihan sama vaikka jäisi nollille, sekin sopisi jotenkin hahmoon. Mukava ja stressivapaa viisukevät tulossa kun mitään ei tarvitse jännittää. Ja varmasti Teemun ja Henrin haastatteluja ja hömppäilyjä jne pitkin kevättä on ihan mielenkiintoista seurata. :surrur:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Tulipas taas ihana olo ja tekisi mieli vaan kuunnella ja kuunnella biisiä, vähän niin kuin voitonkin jälkeen <3
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ei tämä edelleenkään ole ykkössuosikkini eikä biisi päädy omalle soittolistalle, mutta täytyy sanoa, että kun tämän voittoon jo ehti asennoitua, niin kiva, että tällä lähdetään lopulta Suomea myös edustamaan. Voin seistä tämän takana ja kaksikko on onneksi sen verran humoristisen oloinen, että viisumatkaakin on varmasti hauska seurata.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
sadsingalonsong
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 301
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

This was my last place in UMK24 but somehow seeing how fandom hates it and how my friends (who are also fans of Eurovision) treat Finland this year kind of breaks my heart. But that's what it is.

On the one hand, I think it will do extremely well among televoters. This kind of trivial and dumb humor (that works for Scary Movies series etc.) will work for some people (someone said that it is a song for all CIS males that may watch Eurovision) and thus I expect it to do pretty well in televoting (I believe a similar result to Croatia 2023 very likely).

However, some part of me wants this to flop badly so UMK will be free from all these compulsory comedy acts for a while. I am so tired of them.

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 249
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

sadsingalonsong kirjoitti: 20 Helmi 2024, 15:32 However, some part of me wants this to flop badly so UMK will be free from all these compulsory comedy acts for a while. I am so tired of them.
Uskon että huumorinumeroille on tulevina vuosinakin oma kiintiönsä, mutta yleisön äänestyskäyttäytyminen UMK:ssa on eri asia. Kokemukseni perusteella varsin harva äänestää karsinnoissa vitsiä vitsin vuoksi, vaan siksi että sille nähdään jotain menestyspotentiaalia. Jos W95 jostain syystä floppaisi, seuraavan vuoden manttelinperijä tuskin menestyisi kovin hyvin pelkillä ns. trolliäänillä ilman musiikillisia tai muuten viihteellisiä ansioita.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2229
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hercules »

Portion boys ja W95M kertovat että tämä uppoaa siihen syvään kansanosaan. Kainalopierut ja kalsareilla olo saavat suomalaisissa jonkun euforian aikaiseksi. Kevyt ja helppo eurodance uppoaa kuin veitsi voihin. Sitten ihmetellään jälkikäteen kun Suomi ei menesty, viisut lakkaavat innostamasta ensin kansaa ja sittemmin artisteja. Näen jo itsessäni kyynisyyden ja pessimistisyyden nousun :miettii:
Nyt ne verhot kii

Avatar
sadsingalonsong
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 301
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

I mean this type of a joke "he he the doesn't have pants" will work out for some people. The problem is whether it is a kind of humour that we should promote :)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Muistutuksena, että tämä on "oikea laulu voitti-ketju". :)
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1240
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

hercules kirjoitti: 20 Helmi 2024, 16:04Portion boys ja W95M kertovat että tämä uppoaa siihen syvään kansanosaan. Kainalopierut ja kalsareilla olo saavat suomalaisissa jonkun euforian aikaiseksi.
Omalla kohdallani on hauskaa se, että minä en yleensä todellakaan perusta mistään kainalopieru- tai kalsarihuumorista. Huumori viihteessä on muutenkin mielestäni usein vain tylsää. En tykkää Kummelista tai Uuno Turhapurosta. Mutta tästä tykkään.

