Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Slimane – Mon amour

*****
21
18%
****
33
28%
***
38
32%
**
18
15%
*
9
8%
 
Ääniä yhteensä: 119

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Samiasd kirjoitti: 23 Helmi 2024, 15:24 Niinhän se La Zarraltakin odotettiin huippumenestystä tuomariäänissä, vaan toisin kävi.
La Zarra oli liikkeellä discojumputuksella. Tämä on enemmän verrattavissa viime vuoden Italiaan.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1002
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Varsin kliseinen kappale,tiedoksi ranskaa osaamattomille.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7574
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Requel »

Minä uskon tämän menestymiseen. Enemmän juryssa kun telessä, mutta molemmissa tarpeeksi saavuttaakseen tulostaulukon vasemman puoliskon. :peukku:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Rousku »

kwak kirjoitti: 23 Helmi 2024, 15:04 Slimane esitti Mon amourin Kroatian karsinnan Doran 1. semifinaalissa. Kolmen metrin päässä mikistä laulettu a cappella -osuus loppukertsissä on aivan mykistävän upea! :kups:
Minusta se oli vain tahattoman koominen. :sorivaan:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1445
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Aika vähissä alkaa potentiaaliset menestyjät sekä jury että telepuolella olla. Kyllä tää top10 sijan verran yhteispisteitä kerää
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Okei nyt on se aika, kun nostan tämän vahvasta kolmosesta vahvaan neloseen. Sen verran vaikuttava esitys oli Dorassa, jonka video linkkailtiin tuonne toisaalle.

// Hupsista, esitys löytyikin jo täältä. :heh:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Tämä ei onnistu pureutumaan minuun pintaa syvemmälle. En viehäty melodiasta, ja jotenkin vanhanaikaiseltakin tämä kuulostaa, jo moneen kertaan kuullulta. Kuunnellessa sitä ajattelee vain, että saisipa tämä paatos jo päätöksensä.

Tämä kipuaa itselläni heikkoon kolmeen tähteen oikeastaan vain laulutaidon ja eläytyvän tulkinnan ansiosta.

:ranska: :ranska: :ranska:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Pudotin takaisin neljään. Ei tämä ihan niin hyvä ollutkaan.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Staalo
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Touko 2023, 12:06

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Staalo »

Samiasd kirjoitti: 23 Helmi 2024, 15:24 Siinähän se huutaa. Niinhän se La Zarraltakin odotettiin huippumenestystä tuomariäänissä, vaan toisin kävi.
Évidemment taisi pudota jonkunlaiseen kuoppaan, jossa jumputustausta vei perinteisiä balladien ystävien ääniä, muttei tuonut tarpeeksi diskohileiden ääniä. Lisäksi staging oli aika epäonnistunut, La Zarrasta tuli etäinen ja nukkemainen vaikutelma, eikä "Pekkaniska nostaa" -lavasteessa ollut järkeä.

Slimane on minun makuuni liian siirappinen ja yliampuva, mutta kyllä se voi vedota siihen äänestäjädemografiaan joka yleensä innostuu Italian viisuista. Uskoisin raatienkin tykkäävän enemmän kuin viimevuotisesta, vaikka se nyt ei vielä paljoa takaa.

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 310
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

Nyt kuuntelin ekan kerran tämän alusta loppuun. Biisihän on ihan hieno, nostalgiaa huokuva teos, mutta en nyt ihan jatkuvasti kuuntelisi. Ranskaa en osaa muuta, kuin ne muutamat tutut kliseesanat ja nehän kaikki löytyivät tästä. :heh: Slimane laulaa kyllä tosi hyvin, varmasti raadit tykkää. Biisin lopun perusteella menee käsitteen alle ”huutava ucco”..
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Olen päätynyt tämän kanssa siihen pisteeseen, että ajatuskin tästä on alkanut ärsyttää, ja se on sentään jo jotain, koska en ole tätä edes aktiivisesti kuunnellut. Joten oli laskettava kahteen tähteen. Ei vain ole minun palani patonkia. :hiips:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7508
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Melkoinen paatos. Ranskan suunta ei liene tuloslistalla ainakaan ylöspäin, kyllähän tämä on melko varmasti siellä finaalin häntäpäässä.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
mmmimo
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 16 Tammi 2024, 12:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja mmmimo »

^ Olen vahvasti eri mieltä. Upea, sekoiluista erottuva kappale ja mikäli Dorassa nähdystä liveversiosta voi yhtään ennustaa, on tulossa pysäyttävä ja raa’an kaunis esitys. Slimane on upea! Finaalin top 10 ehdottomasti.
meow cat, please meow back

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1445
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Omissa papereissa Ranska on niukka suosikki voittamaan juryt ennen Belgiaa Sveitsiä ja Ruotsia.

Telepuolella saattaa olla myös yllättävän vahva mutta olen skeptinen sillä puolen

Top10ssa silti ehdottomasti
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

^ ja ^^ Ranska tulee olemaan vahvoilla, en ihmettelisi jopa TOP5-sijoitusta. :joojoo:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Tää on uskomaton! Pitkästä aikaa joku viisu menee kaikkien aikojen upeimpien listalle (edellinen oli Verona). Jos joku mies laulaisi minulle tällaisen kappaleen tuollaisella äänellä, menisin sekaisin... :rakkaus: :surrur: :tapu:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1348
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Mikä siinä on, kun jotenkin ranskankieliset biisit iskevät liian hyvin tänä vuonna? Luxemburgista on tullut todellinen guilty pleasure ja tämä siirappikin oli kiva. Tosin rakastan aina Italian tämäntyyppisiä, eikä tämä ainakaan toistaiseksi päässyt ihan niiden tasolle. Onneksi Slimane on ilmeisesti hyvä livenä, tähän sellainen intensiivinen live niin tulen olemaan myyty. Vähänhän nuo stereotyyppiset ranskailmaisut häiritsevät, mutta eivät ylivoimaisesti. En nyt ehkä ihan voittoa toivo, mutta ei se olisi katastrofikaan. Topkymppisijoilla, jossain siellä tulee olemaan puntarillani.
Violins playing
Angels crying

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 349
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Amone »

Ei, ei, ei.

Ihan kammottava laahaava ja raskas paatos. Pisteet kyllä tulkinnasta, mutta mahtaako sekin mennä jo yli.

Ja en tosiaan ole balladien ystävä ylipäätäänkään.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Amone kirjoitti: 30 Maalis 2024, 15:45 Pisteet kyllä tulkinnasta, mutta mahtaako sekin mennä jo yli.
Menee, menee. :joojoo:
Zazpikaleak kirjoitti: 26 Maalis 2024, 03:04 Onneksi Slimane on ilmeisesti hyvä livenä
Tästähän taisi ketjuunkin linkattuna olla tämä riemukaarilive. Päättele siitä.
Rise, angel, shine, love!

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1348
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Rousku kirjoitti: 30 Maalis 2024, 20:09
Zazpikaleak kirjoitti: 26 Maalis 2024, 03:04 Onneksi Slimane on ilmeisesti hyvä livenä

Tästähän taisi ketjuunkin linkattuna olla tämä riemukaarilive. Päättele siitä.
No hui, katson liven mieluummin vasta viisuissa, jos tuo oli joku epäonnistunut, ehkäpä hän onnistuu siellä paremmin. :joojoo: Kyllä tällaisessa biisissä sopii vähän ylimenevä tulkinta, jos se nyt ei ole ihan TOSI ylimitoitettu.
Violins playing
Angels crying

