Levyraati 144 - Seitsemän syrjittyä

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5596
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 144 - Seitsemän syrjittyä

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Raadissa 145 siis kannattaisi vähentää pisteitä kaikelta trancehtavalta? :mitenlie:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 144 - Seitsemän syrjittyä

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Kannattaa muistaa, että trancenkin alla voi olla spesifimpi alagenre, jota ESC93 ei ole vielä korkannut. :tosion:

Kuva
Viimeksi muokannut Jufo, 18 Maalis 2024, 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5596
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 144 - Seitsemän syrjittyä

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Timoteus kirjoitti: 17 Maalis 2024, 03:06
Tegu kirjoitti: 16 Maalis 2024, 23:40 Juuri katselin, että tuttu pohjaviisikko odottaa, mutta yhtäkkiä biisini katosikin sieltä. Kiitos, Timoteus!
Kiitos itsellesi. Sopi musiikkimakuuni kuin nakuteltu. Sanoitukseen tutustuminen vielä nosti arvoa. Tylyä media- ja yhteiskuntakritiikkiä: "Korppikotka norkoilee ruumiin yllä kameran ja mikrofonin kanssa". Välittyihän viesti videoltakin.
Kiitos taustoituksista! Myönnettäköön, etten itse tutustunut Cool Denin kappaleen sanoitukseen. :puna: Musiikki ja video ovat jo sellaisenaan niin upeita rämistelyitä. :rok: Lukaisin nyt konekäännetyn version, ja kieltämättä se paransi biisiä entisestään. Harkitsin biisiä alun perin viime Viisuraatiin, mutta kävi ilmi, että itse biisi oli julkaistu jo 2021 eli oli liian vanha siihen raatiin. Harmi, koska olisi ollut upeaa saada tämä nimenomaan Viisuraatiin! No, sopi se hyvin tännekin, ja valinta oli selviö heti, kun näin Bulgarian tämän raadin maavaihtoehdoissa.


Changen sanoitusta puolestaan jopa vilkaisin raadin aikana, mutten selvitellyt noita viittauksia vitossivuihin sun muihin. Biisi kuitenkin nousi uusilla kuuntelukierroksilla esiin, ja lopulta oli pakko saada se ihan kärjen tuntumaan. Jossain vaiheessa tuli kuunneltua se pari kertaa repeatilla kesken soittolistan. En oikein edes osaa tarkemmin sanoa, mikä biisissä niin viehättää, mutta ainakin tunnelma on mukavan rento. Kävi muuten mielessä, että olisiko se Peten biisi...

...vaan ei ollut ei. Peten biisi olikin Strip. :ihana: Siinäpä kipale, jonka tahtiin olen heilutellut päätäni heti ensimmäisestä kuuntelukierroksesta asti. Ajattelin heti, että loppulistalla saa olla aika kovaa kamaa, että menisi tämän ohi. Aivan mielettömän energinen meno!


Kiitos vielä Snudelle hienosta ja sujuvasta raadista! Sainpa muuten uuden maankin käytettyä, joskin vielä muutama maa näistäkin jää vielä tulevaisuuteen.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 144 - Seitsemän syrjittyä

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tegu kirjoitti: 18 Maalis 2024, 15:24 Kävi muuten mielessä, että olisiko se Peten biisi...
Se oli kyllä jonotuslistallani, kuten ne kolme muutakin romanialaista. :mrgreen: Sain monta biisiä yhdessä raadissa pois listaltani. :tapu: Changea en olisi kyllä uskonut kenenkään muun lähettävän, joten iso yllätys oli sen mukana olo. Kamelia on muistaakseni muuten tuon Georgen sisko.

Stripin olen löytänyt aikoinaan sveitsiläisen levy-yhtiön sivuilta Real Player -näytteen avulla. :heh: Tuohon aikaan se oli yksi yleisimmistä audiosovelluksista.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2047
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 144 - Seitsemän syrjittyä

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Saturnus Psycho kirjoitti: 16 Maalis 2024, 23:55 Kaikki aina valittaa hipstereistä (jos ei itse menesty) mutta mä aina mietin missä ne hipsterit muka on ku suuri osa heistä on jättäny raateilun! :lohduton:
Se selittääkin miksei wikiä ole päivitetty herran aikoihin :tosion:

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5351
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Levyraati 144 - Seitsemän syrjittyä

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Zera kirjoitti: 16 Maalis 2024, 23:25 Aleksillekin kiitos täysistä! :uujee:

//Ja Huilumiehelle myös!
Zera kirjoitti: 16 Maalis 2024, 23:46 Onnea Requel! :peukku: Biisi on semmoinen semihyvä.

Jaa, tämä on sitten itselleni toiseksi paras sija koskaan ja vielä biisillä, jolla en ainakaan odottanut menestystä. :surrur: Kiitos kaikille pisteyttäneille!
Kiitos itsellesi Zera! :hali: Hauska sattuma, että makumme osuivat näin yksiin :mrgreen:

Ja onnittelut hyvästä sijoituksesta! (EDIT. Ja järjestämisoikeudestakin! :peukku: ) Olisitpa päässyt vielä ansaituille mitaleille...

Itse en tällä biisillä odottanut menestystä, jäi se Interpop 18 -kisassanikin viimeiseksi, mutta hyvä että valitsin sen, koska muuten :sveitsi: :llä ei olisi ollut kuin 1 kappale mukana, ja sekin enkunkielinen...

Onnittelut Requelille, hyvä Romania! :peukku:

Onneksi jumboryhmä hiukan muuttui siitä, millainen oli kisan keskivaiheilla. Bulgarian kaksi upeaa biisiä (Kitka ja Pushka) olivat pitkään hyvin alhaalla?! Mutta saatiin onneksi heivattua hieman ylöspäin... Portugali oli tietysti kaikkein vahvin maa minulla, eikä Akuankan Comprei... olisi saanut jäädä viimeiseksi.

Vastaa Viestiin