Joku luonnehti jossain hyvin, että Windows95manin idea on olla niin hävettävä ja pahennusta herättävä, että se on vapauttavaa. Katsojan ei tarvitse hävetä omaa heittäytymistään, kun tämä karikatyyrimainen hahmo antaa sille luvan. Ehkäpä se on osasyy siihen, miksi tämä vetoaa ihmisiin. Tosin on todettava, että itse pidän edelleen kaikkein eniten biisistä - jos jätetään huomiotta hahmot ja esitykset ja kaikki oheissälä, mielestäni jäljelle jää silti oikein laadukas ja hyvin tuotettu musiikkimatka suoraan ysärin ytimeen. :joojoo: Miksei tästä voisi tykätä ihan vain biisinä, miksi pitäisi olla kainalopieruhuumorin ystävä tajutakseen tätä? Tuskinpa tämä olisi tällaista kansansuosiota saanut, jos biisi olisi ihan pliisu.
sadsingalonsong kirjoitti: 20 Helmi 2024, 15:32someone said that it is a song for all CIS males that may watch Eurovision
There's quite a bit of queer energy to this, too. Multiple reaction videos on YouTube have pointed that out. Something for everyone, I guess! :mrgreen:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Käärijässä oli minulle juuri oikea sekoitus huumoria ja vakavuutta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Miss Ludo kirjoitti: 20 Helmi 2024, 16:33 There's quite a bit of queer energy to this, too. Multiple reaction videos on YouTube have pointed that out. Something for everyone, I guess! :mrgreen:
Minusta tässä taas nimenomaan ei ole queer-energiaa. Tässä on "cis heteromiehet kertovat hauskan homovitsin" tyyppinen energia.

Mutta tämä on ihan fine. Kilpailussa, joka on vähän joka puolelta queer, on vaihteeksi ihan virkistävää että heterot hupsuttelevat junttihuumorilla.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2093
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Teemu on hetskumainen cis-tyypi joo, mutta Henri on kyllä niin selvä homppeli ettei rajaa. Täydentävät hyvin toisiaan, kuin vanha aviopari :mrgreen:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Homppeli jolla on naisystävä, oonko väsynyt vai mitä en tajua :mitvit: Tai ehkei pitäs olettaa mitään…
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5772
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

viisuilta kirjoitti: 20 Helmi 2024, 23:36 Homppeli jolla on naisystävä, oonko väsynyt vai mitä en tajua :mitvit: Tai ehkei pitäs olettaa mitään…
Oho! Yllättävämpöö :shock:

Tosin luulin minä ja puolet suvustani Käärijääkin homppeliksi kunnes totuus paljastui :rofl:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1240
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

viisuilta kirjoitti: 20 Helmi 2024, 23:36Homppeli jolla on naisystävä, oonko väsynyt vai mitä en tajua :mitvit: Tai ehkei pitäs olettaa mitään…
Ei tuota varmaan ollut tarkoitettu niin, että olisi oikeasti homo, vaan hänestä vain välittyy välillä vähän sen tyylistä vibaa, jos ajatellaan stereotyyppisesti. :heh: Stailaus, esiintyminen, dynamiikka Teemun kanssa. Mutta siis ihan heterosuhteessahan nämä molemmat tosiaan elävät.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Kasper_ kirjoitti: 20 Helmi 2024, 23:38
viisuilta kirjoitti: 20 Helmi 2024, 23:36 Homppeli jolla on naisystävä, oonko väsynyt vai mitä en tajua :mitvit: Tai ehkei pitäs olettaa mitään…
Tosin luulin minä ja puolet suvustani Käärijääkin homppeliksi kunnes totuus paljastui :rofl:
No niin kyllä luulin minäkin :heh:
Miss Ludo kirjoitti: 20 Helmi 2024, 23:40 Ei tuota varmaan ollut tarkoitettu niin, että olisi oikeasti homo, vaan hänestä vain välittyy välillä vähän sen tyylistä vibaa, jos ajatellaan stereotyyppisesti. :heh: Stailaus, esiintyminen, dynamiikka Teemun kanssa. Mutta siis ihan heterosuhteessahan nämä molemmat tosiaan elävät.
Ois varmaan voinut meinata tätäkin mut vastauksen perusteella ilmeisesti ajatteli tota mitä ihmettelin :kups:

Edit eiku mitä mä sekoilen… :rofl:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1240
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

^ Mutta sinulle vastasi eri henkilö kuin se, jolle sinä vastasit. :peukku:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Miss Ludo kirjoitti: 20 Helmi 2024, 23:45 ^ Mutta sinulle vastasi eri henkilö kuin se, jolle sinä vastasit. :peukku:
Joo huomasin just kun olin lähettänyt ton. Oli vaan sellainen vastaus etten tajunnut tarkistaa asiaa :heh:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Taikahuilu kirjoitti: 20 Helmi 2024, 23:25 Teemu on hetskumainen cis-tyypi joo, mutta Henri on kyllä niin selvä homppeli ettei rajaa. Täydentävät hyvin toisiaan, kuin vanha aviopari :mrgreen:
Homotutkas reistailee pahasti. Taustoja selvittämättä selvä cis hetero jonka esiintymistyyli vain on flamboyant. (Suom. pramea, näyttävä).

Avatar
haikea
Siemailija
Siemailija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja haikea »

Mä en jotenkin näe tässä mitään cishetero- tai sen koommin queer-vibojakaan. Ehkä se johtuu siitä, etten yleensä oleta tai luokittele ihmisten seksuaalisuutta olemuksen tai edes parisuhteen perusteella - oonhan itekin queer, vaikka mun habituksen ja parisuhdehistorian puolesta mut oletetaan aika usein heteroksi. Omassa kaikenkirjavassa kisakatsomossa tää myös upposi ainakin jollain tasolla sekä cishetero-osastoon että queer-porukkaan, joten en senkään takia osaa ajatella tätä mitenkään siinä mielessä polarisoivana kappaleena ja esityksenä.

Joka tapauksessa musta on virkistävää, että Teemu, Henri ja Käärijäkin on tuoneet viisujuttujen myötä julkisuuteen sellasta miehen mallia, jossa on ihan okei osottaa fyysistä läheisyyttä toista miestä kohtaan ja olla ulkoisesti flamboyant ilman, että se kertoo seksuaalisuudesta sinänsä yhtään mitään. Tätä enemmän!

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1240
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

haikea kirjoitti: 21 Helmi 2024, 00:26Joka tapauksessa musta on virkistävää, että Teemu, Henri ja Käärijäkin on tuoneet viisujuttujen myötä julkisuuteen sellasta miehen mallia, jossa on ihan okei osottaa fyysistä läheisyyttä toista miestä kohtaan ja olla ulkoisesti flamboyant ilman, että se kertoo seksuaalisuudesta sinänsä yhtään mitään. Tätä enemmän!
Joo siis ehdottomasti! Tällainen meininki tekee tosi hyvää vanhoillisille ja takapajuisille mieskäsityksille. Siinä näytetään hienoa ja tärkeää esimerkkiä, kun uskalletaan olla lähekkäin, osoittaa kiintymystä ja vaikka sitten esiintyä näyttävästi ilman pelkoa homoksi leimautumisesta. Suomessa on tultu eteenpäin näissä asioissa, mutta ei tarpeeksi.

Olen samaa mieltä myös siitä, ettei tämä kappale esityksineen ole mitenkään polarisoiva. Aivan varmasti tästä voidaan nauttia ja tähän voidaan samaistua niin queer-piireissä kuin muutenkin. :peukku:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Suomi viisuihin
Siemailija
Siemailija
Viestit: 149
Liittynyt: 18 Helmi 2024, 14:25

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Suomi viisuihin »

Oli tosiaan oikea. Muissa ei samanlaista räjähtävyyttä. Näinkö muuten tällä sivulla jutun siitä, kun joku laulunopettaja (Maarit etunimeltään muistaakseni?) oli arvioinut pyynnöstä Henrin laulutaitoa ja todennut, että osaa laulaa, vaikka jotkut epäilleet? Nyt en löydä mistään, vaikka yritän etsiä.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1240
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

^ Kirjoitin aiheesta kappaleen omaan ketjuun, tässä linkki.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Suomi viisuihin
Siemailija
Siemailija
Viestit: 149
Liittynyt: 18 Helmi 2024, 14:25

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Suomi viisuihin »

Miss Ludo kirjoitti: 21 Helmi 2024, 14:31 ^ Kirjoitin aiheesta kappaleen omaan ketjuun, tässä linkki.
Kiitos, oli hyvin mielenkiintoista katsoa youtube-video ja myös kuulla myös Henrin koulutuksesta eli ei todellakaan mistään noviiaista ole kyse :peukku:

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7674
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Onneksi Windows0pMan voitti koska trolliviisu oli tähän vuoteen täysin oikea ratkaisu. :peukku:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä olisin kyllä mieluummin nähnyt Sara Siipolan juoksentelemassa lavalla perse paljaana...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin