Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

*****
33
38%
****
26
30%
***
10
12%
**
1
1%
*
16
19%
 
Ääniä yhteensä: 86

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5053
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

:viro:

*****
1. Ollie – My friend
2. Daniel Levi – Over the moon
3. 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi
4. Nele-Liis Vaiksoo – Käte ümber jää

5. Inga – No dog on a leash
6. Cecilia – FOMO
7. Carlos Ukareda – Never growing up

****
8. Traffic – Wunderbar
9. Laura – Here's where I draw the line
10. Brother Apollo – Bad boy
11. Uudo Sepp, Sarah Murray – Still love
12. Anet Vaikmaa – Serotoniin

13. Ingmar – Dreaming
14. Antsud – Vetevaim
15. Silver Jusilo – Lately

***
16. Yonna – I don't know about you
17. Peter Põder – Korra veel
18. Ewert and The Two Dragons – Hold me now

19. Cartoon, Ewert Sundja – Oblivion
20. Sofia Rubina – Be good
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Juna Turkuun
Maistelija
Maistelija
Viestit: 26
Liittynyt: 29 Helmi 2024, 19:23

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja Juna Turkuun »

Mulla taitaa olla ihan oma ongelma että kun oon nähnyt videon ja ihastunut siihen ja live-esitys ei seuraakaan samaa teemaa niin tulee pettymys ja innostus laskee. Näillä oli hauska video, se Russian Village Boys-estetiikka karvalakkeineen huvitti vaikka täti-ihminen vähän hämmentyikin sanoista. Mutta kenties narkomaani ja spiidi tarkoittaa viron kielellä jotain ihan täysin muuta mitä luulis niinkuin usein tuntuu olevan 😅

No ekaa kertaa sitten Brainstormin Viro piippaa mun tutkassa, että onhan tää ihan hauska ralli.

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 347
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja Amone »

Tästä tuli karsiutuja vibat, ainakin jos ei lavaesitys parane roimasti viisuihin mennessä. Tässä on varmaan jotain sellaista charmia (ja ehkä jotain historiaa) mikä avautuu paremmin virolaisille. Itse en ainakaan saa kiinni.

Yksi tähti liven perusteella.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33179
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja Pete »

"Wunderbar" akustisena vetona:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7572
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja Requel »

^ Ihana Wunderbar! :ihana: Edustuskappale on valitettavasti huono, myös moraalisella tasolla, koska huumeeriippuvuus ei ole vitsi. Wunderbar olisi ollut paljon parempi edustuskappale.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
PIPPURI
Maistelija
Maistelija
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Maalis 2020, 09:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja PIPPURI »

Viro lauloi viroksi viimeksi Malmössä :mrgreen: hauska sattuma. Tätä ei tosiaankaan voi vitsibiisiksi sanoa kun jytää radiobiisinäkin ihan kunnolla. En osaa muuta sanoa kuin parasta viroa pitkään aikaan!

:viro: :viro: :viro: :viro: :viro: :peukku:
Jos sinne UMKiin joskus pääsisi :mrgreen:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7508
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Mahtava. Sopivissa määrin höpsön töpsö. Hyvä svengi.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36909
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »



Kappas, tähänkin on pientä revampia tehty.
Meow cat, please meow back.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2215
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

viisuilta kirjoitti: 24 Helmi 2024, 22:12 Viikon jälkeen kuulostaa yhtä kauhealta kuin aina ennenkin :eiei: Sori :draamaa:
Samaa mieltä viisuilta! Aivan kauhea biisi :hali:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5411
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

viisuilta kirjoitti: 15 Maalis 2024, 22:37
viisuilta kirjoitti: 24 Helmi 2024, 22:12 Viikon jälkeen kuulostaa yhtä kauhealta kuin aina ennenkin :eiei: Sori :draamaa:
Samaa mieltä viisuilta! Aivan kauhea biisi :hali:
Samaa mieltä viisuilta! Ihan karmea revampinkin jälkeen
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Olen kuunnellut alkuperäisen version niin monta kertaa, että revamp kuulostaa väärältä (erityisesti ensimmäisen säkeistön taustan osalta), mutta muutokset ovat pieniä, ja kappale toki on viisuvuoden paras. Jos viisulavalle voisi tehdä yhden muutoksen, niin toisen säkeistön aloitus kannattaisi antaa kenelle tahansa muulle kuin Marko Veissonille; sävellykseen kuuluu kontrasti muiden laulajien ja Veissonin basson välillä, niin on hämmentävää, että hän joutuu vetämään ensin oman äänialansa ylärajoilla ja heti perään tutummassa rekisterissä, kun muitakin laulajia olisi tarjolla.

Sinänsä huvittava yksityiskohta on se, että viisujen sääntöihin muutettu "ainus kott, mis näha, täis pandipudeleid" on huulien liikkeisiin nähden pielessä, mutta sillä nyt ei liene suurempaa väliä. :heh:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

bukbu
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 66
Liittynyt: 19 Helmi 2024, 10:08

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja bukbu »

Edelleen yhtä mahtava kuin ennenkin, innolla odotan tämän viisulavalla näkemistä. 5 tähteä ja vuoden puntariykköseni.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1348
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Etukäteen tätä kohtaan oli melko kovat odotukset, vaikka toisaalta vähän hirvitti, tuleeko sieltä jotain ihan mautonta. Mutta onneksi pelko oli turha, tämä oli tosi hyvä ja mielenkiintoinen jo ensimmäisellä kuuntelulla. Kertsi on biisissä erityisen vahva, mielestäni jopa vähän psykedeelinen (sopiihan se aiheeseenkin). Jotkut kohdat kuulostivat melkein suomirapilta. Tosi piri(stävää) kuulla kerrankin viroa viisuissa, kieli sopii muuten minun suomalaisen näkökulmasta tähän mielettömän hyvin! Omaperäiset sanat, eikä aihe haittaa minua. Vähän silti olen huolissani tämän menestyksestä, koska esimerkiksi vedonlyönneissä tämä pärjää aika heikosti eikä semijakokaan ihan suosinut. Voi olla vähän tällainen Suomi-Viro -kupla odotukset tämän menestyksestä. Finaaliin silti uskoisi menevän, kun raadit eivät ole haittaamassa.
Violins playing
Angels crying

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ensimmäisellä kuuntelukerralla ihan hirveä, toisella ei enää ihan niin hirveä. Tämä siis saattaa vielä kasvaa itsellä, mutta ihan varauksetta en tästä vielä tässä kohtaa pidä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

bukbu
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 66
Liittynyt: 19 Helmi 2024, 10:08

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja bukbu »

En oikein ymmärrä mitä niin monet tässä vihaavat. Eihän tämä tietenkään kaikkien makuun ole, mutta en ymmärrä miten nimenomaan tämä on monille niin kamala. Omasta mielestäni tämä on ollut alusta asti mahtava, vaikkei suoraan puntarikärkeen päässytkään. Jossain vaiheessa taisi olla jopa neljäntenä. Nyt kuitenkin ykkösenä enkä usko, että se sieltä vähään aikaan mihinkään laskeekaan.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2215
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

^

Mä taas ihmettelen mitä ihmiset näkee/kuulee tässä :kups: Toisaalta itse en osaa selittää miksi vihaan tätä. Musta tää on vaan yksinkertaisesti aivan järkyttävän hirveä.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja kapineiti »



Apua, rakastan tätä näiden melskaamista lavalla. :rofl: Yllättävän hyvin kyllä toimii tämä typistetyssä muodossaan.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja Rousku »

viisuilta kirjoitti: 07 Huhti 2024, 22:06 Mä taas ihmettelen mitä ihmiset näkee/kuulee tässä :kups: Toisaalta itse en osaa selittää miksi vihaan tätä. Musta tää on vaan yksinkertaisesti aivan järkyttävän hirveä.
Mitäs näkemistestä tai kuulemisesta, kun jalat vaan rupeaa vipattamaan.

^ Hyvä koreografia tuolla. :joojoo: Sopivan rauhallista riehumista. Se isopartaisin tyyppi on mahtava, kun näyttää joltakin professorilta (okei, oikeasti on tietysti vaikka minkänäköisiä professoreja, mutta tuo on sellainen stereotyyppinen). Hän saattaisi myös olla minulle tämän vuoden mr. Eurovision. Kyllä (tuuhea mutta huoliteltu) parta tekee miehen!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2646
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Viro 2024: 5miinust x Puuluup – (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Viesti Kirjoittaja Speed »

Olen hämmentynyt. Aiemmin julistin, kuinka Viron kappale on tämän vuoden tarjonnasta niitä harvoja, jotka skippaan yli virallista soittolistaa kuunnellessani. Nyt lienee oikea hetki tulla kaapista ulos tämän tunnustuksen suhteen: Viron kappaleesta on muodostumassa vaivihkaa yksi party-suosikeistani tälle vuodelle ja toivon heidän tuovan todelliset bileet finaali-iltaan.

Tässä samassa voisin julistaa, että Norjan kappale on se, jonka yli hyppään soittolistaa kuunnellessa. Ehkä ensi kuussa otan takaisin sitten tuon kommentin puolestaan...

Vastaa Viestiin