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Miss Ludo kirjoitti: 05 Maalis 2024, 21:33Olen päätynyt tämän kanssa siihen pisteeseen, että ajatuskin tästä on alkanut ärsyttää, ja se on sentään jo jotain, koska en ole tätä edes aktiivisesti kuunnellut. Joten oli laskettava kahteen tähteen. Ei vain ole minun palani patonkia. :hiips:
Ja laskusuunta sen kun jatkuu vaan, sillä tiputin tämän juuri yhteen tähteen. Tunnistan tässä kyllä ansioita, ja Slimane on ilmeisen varma vokalisti ja vaikuttava tulkitsija, mutta ai jestas miten tämä kappale ärsyttää minua, sanoitusta myöten. En jaksa kuunnella tätä yhtään. Tämä on sitä epämiellyttävyysosastoa, jota yksi tähti omalla puntarillani edustaa.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Pakko näin itse kappaleesta pitävänä myöntää, että sanoitukset ovat suurimmalti osin koomisen kliseiset. Naureskeltiin miehen kanssa asiaa, kun käskytti mua laittamaan välittömästi Youtubessa automaattisesti tulleet enkkutekstit pois päältä, jotta ei pilaisi tunnelmaa. :rofl:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16667
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Rousku kirjoitti: 30 Maalis 2024, 20:09 Tästähän taisi ketjuunkin linkattuna olla tämä riemukaarilive.
"Riemukaarilive" on kyllä eiffeltorneilevin sana hetkeen :rofl:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11540
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Neljäs laulu jota kuulostelin ja tietty ny houkutti kuunnella tietty koko pituudelta ... niin.....1..Sija...lle.tää...

Tornero
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Touko 2021, 08:21

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Tornero »

UFOPOLI kirjoitti: 09 Huhti 2024, 12:54
Rousku kirjoitti: 30 Maalis 2024, 20:09 Tästähän taisi ketjuunkin linkattuna olla tämä riemukaarilive.
"Riemukaarilive" on kyllä eiffeltorneilevin sana hetkeen :rofl:
En nyt päässyt käsitykseen, oliko tämä riemukaariveto hyvä vai huono mielestänne, mutta musta se oli upea. Diggaan laulajista, joilla on kunnollinen rento ja vapaa vibra sekä vire kunnossa. Biisi ei ole itsessään kummonen, mutta Slimane nostaa sen arvoa paljon.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Ihanaa, että täällä osaa muutkin arvostaa tätä. <3 Slimane on ehdottomasti parhaimpia tulkitsijoita tällä viisukaudella Donsin ja Nemon lisäksi.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Tornero
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Touko 2021, 08:21

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Tornero »

kapineiti kirjoitti: 11 Huhti 2024, 15:02 Ihanaa, että täällä osaa muutkin arvostaa tätä. <3 Slimane on ehdottomasti parhaimpia tulkitsijoita tällä viisukaudella Donsin ja Nemon lisäksi.
Siis tämä on mun oman viisukuplan suosikki. Ollaan pidetty frendien kanssa esikatselua ja tää sai korkeimmat pisteet. Eikä se yllätä mua yhtään.

Avatar
mmmimo
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 16 Tammi 2024, 12:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja mmmimo »

Tämä on ehdottoman upea! Olen tosin ehkä liikaakin kuunnellut tätä, joten ei enää niin suuria tunteita aiheuta, vahva viisitähtinen toki. Ekoilla kerroillahan mulle tuli videota katsellessa kyyneleet ja kokovartalokylmikset. Enkä yleensä yhtään tykkää tämmöisistä Ranska/Italia paatosmiehistä, mutta tämä vain iski. Live tuo vielä oman säväyksensä :kups:
meow cat, please meow back

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11540
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Hapa kirjoitti: 20 Maalis 2024, 01:09 Tää on uskomaton! Pitkästä aikaa joku viisu menee kaikkien aikojen upeimpien listalle (edellinen oli Verona). Jos joku mies laulaisi minulle tällaisen kappaleen tuollaisella äänellä, menisin sekaisin... :rakkaus: :surrur: :tapu:
No höhh... mä mitään sekaisin menis waan wetäisin oitis jätkän sänkyyn kanssani .... ja sitte wois loppusuoralle päästyämme lopuks waikka seota ...

Kuten monikasvoinen ja monimielinen Peter G. Hurjan törkeän hellyyttäwän ihanassa Family Guy sarjassa. Star kanavalla... huh!
.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Belgia ja tämä taistelevat tasaisesti tämän vuoden puntarini ykköstilasta.

Molemmissa solisti on tulkinnassaan (eri tavoin) paljas ja vähän ranteet aukikin.

Hieno viisuvuosi, jossa kärkeen on tunkua. Mutta tämä on siellä, kyllä. Ainakin ennen itse kilpaa. <3
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Vastaa Viestiin