Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16996
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ eli raati ois toiselta nimeltään pubiruusujen elähtäneet anthem biisit :nohyi: :heh:
Never miss a good chance to shut up.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 21 Elo 2023, 13:21 Boomer-raati.

Kappale pitää löytyy biisit.info palvelun sellaisten radiokanavien soittolistoilta joiden kuuntelijoista yli 70% on 55+ ikäryhmässä.

Tällaisia kanavia on Radiomedian mukaan Järviradio, Radio Pooki, Radio Sandels, Radio Kaakko ja Radio Musa.

Kannatetaan, jos ei tämäkään hieno ja kaivattu idea toteudu nii se on sitte taas sitä ikärasismia, katekismusta ja kiusantekkoo!

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5596
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 21 Elo 2023, 13:21 Boomer-raati.

Kappale pitää löytyy biisit.info palvelun sellaisten radiokanavien soittolistoilta joiden kuuntelijoista yli 70% on 55+ ikäryhmässä.

Tällaisia kanavia on Radiomedian mukaan Järviradio, Radio Pooki, Radio Sandels, Radio Kaakko ja Radio Musa.
Kelpaisi, mutta rajaus menisi vähän hankalaksi. Näistä kanavista ainoastaan Radio Pooki on biisit.info-sivustolla. Muiden kanssa pitäisi kaivella, löytyisikö radiokanavilta itseltään jotain infoa. Järviradiolla näyttäisi olevan nettiradiossaan muutama aiemmin soinnut biisi, ja sen lisäksi levystö. Muista en löytänyt mitään infoa edes nyt soivasta kappaleesta (tosin selailin aika nopeasti), saati sitten pidemmän ajan historiasta.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Miksi se boomer-raati ei kävisi ilman mitään biisien infolistoilta löytymisiä? :mrgreen:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5391
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Pari kertaa on mieleeni hiipinyt vähän sellainen kieli poskessa tehty raati jonne kelpuutetaan pelkkää radioiden hittilistoilta löytyvää suosittua popmusiikkia. Tämä siis tietynlaisena humoristisena vastapainona kaikille iänikuisille hipsteröinneille ja hittikielloille :heh:

Saa käyttää jos oikeasti haluaa :rofl:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6549
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Kasper_ kirjoitti: 04 Joulu 2023, 22:59 Pari kertaa on mieleeni hiipinyt vähän sellainen kieli poskessa tehty raati jonne kelpuutetaan pelkkää radioiden hittilistoilta löytyvää suosittua popmusiikkia. Tämä siis tietynlaisena humoristisena vastapainona kaikille iänikuisille hipsteröinneille ja hittikielloille :heh:
Jossain määrin tällainen raati on jo järjestetty kahdesti: raadissa numero 4 kisailtiin eri maiden listaykkösillä ja raadissa numero 84 mukana oli kappaleita, jotka olivat soineet vähintään viisi kertaa jollain suomalaisella radiokanavalla.

Puhtaasti kappaleen tunnettavuuteen nojaavaa raatia ei ole kuitenkaan vielä järjestetty. Sellainenkin teema voisi olla ihan hauska. :mrgreen:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36882
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Antakaa minun voittaa kahdesti, niin ”Minä tiedän kaiken” on tulossa kyllä. :draamaa: Hurjaa, että viimeisin hostaukseni päättyi 11 päivää ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan. :rullaati:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Kasper_ kirjoitti: 04 Joulu 2023, 22:59 Pari kertaa on mieleeni hiipinyt vähän sellainen kieli poskessa tehty raati jonne kelpuutetaan pelkkää radioiden hittilistoilta löytyvää suosittua popmusiikkia. Tämä siis tietynlaisena humoristisena vastapainona kaikille iänikuisille hipsteröinneille ja hittikielloille :heh:

Saa käyttää jos oikeasti haluaa :rofl:
Mä tykkäisin tästä teemasta vaikka yleensä suosinkin vähemmän tunnettuja valintoja!
Kunhan se hitin ja radiosoiton määritelmä ei olisi liian suppea (eli ei mitään pelkkiä supermegahittejä ja ei mitään rajoitusta sille että täytyisi olla viime vuosina julkaistua tms) niin tuo olisi ihan kiva teema.
Toki en sitä teemaa kaipaisi juuri seuraavaan raatiin, kun nyt on ollut melko rajoitettua meininkiä hetken aikaa ja monet biisit polttelee mun soittolistoilla. :mrgreen:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

TomppaJr kirjoitti: 04 Joulu 2023, 23:42 Antakaa minun voittaa kahdesti, niin ”Minä tiedän kaiken” on tulossa kyllä. :draamaa: Hurjaa, että viimeisin hostaukseni päättyi 11 päivää ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan. :rullaati:
Tavallaan järjestit tämän vuoden ensimmäisen raadin ja sehän oli myös sun teemaidea!
Mutta joo, hämmentävän pitkä aika sitten voitit viimeksi, kun sulla kuitenkin sitä ennen oli voittoja takana paljonkin.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36882
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Ai niin joku HCUMK, hänestä minä pidin. :uujee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2133
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Raati 84 oli tosi kiva, saispa siitä uusinnan :joojoo:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42033
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Uniikki lumihiutale sulaa -> kappaleet artistilta, jolta on raadeissa tähän mennessä vain yksi biisi. Vilma Alina ei siis kelpaakaan. :draamaa:

Haluttaessa kaksi kappaa: Toinen artistilta, jolta itse lähettänyt sen ainokaisen, ja toinen artistilta jolta joku muu lähettänyt. isäntä voi päättää mitä tekee jos tulee triploja.

Vaatii sen verran eforttia, että koska levyraatiwiki ei ole ihan ajan tasalla (=ei kaikesta ole Exceliä tms.), pitää ilmoittautumisen ja pisteiden vastaanoton välillä olla ehkä normaalia pidempi aika, jolloin niuhot tsekkaamme, oliko se artisti ehkä jo uudelleen. Eri kirjoitusasutkin ehkä voi tuottaa häikkää.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42033
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ehkä haluaisin myös suuren katumusraadin kappaleille, joista vasta jälkeenpäin on tajunnut, että tuollahan minun siihen ja siihen raatiin olisi pitänyt osallistua. Tai jotka on vasta jälkeenpäin löytänyt. Näitä on kyllä niin paljon, että joku happymainen mammutti semeineen kaikkineen olisi tarpeen. Tietysti kysymykseen tulisivat vain kappaleet, joilla ei ole osallistuttu.
Viimeksi muokannut Rousku, 12 Joulu 2023, 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16996
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Happy »

Rousku kirjoitti: 12 Joulu 2023, 22:13 Ehkä haluaisin myös suuren katumusraadin kappaleille, joista vasta jälkeenpäin on tajunnut, että tuollahan minun siihen raatiin olisi pitänyt osallistua. Tai jotka on vasta jälkeenpäin löytänyt. Näitä on kyllä niin paljon, että joku happymainen mammutti semeineen kaikkineen olisi tarpeen. Tietysti kysymykseen tulisivat vain kappaleet, joilla ei ole osallistuttu.
itseasiassa joskus tuli pohdittua tälläisen katumisraadin pitämistä että jokaiselle arvottais neljä aiempaa teemaa joista kahteen saa laittaa biisivalinnan tms.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42033
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Minä taas haluaisin oikeuden itse valita teema. Tulipa taas kuunneltua kappa, joka pyöri mielessä, mutta jänistin...
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16996
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ sekin kävi mielessä, tai sit pitää kierrätysraadin tapanen esiäänestys kaikista ns rajatuista teemaraadeista ja 6-10 suosituimpaan teemaan sais lähettää biisejä.

mulla itelläni on taas tolkuttoman paljon biisejä mitkä oon kesken lähetysajan vaihtanu pois ja myöhemmin en oo palaillukkaa niihin.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mäkin sanoisin että tuossa teemassa pitäisi itse saada valita mihin raatiin se katumusbiisi liittyy!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minulla olisi upeita pop-kappaleita levyraatiin, johon saisi lähettää vain biisejä, joita ei löydy YouTubesta. :mrgreen: Työlästä toki järjestäjälle, mutta olisi mielenkiintoinen kertakokeilu.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5391
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Pete kirjoitti: 07 Maalis 2024, 21:52 Minulla olisi upeita pop-kappaleita levyraatiin, johon saisi lähettää vain biisejä, joita ei löydy YouTubesta. :mrgreen: Työlästä toki järjestäjälle, mutta olisi mielenkiintoinen kertakokeilu.
Jäisi minulta väliin. Youtubessahan on melkein kaikki mahdollinen :eiei:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1571
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Snude »

Rousku kirjoitti: 12 Joulu 2023, 22:13 Ehkä haluaisin myös suuren katumusraadin kappaleille, joista vasta jälkeenpäin on tajunnut, että tuollahan minun siihen ja siihen raatiin olisi pitänyt osallistua. Tai jotka on vasta jälkeenpäin löytänyt. Näitä on kyllä niin paljon, että joku happymainen mammutti semeineen kaikkineen olisi tarpeen. Tietysti kysymykseen tulisivat vain kappaleet, joilla ei ole osallistuttu.
Hienosti kolme kuukautta myöhemmin huomasin tämän, mutta olen kyllä itsekin miettinyt tätä. Enemmän kyllä siltä kantilta, että mitä olisi voinut lähettää, mutta löysi vasta myöhemmin (muutama nimeltämainitsematon teema tulee tässä erityisesti mieleen). Ja kyllä ne varmaan pitäisi jotenkin itse valita tai vähintään päästä vaikuttamaan, muutenhan siitä tulisi vain iso Andra vaiko peräti Tredje chansen. (Okei, sellainenkin raati olisi hauska ja kohtahan voisi jo olla kolmannen teemakertausraadin aika :uujee: )
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5391
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

En tiedä onko tällaista teemaa joskus ollut, mutta sain idean sellaisesta raadista, jossa pyritään lähettämään kappale jonka nimi on mahdollisimman pitkä. Lisätwistinä voisi olla että kolme pisimmän nimistä kappaletta palkitaan lopulliseen pistemäärään suhteutetuilla lisäpisteillä, kun taas kolmea lyhimmän nimistä kappaletta sakotetaan niin ikään suhteelisesti.

Tämän voisi toki toteuttaa myös käänteisenä teemana, eli että pyritään mahdollisimman lyhyisiin kappaleen nimiin.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Raatiin 98 sai lähettää vain sellaisia kappaleita joissa on vähintään 22 merkkiä. Arvaa kuka sen järjesti? :mrgreen:
Vihje: mieti merkkien lukumäärää

Mutta mä en kyllä toivoisi kenenkään tarttuvan tuohon sun ideaan – jos nyt siis suoraan saan sanoa! En tykkää tuosta ajatuksesta että pakonomaisesti täytyisi etsiä mahdollisimman pitkiä kappaleiden nimiä. Periaatteessa tykkään teemapisteistä (kunhan sellaisia raateja ei ole liian usein) mutta niissä painottuu aina niin paljon muukin kuin musiikilliset ansiot, joten teema saa olla todella kiinnostava jotta teemapisteet tuovat lisäarvoa sen sijaan että ne vain ärsyttävät. Tuollainen kappaleen nimen pituuteen liittyvä lisäpisteytys mun mielestä tuntuu todella turhalta ja se oikeastaan ottaa raadilta enemmän kuin antaa sille.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5391
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Noin vähän arvelinkin. Aika moni teema on tässä vaiheessa ehditty käyttää, kun raateja on mennyt kuitenkin niin paljon :miettii:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16198
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Mutta sitä romualdon toivomaa luontoraatia ei ole vieläkään kuulunut. :draamaa:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3217
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Kasper_ kirjoitti: 11 Maalis 2024, 07:33 Noin vähän arvelinkin. Aika moni teema on tässä vaiheessa ehditty käyttää, kun raateja on mennyt kuitenkin niin paljon :miettii:
Onhan niitä tosiaan mennyt jo paljon, mutta monia on myös käyttämättä (luovuushan siinä on vain rajana ja täällä on paljon luovia tyyppejä) eikä sekään ole mikään ongelma kierrättää vanhoja teemoja!

Jos jonkun teeman kierrätyksestä tykkäisin erityisesti niin UFOPOLIn Naapurinaamiaiset. Viime syksynä tosin oli Happyn arvajaisnaamiaiset joka oli hiukan sukulaissielu Ufon raadin kanssa.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42033
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Watch my dance - biisi, jonka videolla tanssitaan, ja kohtalaisen iso osa pojoista tulisi sen videon mukaan.

Ja sitten se kukkaisraati (anna kaikkien kukkien kukkia?): Joko biisin nimessä tai lyriikoissa tai artistin nimessä esiintyy jokin kukka, tai voisi ehkä hyväksyä myös biisit, joiden videossa niillä on merkittävä rooli.
Rise, angel, shine, love!

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Meinasikko jotain tän raatikappaleeni tyylistä videota kenties?


Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42033
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Tanssiahan se on kai tuokin. :miettii:
Rise, angel, shine, love!

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ On siinä videossa minusta ainakin tanssin hauskuus ja ilo läsnä. Taidot on sitten eri asia.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5596
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraatien teema- ja slogan -ideat

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Rousku kirjoitti: 17 Maalis 2024, 23:59 Watch my dance - biisi, jonka videolla tanssitaan, ja kohtalaisen iso osa pojoista tulisi sen videon mukaan.
Tanssiin keskittyvä raatihan (Dansevise, #131) oli vähän aikaa sitten, mutta siinä ei tosiaan videopojoja ollut.

Kukkaraadista voisi tulla aika värikäs!

Vastaa Viestiin