Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Euroviisut 2024 länsinaapurissa
Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Nekku kirjoitti: 09 Maalis 2024, 23:37 Tämä kyllä tuntuu melkoisen heikolta viisuvuodelta tällä vuosikymmennellä! 2021-2023 olivat paljon kova tasoisempia. Toki voi mielipide vielä muuttua.
Minusta nyt on parempi taso kuin viime vuonna. 2022 oli ihan ok, mutta 2021 ehkä yliarvostetuin vuosi ikinä.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

2022 oli kyl heikko vuosi minunkin mielestäni. Tuolta vuodelta taitaa olla enää 5 kappaletta mulla aktiivisessa kuuntelussa
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Creeperqueen kirjoitti: 09 Maalis 2024, 23:44 2022 oli kyl heikko vuosi minunkin mielestäni. Tuolta vuodelta taitaa olla enää 5 kappaletta mulla aktiivisessa kuuntelussa
No okei oli se aika heikko. Itävalta, Britannia ja Viro isoimmat valopilkut, mutta muita ei sitten tule mieleen.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7574
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Requel »

2022 vuodelta kuuntelen eniten Ruotsia ja Espanjaa. Myös Saksa on satunnaisesti kuuntelussa.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Ja kyllähän Maltakin oli 2022 hyvä!

Ongelma on vaan se että kyseinen vuosi toi mukaan myös sellaiset "mestariteokset" kuin Italia ja Australia, jotka saavat yrjön lentämään sillä sekunnilla kun rupeavat pyörimään
:yrjo:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2216
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Kahteen oikeasti hyvään biisiin jää :draamaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Mun viimeiset toiveet lepää Georgian ja Armenian harteilla. Azereilta melkeen jopa toivoisin jotain huonoa, että saisin edes yhden miesartistin tuonne puntarin hännille. Paljon naisia valittu, ja Megarassa on asennetta mutta sellainen kunnon yes bitch slay puuttuu.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36914
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tasollisesti eräs parhaista viisuvuosista koskaan tulossa. <3
Meow cat, please meow back.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ei kyllä tason perusteella jaksa ollenkaan kiinnostaa tämä vuosi. :eiei:

Kovin mitään tosissaan kannustettavaa ei ole toistaiseksi tullut ja hyviä kappaleita yhden käden sormilla laskettavaksi.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4277
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Parhaimmillaan samantasoinen vuosi tulossa kuin viime vuonna, ei mitään verrattuna ihanaan 2022 vuosikertaan, mutta ei nyt kummempaa valittamista jos Kaukasuksen ja *sensuroitu* kappaleet hyviä. :joojoo: Kreikka, Itävalta, Alankomaat, Ruotsi ja todennäköisesti pian Portugali ovat pelastaneet tasoa paljon.
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2216
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jännää miten osa sanoo tätä parhaaksi viisuvuodeksi ikinä ja osa aivan päinvastaista. Oon kattonut viisuja 2011 alkaen ja tää vuosi on ihan ylivoimaisesti huonoin :draamaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Haksis »

viisuilta kirjoitti: 10 Maalis 2024, 10:34 Jännää miten osa sanoo tätä parhaaksi viisuvuodeksi ikinä ja osa aivan päinvastaista. Oon kattonut viisuja 2011 alkaen ja tää vuosi on ihan ylivoimaisesti huonoin :draamaa:
Outoa omasta mielestä vuosikymmenen paras 2021 vuoden kanssa, silloin oli muutama erinomainen kappale ja tänä vuonna useampi hyvä. Tämä vuosi Pieksee omasta mielestä myös 2014-2018 vuodet mutta toki kun livet käynnistyvät voi moni mielipide muuttua.

Miinuksena voi sanoa, että selkeää voittajasuosikkia minkä haluaisi voittavan ei ole löytynyt ihan.

bukbu
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 66
Liittynyt: 19 Helmi 2024, 10:08

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja bukbu »

Melkoisen vahva viisuvuosi kyllä, kun nyt julkaistuista 33 kappaleesta seitsemän on viisitähtisiä ja toiset seitsemän nelosia. Mitään selkeää suosikkia ei kuitenkaan ole. Kaikki neljätoista neli- ja viisitähtistä olisivat hyväksyttäviä voittajia. Yksitähtistä ei vielä tänä vuonna ole, mutta pahasti vaikuttaa siltä että Israelista on sellainen tulossa, ainakin jos kristallipallon vuodattama biisi on aito. Israelilta siis kolmas yksitähtinen putkeen :roll:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Itselleni tämä viisuvuosi on 2020-luvun paras tähän mennessä. :peukku: Viisitähtisiä peräti neljätoista ja neljätähtisiä yksitoista sekä vain yksi alle kolmen tähden viisu. Enpä olisi vielä vuoden alkuun uskonut, kun moni karsintapuntarieni suosikeista karsiutui.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2976
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Erinomainen, etten sanoisi eniromainen vuosikerta :peukku: Kaikenlaista kivaa joka sormelle ja varpaalle, rapsakoita biisejä tietysti enemmän kuin huonoja ja rutkalti omankielisyyttä :ihana: Sitten tulokset voivat toukokuussa olla jotain ihan muuta... :heh:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5322
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Tässä vaiheessa, kun enää Kaukasuksen kolmikko puuttuu, sanoisin tason olevan oikein kelvollinen. Ei mikään kaikkien aikojen paras todellakaan, mutta kannatettavia kokonaisuuksia on silti riittävästi. :joojoo:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka löytää vuosittain sen 10 tai enemmän viiden tähden tyrkkyjä ja sit nää samat ihmiset tykittää puntarin täyteen myös yhden ja kahden tähden kappaleita

Ehkä itse vaan olen sitten liian perfektionisti, mutta samaan aikaan sen verran analyyttinen, että niistä huonommistakin kappaleista löydän jotain posia ja täten puntariin tulee yksitähtisiä kappaleita joskus kerran kymmenessä vuodessa, mutta sitten tosiaan joku pieni juttu voi estää etten anna kappaleelle viittä tähteä, vaikka se olisi hyvä. :heh:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Itse kuuntelen kaikki viisubiisit vasta joskus huhtikuun puolella, mutta tätä keskustelua on aina hauska seurata ja vähän aistia tunnelmia siitä, millainen viisukevät on edessä. Näköjään mielipiteet aika paljon, mielenkiinnolla jään odottamaan, mikä oma mielipide tulee olemaan. :mrgreen:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
PIPPURI
Maistelija
Maistelija
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Maalis 2020, 09:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja PIPPURI »

Tullut tässä juteltua kavereiden kesken, että pitäisikö tehdä niin, että tehdään soittolista tai editoidaan yksi pötkövideo jossa kaikki kilpailukipaleet musiikkivideoineen tai jos löytyy kaikista esitykset. :miettii: Israelin mukanaolon vuoksi nimittäin epämukava edes ajatella, että tukisi virallisia kanavia ja itse isoa show:ta vaikka ollaan kaikki lifelong viisufaneja.

Olen karsintakaudesta jo saanut paljon iloa ja viihdettä. Voidaan sitten katsoa biisit (paitsi yksi) läpi yhdessä perinteiseen tyyliin ja antaa kaikki omat pisteemme, eikös olisi ihan hauska idea? :surrur: Viisuperinteet ei kuitenkaan ole minulle ihmisyyttä tärkeämpiä.
Jos sinne UMKiin joskus pääsisi :mrgreen:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tänä vuonna on kuulemma paljon klubimusiikkia. Mitä se sellainen on? Mistä kuulee, että biisi on klubimusiikkia eikä esimerkiksi radiopoppia?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
MuumiAnkka
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 20:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja MuumiAnkka »

Rousku kirjoitti: 11 Maalis 2024, 05:48 Tänä vuonna on kuulemma paljon klubimusiikkia. Mitä se sellainen on? Mistä kuulee, että biisi on klubimusiikkia eikä esimerkiksi radiopoppia?
Basso jympyttää enemmän
All-time top 3: Era Stupendo 2008, New Tomorrow 2011, Hunter Of Stars 2014

No Rules!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17001
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Happy »

MuumiAnkka kirjoitti: 11 Maalis 2024, 08:09
Rousku kirjoitti: 11 Maalis 2024, 05:48 Tänä vuonna on kuulemma paljon klubimusiikkia. Mitä se sellainen on? Mistä kuulee, että biisi on klubimusiikkia eikä esimerkiksi radiopoppia?
Basso jympyttää enemmän
tämä. :surrur:

tän viisuvuoden musiikillinen kattaus on mun mieleen, löydän tältä vuodelta yli viis viisuu jotka on parempia ku mikään viimevuoden omista :kiitos:

Liki parastaan ovat laittaneet mm Liettua, Ruotsi, Kreikka, Britit, Viro, Itävalta :uujee:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11324
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Viisut ovat eläneet kulta-aikaansa vuodesta 2021 lähtien, eikä tämäkään vuosi ole poikkeus. :tapu: Tuntuu, että taas ollaan hieman lähempänä sitä unelmaa, jossa jokainen maa vain lähettää sen vuoden parhaan biisinsä kieli- ja menestysasioista välittämättä ja keskittyy nauttimaan. Voi jos Suomikin olisi osannut tehdä samoin.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

On tämä vuosi kyllä selkeästi 2020-luvun paras! Povailin tästä huonoa ja masentavaa välivuotta joskus tammikuussa, mutta onneksi olin väärässä. Ja Suomen viisu on kanssa oikein hyvä, vaikkei ykkössuosikkini UMK:sta ollutkaan :tapu:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mjaa, tämän vuoden saldo toistaiseksi: kaksi neljän tähden biisiä (Ruotsi ja Kroatia). En ole kaikkia kuullut, mutta ei hyvältä näytä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2216
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

:stara: :stara: :stara: :stara: :stara: | 2 kpl

:stara: :stara: :stara: :stara: | 1 kpl

:stara: :stara: :stara: | 8 kpl

:stara: :stara: | 15 kpl

:stara: | 11 kpl

Aivan dramaattisen hirveä taso :jupinaa: :jupinaa: :jupinaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2646
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Speed »

Kokonaisuudessaan pidän tämän vuoden satoa viime vuotta laadukkaampana ja ennen kaikkea mielenkiintoisempana. Käärijän perintö näkyy etenkin siinä, että telepuolen potteja hamuaa moni maa, mikä nostaa jurysuosikkien potentiaalia voittaa koko kisa. Kuuntelin Eurovision 2024 soittolistaa sekoituksella ja hieman jopa yllättäen pysähdyin erityisesti Iso-Britannian, Tanskan ja Latvian viisujen pariin, jotka edustavat tässä joukossa sitä kaikista perinteisintä radio-pop kategoriaa. Ainut kappale, mikä aiheuttaa minussa välittömän vastareaktion ja halun skipata kappaleen yli on Viron edustuskappale.

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1113
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

Aikalailla se perinteikäs kymmenen kärkeni mahtuu jälleen kokonaan viiteen tähteen. Vuodesta toiseen on suunnilleen tämä sama määrä. Myös neljässä tähdessä on iso määrä kappaleita. Nyt ei ole myöskään yhtään sellaista kappaletta, jota tosissani inhoaisin. Suomi toki aika lähellä, mutta sekin tuolla kahdessa kuitenkin. Hyvä vuosi siis. :tapu: :kuulokkeet2:

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1348
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Mistä biiseistä nyt olikaan vielä tulossa revamppia ja onko tietoa, milloin? Olisi kiva jo päästä kuuntelemaan vuoden viisusatoa. :surrur:
Violins playing
Angels crying

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36914
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Tšekki, Slovenia ja Luxemburg käsittääkseni. Ei tietoa yhdenkään ajankohdasta.
Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin