Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Marcus & Martinus – Unforgettable

*****
27
20%
****
42
31%
***
37
27%
**
21
16%
*
8
6%
 
Ääniä yhteensä: 135

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »


Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Tämähän on Ruotsin biisiksi vallan siedettävä! :uujee: Ei ollenkaan niin hermoja koetteleva kuin jotkut Bengtssonit ja Ingrossot männä vuosina. Toki lyriikat jättää taas toivomisen varaa, varsinkin she's unforgettablea hoetaan aivan liikaa. Mutta melodia itsessään on jopa ihan kiva.

Tämän harvan kerran kun jopa minä annan hyväksyntäni Ruotsin biisille, niin sehän tarkoittaa sitä, että he eivät sijoitu top10:n joukkoon, eikö niin. :vonkaus:
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Täälläkin ilmeisesti melko monen suosikki viisutoimittaja puhuu ihan asiaa Melloista. Ja ainakin YouTuben kommenteista päätellen osa ruotsalaisista itsestäänkin on sitä mieltä, että kisalle pitäisi tehdä jotain.

Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En jaksa videoita katsella, mutta niin kauan kuin mellot tuottavat viisuihin top5-kamaa ja yleisö osallistuu karsintaan innokkaasti ilmapallot vipattaen, tuskin muutoksia on tulossa. Joitain kauneusvirheitä saisivat kyllä hioa pois ja nekin ovat ihan viime vuosien uudistuksien satoa. Pisteidenjako alkueristä pois ja tämävuotinen andran korvaaja oli ihan fiasko. Toivottavasti svedut menevät itseensä sen sijaan että yrittävät tunkea näitä uudistuksia viisuihinkin sitten kun seuraavat joskus järjestävät (luultavasti ensi vuonna).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tuossa yön pimeinä tunteina juolahti jostain mieleen oivallus ja yksi lisäsyy, miksi Ruotsi tuo mellojen lavaesitykset pilkuntarkasti tuotettuina viisulavalle: heidän artistiensa ei tarvitse opetella uutta esitystä viisuja varten, mikä antaa lisäaikaa suunnittelulle. Siinä missä muut maat häröilevät jonkinlaisen lavaesityksen kansallisten karsintojen jälkeen viisuihin, ruotsalaiset aloittavat esitystensä suunnittelun jo paljon aikaisemmin (melloselostaja totesi tänä vuonna jotain, kommentoidessaan puheita, että Dotterin esitys kopioi Loreenia, että Dotterin esityksen suunnittelu oli aloitettu jo ennen Loreenin osallistumista melloihin vuosi sitten). Tämä avaa kysymyksen sitten melloihin valittujen biisien valintakriteereistä. Olen aina epäillyt sitä, että samat säveltäjät ja esiintyjät valittaisiin melloihin pelkästään biisien perusteella. Ehkä valintaraadeilla on jotain etukäteistietoa siitäkin, millaisia esitykset tulevat olemaan? Onko tätä asiaa esikarsintaraatien valintakriteereistä koskaan avattu vai onko se salaista tietoa? Jos muut maat suunnittelevat lopullisen viisuesityksensä n. kuukaudessa ja ruotsalaiset aloittavat prosessinsa jo kuukausia aikaisemmin, niin ei mikään ihme, että heidän laserintarkoiksi hiotut esityksensä erottuvat joukosta...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Pete »

Biisi toimii pianoversionakin. :joojoo:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5596
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Kuulostaa muuten yllättävän hyvältä!

Vaan oijoijoi! Mellojen voittajaesityksestä on taas julkaistu ohjaamokuvaa. :surrur: https://www.instagram.com/reel/C4YOF9aCTfh/

Tuossa on hengästyttävän paljon yksityiskohtia, joita ei voi yhdellä katselulla nähdä. Lopun nopeat leikkaukset ovat hienoja, kun ohjaaja lähtee ihan laukalle. :ashanti:

Joo joo, kone siellä tekee leikkaukset (näkyy noilla ruuduillakin palkkeina), mutta ohjaaja vastasi jollekulle näin:
kuva

Saisi muuten UMK myös julkaista ohjaamovideoita. :vonkaus:

Edit: Niin no voittoesityshän tuo ei ole, kun se oli taas sellainen kävelyversio. Ainakin Tussen voittoesityksestä oli vastaava video, ja sen lopussa oli hauska katsoa, kun siirryttiin koneleikkauksesta normaaliin käsin leikkaamiseen. Tässä sitä ei nyt nähty.

Edit2: Katoin varmaan tota ohjaamovideota liikaa, niin piti nostaa ketjuäänestyksessä vastaus nelosesta vitoseen.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Tämä ei jostain syystä ole kestänyt kuuntelua itselläni. :eiei: Tykkään jotenkin paljon enemmän instrumentaalitaustasta kuin laulajien äänistä, ja niinpä kokonaisuus tuntuu aina jäävän vähän puolitiehen eikä lunastavan täyttä potentiaaliaan. Sanoituskin on alkanut vähän ärsyttää. Laskin tämän siispä puntarillani kolmeen tähteen.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Itse olen kuunnellut tätä eniten niistä, joita olen vaivautunut kuuntelemaan useamman kerran (lisäksi lähinnä Kroatia ja Suomi). Biisi kärsii aika paljon läppärin ja taulutelevision äänentoistosta koska tässä on runsaat bassotkin. Jää vähän ohueksi sätkimiseksi ilman niitä. Se onkin tämän suurin heikkous viisuiltana jos ihmiset kuuntelevat lähetystä taulutelevision kautta, niin kuin varmaan moni tekeekin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1348
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Pätkän kuunneltuani tämä kuulosti jopa yllättävän hyvältä, mutta itseasiassa kohta oli biisin parasta osaa ja antoi odottaa enemmän. Mielestäni tämä jäi vähän tasapaksuksi eikä kehittynyt oikein mihinkään, vaikka ihan kivoja soundeja oli taustalla ja kaksoset lauloivatkin ihan hyvin. Tämä on kyllä varmasti vahvasti livebiisi ja varmaan pääsee siinä oikeuksiinsa. Kyllä se silti vain on niin, että Ruotsin lähettämät naiset ovat paljon parempia kuin miehet (lukuun ottamatta aliarvostettua Tussea). Tuskinpa Ruotsi tällä mitään voittaa ja hyvä niin. On Ruotsilta silti huonompaakin kuultu.
Violins playing
Angels crying

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Enemmän kuin musiikkia tämä on kaikenlaisia elektronisia ääniä. Pojat ei innosta, mutta ei tämä mitään pahoinvointiakaan aiheuta, joten ihan vahva kakkonen minulta.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 344
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Amone »

Piti kuunnella tämä oikein moneen kertaan ja kyllä, poikien ääntä tuetaan todella vahvasti. Lauluosiin on lisätty taustalle harmonioita vahvistamaan poikien omaa ääntä.

Jos tämä saa raadeilta hyvä pisteet, jätän kyllä protestin. Ammattilaisen pitää kuulla mitä jippoja tässä käytetään! :jumankauta:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomalaiset ovat vaan niin tyhmiä ja osaamattomia, etteivät älyä käyttää samoja jippoja kuin muut maat ja se näkyy pisteissä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2959
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Tai sitten me ei vaan alennuta moiseen ja lauletaan rehellisellä äänellä. :mrgreen:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, niin varmaan, mutta rehtiydestä ei jaeta pisteitä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2959
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Siksi ne raadit muutosta kaipaisikin. :draamaa:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1873
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Possu »

Amone kirjoitti: 30 Maalis 2024, 18:14 Piti kuunnella tämä oikein moneen kertaan ja kyllä, poikien ääntä tuetaan todella vahvasti. Lauluosiin on lisätty taustalle harmonioita vahvistamaan poikien omaa ääntä.

Jos tämä saa raadeilta hyvä pisteet, jätän kyllä protestin. Ammattilaisen pitää kuulla mitä jippoja tässä käytetään! :jumankauta:
Ihan normaalia järjen käyttöä tehdä noin. Sitä paitsi, kun tuosta on kuunnellut pelkkiä mikkivokaaliversioita somessa, niin hyvinhän nuo laulavat. Ei jää laulutaidosta kiinni.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5596
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Pelkkä mikkivokaaliversio? En tarkalleen tiedä, mihin viitataan, mutta joihinkin sellaisiin olen kai törmännyt aiemmin. Niissä taisi olla live-esitys ainakin kuvana, mutta jotenkin jäi käsitys, että joku fani olisi tehnyt sellaisen käsittelemällä livelähetyksen ääntä? Vai kenellä olisi pääsy suoraan mikkilinjaan ja vielä jakaisi sen jonnekin someen? :miettii:

Edit: Hetkonen, taisin ymmärtää väärin. Ihan siis muussa tilanteessa laulamisesta on ehkä kyse?

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1873
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Possu »

Ei vain juuri tuo, että joku on käsitellyt pelkän lauluosuuden esityksestä kuultavaksi.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Possu kirjoitti: 31 Maalis 2024, 01:35 Ei vain juuri tuo, että joku on käsitellyt pelkän lauluosuuden esityksestä kuultavaksi.
Mistä joku joku olisi saanut käsiinsä pelkän lauluosuuden käsiteltäväksi?

Ei nämä poitsut kyllä mitään varsinaisia kultakurkkuja ole.
Rise, angel, shine, love!

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 344
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Amone »

Tuossa pre-party videossa on kohtia jolloin antavat yleisön laulaa joitain osia, ja silloin kuulee mitä taustalla soi. Kuulostaa, että heidän omaa ääntään tuplataan taustalla.

Tuohan on täysin yleinen käytäntö pop musiikissa, mutta viisuissa noin ei saa tehdä, vaan taustan täytyy olla jonkun muun laulama.

Avatar
Hello
Siemailija
Siemailija
Viestit: 104
Liittynyt: 20 Marras 2015, 01:36

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Hello »

Live Mic Feed (Kaikki kappaleet)
Live Mic Feed (Finaali)

Melodifestivalen tulee 5.1 audiolla, missä pelkkä lauluosuus mikistä saadaan eroteltua musiikista, taustalaulajien vokaaleista ja taustanauhasta.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9516
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja kwak »

Hello kirjoitti: 02 Huhti 2024, 00:36 Live Mic Feed (Kaikki kappaleet)
A-PU-A Samir & Viktor kohdasta 0:31 eteenpäin. :eeek: Laulajia luojan armosta. :apuva:
Keep your head high above the water

Avatar
haikea
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 98
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja haikea »

^ Ei saakeli :’D Tuossa koosteessa on kyllä muutama sen tason laulusuoritus jollasia olettaa kuulevansa lähinnä Silja Tallinkin karaokessa kahdelta yöllä :D Ruotsissa kyllä osataan nää miksaus- ja taustanauhahommat, kun itse Melloissa kaikki esitykset taas kuulosti laulullisesti vähintään ihan välttäviltä.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Armoton video kyllä, mutta täytyy sanoa, että melko monta ihan oikeasti hyvää laulajaa tuntuu Melloista kuitenkin löytyvän. Eivätkä M&M niin pahalta kuulostaneet, mitä odotin.

Hyvin tuo video myös osoittaa sen, kuinka paljon Ruotsi nojaa ainakin Melloissa taustoihin. Suomenkin pitäisi vaan lähteä sille linjalle, että juuri niin paljon taustoja laulun tueksi kuin vaan ikinä on sallittua.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5596
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Hello kirjoitti: 02 Huhti 2024, 00:36 Melodifestivalen tulee 5.1 audiolla, missä pelkkä lauluosuus mikistä saadaan eroteltua musiikista, taustalaulajien vokaaleista ja taustanauhasta.
Kiitos linkeistä! Tekninen puoli tuosta erotuksesta kiinnostaa kovasti. :uujee: Onko tuosta luettavissa mitään missään? Ei kai tuokaan vastaa oikeasti mikkilinjasta napattua ääntä, mutta voihan 5.1:ssä tietty olla enemmän pelivaraa (laulu tulee varmaan vain keskikanavaan?).

Lätkitäänkö tuossa menetelmässä äänelle jotain suodattimia, jotka puolestaan voivat myös vaikuttaa siihen, miltä laulu kuulostaa, jos vaikka jotkin taajuudet napataan pois?

Edit: Ohops, piti kirjautua, niin näki ketjun kommentit X:ssä. Tuolla tosiaan mainitaan, että on otettu keskikanavasta (2022 ilmeisesti näin ei voinut tehdä). Onkohan keskikanavassa muuta kuin laulua?

Avatar
Hello
Siemailija
Siemailija
Viestit: 104
Liittynyt: 20 Marras 2015, 01:36

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Hello »

Tegu kirjoitti: 02 Huhti 2024, 12:01Onko tuosta luettavissa mitään missään?
Redditissä tämän vuoden Melodifestivalenista. :peukku:

Cornelia Jakobsin väliaikanumerosta pätkä viime vuoden Melodifestivalenista. :apuva:

Euroviisujen 2007 finaalista video, ja kommenteista selviää että kyseessä siis harjoitusten kertaus.
Tegu kirjoitti: 02 Huhti 2024, 12:01Lätkitäänkö tuossa menetelmässä äänelle jotain suodattimia, jotka puolestaan voivat myös vaikuttaa siihen, miltä laulu kuulostaa, jos vaikka jotkin taajuudet napataan pois?
Ihan niin paljoa en itsekkään tiedä, että pystyisin mitään vastaamaan täydellä varmuudella, mutta luulisin ainakin jotain äänen muokkausta tulevan taustanauhan avustuksella/taustalaulajien puolelta, jos pelkkä lauluosuus saadaan eroteltua erikseen. :miettii:
Tegu kirjoitti: 02 Huhti 2024, 12:01Onkohan keskikanavassa muuta kuin laulua?
Ilmeisesti ei yleensä, mutta mikäli tuota keskustelua vuoden 2007 Euroviisujen finaalin kertauksesta lukee niin ilmeisesti areenan akustiikka voi vaikuttaa myös saadaanko pelkkä ääni eriteltyä.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5596
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Kiitos! Pelkäsin jotain suodattimia tai AI-käsittelyä, mutta tuo olikin parempaa kuin odotin. :surrur:

Tuo mellokertaustwiittaaja tosiaan vastasi, että ei ole käytetty mitään filttereitä tai vastaavia, otettu vain keskikanava. Eli vissiin lähetys kuulostaisi tuolta, jos kuuntelisi 5.1-äänillä pelkkä keskikaiutin kytkettynä. :heh: Toki lähetyspäässä voi olla jotain käsittelyä, mutta sille ei voi mitään. Kiitos myös viisulinkistä.


Cornelia-pätkässä huudot menivät aika karuksi. :brr: Vielä kun klippiin oli valittu hyvin toisteinen pätkä, jossa oli vähän itse laulua. M&M ei ollut lähellekään pahinta antia (Samir&Viktor tai Elecktra saanevat sen kunnian).

Staalo
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Touko 2023, 12:06

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Staalo »

hra47 kirjoitti: 20 Maalis 2024, 22:19 Itse olen kuunnellut tätä eniten niistä, joita olen vaivautunut kuuntelemaan useamman kerran (lisäksi lähinnä Kroatia ja Suomi). Biisi kärsii aika paljon läppärin ja taulutelevision äänentoistosta koska tässä on runsaat bassotkin. Jää vähän ohueksi sätkimiseksi ilman niitä. Se onkin tämän suurin heikkous viisuiltana jos ihmiset kuuntelevat lähetystä taulutelevision kautta, niin kuin varmaan moni tekeekin.
Kas, mulle tuli juuri tämä mieleen tänään Itävallan biisistä: jumputus tarvii kunnon bassoa.

Noin yleensä, M&M:n lavasouvvi oli oikein hyvä ja tykkäsin lavastuksesta ja taustoista. Sopivan retroa ja kappaleeseen sopiva. Tanssijat tuntui ensinäkemältä vähän turhalta lisältä?
Itse viisussa on kivat taustat, muttei kyllä kauheasti tarttuvuutta. Kappale jää kuitenkin lopulta liian pliisuksi. Poikien äänet ovat myös vähän heikko lenkki, heidän äänensä ovat aika geneeriset, vaikkei he välttämättä niinkään huonoja laulajia ole. En näe tässä millään muotoa voittaja-ainesta, mutta kyllä tämä kohtuullisesti pärjännee.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hello kirjoitti: 02 Huhti 2024, 00:36 Live Mic Feed (Kaikki kappaleet)
Live Mic Feed (Finaali)

Melodifestivalen tulee 5.1 audiolla, missä pelkkä lauluosuus mikistä saadaan eroteltua musiikista, taustalaulajien vokaaleista ja taustanauhasta.
Mutta miten nuo on saatu? En tarkoita teknisesti vaan sitä, saako joku shown tuotannosta sitten jakaa noin armottoman noloa materiaalia? Tai no joo, eihän se sikäli ole noloa, että pitää kyllä nostaa hattua äänimiksaajille, jotka saavat tuosta mökellyksestä aikaan jotain laulun kuuloista lavalle. Taitohan se on sekin. :roll: Ehkä tässä haluttiinkin mainostaa, että ostakaa meiltä biisin lisäksi siihen miksaus!

Mutta tuli jotenkin surullinen olo kun noita ölinöitä kuuntelin. Eikö sillä sitten ole enää mitään väliä, osaako laulaa vai ei?

Ja ne muutamat jotka osasivat, niilläkin oli joku ikävä jankkaava biisi sitten.
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin